Gå til innhold

Hvor mange rare kjøkkenting har du som du aldri bruker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Pashla skrev:

Er juice fra flere kartonger ekkelt? Og hva mener du kan skje med gammel yoghurt som gjør den ekkel, er du redd den blir ...eh, sur? 🙄

Det virket som du gikk og tømte av rester fra glass og yoghurtbegre som ikke var drukket/spist opp. Hvorfor ellers påpeke det bar rester? 

Anonymkode: fd6dd...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virket som du gikk og tømte av rester fra glass og yoghurtbegre som ikke var drukket/spist opp. Hvorfor ellers påpeke det bar rester? 

Anonymkode: fd6dd...c31

Er du seriøs 😂

Anonymkode: ac740...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker kjøkkenmaskiner av alle slag. Eggkokere, hurtigkuttere/miksere og all slags automatiske duppedingser er valgt bort. Har kun det aller vanligste, men det er til gjengjeld i daglig bruk. Har i meste laget av gammelt kjøkkenutstyr, som stort sett ikke er brukt til annet enn å se på, men det lever jeg godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Ikke 9 stk. Jeg har aldri bakt 9 kaker samme dag... 😝 Vet ikke engang om jeg kan så mange som 9 oppskrifter! 

Har du aldri hatt lag? Dåp eller konfirmasjon eller rundt år??

Anonymkode: fd6dd...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs 😂

Anonymkode: ac740...e95

Dette er hva hun skrev:

Blenderen er mye brukt her. Gamle bananer, slappe druer, etterlatte juiceslanter og snerkete yoghurt fra i forgårs går alt sammen opp i blenderen, og vips er det smoothie til kvelds.

Etterlatte juiceslanter og snerkete yoghurt fra i går? Det høres ut som rester etterlatt i glass. Man drikker jo ellers opp det som er i kartongene?

Anonymkode: fd6dd...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er hva hun skrev:

Blenderen er mye brukt her. Gamle bananer, slappe druer, etterlatte juiceslanter og snerkete yoghurt fra i forgårs går alt sammen opp i blenderen, og vips er det smoothie til kvelds.

Etterlatte juiceslanter og snerkete yoghurt fra i går? Det høres ut som rester etterlatt i glass. Man drikker jo ellers opp det som er i kartongene?

Anonymkode: fd6dd...c31

Jeg tror bare det er i ditt hode det høres sånn ut altså

Anonymkode: ac740...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror bare det er i ditt hode det høres sånn ut altså

Anonymkode: ac740...e95

Nei her må jeg være helt enig med hun andre. «Etterlatte juicerester og sterkete youghurt fra i går» Høres ut som gammel halvspist mat/drikke. 

Anonymkode: a12c6...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg har stort kjøkken, med skuffer fulle av «dingser», men ingenting som ikke er i bruk. Her bakes alt brød vi spiser, og det meste lages fra bunnen av. Kjøkkenmaskin, blender, stavmikser, foodprosessor, crockpot, vaffeljern, brødrister, toastjern, kaffemaskin, diverse redskaper, kniver, strainere, mortere+++++ er i bruk ofte, det aller meste ukentlig! 

Det hender jeg rydder og kaster, men da ting som nistebokser uten lokk, sprukne tresleiver og kopper med knust hank. 

Anonymkode: 40cf9...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva brukes salatslynge til?

Anonymkode: fd6dd...c31

Vaske og tørke salaten. Da blir den ikke "soggy"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror bare det er i ditt hode det høres sånn ut altså

Anonymkode: ac740...e95

Sikkert. Her drikker vi jo opp juicen, etterlater ikke slanter, og snerkete yoghurt? Det blir den bare av å stå ute utildekket... 

Anonymkode: fd6dd...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista er lang:

Frityrkoker

Toastjern

Airfryer

En gummisak til å skrelle hvitløksfedd

En rillet keramikkskål med tilhørende kost til å rive hvitløk

Spiralizer

Mye ekstrautstyr til kjøkkenmaskin, bruker kun eltekrok og kjøttkvern. 

Fiskespade

Mandolin

Multihakker

 

Anonymkode: d9c78...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/20/2019 at 5:56 AM, Anonym bruker said:

Slowcookeren blir brukt flere ganger i uka her. Den er gull! Bruker den til alt. I dag heiv jeg i masse grønnsaker og kjøtt, og kommer hjem til ferdig lapskaus etter jobb. Genialt! Juicemaskinen blir brukt mye på høsten her, men resten av året står den i kjelleren.

Timg jeg aldri bruker er ismaskinen. Tåpelig og tungvint 🤪

Anonymkode: 9cee2...82f

Samme her. Slow cooker er gull!

Anonymkode: c6000...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lista er lang:

Frityrkoker

Toastjern

Airfryer

En gummisak til å skrelle hvitløksfedd

En rillet keramikkskål med tilhørende kost til å rive hvitløk

Spiralizer

Mye ekstrautstyr til kjøkkenmaskin, bruker kun eltekrok og kjøttkvern. 

