Gå til innhold

Når du tisser i dusjen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Strengt tatt er renslighet et dårlig argument mot å tisse i dusjen her. Hvis du tisser på toalettet så blir jo urin hengende igjen i underlivet. Hvis du tisser i dusjen så vaskes du jo likevel. Altså er det renere å tisse i dusjen enn i toalettet.

Jeg tror heller ikke noen i denne tråden gjør det regelmessig. Jeg tror heller det er snakk om at det skjer innimellom.

Anonymkode: df560...c97

Jeg gjør det stort sett hver eneste gang jeg dusjer, dvs hver dag. Grunnen til det er at jeg elsker å fingre meg selv samtidig som jeg tisser, og det er så mye enklere å få til i dusjen enn på toalettet. 

Anonymkode: ea34f...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør det stort sett hver eneste gang jeg dusjer, dvs hver dag. Grunnen til det er at jeg elsker å fingre meg selv samtidig som jeg tisser, og det er så mye enklere å få til i dusjen enn på toalettet. 

Anonymkode: ea34f...29d

Du? TMI altså. Det er alt for mye privat informasjon... :o 

Anonymkode: df560...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du? TMI altså. Det er alt for mye privat informasjon... :o 

Anonymkode: df560...c97

Kan aldri bli for mye informasjon innpå her😉 Var noen som etterlyste en grunn til å tisse i dusjen, og det er min. 

Anonymkode: ea34f...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor tisser du ikke heller i doen, enn å ha rester av tiss i dusjen? Jeg skjønner det ikke

Anonymkode: 7264f...2f9

Der vi bodde før var det separat rom til do og dusj. Hendte jo da at doen var opptatt når man skulle dusje, mer praktisk da å tisse i dusjen. Eller unngå å bruke toalettpapir når du likevel skal i dusjen, ergo tisser i dusjen. Tenker om jeg skal argumentere, og det skal jeg jo at toalettpapir i store kvantum også utgjør en miljøutfordring. 
Er ofte jeg tisser i do før jeg dusjer, men det er helst hvis jeg også har avføring. Kan til en viss grad forstå argumentet med at det er grisete og uhygienisk hvis man står å tisser og skvetter utover alt, og ikke skyller bort alle rester etterpå, er også derfor jeg sitter på huk å tisser rett i sluket.
Argumentet om at man ikke vil omgås de som tisser i dusjen, er for meg et tynt argument, når det vises til hygiene. Man står vel ikke oppi tisset og dusjer? Det skylles jo bort rimelig raskt. Tenker at alle her bruker hendene til å vaske resten av kroppen med også, er ikke det lite hygienisk da? Og skal ta på alle de "skitne" stedene på kroppen, under armene, i rompa, rundt kjønnsorganet hvor det kan være tiss fra tidligere, i det skitne håret, mellom tærne.... æsj... eller?

Anonymkode: a4306...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt satt ut jeg. Folk som driter og pisser i dusjen? Æsj!!! Dette er IKKE vanlig. Hvis dere tror det, så prøv å lufte det i lunsjen i morgen på jobb. Da får dere nok noen foraktfulle blikk.

Anonymkode: 60d62...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og hvor mange liter vann bruker du ikke når du dusjer? Hvis du tar så hensyn til miljøet så burde du ikke dusje. Vasker du klær, bruker du oppvaskmaskin, vasker du bilen, spyler du ute, vanner du, fyller du basseng om sommeren osv? Akkurat som om du tisser i dusjen for å spare miljoet, ikke få meg til å le.

Anonymkode: 7264f...2f9

Du sparer fortsatt 6 liter, hvis du tisser i dusjen😅

Anonymkode: 5d9ab...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sparer fortsatt 6 liter, hvis du tisser i dusjen😅

Anonymkode: 5d9ab...7db

Gjør man egentlig det. De 6 literene spises nok opp av den ekstra tiden man bruker på å tisse i dusjen. Man bruker rundt 15 liter (7-8 hvis man har sparedusj) vann pr minutt når man dusjer. Så hvis man setter seg ned på huk for å tisse i sluken, så tar det minst 30 sekunder ekstra, noe som tilsvarer de 6 literne man "sparte" på å ikke tissse i do.

