Gå til innhold

Hvor mange rare kjøkkenting har du som du aldri bruker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter noen dumme innfall og en del år med gaver fra folk som ikke vet hva de skal gi, sitter jeg igjen med mange dustete kjøkkenting. 

Spiralisator (kutter grønnsakene i tynne tråder)

Egen epleskreller, stor dings med vakumbunn som festes til benkeplaten. 

Slow cooker

Juicemaskin

Så den klassiske, altfor mye av en ting. Fire pizzaruller (altså, hva skal jeg med fire av de liksom?) Sikkert 20-30 tallerken jeg aldri bruker. Og kopper. I alle mulige julemotiv. 

For et forbrukersamfunn vi lever i. Rydder opp og skal leve mer minimalistisk. Kjøpestopp på kjøkkenting.  

Har du noen rare ting i kjøkkenskapet du aldri bruker? 

Anonymkode: 845ee...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to ting som blir brukt, men svært sjeldent; frityrkoker og sukkerspinnmaskin (tar hundre år å få ett lite spinn, så brukes kun når det er kaldt ute så det ikke smelter igjen og kun når jeg har god tid :p)

Ellers har jeg ingen «ubrukelige» ting på kjøkkenet. Har heldigvis aldri fått epleskreller eller spiralisator i gave 🙈

Anonymkode: 6258c...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke plass til å ha ting vi ikke bruker og får som regel ting vi ønsker oss eller forbruksting i gaver, heldigvis. Men mannen tror vi har mange kjøkkenting vi ikke bruker, og vil ofte kaste ting som jeg bruker minst en gang i uken. ;)

Anonymkode: 34a09...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankutter og potetskrelle-maskin. To ting mannen MÅTTE ha fordi det var så praktisk, men som har ligget ubrukt i skapet i 5år...

Anonymkode: 8c8f6...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vi har ikke plass til å ha ting vi ikke bruker og får som regel ting vi ønsker oss eller forbruksting i gaver, heldigvis. Men mannen tror vi har mange kjøkkenting vi ikke bruker, og vil ofte kaste ting som jeg bruker minst en gang i uken. ;)

Anonymkode: 34a09...855

Han lager visst ikke mat ofte nok 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Har to krumkakejern, bruker ingen av dem. Vaffeljern til isvafler, samt toastjern - ingen av dem brukes noe særlig heller. Ismaskinen ble brukt en del det første året vi hadde den, men den er klønete og lager for små porsjoner. Mange små «former» som gjør at man kan steke speileggene i hjertefasong osv; dem kan jeg nok trygt kvitte meg med. Analogt steketermometer har jeg også fortsatt. Bruker det aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epleskreller er jo genialt! Noen bøtter epler er mye jobb for å lage eplemos. Dessuten er epleskrelleren festlig å bruke :)  . Krumkakejern er også gull (men det holder med ett).

Jeg hadde salatslynge. Det er det dummeste jeg noensinne har eid og gikk raskt til korpsets loppemarked.

Og så skal jeg hive ut toastjernet, siden vi aldri lager toast lenger og i så fall kan det gjøres i ovn eller vaffeljern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt slow cookeren og juicemaskinen din, hi. I bytte kunne du fått min ismaskin og ett av de to settene med kransekakeformer. Hvilket minner meg på at den skal gå på loppis nå i høst. Takk for påminnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pashla skrev:

Han lager visst ikke mat ofte nok 🤣

Nei, det har du helt rett i! Han får høre det hver gang han begynner med "ryddingen" sin og irriterer seg over at vi har så mye "skrot" på kjøkkenet. Da blir det stille. 😛

Anonymkode: 34a09...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Nå mer. Hadde en hard opprydding for noen år siden.

Ting som gikk var potetpresse, måleskjeer, duplikat av hermetikkåpner, pizzaskjærer, ørten plastredskaper. Toastjern. 

Kvittet meg omtrent med 1/3 av huset etter prinsipper fra hun japanske ryddeguruen. Så mye vi hadde som KUNNE vært brukt (men aldri ble det), eller gaver som samvittigheten følte vi måtte beholde.. 

Anonymkode: db598...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
13 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg hadde salatslynge. Det er det dummeste jeg noensinne har eid og gikk raskt til korpsets loppemarked.

Hva er det du sier? Jeg savner en salatslynge DAGLIG? Siden jeg ikke har en, legger jeg de våte bladene i et kjøkkenhåndkle og svinger det rundt - etter mønster av Mr. Bean. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pashla skrev:

Hva er det du sier? Jeg savner en salatslynge DAGLIG? Siden jeg ikke har en, legger jeg de våte bladene i et kjøkkenhåndkle og svinger det rundt - etter mønster av Mr. Bean. 

Mye enklere, det gjør jeg også, og ikke plasskrevende å oppbevare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 minutter siden, sug lut skrev:

Mye enklere, det gjør jeg også, og ikke plasskrevende å oppbevare.

Helt sant, men savner du aldri slynga? Er den ikke mer effektiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Pashla skrev:

Helt sant, men savner du aldri slynga? Er den ikke mer effektiv?

