Gå til innhold

Bedre forhold til biomor?


bonusmamma99

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, bonusmamma99 skrev:

Nå blir jeg veldig usikker her. Jeg har nemlig utsatt studiene mine etter råd fra kjæresten min, fordi han mener at det vil være en perfekt mulighet til å bli kjent med barna gjennom henting på skolen og diverse. Ser dere har fått et negativt inntrykk av han, men vi har et likeverdig og sterkt forhold, og han ventet faktisk til jeg var lovlig, bare så det er på det rene. Men tusen takk for alle råd. Kom gjerne med flere innspill. 

Hva mener du med at han ventet til du var lovlig? Ble du sammen med han før du var 16???

Anonymkode: f3098...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, bonusmamma99 skrev:

Nå blir jeg veldig usikker her. Jeg har nemlig utsatt studiene mine etter råd fra kjæresten min, fordi han mener at det vil være en perfekt mulighet til å bli kjent med barna gjennom henting på skolen og diverse. Ser dere har fått et negativt inntrykk av han, men vi har et likeverdig og sterkt forhold, og han ventet faktisk til jeg var lovlig, bare så det er på det rene. Men tusen takk for alle råd. Kom gjerne med flere innspill. 

Alle varsellamper blinker her!

Du skal være den som henter og bringer? Ikke la deg lure! Han bruker deg! Hadde du vært virkelig viktig for ham hadde dibe studier og din utvikling også vært viktig for ham!

Beklager å si det, men han lever opp til alle klisjeene! Han skipper kona for en jente som kunne vært datteren hans, og i stedet for å ta ansvar for sine egne barn og sette deres behov over sine egne lar han deg overta rollen kona hans helt sikkert hadde som den som tok det praktiske i hverdagen. Han har ikke en gang alenetid med barna!

Jeg tror ditt mknste problem er at barnas mor er skeptisk til din tilstedeværelse...

 

Anonymkode: 2d872...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta deg nær av de negative hønsene her inne hi. Har selv vært hvor du er nå, og det er beintøft. Det er naturlig at biomor bkir bitter når far finner noe bedre, og ikke noe annet enn tid kan fikse dette. Lykke til, kjære du. 

Anonymkode: 9c71c...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke ta deg nær av de negative hønsene her inne hi. Har selv vært hvor du er nå, og det er beintøft. Det er naturlig at biomor bkir bitter når far finner noe bedre, og ikke noe annet enn tid kan fikse dette. Lykke til, kjære du. 

Anonymkode: 9c71c...0fb

Da er du kanskje den en-ut-av-en-million i et slikt forhold som har klart det. 

Beklager, men dette er så klassisk, og vi har sett det skje gang på gang på gang. Det varer stort sett aldri!

Faren er egoist, og ungdomdommen har ikke en real sjangse, og barna kommer i klemme, for de har ikke noe behov for fars nye kjæreste.

Far har ikke funnet noe bedre. Han panikker bare fordi han ikke selv er ung lenger, og så sjarmerer han en uerfaren ung jente og tror han har skudt gullfuglen. Men det er ikke et likeverdig forhold, og det er gjerne jenta som kommer i klemme.

Anonymkode: 2d872...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, bonusmamma99 skrev:

Nå blir jeg veldig usikker her. Jeg har nemlig utsatt studiene mine etter råd fra kjæresten min, fordi han mener at det vil være en perfekt mulighet til å bli kjent med barna gjennom henting på skolen og diverse. Ser dere har fått et negativt inntrykk av han, men vi har et likeverdig og sterkt forhold, og han ventet faktisk til jeg var lovlig, bare så det er på det rene. Men tusen takk for alle råd. Kom gjerne med flere innspill. 

Dette har jeg vondt for å tro på...

Jeg pleier ikke å rope troll når jeg leser, men dette blir for teit.

Du har utsatt studiene fordi han mener det er lurt? Hva gjør du isteden da, går du bare hjemme og er gratis hushjelp, nanny og elskerinne?