Anonymkode: 7264f...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prekæs skrev:

Tar jeg ikke feil, utskiller urinen fett. Så for å fjerne fett og urinrester, må man vaske med noe som fjerner fett godt. Alle med dusjvegger, vet hvor vanskelig fett/såpe rester kan være. Mange steder dusjes rett på flisene og da vil særlig fugene være utsatt for fettet fra urinen. Lekkert. Dessuten er vel dette farget gult i tillegg. Ekstra lekkert på hvite fliser. Ved å tisse der man skal tisse, kan man utelate bruk av sterke rengjøringsmidler på dusjvegger, sluk og gulv langt oftere enn når man bruker dusjen som dass

Urin skiller ikke ut fett. 

Anonymkode: 7c464...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir helt satt ut jeg. Folk som driter og pisser i dusjen? Æsj!!! Dette er IKKE vanlig. Hvis dere tror det, så prøv å lufte det i lunsjen i morgen på jobb. Da får dere nok noen foraktfulle blikk.

Anonymkode: 60d62...6c6

Morsomt med slike hysteriske mennesker😂

Anonymkode: ea34f...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Morsomt med slike hysteriske mennesker😂

Anonymkode: ea34f...29d

Dette er ikke hysterisk. Dette er helt ordinær hygienisk oppførsel. Hva er problemet med å sette seg på ramma? Gi bæng i å snakke om miljøet, det er jo helt åpenbart vikarierende motiv.

Anonymkode: 60d62...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Urin skiller ikke ut fett. 

Anonymkode: 7c464...0a3

Det tror jeg det gjør. Men vis meg gjerne en link som forsvarer det du sier. Det står flere steder at slanker man seg ti kilo, blir drøye 8 kg fett skilt ut igjennom pust, resten via svette og andre kroppsvæsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I begge disse kommentarene er, "før man dusjer", tilleggsinformasjon i tillegg til det jeg svarte på.

Men greit, la oss være vriompeis om dere så absolutt skal ha det slik.

Nei, det er ikke renere å tisse i toalettet etter å ha dusjet, faktisk er det renere å tisse i dusjen når du dusjer.

Bakterier dør rimelig fort når de kommer ut av kroppen. Skal vi ta en debatt om bakterier så kan vi vel så godt det, men det burde egentlig tas i en egen tråd, for det er et stort tema i seg. De aller fleste (98%) bakterier er harmløse. Av de som er skadelige for mennesker så er de aller fleste ikke skadelige i seg, men "avføringen" etter de er det. Av de få bakterier som er skadelige for mennesket er de fleste bakterier som er nyttige, men kommer på feil sted (som streptokokker, som er viktige i munnen, men ekstremt skadelige om de uheldigvis vokser til en koloni andre steder i kroppen). I de færreste tilfeller overlever bakterier særlig lenge (minutter) utenfor kroppen.

Åh, har du angst for bakterier går jeg ut fra at du aldri kysser noen. Du skulle bare visst hvor mange bakterier folk har i munnen, samme hvor god munnhygiene de har.

 

Anonymkode: df560...c97

Det var snakk om å bruke toalettet FØR man dusjer. Skal du forsvare deg må du faktisk svare på det jeg faktisk skriver. 

Og spørsmålet mitt er om du vasker hendene etter toalettbesøk? 

Jeg er ganske avslappet vedr bakterier, men å plaske rundt i min egen urin og la lunket vann skylle det bort ser jeg på som ufattelig ekkelt. 

Anonymkode: bc307...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør det stort sett hver eneste gang jeg dusjer, dvs hver dag. Grunnen til det er at jeg elsker å fingre meg selv samtidig som jeg tisser, og det er så mye enklere å få til i dusjen enn på toalettet. 

Anonymkode: ea34f...29d

Mange damer liker å fingre i dusjen, og mange tisser etterpå, da må det være ganske praktisk å gjøre det hele i dusjen.

Anonymkode: 63604...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klorer badet mitt hver dag. Inkludert dusj så her kan alle tisse i dusjen om de vil 👍 Vi er 6 stk 

Anonymkode: 370f1...efb

OCD much? Klorer hver dag???

