Gå til innhold

Når du tisser i dusjen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

https://www.ifi.no/10-ting-du-bor-vaske-hver-dag

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du snakker jo mot deg selv? Det er helt greit å tisse i dusjen fordi det er så rent og bra foe miljøet, likevel klorvasker (!) du badet hver (!) dag? Hvor bra er det for miljøet da?

Anonymkode: bc307...713

jeg snakker aldri mot meg selv. Når det er sagt gjør jeg mye annet i hverdagen for å spare miljøet. Men jeg klorer do, potter, vask og dusj hver dag. Altså med klorinspray. Og jeg gjør det etter alle har lagt seg, samt lufter badet. Jeg har 4 barn hjemme. Ingen går på barnehage. Så på kvelden vasker jeg det rent før neste dag. Vi har også besøk hver dag, så vil jeg ha det hygiensk for oss og mine barn. Jeg  vet ikke dovaner til andres barn og voksne så da investerer jeg i 2 min hver dag for å vaske over. Mine barn er aldri syke, og har stor familie som er innom daglig sammen med barn i gata, og barn i familien. De er nok utsatt for bakterier, og jeg klorer ikke huset he he. Jeg klorer de stedene som ofte blir brukt av oss og andre. 

Anonymkode: 370f1...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes masse, MASSE dokumentasjon på at det ikke er bra å vaske badet hver dag med rengjøringsmidler, og enda mer om klor. Her er et veldig lite utdrag.

 

FB6227D5-840E-4471-8D39-A2FF64F161E8.png

A3146EF3-5673-4861-A08A-015AD69A2D0E.png

2758C1E7-9B05-4D86-9881-2E2B0B89A2AC.png

Anonymkode: a5fb9...a4e

Ingen av denne dokumentasjonen er det du sier, men takk for tips. Ser at domestos fresh kan brukes som alternativ. Det skal jeg absolutt se på. Ellers har vi stort vindu på badet. Det står oppe når jeg rengjør. Jeg bruker hansker og maske, og jeg klorer når alle har lagt seg. Badet er i en annen etasje.  Vi har tre bad og det er bare det ene som blir kloret hver dag. Det som blir brukt av ALLE. 

Anonymkode: 370f1...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Din tolkning.

Anonymkode: 370f1...efb

Nei, det var det du skrev

Anonymkode: 7264f...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er det så vanlig?! Jeg har lært søke mine fire barn å alltid tisse før de dusjer. Trodde det var vanlig..

Anonymkode: a0d5d...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på huk å tisser rett i sluket, tenker at det er mest hygienisk, at det ikke spruter over hele gulvet i dusjen. Ja, gulvet blir skylt når jeg dusjer, men ser likevel at det samler seg skitt bak shampoflaskene på gulvet og sånnt. Selv om vi er 4 i husstanden, og dusjen er i daglig bruk.

Anonymkode: a4306...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sitter på huk å tisser rett i sluket, tenker at det er mest hygienisk, at det ikke spruter over hele gulvet i dusjen. Ja, gulvet blir skylt når jeg dusjer, men ser likevel at det samler seg skitt bak shampoflaskene på gulvet og sånnt. Selv om vi er 4 i husstanden, og dusjen er i daglig bruk.

Anonymkode: a4306...c9e

Men hvorfor tisser du ikke heller i doen, enn å ha rester av tiss i dusjen? Jeg skjønner det ikke

Anonymkode: 7264f...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sitter på huk å tisser rett i sluket, tenker at det er mest hygienisk, at det ikke spruter over hele gulvet i dusjen. Ja, gulvet blir skylt når jeg dusjer, men ser likevel at det samler seg skitt bak shampoflaskene på gulvet og sånnt. Selv om vi er 4 i husstanden, og dusjen er i daglig bruk.

Anonymkode: a4306...c9e

Men altså, det er jo så ekkelt! 

Hvorfor ikke bare tisse i do??

Anonymkode: bc307...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men altså, det er jo så ekkelt! 

Hvorfor ikke bare tisse i do??

Anonymkode: bc307...713

Hva er så ekkelt med det? Det er jo bare urin. 

Anonymkode: ea34f...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke dere som synes det er ekkelt å tisse i dusjen. Jfr alle gode argumentene som er skrevet av andre. Jeg synes til og med det er sexy når kona tisser i dusjen. Synes faktisk hun er søt når hun tisser. Blæh!

Anonymkode: 63604...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er så ekkelt med det? Det er jo bare urin. 

Anonymkode: ea34f...29d

Vasker du hendene etter at du har vært på do? 

I såfall, hvorfor det? Det er jo bare urin. 

Å la urin blande seg med lunket vann, spre seg ut på dusjgulvet før det forsvinner ned i sluken...det er så ufattelig ekkelt. 

