Gå til innhold

Bedre forhold til biomor?


bonusmamma99

Anbefalte innlegg

5 timer siden, bonusmamma99 skrev:

Nei, vi blir enige om det sammen.

Og du ser fremdeles ikke hva som er galt med forholdet deres?

Anonymkode: f3098...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er klar over at ved å stoppe utdannelsen din nå så mister du fortrinnsretten til høyere utdannelse og kommer langt ned på listene når du skal søke høyskole eller universitet? 

Dette valget kan komme til å koste deg dyrt!

Mitt råd er at du sjekker det du kan tenke deg å studere, det er kanskje ikke for sent å starte enda. Du bør virkelig, virkelig ikke utsette utdannelsen din for å leke mamma. 

Vær så snill å tenk deg godt om nå!

Anonymkode: da3fa...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bonusmamma99 skrev:

Jeg luftet noen tanker angående de rådene dere har gitt meg. Han mente at det bare var fjas, og at jeg bare blir bekymret av å høre på sånt. Vet ikke hvordan jeg skal reagere på sammenligningen. Det kan jo ha vært ment hyggelig og.

Selvfølgelig sier han det er fjas, det kunne jo være du fikk noen gode ideer som ikke passet han. Skal du være sammen med han, så må du i det minste gjøre ferdig skolen og få deg en utdannelse. Ungene er jo på skolen, hva gjør du hele dagen mens de er der, steller i huset? Sånn som det er nå, så har han det som plommen i egget, han har skaffet seg barnepike, hushjelp og ei han kan ha sex med i samme slengen. Selvfølgelig liker han ikke at folk her inne påpeker det.

Anonymkode: f3098...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig og oppegående mann ville aldri ha sagt at du skulle slutte med utdannelsen din for å være husmor og sjåfør. Hva gjør du om dagene når barna er på skolen, hva gjør du om dagene når barna er hos mor? Du kan bli kjent med barna uten at du kaster bort muligheten dun til utdannelse

Anonymkode: f3098...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På ‎01‎.‎09‎.‎2019 den 20.57, bonusmamma99 skrev:

Nei, nei, forholdet har vart i et par år. Men skilsmissen var litt stygg, så jeg er ikke så overrasket over at overgangen er vanskelig. Jeg føler på et ansvar om å være en god morsfigur for barna, og vi får vært mye sammen når han har dem. Skal jeg kanskje unngå å ta så mye initiativ hvis jeg skal holde meg i bakgrunnen? Faren vil gjerne involvere meg i alt som har med barna å gjøre, så jeg føler det blir vanskelig også.

Du mener ikke SERIØST at du tenker din oppgave er å være en "god morsfigur" for disse ungene?

Tror du gjør lurt i å finne deg en annen hobby enn å leke mor, far og barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 timer siden, bonusmamma99 skrev:

Jeg er redd for å si noe feil, så det er best å gjøre det sammen, føler vi.

"Vi" føler det? Du føler redsel, han føler ...hva da? Dere føler garantert ikke helt likt... Men hvis noen begynner å fortelle deg at du kan si noe feil, og at det er dårlig, så bør du komme deg langt, langt vekk fra dem. Man kan aldri "si noe feil" hvis man er oppriktig og sier sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, bonusmamma99 skrev:

Han mener at forumet er giftig. Jeg tror kanskje ekskona var her en del, for det var hans idé å spørre her. Men jeg tror han mener det er giftig på grunn av negative kommentarer. Han er 39, og fyller 40 i oktober. Og eldstemann er en gutt. Begynte på ungdomsskolen nå faktisk. Jeg har ikke gjort meg opp så mange tanker om hvordan det blir hvis det blir slutt, for det tror jeg aldri kommer til å skje.

Selvfølgelig mener han at forumet er giftig, det er jo selvsagt at han synes. Vi avslører ham, hvordan han har groomet og manipulert deg til å gjøre som han vil, og han er redd for å miste kontrollen over deg.

Hadde han virkelig elsket deg hadde han ønsket ditt beste - og da hadde han villet støtte deg slik at du fikk utdanning og jobb. Det gjør han ikke, tvert om hindrer han deg, og ødelegger for deg. Det har ingenting med kjærlighet å gjøre, det har kun med et sykt maktbehov hos ham å gjøre. Og slike maktbehov er skadelig for den som utsettes for det.

Anonymkode: cb839...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Pashla skrev:

Du mener ikke SERIØST at du tenker din oppgave er å være en "god morsfigur" for disse ungene?

Tror du gjør lurt i å finne deg en annen hobby enn å leke mor, far og barn...

Jo, klart jeg mener det! Jeg har jo fått en rolle som mor, og da må jeg jo være en god mor. Eller hva mener du? Skulle jeg vært en dårlig morsfigur, da? Jeg har ikke noe annet å bruke tiden min på, og det er viktig å være et godt forbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bonusmamma99 skrev:

Jo, klart jeg mener det! Jeg har jo fått en rolle som mor, og da må jeg jo være en god mor. Eller hva mener du? Skulle jeg vært en dårlig morsfigur, da? Jeg har ikke noe annet å bruke tiden min på, og det er viktig å være et godt forbilde.

Du er jo ikke noe godt forbilde når du går hjemme og suller uten å gjøre noe fornuftig. Du hadde vært et mye bedre forbilde hvis du viste de at du tok utdanningen din seriøst, at du gjorde noe produktivt med livet ditt, at du jobber for for å stå på egne bein. da hadde du vært et godt forbilde.

Anonymkode: f3098...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, bonusmamma99 skrev:

Jo, klart jeg mener det! Jeg har jo fått en rolle som mor, og da må jeg jo være en god mor. Eller hva mener du? Skulle jeg vært en dårlig morsfigur, da? Jeg har ikke noe annet å bruke tiden min på, og det er viktig å være et godt forbilde.

Hva jeg mener? Jeg mener at du bør bruke tiden din på noe fremtidsrettet.

Du har ikke «fått en rolle som mor». Du har nemlig ingen barn. De barna du snakker om er ubetydelig yngre enn deg selv, og selv om jeg hater å påpeke det åpenbare, så er det faktisk sånn at de barna har en mor fra før. De bruker ikke deg som forbilde. 

Mulig de kan bruke deg som skrekk og advarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når høsten kommer popper trollene frem. Meget lettkjennelig skrivestil... Du har vært her før, HI! 🤔

Anonymkode: 05cc0...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bonusmamma99 skrev:

Jo, klart jeg mener det! Jeg har jo fått en rolle som mor, og da må jeg jo være en god mor. Eller hva mener du? Skulle jeg vært en dårlig morsfigur, da? Jeg har ikke noe annet å bruke tiden min på, og det er viktig å være et godt forbilde.

Haha, fått en rolle som mor??🙈😂 Nei, du har ikke det.

Men dette kan umulig være reelt?

Anonymkode: 1b51f...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo bare verre og verre, det kan ikke være sant? En eller annen morer seg kostelig med å ha fått fem sider med irriterte dib'ere på banen?

Men jeg vet det finnes reelle tilfeller som dette, og det er ingenting annet enn tragisk, og det ser absolutt alle som har svart i denne tråden heldigvis.

Man blir ikke morsfigur for barn man er 6 år eldre enn, det er helt umulig, som en storesøster selvfølgelig, og som en ressursperson, absolutt, men ikke morsfigur.

Og forbilde? Et forbilde ville satset på utdanning, blitt voksen og selvstendig, fått seg en trygg jobb osv. Å gå hjemme og sulle, avslutte egen utdanning for å stelle for far, det er ikke et godt forbilde altså.

Anonymkode: bafdf...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...