Gå til innhold

Spørsmål ang. barnevernet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bryr meg ikke om Rune Fardal og hva kan skriver.

Jeg sier bare at det er lett å bevise at det er ingen grunnlag til å si at de fleste er fornøyde med barnevernet. De som sier dette og referer til rapporten - de jukser med tallene.

Anonymkode: ba74f...21f

Det er litt vanskelig å få en skikkelig undersøkelse. De har ikke jukset med de tallene de har fått, men det å ha fått oppfølging av barnevernet er flaut og dermed er det vanskelig å få nok deltakere til å stille. 

Det er Fardal som har funnet på noe. (han har ikke gransket eller i det hele tatt hatt tilgang til) rapporten, men de fakta han kommer med er ikke fakta likevel fordi han ikke vet de tingene han hevder han vet. Dermed kan man ikke benytte hans «gransking» som bakgrunn slik cellebiologen har gjort.

Anonymkode: cbfc0...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rune Fardal er en mann som finner på ting som ganger hans syn ang barnevern. 

Er noe av det mest ufordragelige jeg har opplevd. 

Anonymkode: 6c19d...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rune Fardal er en mann som finner på ting som ganger hans syn ang barnevern. 

Er noe av det mest ufordragelige jeg har opplevd. 

Anonymkode: 6c19d...b21

Statistiske regler forandrer seg ikke, uansett hvem som siterer dem, er det Fardal eller noen andre.

Man kan se på rapporten og sjekke ut selv ved bruk av eget hode (som faktisk er alltid bedre enn stole blindt på hverken Trommald eller Fardal)

Anonymkode: ba74f...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Statistiske regler forandrer seg ikke, uansett hvem som siterer dem, er det Fardal eller noen andre.

Man kan se på rapporten og sjekke ut selv ved bruk av eget hode (som faktisk er alltid bedre enn stole blindt på hverken Trommald eller Fardal)

Anonymkode: ba74f...21f

Snakket ikke om denne raporten, har ikke lest den. 

Men annet som han har gulpa opp. Eks intervjuer eller annet

Anonymkode: 6c19d...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, der har du meg. Lenge siden sist. Jeg har hatt en ganske fin periode nå, men du vet, når det dukker opp noe i media som på en eller annen måte er negativt mot barnevernet så blir jeg også negativt innstilt. 

Ja, jeg er livredd for å bli meldt. Sier det rett ut. Men jeg har overhodet ikke noe å være redd for i utgangspunkt. Vi har alt «etter boken», stort nettverk, god økonomi, ingen rus eller vold, og vi har gode levevilkår. Likevel, tenker jeg ofte at man kan bli meldt til barnevernet på hevn, misforståelse osv. Det skal nødvendigvis ikke så mye til og det bør det ikke heller. «Heller en gang for mye enn en gang for lite», ville noen sagt sikkert. Men ja, selv om vi har absolutt ingenting å skjule, så er jeg redd for å møte dem ved en eventuell bekymringsmelding. Redd for å si noe som kan brukes mot meg, redd for angsten min kan brukes mot meg osv osv. At de leter etter feil med oss som familie isteden for å være... hvordan skal jeg kalle det, jordnær? Gå inn i en familie med forståelse for at dette er en belastning og vise empati, for eksempel? Ikke være dømmende? Leser stadig om at foreldre som har hatt med bv å gjøre føler at de har blitt utsatt for overtramp. Jeg har også lest de gode historiene hvor foreldre var kjempefornøyd i møte med barnevernet, men det er klart at det som er negativt klistrer seg bedre på hjernen og slipper ikke taket 🤷‍♀️ Jeg er altså en hel normal mor, som har vært utsatt for mye utrygghet som liten, dermed angst i voksen alder. Og jeg vet hva jeg IKKE skal utsette mine barn for. Til og med dette er jeg redd bv kan bruke mot meg dersom jeg skulle havne i deres søkelys. 

Anonymkode: 4fbbc...fb8

Din angst er i utgangspunktet ikke noe negativt. Tvert om, du viser innsikt over egen helse/psyke når du har skaffet deg behandling, og du viser vilje til å gjøre noe med det fordi du går i behandling. Og dette vil vekte i din favør hvis du mot all formodning en dag måtte forholde deg til bv.

Men jeg tror du også har lært i behandling at man kan skape seg angst selv, og skape seg mer angst, forsterke egen angst. Og det gjør man ved å fokusere på det man har angst for, oppsøke stoff om emnet, søke ting som "bekrefter" angsten uten å være kritisk til det at det er flere sider ved disse sakene som aldri kommer ut i media. Det er selvfølgelig en del av angstens natur å gjøre akkurat det. Men det er også nettopp det du må jobbe for å unngå å gjøre!

Ta et helt bevisst valg - at du ikke skal lese flere saker om barnevernet. At du hver gang det står noe om bv, så skal du velge å bare scrolle forbi eller bla forbi. Du kan velge å ikke lese noe om det, fordi du vet at det ikke er sunt for deg. Du kan velge å la være å fokusere på ting som trigger angsten din mer. For når du stadig leser slike saker, da er det som å helle bensin på bålet, bare at bålet er angsten din. Og når det får ordentlig fyr, da forsterker du det enda mer med å aktivt lete etter artikler om emnet, og så skriver du tråder om det her. Dvs. du velger å holde god fyr i angsten din, du skaper angst for deg selv. Ser du det?

