Gå til innhold

14- åringen til mannen min okkuperer stua


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ennå. Og kl er 00.25. Sier hun ikke er trøtt. Jeg vil se på film alene nå! Gubben har lagt seg. Hva sier jeg til henne? 

Anonymkode: 25500...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er over leggetid må hun komme seg i seng. 

Hvis hun får være oppe så lenge får dere bli enige om hva dere skal se. Hun bor der jo hun også? 

Anonymkode: e6694...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er over leggetid må hun komme seg i seng. 

Hvis hun får være oppe så lenge får dere bli enige om hva dere skal se. Hun bor der jo hun også? 

Anonymkode: e6694...c7c

Enig i dette!

Anonymkode: 390df...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ingen fast leggetid. Men poenget er at jeg vil være alene nå. 

Når er det vanlig leggetid for en 14- åring i helga? 

Anonymkode: 25500...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ennå. Og kl er 00.25. Sier hun ikke er trøtt. Jeg vil se på film alene nå! Gubben har lagt seg. Hva sier jeg til henne? 

Anonymkode: 25500...fef

Klarer du ikke å snakke med stedatteren din som du bor med, om noe så enkelt, så burde du ikke flyttet samme med faren hennes

Anonymkode: f0a57...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Klarer du ikke å snakke med stedatteren din som du bor med, om noe så enkelt, så burde du ikke flyttet samme med faren hennes

Anonymkode: f0a57...db7

😂😂😂  modent svar! 😂😂

Anonymkode: 25500...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere ser på noe sammen, eller sitter i hver sin stue. Skal noen bestemme leggetiden hennes så er det faren hennes, ikke du. Og hun skal i hvert fall ikke legge seg fordi du vil ha sofaen i fred!🙄

Anonymkode: 208c7...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Mine 12 åringer okkuperer ofte min stue... Ikke sjelden ser jeg film på ipad dersom det somvises på tv ikke interesserer meg. Men lurt å avklare leggetid tidlig på kvelden 

Anonymkode: 3bc70...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂  modent svar! 😂😂

Anonymkode: 25500...fef

Det kom fra den som furter over at 14 åringen ikke legger seg

Anonymkode: f0a57...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂  modent svar! 😂😂

Anonymkode: 25500...fef

Det hun andre skrev stemmer jo, og var en moden reaksjon. Ditt svar her er langt fra modent!
 

Barns leggetid er noe man normalt har avtaler om, så enten har dere en avtale om det med ungene, eller så bør dere få det. Er det slik at hun/de kan sitte oppe i helgene så må det kanskje også avtales hvor lenge da, eller om det er fritt for barnet/ungdommen å velge selv.

Du har valgt å bo sammen med en mann som har barn fra før, da må du nesten bare akseptere at de bor der også og er like mye hjemme der som det du er.

Anonymkode: 390df...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har nok funnet seg ei på 23 1/2 år. Da er ikke det enkelt å skulle være den voksne når man er knapt gamblere enn stedatteren...

Anonymkode: f4ee3...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂  modent svar! 😂😂

Anonymkode: 25500...fef

Det er faktisk et helt betimelig svar. 

Anonymkode: 73c7c...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min er 15 og vil gjerne sitte i stua etter midnatt, men det er faktisk helt uaktuelt. Jeg trenger å være litt alene på kvelden jeg og. Så hun får være på rommet når klokka er så mye. 

Anonymkode: d853b...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min er 15 og vil gjerne sitte i stua etter midnatt, men det er faktisk helt uaktuelt. Jeg trenger å være litt alene på kvelden jeg og. Så hun får være på rommet når klokka er så mye. 

Anonymkode: d853b...b17

Hvorfor kan ikke du gå på ditt rom når det er du som trenger alenetid?

Så store barn sender man ikke på rommet, altså!

Anonymkode: e6694...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun ikke få bruke stua? Hun bor jo der like mye som du gjør... 

Har ungdommer på 15 og 18 år selv og ønsker de være i stua har da de like stor rett til å være der som meg, det er hjemmet deres. 

Anonymkode: c5ff0...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo noe dere må lage en avtale om på dagtid, ikke midt på natta.

Ta en snakk med din samboer i dag om hvordan han ser på saken, og så får dere finne ut hvordan det skal være hos dere. Om nå barnet skal ha en sengetid, et tidspunkt å måtte være på rommet sitt eller det er du som trekker deg tilbake med en skjerm når du føler behovet. Dere trenger å ta en god snakk her så ikke en liten filleting blir en stor sak.

Anonymkode: cc0e3...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan ikke du gå på ditt rom når det er du som trenger alenetid?

Så store barn sender man ikke på rommet, altså!