Anonymkode: bafdf...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bonusmamma99 skrev:

Nå blir jeg veldig usikker her. Jeg har nemlig utsatt studiene mine etter råd fra kjæresten min, fordi han mener at det vil være en perfekt mulighet til å bli kjent med barna gjennom henting på skolen og diverse. Ser dere har fått et negativt inntrykk av han, men vi har et likeverdig og sterkt forhold, og han ventet faktisk til jeg var lovlig, bare så det er på det rene. Men tusen takk for alle råd. Kom gjerne med flere innspill. 

Men det er jo ikkje din jobb å hente å bringe på skulen og bhg, det må far gjere sjølv. Det er ein viktig del av kontakten mellom heim bhg/skule. 

Det med at han faktisk måtte vente til du var blitt lovleg seier alt. Ein trygg vaksen mann treng ei vaksen kvinne å dele livet med, å måtte vente på at småjenter blir "lovlege" tyder på at han ikkje klarar heilt å hamle opp med andre vaksne og tek ein "lettare utveg". Og det er den mildaste karakteristikken eg kan kome opp med.

Du ser det nok ikkje no. Det forventar eg ikkje heller. Men kjære deg. Han er ein godt vaksen mann, du blir utnytta! Og han har overtalt deg til å utsette studiane dine for å hente i skule og bhg. Det er faktisk heilt hårreisande egoistisk tankegang, sjølv om eg nettopp skreiv han var ein godt vaksen mann, så er han ikkje nokon god vaksen og moden mann. Beklagar.

Anonymkode: c1c0d...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på skyggedag (på bedriften han jobbet i) i 10.-klasse, og det var i forbindelse med dette at jeg møtte han. Var på dette tidspunktet 15, men det skjedde ingenting. Det føles så riktig, men jeg blir litt usikker når jeg leser det dere skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bonusmamma99 skrev:

Jeg var på skyggedag (på bedriften han jobbet i) i 10.-klasse, og det var i forbindelse med dette at jeg møtte han. Var på dette tidspunktet 15, men det skjedde ingenting. Det føles så riktig, men jeg blir litt usikker når jeg leser det dere skriver. 

Det bør du bli!

Han har overtaket i forholdet! En mann i 30-åra kan stort sett sjarmere og manipulere en uerfaren tenåring om han vil. Man lærer utrolig mye i løpet av de tjue årenes forsprang han har. Selvom du selv mener du er moden for alderen har han overtaket.

Anonymkode: 2d872...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en deltidsjobb ved siden, men vi har valgt å utsette studiene for å fokusere på familiesituasjonen. Dette er tross alt ganske overveldende for meg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bonusmamma99 skrev:

Jeg var på skyggedag (på bedriften han jobbet i) i 10.-klasse, og det var i forbindelse med dette at jeg møtte han. Var på dette tidspunktet 15, men det skjedde ingenting. Det føles så riktig, men jeg blir litt usikker når jeg leser det dere skriver. 

Kva seier foreldra dine til dette då? Og korleis er livet ditt i forhold til venninne dine sitt? Var du russ i vår? Var du på fest? Har du reist på sydentur/det som passar deg best ilag med vennar sidan de vart i lag? Har du ein "normalt" tenåringsliv? Det er ikkje for seint. Du er 19 år, neste år muligens allereie etter jul kan du søkje på utdanninga du har lyst på. Eller du kan ringe rundt på folkehøgskular og høyre om dei har ein ledig plass, så år du lufta tankane dine og utvikla deg ilag med jamaldringar. Bhg og lekser kjem tidsnok. 

Anonymkode: c1c0d...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bonusmamma99 skrev:

Jeg har fått en deltidsjobb ved siden, men vi har valgt å utsette studiene for å fokusere på familiesituasjonen. Dette er tross alt ganske overveldende for meg og. 

Det er nettopp studiene du skulle fortsatt med! På den måten ville dere blitt mer likestilt ift arbeidsmarkedet og inntekt. Men det er vel akkurat det han ikke vil. Han vil ha deg hjemme. Og du er bare 19 år, kjære deg! Du skal oppleve verden og livet, ikke være barnepike, hushjelp og elskerinne.

