Gå til innhold

14- åringen til mannen min okkuperer stua


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her har dere jo en fin mulighet til å snakke sammén, sette frem feks grønnsaker og dip, se en jentefilm sammen.

Anonymkode: f434b...314

Kl halv ett på natta? 

Anonymkode: dd7be...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi to stuer og noen enkle regler;

Etter kl 22.00 bestemmer mannen og jeg eneveldig hva som eventuelt vises på TV i stuen i første etasje. Kjellerstuen kan barna/ungdommen benytte rimelig fritt.

Absolutt ingen barn/ungdom sitter i stua med oss etter midnatt, med unntak av nyttårsaften.

Alle barna føler seg elsket likevel, og vi har til og med mye gøy sammen. 

Anonymkode: 5fcc3...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kl halv ett på natta? 

Anonymkode: dd7be...bcc

Ja hvorfor ikke. Når de sitter oppe begge to. 

Anonymkode: f434b...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg synes godt hun kan ha leggetider i helgene, eventuellt være på rommet sitt da. 

Samtidig ville jeg prøvd å nøste opp i hva som gjør henne tiltaksløs og uinteressert i å være sosial, høres jo ut som om hun kan slite med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, sant er det. 

Å bruke det som argument for å få fjernkontrollen for seg selv, er derimot både barnslig og slemt.

Anonymkode: 8a522...816

Jeg har ikke skrevet noe om at jeg bruker dette som argument til noe som helst. Jeg bare konstaterte fakta. 

Anonymkode: 3671a...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎08‎.‎2019 den 0.29, Anonym bruker skrev:

Hvis det er over leggetid må hun komme seg i seng. 

Hvis hun får være oppe så lenge får dere bli enige om hva dere skal se. Hun bor der jo hun også? 

Anonymkode: e6694...c7c

Helt uaktuelt hos oss. Og det er vår felles datter da. Hun må gjerne være våken, men om jeg vil se noe som ikke passer henne å se, får hun gå et annet sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Helt uaktuelt hos oss. Og det er vår felles datter da. Hun må gjerne være våken, men om jeg vil se noe som ikke passer henne å se, får hun gå et annet sted

Skjønner jo etter å ha lest denne tråden hvorfor så mange ungdom har så distansert forhold til sine foreldre. De ses jo knapt på som en del av familien. De er er menneske som er i veien for foreldrenes behov. Tragisk!!!!

Endret av Nille 76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nille 76 skrev:

Skjønner jo etter å ha lest denne tråden hvorfor så mange ungdom har så distansert forhold til sine foreldre. De ses jo knapt på som en del av familien. De er er menneske som er i veien for foreldrenes behov. Tragisk!!!!

jeg har et nært og absolutt ikke distansert forhold til noen av mine barn, så der tar du veldig feil. Min tenåring får gå på rommet hvis jeg skal se på en film hun ikke vil eller ikke skal se pga aldergrense. Jeg trenger til tider litt tid for meg selv, og når min mann har lagt seg, er det stuen jeg kan bruke. Mine unger har egne rom og egne tvèr. 

Vi bruker mye tid sammen ellers, så det synes jeg er helt innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nille 76 skrev:

Skjønner jo etter å ha lest denne tråden hvorfor så mange ungdom har så distansert forhold til sine foreldre. De ses jo knapt på som en del av familien. De er er menneske som er i veien for foreldrenes behov. Tragisk!!!!

Fordi man syns en 14åring bør være i seng kl 00.30? Eller fordi man ikke syns en 14åring skal styre huset?

Anonymkode: 40a39...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi man syns en 14åring bør være i seng kl 00.30? Eller fordi man ikke syns en 14åring skal styre huset?

Anonymkode: 40a39...ab6

Ingen av delene. Har man avtale om leggetid er det en annen sak. Virket ikke som det var tilfelle her. Og styre huset? At jenta bruker huset hun bor i (av og til), det er å styre huset? Måten du ser på dette oser av forakt!