Fiskespade

Mandolin

Multihakker

 

Anonymkode: d9c78...452

Mandolin 😂 Nå ble jeg spent på hva den brukes til på et kjøkken 🤪😄

Anonymkode: f9c41...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mandolin 😂 Nå ble jeg spent på hva den brukes til på et kjøkken 🤪😄

Anonymkode: f9c41...7ad

Du vet at det er et kjøkkenredskap og eller?

Anonymkode: ac740...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert. Her drikker vi jo opp juicen, etterlater ikke slanter, og snerkete yoghurt? Det blir den bare av å stå ute utildekket... 

Anonymkode: fd6dd...c31

Ja vel. Da trenger du ikke en blender, da. Vi har noen ganger rester av ting som går i smoothien. Du kan tro hva du vil om hvor de er funnet hen, du trenger ikke forholde deg til det, det blir ikke servert til deg. Jesus Maria...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På ‎20‎.‎08‎.‎2019 den 21.00, Anonym bruker skrev:

Har du aldri hatt lag? Dåp eller konfirmasjon eller rundt år??

Anonymkode: fd6dd...c31

Jo. Det betyr ikke at jeg verken baker kaker eller har hatt behov for 9 kakespader likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 15.01, Pashla skrev:

😂😂😂

(Har også en kompis som hater smoothies - han syns det minner om konsistensen på oppkast!)

Hjertelig takk for det bildet. Der røyk alle muligheter for å noengang lage grønn smoothie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 20.51, prekæs skrev:

Misliker kjøkkenmaskiner av alle slag. Eggkokere, hurtigkuttere/miksere og all slags automatiske duppedingser er valgt bort. Har kun det aller vanligste, men det er til gjengjeld i daglig bruk. Har i meste laget av gammelt kjøkkenutstyr, som stort sett ikke er brukt til annet enn å se på, men det lever jeg godt med.

Ja, men altså, "gammelt kjøkkenutstyr til å se på" går jo ikke lenger under kategorien "ting man ikke bruker", de går under "ting man liker å se på". Nå må vi ikke blande her! De fire kannene mine er ikke til nytte, de er til å gjøre meg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Ja, men altså, "gammelt kjøkkenutstyr til å se på" går jo ikke lenger under kategorien "ting man ikke bruker", de går under "ting man liker å se på". Nå må vi ikke blande her! De fire kannene mine er ikke til nytte, de er til å gjøre meg glad.

Det samme er min gamle kjøkkenvekt som jeg har arvet etter bestefar :)

Anonymkode: ac740...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Hjertelig takk for det bildet. Der røyk alle muligheter for å noengang lage grønn smoothie.

Jammen - i Guds navn! Det var da ekkelt nok i første runde om ikke du skal slå til med fargelegging!

Slutt med å gi meg vemmelige smoothieassosiasjoner begge to!

Endret av gale damen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som vil kjøpe en ølskummer ? 🤣Ubrukt. Lekker å se på. 

Anonymkode: 3f99e...61e

😂👍🏻

Anonymkode: 845ee...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2019 den 21.30, Anonym bruker skrev:

Mandolin 😂 Nå ble jeg spent på hva den brukes til på et kjøkken 🤪😄

Anonymkode: f9c41...7ad

🤦‍♀️

Anonymkode: ee05a...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 15.59, Anonym bruker skrev:

Plastbokser i lange baner hadde jeg helt glemt, sikkert fordi mesteparten  er stappet ut i boden. Har en stor plastkasse med forskjellige bokser, både med og uten lokk, og lokk uten boks :flau:Jeg må bare innrømme at jeg er en samler og hamster som sliter med å kvitte meg med ting. Kjekt å ha står altfor sterkt hos meg 😝

Anonymkode: ac740...e95

I 6 år har vi irritert oss over de forbaskede plastboksene med lokk som er til overs eller mangler.  Ryddet i skuffen, tok 10 min 🤣🙈

Kanskje jeg skal rydde i barne-/ saftflaskeskapet?🤔 Det tyter!Yngste har blitt 3 år 🤣 men vanskelig å kvitte seg med. 

Anonymkode: 3f99e...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg kvittet meg med en del... Men har hatt/ har ting som:

Urtekutter... dummeste greiene jeg har vært borti. Rar skjæreøks og buet trefjøl som ikke passer i noen skap (eller blir brukt) .. bruker vanlig kniv og fjøl til å kutte urter. Urtekutter ble raskt kassert(fikk i gave)

Sånne greier til å ta utenpå ølflasker for å holde den kald. Ligger i fryseren å blir glemt bort😅 (fikk i gave)

samme med tacosett... blir aldri brukt.🙄

ellers bruker jeg det meste jeg har :)

Anonymkode: 509a5...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...