Anonymkode: e6694...c7c

Fordi jeg har ikke TV på rommet, det har hun. Og jo, så store barn kan godt vise hensyn. Jeg støvsuger ikke huset klokka 8 på morran når hun sover. Hun får være i fred om hun er sliten. Hvorfor kan ikke jeg få det? Og hun trenger heller ikke sitte oppe hele natta. 

Poenget var at dere trenger ikke ta HI fordi hun er stemor. 

Anonymkode: d853b...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 14åring burde være i seng på den tiden. Jeg sender både mine og mannens barn i seng når det er kveld. Bortsett fra spesielle anledninger eller når vi for eksempel har filmkveld sammen. Da er vi alle våkne lenge. 

Anonymkode: 8c64b...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg har ikke TV på rommet, det har hun. Og jo, så store barn kan godt vise hensyn. Jeg støvsuger ikke huset klokka 8 på morran når hun sover. Hun får være i fred om hun er sliten. Hvorfor kan ikke jeg få det? Og hun trenger heller ikke sitte oppe hele natta. 

Poenget var at dere trenger ikke ta HI fordi hun er stemor. 

Anonymkode: d853b...b17

Jeg har ikke tatt hi for noen ting?

Ber du mannen din om å forlate rommet fordi du trenger alenetid? Jeg skjønner bare ikke hvorfor man behandler store barn (tenåringer) slik. 

Anonymkode: e6694...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan ikke du gå på ditt rom når det er du som trenger alenetid?

Så store barn sender man ikke på rommet, altså!

Anonymkode: e6694...c7c

Hvorfor hun ikke går på sitt rom når hun trenger alenetid? Er du mindre begavet? Svaret er åpenbart:

Fordi mannen allerede ligger der og sover! Mens ungen har rommet sitt for seg selv.

Jeg er kritisk til å snu døgnet i helga.

Anonymkode: edde7...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke tatt hi for noen ting?

Ber du mannen din om å forlate rommet fordi du trenger alenetid? Jeg skjønner bare ikke hvorfor man behandler store barn (tenåringer) slik. 

Anonymkode: e6694...c7c

Neida men svarene er ofte gjennomsyra av at hun er den onde stemor... 

Behandler slik...? At hun kan legge seg før midnatt fordi hun enda ikke er stor nok til å bestemme når hun skal legge seg selv? Hadde det vært opp til henne hadde hun sitti oppe til 4-5 hver natt. 

Anonymkode: d853b...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er over leggetid må hun komme seg i seng. 

Hvis hun får være oppe så lenge får dere bli enige om hva dere skal se. Hun bor der jo hun også? 

Anonymkode: e6694...c7c

Dette er mitt første svar? Jeg ser ikke at det er gjennomsyret av noe som helst?

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Neida men svarene er ofte gjennomsyra av at hun er den onde stemor... 

Behandler slik...? At hun kan legge seg før midnatt fordi hun enda ikke er stor nok til å bestemme når hun skal legge seg selv? Hadde det vært opp til henne hadde hun sitti oppe til 4-5 hver natt. 

Anonymkode: d853b...b17

En 15 åring som sitter sammen med foreldrene i stuen og ser på TV har kanskje behov for å være sammen med dem i fred og ro? Hverdagen er ofte hektisk og det kan være godt å roe ned i helgene. 

Vi er forskjellige, men jeg hadde aldri sendt tenåringen fra meg for å få alenetid. Den sørger jeg å få på andre tidspunkt. Det er nok ikke lenge til at en lørdagskveld hjemme er ganske utenkelig. 

Anonymkode: e6694...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder noe så enkelt som leggetid spiller det vel ingen rolle om hun er stedatter eller eget barn.

Min på snart 14 har leggetid kl 23 i helga og 2130 på ukedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så imponert i tråder her inne hvor det til stadig dukker opp ting som "hvorfor kan ikke du gå inn på ditt rom istedenfor 15åringen, de har jo rett til å være i stua". 

Kommer til å bli verdens jævligste mor jeg, når jeg ser på holdningene. Det høres jo ut som fagforeningsrepresentanter som flagger rettigheter. 

I min verden så er det faktisk forskjell på barnet og den som er voksen. "flokkens hierarki", om du vil. Frem til de selv er voksne, eller evt flytter ut, så må de faktisk tilpasse seg. Sier ikke at de ikke skal få sitte i stua til midnatt nå og da, men når de voksne skal ha voksen tid da trumfer faktisk den voksne. 

De lider ingen nød på eget rom, med nettbrett eller bok. Og etter kl 22 er det faktisk leggetid... 🤷‍♀️ De er 13-14-15 og bor hjemme. Hva skjedde med å la voksne være foreldre, og ungdom være det. 

Anonymkode: 35dd0...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...