Gå til innhold

Skolen krever spesifikt gymtøy, kan de det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er påfallende mange her inne som er fullstendig blottet for innsikt i psykologi. 

Psykologi skulle vært et eget fag på skolen. Akkurat som økonomi.

Anonymkode: 2de3f...84e

Jeg har god innsikt i psykologi. Jeg hadde psykologi som et av mine fag i 3 år på universitetet. Og hvis du påstår at en dag i turndrakt, vil ha større og langvarige psykiske konsekvenser så synes jeg at du skal dele kilden din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎22‎.‎09‎.‎2019 den 18.47, Anonym bruker skrev:

Han er ikke overvektig, han vil bare ikke ha på seg drakten fordi han ikke syntes gutter skal gå i "badedrakt"

Anonymkode: af87c...ffd

Dette må jo være verdens dårligste "unnskyldning". Han syns ikke gutter skal gå i "badedrakt"? For det første går de ikke i bakedrakt på turn, for det andre vil han jo stikke seg ut hvis han er den eneste som ikke bruker turndrakten de får låne og for det tredje høres det virkelig ut som om han trenger å lære seg at verden ikke nødvendigvis tilpasser seg hans ønsker hele tiden, og at mamma ikke vil være der å få enhver lille ubehagelighet ut av veien for ham resten av livet.  Jeg hadde heller skjønt det hvis han var overvektig, hadde guttepupper, ble mobbet for kroppen sin eller noe i den dur, men dette høres bare ut som en bortskjemt sutregutt spør du meg, med en mor som han latt ham bli sånn.

Anonymkode: 60340...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Jeg har god innsikt i psykologi. Jeg hadde psykologi som et av mine fag i 3 år på universitetet. Og hvis du påstår at en dag i turndrakt, vil ha større og langvarige psykiske konsekvenser så synes jeg at du skal dele kilden din. 

At du ikke engang forstår at det handler om tendenser, og hvordan man møter barna, så håper jeg at du ikke arbeider med noe innen valgfaget ditt nå. 

Anonymkode: 5d709...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Anonym bruker said:

At du ikke engang forstår at det handler om tendenser, og hvordan man møter barna, så håper jeg at du ikke arbeider med noe innen valgfaget ditt nå. 

Anonymkode: 5d709...cc1

Jeg er helt enig...det handler om hvordan man møter barna.

Hvis man starter i det små. Fjerne alle ubehageligheter i beste hensikt, så fortsetter det med litt større ting. Også sitter man der, med en 10. klassing som ikke vil på skolen fordi det er KJEDELIG, og alle er dumme, og han får ikke nok lommepenger og verden er bare teit!

Les tråden om hvordan livet bare glir forbi mens man eldes, som et skrekkeksempel på hvordan det er viktig å utsettes for motgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart? Har 2 jenter som går på turn og de trener i normalt treningstøy utenom stevner o.l?! T skjorte og thigts... gutta i shorts ? 

Anonymkode: 1c05c...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter ungene mine med mye sensitivitet og innlevelse, og ser ikke på meg selv som noen "beinhard" mamma, akkurat. Men her er jeg enig med flertallet i at HI er helt på bærtur. Du er med på å gjøre denne turndrakten til en stor greie, noe det virkelig ikke burde være. Det bidrar mye mer til kroppshysteri enn å bare si at alle gutta har på like drakter, jeg blåser i hvordan de ser ut, ferdig snakka.

Anonymkode: 62fca...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.9.2019 den 23.59, Anonym bruker skrev:

Man er ganske sårbar når man må ha på seg såpass lite og avslørende klær som en turndrakt er. Om klassemiljøet ikke er helt slik det skal være, tror du bildet de andre får på netthinnen av en gutt i trikot vil passere i det stille? Tviler. Om det i tillegg kanskje kommer opp et mobilkamera så har man det gående.

Anonymkode: 5540f...c0b

Hva har de på seg i svømming? Tørrdrakt? Eller vanlige klær med ballonger inni slik at ingen ser kroppsformen når klærne blir våte?

Fritidsaktiviteter og kommende yrker begrenser seg veldig om man allerede som barn skal lære at opprør mot enkle antrekksbestemmelser er ok. Lykke til. 

Anonymkode: 81760...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av de som forsvarte HI i starten av denne tråden og viste forståelse for hennes gutts vegring. Men, når det nå etterhvert kommer frem at eneste grunnen er fordi han synest det ser teit ut så tenker jeg det at da får han bare føle seg teit...

Anonymkode: 13086...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

At du ikke engang forstår at det handler om tendenser, og hvordan man møter barna, så håper jeg at du ikke arbeider med noe innen valgfaget ditt nå. 

Anonymkode: 5d709...cc1

Det var ikke din påstand. Du mente du hadde et grunnlag basert på psykologisk viten, for å understøtte din påstand om at det ville oppstå konsekvenser for et barn å gå med turndrakt en dag. 

Igjen: Del din kilde. Del din «innsikt» som du velger å kalle det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var en av de som forsvarte HI i starten av denne tråden og viste forståelse for hennes gutts vegring. Men, når det nå etterhvert kommer frem at eneste grunnen er fordi han synest det ser teit ut så tenker jeg det at da får han bare føle seg teit...

Anonymkode: 13086...bea

Ja enig.. jeg hadde også en viss forståelse, men ikke nå lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

At du ikke engang forstår at det handler om tendenser, og hvordan man møter barna, så håper jeg at du ikke arbeider med noe innen valgfaget ditt nå. 

Anonymkode: 5d709...cc1

Valgfag på universitetet? Hvor var det du fikk kunnskap om psykologi? 

Anonymkode: 6fa2b...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...