Jeg liker plassen jeg sparer mye bedre enn slynga -  og jeg er en utålmodig kokk og håndkleskuffen er lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden minner meg om at jeg i fjor høst lovet meg selv å gå grundig over kjøkkenet for å luke ut slike saker, samt at jeg ikke har gjort det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gale damen skrev:

Denne tråden minner meg om at jeg i fjor høst lovet meg selv å gå grundig over kjøkkenet for å luke ut slike saker, samt at jeg ikke har gjort det ennå.

Loppemarkedsesongen starter om en måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, sug lut skrev:

Epleskreller er jo genialt! Noen bøtter epler er mye jobb for å lage eplemos. Dessuten er epleskrelleren festlig å bruke :)  . Krumkakejern er også gull (men det holder med ett).

Jeg hadde salatslynge. Det er det dummeste jeg noensinne har eid og gikk raskt til korpsets loppemarked.

Og så skal jeg hive ut toastjernet, siden vi aldri lager toast lenger og i så fall kan det gjøres i ovn eller vaffeljern.

Salatslyngen brukes flittig av både meg og 3-åringen (favorittleken på kjøkkenet siden det er lett å få den til å gå rundt - «se mamma den snurrer», fortsatt morsomt på 355. gangen og gir mor ro til å lage middag). 

Vi flyttet for 2 år siden. Da ble det rensket godt ut. Jeg har fortsatt blenderen til tross for at den ikke er brukt siden studietiden (da brukt til å lage strawberry daiquiri). Jeg håper vel på et skikkelig kalas der den trekkes frem igjen.

Anonymkode: d7617...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, sug lut skrev:

Epleskreller er jo genialt! Noen bøtter epler er mye jobb for å lage eplemos. Dessuten er epleskrelleren festlig å bruke :)  . Krumkakejern er også gull (men det holder med ett).

Jeg hadde salatslynge. Det er det dummeste jeg noensinne har eid og gikk raskt til korpsets loppemarked.

Og så skal jeg hive ut toastjernet, siden vi aldri lager toast lenger og i så fall kan det gjøres i ovn eller vaffeljern.

Haha, vi er helt motsatt. Bruker aldri epleskreller, men salatslynge bruker jeg hver gang jeg lager salat. 😂

Anonymkode: 845ee...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var visst mye når jeg begynte å tenke meg om. Må rydde litt skjønner jeg 😲😄

stekespade som er veldig veldig bred foran
epledeler
mangodeler
epleboks til 1 eple - lå som et eple i en pink lady 6 pack, så det ikke før jeg kom hjem, da ble jeg sur
hackit
juicemaskin
sett med måleskjeer
foodprosessor med 2 boller
sett med vintut og vinstopper
muffinsbrett
hvitløkspresse
salatkuttesett ala nicer dicer
liten poseforsegler
 

kakaomaskin og frityrkoker ble veldig mye brukt tidligere, men lenge siden nå

 

Anonymkode: ac740...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mye som jeg aldri bruker, men jeg har mye som jeg sjelden bruker. Eller, forresten, et beist av en smoothiemaskin jeg har vunnet skal på loppis i år. Den er svært lite brukt. Epleskrelleren min er gull, for jeg har epletre i hagen. Zestjern, melkeskummer, kransekakeformer og sandkakeformer ligger litt tynt an. Kransekake får jeg ikke til, og sandkaker gidder jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vi har ikke plass til å ha ting vi ikke bruker og får som regel ting vi ønsker oss eller forbruksting i gaver, heldigvis. Men mannen tror vi har mange kjøkkenting vi ikke bruker, og vil ofte kaste ting som jeg bruker minst en gang i uken. ;)

Anonymkode: 34a09...855

Typisk menn😊 Selv har jeg for mange kniver, dårlige kniver vel og merke. Og altfor mange gamle glass og tallerkner. 

Anonymkode: f28f0...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Oi, det var visst mye når jeg begynte å tenke meg om. Må rydde litt skjønner jeg 😲😄

stekespade som er veldig veldig bred foran
epledeler
mangodeler
epleboks til 1 eple - lå som et eple i en pink lady 6 pack, så det ikke før jeg kom hjem, da ble jeg sur
hackit
juicemaskin
sett med måleskjeer
foodprosessor med 2 boller
sett med vintut og vinstopper
muffinsbrett
hvitløkspresse
salatkuttesett ala nicer dicer
liten poseforsegler
 

kakaomaskin og frityrkoker ble veldig mye brukt tidligere, men lenge siden nå

 

Anonymkode: ac740...e95

Prøv hackit for å lage potetmos! Den er suveren til det

Anonymkode: db598...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøv hackit for å lage potetmos! Den er suveren til det

Anonymkode: db598...c7c

Hackit er jo også genial til det den faktisk er til, altså kjøttdeigen, men takk for potetmostips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slowcookeren blir brukt flere ganger i uka her. Den er gull! Bruker den til alt. I dag heiv jeg i masse grønnsaker og kjøtt, og kommer hjem til ferdig lapskaus etter jobb. Genialt! Juicemaskinen blir brukt mye på høsten her, men resten av året står den i kjelleren.

Timg jeg aldri bruker er ismaskinen. Tåpelig og tungvint 🤪

Anonymkode: 9cee2...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en brødskjæremaskin som jeg hater, men mannen bruker den. Ellers kommer jeg ikke på noe jeg synes vi burde kvitte oss med.

Anonymkode: f1259...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...