Gå til innhold

Hvor mange rare kjøkkenting har du som du aldri bruker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Pashla skrev:

Hva er det du sier? Jeg savner en salatslynge DAGLIG? Siden jeg ikke har en, legger jeg de våte bladene i et kjøkkenhåndkle og svinger det rundt - etter mønster av Mr. Bean. 

Helt enig! Salatslyngen brukes så godt som daglig. En av de lureste tingene jeg har kjøpt til kjøkkenet. Holder jo salaten crisp og fin lenge i kjøleskapet.

Har vel egentlig ingenting vi ikke bruker, hvis man ser bort fra unødvendig mange stekespader, visper og pizzaskjærere. Hadde strengt tatt klart meg med en eller to av hver, men så er det noen ganger det er greit med flere;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, sug lut skrev:

Hackit er jo også genial til det den faktisk er til, altså kjøttdeigen, men takk for potetmostips!

Og alle andre moser! Jeg bruker den masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri brødristeren, men andre bruker den svært sjelden.
Eggkokeren bruker jeg ikke, foretrekker å koke egg i kasserolle.
Juiceren brukes svært sjelden, men når den først taes frem, så setter vi pris på den alle sammen.
Har en sånn eple/gulrotdings som kutter grønnsaker i spiraler. Hadde det gøy med den i begynnelsen, men bruker den aldri nå.
hvitløkspresse bruker vi aldri, hakker hvitløken med kniv.
Presskanne- vi drikker ikke kaffe, ikke har vi kaffe til den, og når vi får besøk, så er ikke den det første vi tenker på.

Anonymkode: 3fb61...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Salatslyngen brukes flittig av både meg og 3-åringen (favorittleken på kjøkkenet siden det er lett å få den til å gå rundt - «se mamma den snurrer», fortsatt morsomt på 355. gangen og gir mor ro til å lage middag). 

Vi flyttet for 2 år siden. Da ble det rensket godt ut. Jeg har fortsatt blenderen til tross for at den ikke er brukt siden studietiden (da brukt til å lage strawberry daiquiri). Jeg håper vel på et skikkelig kalas der den trekkes frem igjen.

Anonymkode: d7617...f39

Blenderen er mye brukt her. Gamle bananer, slappe druer, etterlatte juiceslanter og snerkete yoghurt fra i forgårs går alt sammen opp i blenderen, og vips er det smoothie til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pashla skrev:

Blenderen er mye brukt her. Gamle bananer, slappe druer, etterlatte juiceslanter og snerkete yoghurt fra i forgårs går alt sammen opp i blenderen, og vips er det smoothie til kvelds.

For ikke å snakke om gamle og frosne bananer og bakekakao som blir deilig nicecream når verden er litt bratt og søthungeren slår til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Pashla skrev:

Blenderen er mye brukt her. Gamle bananer, slappe druer, etterlatte juiceslanter og snerkete yoghurt fra i forgårs går alt sammen opp i blenderen, og vips er det smoothie til kvelds.

Verken jeg eller ungene liker smoothies. Kanskje ungene liker strawberry daiquiri når de blir gamle nok. Da kan gamla dra frem oldtidsminnet og by opptil fest.

Anonymkode: d7617...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Verken jeg eller ungene liker smoothies. Kanskje ungene liker strawberry daiquiri når de blir gamle nok. Da kan gamla dra frem oldtidsminnet og by opptil fest.

Anonymkode: d7617...f39

😂😂😂

(Har også en kompis som hater smoothies - han syns det minner om konsistensen på oppkast!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite kjøkken så ikke så mye ekstra her. Ting blir brukt.

Men har fått noe slikt som 30 løse silikon-muffinsformer. Brukes aldri! Vi har muffinsbrett. Mye greiere!

Og så har jeg fått to slike silikonplater til å legge oppå grøtgryten så den ikke koker over. Bruker i blant den ene. Men ikke ofte.

Vi har en slik dings som skjærer agurk i spiraler. Den kunne jeg gjerne kaste, men ungene synes den er morsom, så den får bo her litt til.

Og en liten popkornmaskin som er inderlig upraktisk - men igjen, den er populær hos ungene, så for nå får den bo i kjøkkenskapet.

Har toastjern, brødrister osv, men de er stadig i bruk. Dem vil jeg ikke kaste.

Anonymkode: f9922...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prøv hackit for å lage potetmos! Den er suveren til det

Anonymkode: db598...c7c

Hmm, kanskje jeg må gi den en ny sjangse :) Har liksom aldri helst skjønt hva den er til (bortsett fra kjøttdeig, og da bruker jeg stekespaden), men mamma syntes tydelivis at jeg trengte en 😄 Skal teste den til mos, takk for tios :)

Anonymkode: ac740...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødbakermaskin. Ble brukt. Sto så stille i 10 år. Ble tatt opp til hytta og brukt 4 ganger. Har så stått stille i 2 år. Går nok på loppis i år eller neste år.