Anonymkode: 31518...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men. Hvis man tisser før man dusjer, blir man vel like ren? 

Aegumentene for å fortsette med griseriet blir tynnere og tynnere. Det hele bunner ganske enkelt i latskap og urenslighet. Man blir ikke kvitt bakteriene i urin ved å la det renne litt lunket vann i sluken 

Anonymkode: bc307...713

Det er ikke bakterier i urin hvis man er er normalt friskt menneske. Urin er fullstendig rent. Renere enn vannet du vasker hendene med.

Anonymkode: 3c886...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var snakk om å bruke toalettet FØR man dusjer. Skal du forsvare deg må du faktisk svare på det jeg faktisk skriver. 

Og spørsmålet mitt er om du vasker hendene etter toalettbesøk? 

Jeg er ganske avslappet vedr bakterier, men å plaske rundt i min egen urin og la lunket vann skylle det bort ser jeg på som ufattelig ekkelt. 

Anonymkode: bc307...713

Jeg har ingenting å forsvare. Jeg har ikke sagt bæ eller bu. Jeg skrev at det med renslighet, det var min første kommentar i denne tråden, er et dårlig argument for å prøve å rakke ned på de som tisser i dusjen med. De blir jo rene av å dusje. Det er ikke noe renere enn det. Nei, du blir ikke enda renere av å tisse først og så dusje. Du blir ren, punktum. Det er som å si at du blir mer gravid av en gangbang enn av å ha sex med en fyr.

Å legge til premisser som ikke er med for å "vinne"... hva da? At det skal være et godt argument at de som tisser i dusjen er urenslige? De blir rene.

Igjen, skap en egen tråd hvis du vil diskutere bakterier. Det er et interessant tema altså! Men det er et alt for stort tema til å ta i denne tråden. Ellers må jeg si du tenker veldig mye på dette med urin til å synes det er så ekkelt. Sikker på det ikke er en grunn til at du tenker så mye på det? Som noe seksuelt? Jeg vet at kristne homofober som skriker ut hvor fælt homofili er, er som regel skaphomofile selv. Nesten uten unntak. Når du lager så mye leven av hvor fælt du synes urin er, samtidig som du beskriver ganske detaljert om andres urinering, så må det jo være en grunn til det. Ingen røyk uten ild.

Anonymkode: df560...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke bakterier i urin hvis man er er normalt friskt menneske. Urin er fullstendig rent. Renere enn vannet du vasker hendene med.

Anonymkode: 3c886...7f6

Vasker du hender etter toalettbesøk?

Anonymkode: bc307...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingenting å forsvare. Jeg har ikke sagt bæ eller bu. Jeg skrev at det med renslighet, det var min første kommentar i denne tråden, er et dårlig argument for å prøve å rakke ned på de som tisser i dusjen med. De blir jo rene av å dusje. Det er ikke noe renere enn det. Nei, du blir ikke enda renere av å tisse først og så dusje. Du blir ren, punktum. Det er som å si at du blir mer gravid av en gangbang enn av å ha sex med en fyr.

Å legge til premisser som ikke er med for å "vinne"... hva da? At det skal være et godt argument at de som tisser i dusjen er urenslige? De blir rene.

Igjen, skap en egen tråd hvis du vil diskutere bakterier. Det er et interessant tema altså! Men det er et alt for stort tema til å ta i denne tråden. Ellers må jeg si du tenker veldig mye på dette med urin til å synes det er så ekkelt. Sikker på det ikke er en grunn til at du tenker så mye på det? Som noe seksuelt? Jeg vet at kristne homofober som skriker ut hvor fælt homofili er, er som regel skaphomofile selv. Nesten uten unntak. Når du lager så mye leven av hvor fælt du synes urin er, samtidig som du beskriver ganske detaljert om andres urinering, så må det jo være en grunn til det. Ingen røyk uten ild.

Anonymkode: df560...c97

Åh, søtt forsøk på hersketeknikk. 

Jeg har ikke tenkt på det å tisse i dusjen før jeg leste hi sitt innlegg og alle (de sjokkerende) svarene fra dem som gjør det.