Da kan du velge å ta andre og bedre valg for deg selv. Minne deg selv på at du har ingen grunn til å bekymre deg, støtte deg selv og trygge deg selv på at du vet at du har et godt hjem for ungene dine. Bygg deg selv opp, ikke det motsatte, som du gjør når du skaper din egen angst. Så gjør det som er positivt for deg selv og begynn å stole på deg selv, det tror jeg du har god grunn til å gjøre!

 

Anonymkode: ccbb0...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Din angst er i utgangspunktet ikke noe negativt. Tvert om, du viser innsikt over egen helse/psyke når du har skaffet deg behandling, og du viser vilje til å gjøre noe med det fordi du går i behandling. Og dette vil vekte i din favør hvis du mot all formodning en dag måtte forholde deg til bv.

Men jeg tror du også har lært i behandling at man kan skape seg angst selv, og skape seg mer angst, forsterke egen angst. Og det gjør man ved å fokusere på det man har angst for, oppsøke stoff om emnet, søke ting som "bekrefter" angsten uten å være kritisk til det at det er flere sider ved disse sakene som aldri kommer ut i media. Det er selvfølgelig en del av angstens natur å gjøre akkurat det. Men det er også nettopp det du må jobbe for å unngå å gjøre!

Ta et helt bevisst valg - at du ikke skal lese flere saker om barnevernet. At du hver gang det står noe om bv, så skal du velge å bare scrolle forbi eller bla forbi. Du kan velge å ikke lese noe om det, fordi du vet at det ikke er sunt for deg. Du kan velge å la være å fokusere på ting som trigger angsten din mer. For når du stadig leser slike saker, da er det som å helle bensin på bålet, bare at bålet er angsten din. Og når det får ordentlig fyr, da forsterker du det enda mer med å aktivt lete etter artikler om emnet, og så skriver du tråder om det her. Dvs. du velger å holde god fyr i angsten din, du skaper angst for deg selv. Ser du det?

Da kan du velge å ta andre og bedre valg for deg selv. Minne deg selv på at du har ingen grunn til å bekymre deg, støtte deg selv og trygge deg selv på at du vet at du har et godt hjem for ungene dine. Bygg deg selv opp, ikke det motsatte, som du gjør når du skaper din egen angst. Så gjør det som er positivt for deg selv og begynn å stole på deg selv, det tror jeg du har god grunn til å gjøre!

 

Anonymkode: ccbb0...da5

Takk for det. Ja, jeg forstår hva du mener og er egentlig veldig enig i det. Men av og til blir det for vanskelig å la vær. Man går rundt og lurer og det er akkurat som om man MÅ bare lese om det for å få informasjon, som muligens betrygger meg. Jeg finner også en god del info som gjør meg lettet, men så leser jeg også andre artikler som kommer i sterk kontrast til det andre jeg har lest. Og da er det vanskelig å stoppe. Jeg har ikke noe tro på at barna blir tatt uten grunn slik som mange andre foreldre hevder, men det som er verst å ignorere er at sakkyndige, advokater og andre offentlige personer bokstavelig talt «slakter» barnevernet. Sammen har de opprettet noe som heter KIB (kontroll i barnevernet). Vet ikke hvordan det går med deres arbeid, men tenker at det er en grunn til at de har slått seg sammen og startet dette. Da må jo man begynne å lure. Feil skjer, også i barnevernet uten tvil, men de fremstiller det som om problemet er veldig omfattende. DET bekymrer meg.

Anonymkode: 4fbbc...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for det. Ja, jeg forstår hva du mener og er egentlig veldig enig i det. Men av og til blir det for vanskelig å la vær. Man går rundt og lurer og det er akkurat som om man MÅ bare lese om det for å få informasjon, som muligens betrygger meg. Jeg finner også en god del info som gjør meg lettet, men så leser jeg også andre artikler som kommer i sterk kontrast til det andre jeg har lest. Og da er det vanskelig å stoppe. Jeg har ikke noe tro på at barna blir tatt uten grunn slik som mange andre foreldre hevder, men det som er verst å ignorere er at sakkyndige, advokater og andre offentlige personer bokstavelig talt «slakter» barnevernet. Sammen har de opprettet noe som heter KIB (kontroll i barnevernet). Vet ikke hvordan det går med deres arbeid, men tenker at det er en grunn til at de har slått seg sammen og startet dette. Da må jo man begynne å lure. Feil skjer, også i barnevernet uten tvil, men de fremstiller det som om problemet er veldig omfattende. DET bekymrer meg.

Anonymkode: 4fbbc...fb8

Slutt å bekymre deg. DU har ikke grunn til å bekymre deg. Slutt å lese om bv-relaterte saker, enten de er vinklet positivt eller negativt.

Det er ikke slik at du MÅ lese slike saker, du tar bevisste valg om å lese slike saker. Da kan du også ta like bevisste valg om å IKKE lese slike saker.

Og slutt å argumenter, slutt å engasjere deg i slike saker. Slutt å forsvare angsten din - for det er det du gjør når du fortsetter å argumentere, lese, gruble, skape deg angst.

Du må ta et bevisst valg - vil du at denne ubegrunnede angsten din skal ødelegge mer av livet ditt, eller vil du det ikke?

Om du ikke har lest bøkene av Ingvard Wilhelmsen, les dem.

Anonymkode: ccbb0...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...