Anonymkode: e481a...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt for mange ting jeg aldri bruker! Rydder kottene må, så er kjøkkenet neste som skal ryddes. Da skal mye ut, bl.a. upraktisk kaffemaskin som har stått i skapet, ubrukt, i mange år etter vi fikk nespressomaskin og den ble knapt brukt før vi fikk den også. 

Uendelig mange plastbokser og lokk som ikke passer sammen. 

Alle "nyttige" ting mannen mener vi trenger for å lage mat, men som han aldri bruker, til tross for at han lager mat. Som morter, krydderkniv med tilhørende hakkefat.

Utslitte matbokser

Drikkeflasker som ikke blir brukt fordi de lekker eller andre vi har fått et bedre å bruke

Sløve kniver 

Osv,osv...

Anonymkode: daa1e...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har alt for mange ting jeg aldri bruker! Rydder kottene må, så er kjøkkenet neste som skal ryddes. Da skal mye ut, bl.a. upraktisk kaffemaskin som har stått i skapet, ubrukt, i mange år etter vi fikk nespressomaskin og den ble knapt brukt før vi fikk den også. 

Uendelig mange plastbokser og lokk som ikke passer sammen. 

Alle "nyttige" ting mannen mener vi trenger for å lage mat, men som han aldri bruker, til tross for at han lager mat. Som morter, krydderkniv med tilhørende hakkefat.

Utslitte matbokser

Drikkeflasker som ikke blir brukt fordi de lekker eller andre vi har fått et bedre å bruke

Sløve kniver 

Osv,osv...

Anonymkode: daa1e...543

Sløve kniver kan jo slipes. 😊

Anonymkode: f9922...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sløve kniver kan jo slipes. 😊

Anonymkode: f9922...c7d

 Ikke alle det er håp for😂

Anonymkode: daa1e...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har alt for mange ting jeg aldri bruker! Rydder kottene må, så er kjøkkenet neste som skal ryddes. Da skal mye ut, bl.a. upraktisk kaffemaskin som har stått i skapet, ubrukt, i mange år etter vi fikk nespressomaskin og den ble knapt brukt før vi fikk den også. 

Uendelig mange plastbokser og lokk som ikke passer sammen. 

Alle "nyttige" ting mannen mener vi trenger for å lage mat, men som han aldri bruker, til tross for at han lager mat. Som morter, krydderkniv med tilhørende hakkefat.

Utslitte matbokser

Drikkeflasker som ikke blir brukt fordi de lekker eller andre vi har fått et bedre å bruke

Sløve kniver 

Osv,osv...

Anonymkode: daa1e...543

Plastbokser i lange baner hadde jeg helt glemt, sikkert fordi mesteparten  er stappet ut i boden. Har en stor plastkasse med forskjellige bokser, både med og uten lokk, og lokk uten boks :flau:Jeg må bare innrømme at jeg er en samler og hamster som sliter med å kvitte meg med ting. Kjekt å ha står altfor sterkt hos meg 😝

Anonymkode: ac740...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Plastbokser i lange baner hadde jeg helt glemt, sikkert fordi mesteparten  er stappet ut i boden. Har en stor plastkasse med forskjellige bokser, både med og uten lokk, og lokk uten boks :flau:Jeg må bare innrømme at jeg er en samler og hamster som sliter med å kvitte meg med ting. Kjekt å ha står altfor sterkt hos meg 😝

Anonymkode: ac740...e95

Det er det det gjør hos meg også, men nå er jeg i gang med kasting, så får vi se om jeg klarer å gjennomføre alle rom i løpet av året😂

Anonymkode: daa1e...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Plastbokser i lange baner hadde jeg helt glemt, sikkert fordi mesteparten  er stappet ut i boden. Har en stor plastkasse med forskjellige bokser, både med og uten lokk, og lokk uten boks :flau:Jeg må bare innrømme at jeg er en samler og hamster som sliter med å kvitte meg med ting. Kjekt å ha står altfor sterkt hos meg 😝

Anonymkode: ac740...e95

Boksene er gjennom en årlig kasterunde hos meg. Alle som ikke har et passende lokk, og alle løse lokk uten noen boks, må ut.

Men inspirert av denne tråden har jeg nå kikket litt i skapene. Jeg har 6 øser, 7 tresleiver og 7 kakespader - og det er før jeg har sett på sølvtøyet... (der er i tillegg 2 kakespader i sølv, tror jeg.) Så egentlig kan jeg utruste flere generasjoner med hybelungdom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pashla skrev:

Boksene er gjennom en årlig kasterunde hos meg. Alle som ikke har et passende lokk, og alle løse lokk uten noen boks, må ut.