Jeg trodde i min naivitet at det var en av de tingene man IKKE gjør etter at man har fått kontroll på blærefunksjonen sånn i 3-4 års alderen. 

Jeg er oppriktig overrasket over at såpass mange gjør det. Men helt stuerent er det nok ikke, jeg tviler på at noen av dere innrømmer dette rundt lunsjbordet på jobb. 

Ingen vil vel innrømme at de er urenslige og late?

Anonymkode: bc307...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, prekæs skrev:

Det tror jeg det gjør. Men vis meg gjerne en link som forsvarer det du sier. Det står flere steder at slanker man seg ti kilo, blir drøye 8 kg fett skilt ut igjennom pust, resten via svette og andre kroppsvæsker. 

Hvis du leste denne så sier den også i hvilken form ting kommer ut. Det omgjøres til andre molekyler o.l. før det forlater kroppen. Sukker kommer jo ut av urinen i en helt annen form enn den kommer inn.

https://nhi.no/forskning-og-intervju/hvor-blir-det-av-fett-som-slankes-bort/

Anonymkode: d67f2...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke bakterier i urin hvis man er er normalt friskt menneske. Urin er fullstendig rent. Renere enn vannet du vasker hendene med.

Anonymkode: 3c886...7f6

🤦‍♀️

Urin, direkte fra urinblæra, er sterilt, ja. Men når det kommer ut, er det ikke rent lenger. Mange bakterier på veien som dras med.

Anonymkode: 0610f...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, søtt forsøk på hersketeknikk. 

Jeg har ikke tenkt på det å tisse i dusjen før jeg leste hi sitt innlegg og alle (de sjokkerende) svarene fra dem som gjør det.

Jeg trodde i min naivitet at det var en av de tingene man IKKE gjør etter at man har fått kontroll på blærefunksjonen sånn i 3-4 års alderen. 

Jeg er oppriktig overrasket over at såpass mange gjør det. Men helt stuerent er det nok ikke, jeg tviler på at noen av dere innrømmer dette rundt lunsjbordet på jobb. 

Ingen vil vel innrømme at de er urenslige og late?

Anonymkode: bc307...713

Dette er lignende det med, "jeg har aldri tenkt på homofili før...", som homofobe personer som tydelig er skaphomofile sier.

De har kontroll på blærefunksjonen sin. Hvorfor trekker du inn noe som er helt irrelevant? De har ikke problemer med blærekontroll. Det er ingen som har skrevet at det er det som er grunnen til at de tisser i dusjen. Vent litt, er det det du tenner på seksuelt? Folk som holder seg til de mister kontroll på blære sin? Jaggu tror jeg vi fant grunnen til hvorfor du er så opphengt i dette med tissing!

Anonymkode: df560...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤦‍♀️

Urin, direkte fra urinblæra, er sterilt, ja. Men når det kommer ut, er det ikke rent lenger. Mange bakterier på veien som dras med.

Anonymkode: 0610f...f7a

Og hva tror du skjer med de bakteriene når du dusjer? De blir vasket av. De bakteriene kommer jo ned i dusjkabinetter likevel, alle bakteriene man har i skrittet og baken og ellers på kroppen. 

Anonymkode: 3c886...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rommet ganske fullt av damp etter en dusj!? Liker å tenke at det er minst mulig urin i dampen jeg da 😳

Og jeg er virkelig ingen bakteriefrik. Men synes ikke at PISS lukter så godt. 

Anonymkode: 4ca55...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er lignende det med, "jeg har aldri tenkt på homofili før...", som homofobe personer som tydelig er skaphomofile sier.

De har kontroll på blærefunksjonen sin. Hvorfor trekker du inn noe som er helt irrelevant? De har ikke problemer med blærekontroll. Det er ingen som har skrevet at det er det som er grunnen til at de tisser i dusjen. Vent litt, er det det du tenner på seksuelt? Folk som holder seg til de mister kontroll på blære sin? Jaggu tror jeg vi fant grunnen til hvorfor du er så opphengt i dette med tissing!

Anonymkode: df560...c97

:kari:

Anonymkode: 7264f...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det var det du skrev

Anonymkode: 7264f...2f9

Nei det var slik du tolket det!

Anonymkode: 370f1...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...