Anonymkode: e6319...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi man syns en 14åring bør være i seng kl 00.30? Eller fordi man ikke syns en 14åring skal styre huset?

Anonymkode: 40a39...ab6

Strengt tatt bør vell en mor som skal opp med småbarn neste morgen legge seg tidligere enn en tenåring som kan sove så lenge hun vil?

Anonymkode: be1f2...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen av delene. Har man avtale om leggetid er det en annen sak. Virket ikke som det var tilfelle her. Og styre huset? At jenta bruker huset hun bor i (av og til), det er å styre huset? Måten du ser på dette oser av forakt!

Anonymkode: e6319...fbd

Hahaha, forakt??😂😂👍

Anonymkode: 40a39...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Strengt tatt bør vell en mor som skal opp med småbarn neste morgen legge seg tidligere enn en tenåring som kan sove så lenge hun vil?

Anonymkode: be1f2...e18

Hva om det er far som skal opp med barna?

Anonymkode: 40a39...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha, forakt??😂😂👍

Anonymkode: 40a39...ab6

Ja? Når du formulerer det slik så er det jo det? 

Anonymkode: e6319...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva om det er far som skal opp med barna?

Anonymkode: 40a39...ab6

Hi skriver at hun har dem rundt seg 24/7. 

Anonymkode: be1f2...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja? Når du formulerer det slik så er det jo det? 

Anonymkode: e6319...fbd

Hvordan klarer du å lese forakt ut av det jeg skrev?

Anonymkode: 40a39...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Nyttårs barn said:

Altså, jeg synes godt hun kan ha leggetider i helgene, eventuellt være på rommet sitt da. 

Samtidig ville jeg prøvd å nøste opp i hva som gjør henne tiltaksløs og uinteressert i å være sosial, høres jo ut som om hun kan slite med noe.

Kan vel være at en 2 og 7-åring som bråker så intenst at deres mor blir utslitt av dem, også er litt mye for en tenåring.. 

Anonymkode: 72b55...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 14 åring skal da ikke sitte oppe utover natta!!! Tipper ingen hadde svart slik hvis det ikke var fordi det var skrevet av stemor. Bli enig med faren og med jenta selv om når hun skal være på rommet og når hun skal slukke lyset, det er helt normalt at det er husregler og leggetider for 14 åringer!

Anonymkode: 4bc91...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi man syns en 14åring bør være i seng kl 00.30? Eller fordi man ikke syns en 14åring skal styre huset?

Anonymkode: 40a39...ab6

Hvor har du det i fra at 14 åringen styrer huset?

Anonymkode: f0a57...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du det i fra at 14 åringen styrer huset?

Anonymkode: f0a57...db7

Dette var en kommentar til argumentene om at det er hennes hus også, at den voksne kan gå på sitt rom om 14åringen skal bruke tven/stuen osv.

Anonymkode: 40a39...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎08‎.‎2019 den 7.54, Anonym bruker skrev:

Datteren min er 15 og vil gjerne sitte i stua etter midnatt, men det er faktisk helt uaktuelt. Jeg trenger å være litt alene på kvelden jeg og. Så hun får være på rommet når klokka er så mye. 

Anonymkode: d853b...b17

Jeg har en snart-15 åring og hadde ikke falt meg inn å sende ham på rommet sitt etter et visst klokkeslett fordi jeg ville være alene (med mindre det er fordi det er leggetid for ham, men det er noe helt annet). Merkelig holdning syns jeg.

Når det gjelder 14-åringen her syns jeg det er litt rart at dere ikke har en noe lunde fast leggetid i helgene. Vi har ikke en leggetid på 15-åringen vår i den forstand at klokken så-og-så er det i seng uansett, men sånn ca i hvert fall. Halv ett ville min 15-åring vært i seng i hvert fall, med mindre det er noe helt spesielt. Leggetid er jo noe hun må avtale med faren, så får han ta den kampen hvis hun ikke overholder den.

Anonymkode: ef410...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...