Men inspirert av denne tråden har jeg nå kikket litt i skapene. Jeg har 6 øser, 7 tresleiver og 7 kakespader - og det er før jeg har sett på sølvtøyet... (der er i tillegg 2 kakespader i sølv, tror jeg.) Så egentlig kan jeg utruste flere generasjoner med hybelungdom!

Tresleiver og sølvtøy kan man aldri få for mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MTF skrev:

Helt enig! Salatslyngen brukes så godt som daglig. En av de lureste tingene jeg har kjøpt til kjøkkenet. Holder jo salaten crisp og fin lenge i kjøleskapet.

Har vel egentlig ingenting vi ikke bruker, hvis man ser bort fra unødvendig mange stekespader, visper og pizzaskjærere. Hadde strengt tatt klart meg med en eller to av hver, men så er det noen ganger det er greit med flere;-)

Hva brukes salatslynge til?

Anonymkode: fd6dd...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pashla skrev:

Blenderen er mye brukt her. Gamle bananer, slappe druer, etterlatte juiceslanter og snerkete yoghurt fra i forgårs går alt sammen opp i blenderen, og vips er det smoothie til kvelds.

🤢 Etterlatt juice fra flere liksom? Og hammel yoghurt? Dette hørtes vanvittig ekkelt og gjerrig ut..,

Anonymkode: fd6dd...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pashla skrev:

Boksene er gjennom en årlig kasterunde hos meg. Alle som ikke har et passende lokk, og alle løse lokk uten noen boks, må ut.

Men inspirert av denne tråden har jeg nå kikket litt i skapene. Jeg har 6 øser, 7 tresleiver og 7 kakespader - og det er før jeg har sett på sølvtøyet... (der er i tillegg 2 kakespader i sølv, tror jeg.) Så egentlig kan jeg utruste flere generasjoner med hybelungdom!

Men du trenger vel mange kakespader i selskap? 

Anonymkode: fd6dd...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤢 Etterlatt juice fra flere liksom? Og hammel yoghurt? Dette hørtes vanvittig ekkelt og gjerrig ut..,

Anonymkode: fd6dd...c31

Er det ekkelt å bruke rester? Dei, det er både smart, økonomisk og miljøvennlig

Anonymkode: ac740...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤢 Etterlatt juice fra flere liksom? Og hammel yoghurt? Dette hørtes vanvittig ekkelt og gjerrig ut..,

Anonymkode: fd6dd...c31

Er juice fra flere kartonger ekkelt? Og hva mener du kan skje med gammel yoghurt som gjør den ekkel, er du redd den blir ...eh, sur? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du trenger vel mange kakespader i selskap? 

Anonymkode: fd6dd...c31

Ikke 9 stk. Jeg har aldri bakt 9 kaker samme dag... 😝 Vet ikke engang om jeg kan så mange som 9 oppskrifter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
17 minutter siden, amandine skrev:

Tresleiver og sølvtøy kan man aldri få for mye av.

Ikke uenig i det siste. Men tresleiver har jeg, om ikke for mange, så i alle fall nok av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk mye på loftet til mamma jeg vil bruke, men har for lite kjøkken her jeg bor nå til å ha alt. Har ett service, kan brukes til hverdags og pent men kjenner jeg liker å variere litt. Men har valgt å ha det jeg har mest av, slik at jeg får likt når det bare er oss eller vi har besøk. Jeg syns vi har noen teit kjøkkenredskaper vi ikke har bruk for, ungene syns ikke det for de bruker de jeg ikke liker og omvendt. Det hadde vært mer praktisk om de var litt mer på kjøkkenet enn de er, for der er de ikke mye lengre. 

Jeg hadde en skikkelig oppryddning når jeg flytta, men er litt slik «kjekt å ha». Det er både positivt og negativt. Bruker endel kjøkkenredskaper til andre ting enn hva de er beregnet for, så nå har ungene skjønt at de ikke skal si vi må kaste ting i skuffenene. Mamma har vist ting i skuffen som er kjekt til slimproduksjon, såpeproduksjon og tror til og med jeg fant noe i skuffen når jeg måtte reparere mopeden til ene ungen. Mamma syns jeg har veldig mye teit, men hun har skjønt at jeg har mye kjekt også for hun har måtte låne ulike ting av meg. Hun får støtt og stadig en ny hobby og da må hun ringe meg og høre om jeg har det hun trenger. (Ofte kan hun bare gå opp på sitt loft og hente det i en eske der. Jeg har ganske god kontroll på om jeg har det her eller der og i hvem eske hos hun) 

Vi fikk blender for mange år siden, laget milkshake en gang i året da jeg tok med ungene på blåbærtur for å lage milkshake med ungene etterpå. Nå har ungene plutselig begynt å bruke den nesten hver dag, de mente vi kunne kaste den for mange år siden. Nå er den super kjekk. 

Anonymkode: 58146...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...