Tenk deg som mamma. Om det var din datter som stod i din situasjon. Hva ville du ønsket for henne?

Anonymkode: f8d4f...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, bonusmamma99 skrev:

Det virker som at moren deres har påvirket barna i så stor grad at de ikke virker helt komfortable med å være sammen med meg og faren. Vi bor sammen, så de får ikke noe alenetid med han, noe jeg for så vidt synes er bare bra. Jeg kommer jo uansett til å få en stor plass i livene deres fremover. Jeg snakker jo selvsagt godt om mor, men som sagt, skilsmissen har vært veldig humpete, så faren er ikke alltid like positiv. Kan det hende at mor har blitt litt ekstra skeptisk ettersom 7-åringen har plukket opp noen kjælenavn som far har gitt meg?

Det at du synes det er bra at barna ikke får alenetid med far, er ikke særlig positivt. 

Hvorfor er det bra? De trenger faktisk alenetid med far. 

Anonymkode: ad81d...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bonusmamma99 skrev:

Jeg har fått en deltidsjobb ved siden, men vi har valgt å utsette studiene for å fokusere på familiesituasjonen. Dette er tross alt ganske overveldende for meg og. 

Din første prioritet nå skal være utdanning, ikke hans barn!

Skjønner godt at det er overveldende når han forventer at du skal være bonusmamma, hente og levere, og ta en stor del av ansvaret for hans barn. Men seriøst, hans eldste barn er på full fart inn i en pubertet som du så vidt har kommet ut av, det er ikke meningen du skal ha slikt ansvar.

Hadde han vært en moden og voksen mann hadde han sørget for at du tok en utdanning og ble voksen selv, ikke brukt deg som nanny, elskerinne og hushjelp. Det er hårreisende at en voksen mann kan bruke deg på denne måten.

Anonymkode: bafdf...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, bonusmamma99 skrev:

Hei, jeg er en jente på 19 som har en kjæreste med to barn fra et tidligere forhold. Helt siden starten har biomor vært skeptisk til å la meg være nær mine to bonusbarn. Jeg synes dette er problematisk siden jeg har veldig lyst til å være en god bonusmamma for dem, og at vi kan være en familie oss fire. Hva kan jeg gjøre for å bevise at jeg kan være et godt forbilde?

Siden dere er i samme aldersgruppe som biomor, så håper jeg på gode råd fra dere ❤️

Du er ingenting i nærheten av noen som helst type mor. Ligg langt unna. Du er nitten, du er et barn.

Anonymkode: a7634...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bonusmamma99 skrev:

Jeg har fått en deltidsjobb ved siden, men vi har valgt å utsette studiene for å fokusere på familiesituasjonen. Dette er tross alt ganske overveldende for meg og. 

Det bør det ikke være. Barna er ikke ditt ansvar! De er hans! 

Det du gjør nå er å avlyse dine studier - som er pokkers viktige for dine muligheter i fremtiden! - for en deltidsjobb! Dette er ren manipulasjon fra hans side! Han setter deg i en situasjon hvor du både nå og i uoverskuelig fremtid er økonomisk avhengig av ham. Blir du arbeidsledig eller langtidssyk kommer du dårlig til å få utbetalt noe du kan leve av. Du tjener heller ikke noe særlig opp til din egen pensjon.

Til gjengjeld får du æren av å være hushjelpen og barnevakten hans. Dere er ikke en familie. For barna er du fars nye kjæreste, og det er det du SKAL være! Du skal ikke være en mor for dem. De har en mor. Du skal ikke være hushjelp for ham. Han er en voksen mann! Han kan fint gjøre det selv - men det er klart det er mere behagelig for ham om han kan få deg til å gjøre det...

Anonymkode: 2d872...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, bonusmamma99 skrev:

Nå blir jeg veldig usikker her. Jeg har nemlig utsatt studiene mine etter råd fra kjæresten min, fordi han mener at det vil være en perfekt mulighet til å bli kjent med barna gjennom henting på skolen og diverse. Ser dere har fått et negativt inntrykk av han, men vi har et likeverdig og sterkt forhold, og han ventet faktisk til jeg var lovlig, bare så det er på det rene. Men tusen takk for alle råd. Kom gjerne med flere innspill. 

Dette blir jo verre og verre. 

«Han ventet til jeg var lovlig». Det er jo bare ekkelt at han var sammen med deg før du var 16. 

Ikke utsett studiene. Kom igang!

Anonymkode: ad81d...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo russ, men vi følte kanskje at det var riktig valg å ikke ta den helt ut. Mange av vennene mine studerer, har vært på backpacking osv., men jeg føler egentlig at jeg har falt litt på plass nå. Funnet min hylle liksom. Pappa er ca. like gammel, så forholdet kunne vært bedre der, men mamma virker forståelsesfull og støttende. Jeg har jo lyst til å studere og, men som dere sier så er jeg jo bare 19. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bonusmamma99 skrev:

Jeg var jo russ, men vi følte kanskje at det var riktig valg å ikke ta den helt ut. Mange av vennene mine studerer, har vært på backpacking osv., men jeg føler egentlig at jeg har falt litt på plass nå. Funnet min hylle liksom. Pappa er ca. like gammel, så forholdet kunne vært bedre der, men mamma virker forståelsesfull og støttende. Jeg har jo lyst til å studere og, men som dere sier så er jeg jo bare 19. 

Men det er jo ikkje meininga at du skal finne hylla di på mange mange år endå! Når det gjeld studiar så burde han tenke på deg, at det viktigaste er at du får studere ikkje at han får ei reservemor til ungane sine. Men eg er kjempeskeptisk, eg er desverre redd for at du kjem til å vakne om 5 år forhåpentligvis før, og då har du blitt vaksen, og mannen din er like umoden som før. 

Anonymkode: c1c0d...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, bonusmamma99 skrev:

Jeg var jo russ, men vi følte kanskje at det var riktig valg å ikke ta den helt ut. Mange av vennene mine studerer, har vært på backpacking osv., men jeg føler egentlig at jeg har falt litt på plass nå. Funnet min hylle liksom. Pappa er ca. like gammel, så forholdet kunne vært bedre der, men mamma virker forståelsesfull og støttende. Jeg har jo lyst til å studere og, men som dere sier så er jeg jo bare 19. 

Dette er ikke din hylle. Du er nok bare desperat etter trygghet og familie, og har en illusjon om en perfekt familie. Problemet er: Du er ung, han er ikke mannen for deg og du tar ikke hensyn til deg selv.

Anonymkode: ad81d...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig mer forvirret nå enn jeg allerede var. Vi følte vi hadde funnet en fin løsning i forhold til hverdagen, men skal lufte tankene med kjæresten og høre hva han sier. Vi er jo tross alt på samme lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, bonusmamma99 skrev:

Jeg er egentlig mer forvirret nå enn jeg allerede var. Vi følte vi hadde funnet en fin løsning i forhold til hverdagen, men skal lufte tankene med kjæresten og høre hva han sier. Vi er jo tross alt på samme lag.

Jeg kan allerede fortelle deg hvordan det går.

Han forteller deg at du tar feil, at du skal slutte å tenke, at du ikke skal spørre om råd her inne, og så gir han deg kjærlige komplimenter for å «vise deg» hvor god han er. 

Anonymkode: ad81d...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han har både barn og kjæreste som er (nær) tenårene? Det er jo i beste fall spesielt. 

At en voksen mann på over 30 år er sammen med en 19 åring er spesielt, men ikke sjokkerende. Men at han har vært sammen med henne siden hun gikk på grunnskolen-det burde være straffbart, seksuell samkvem eller ikke!

Så du skal jobbe deltid, ta deg av barna hans og ellers være til hygge og nytte? Tenker du at det er et bra valg for fremtiden?

Anonymkode: da3fa...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...