Og jeg har ikke fått ett fornuftig argument på hvorfor ikke bare tisse på do i stede. 

Miljøargumentet kjøper jeg ikke. 

Anonymkode: bc307...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vasker du hendene etter at du har vært på do? 

I såfall, hvorfor det? Det er jo bare urin. 

Å la urin blande seg med lunket vann, spre seg ut på dusjgulvet før det forsvinner ned i sluken...det er så ufattelig ekkelt. 

Og jeg har ikke fått ett fornuftig argument på hvorfor ikke bare tisse på do i stede. 

Miljøargumentet kjøper jeg ikke. 

Anonymkode: bc307...713

Jeg har ikke lest ett fornuftig argument i favør av toalettet når du likevel skal dusje.

Anonymkode: 63604...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

🤢🤮 Du er en gris

Anonymkode: 7264f...2f9

Nei, hun er et menneske. Griser kan ikke skrive. Griser er for øvrig veldig renslige dyr.

Anonymkode: df560...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke lest ett fornuftig argument i favør av toalettet når du likevel skal dusje.

Anonymkode: 63604...f97

Det burde strengt tatt si seg selv

Anonymkode: 7264f...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke lest ett fornuftig argument i favør av toalettet når du likevel skal dusje.

Anonymkode: 63604...f97

Du kommer ikke på en eneste grunn til at man skal holde urin der det er ment å ta i mot det? Virkelig? 

Sånn ellers da, er det mange ting i samfunnet som faller deg vanskelig? 

Det er nesten så jeg tror at hele tråden er en fleip. Om noen hadde fortalt meg at de regelmessig tisser i dusjen hadde jeg ikke klart å spise noe som kom fra det mennesket. Om man blåser i så basale hygieniske regler som hvor man går på do kan man jo bare tenke seg hvor urenslige de er på andre områder også🤮

Anonymkode: bc307...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vasker du hendene etter at du har vært på do? 

I såfall, hvorfor det? Det er jo bare urin. 

Å la urin blande seg med lunket vann, spre seg ut på dusjgulvet før det forsvinner ned i sluken...det er så ufattelig ekkelt. 

Og jeg har ikke fått ett fornuftig argument på hvorfor ikke bare tisse på do i stede. 

Miljøargumentet kjøper jeg ikke. 

Anonymkode: bc307...713

Når du trekker ned i do, så bruker du like mye vann på det ene skyllet, som en hel familie et annet sted i verden bruker på en hel dag. Du bruker 6 liter vann hver gang du skyller ned.

Hvis du ikke klarer å skjønne hvorfor det er miljøvennlig å spare et skyll, så trenger du grunnleggende kunnskap. 

Anonymkode: 5d9ab...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer ikke på en eneste grunn til at man skal holde urin der det er ment å ta i mot det? Virkelig? 

Sånn ellers da, er det mange ting i samfunnet som faller deg vanskelig? 

Det er nesten så jeg tror at hele tråden er en fleip. Om noen hadde fortalt meg at de regelmessig tisser i dusjen hadde jeg ikke klart å spise noe som kom fra det mennesket. Om man blåser i så basale hygieniske regler som hvor man går på do kan man jo bare tenke seg hvor urenslige de er på andre områder også🤮

Anonymkode: bc307...713

Strengt tatt er renslighet et dårlig argument mot å tisse i dusjen her. Hvis du tisser på toalettet så blir jo urin hengende igjen i underlivet. Hvis du tisser i dusjen så vaskes du jo likevel. Altså er det renere å tisse i dusjen enn i toalettet.

Jeg tror heller ikke noen i denne tråden gjør det regelmessig. Jeg tror heller det er snakk om at det skjer innimellom.

Anonymkode: df560...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja på badet. Vi har små barn som  skvetter. Bæsjer på potter. Alle barna er hjemme. Går ikke i barnehage. Så da føler jeg at jeg må vaske over badet før jeg legger meg. Bruker hanske og maske og lufter godt etterpå. 

Anonymkode: 370f1...efb

Du burde virkelig få alle disse ungene ut av huset og komme deg i jobb så du fikk noe nyttig å bruke tida på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer ikke på en eneste grunn til at man skal holde urin der det er ment å ta i mot det? Virkelig? 

Sånn ellers da, er det mange ting i samfunnet som faller deg vanskelig? 

Det er nesten så jeg tror at hele tråden er en fleip. Om noen hadde fortalt meg at de regelmessig tisser i dusjen hadde jeg ikke klart å spise noe som kom fra det mennesket. Om man blåser i så basale hygieniske regler som hvor man går på do kan man jo bare tenke seg hvor urenslige de er på andre områder også🤮

Anonymkode: bc307...713

Ikke alle er like fisefine og spissborgerlige. Mennesker som tisser i dusjen assosierer jeg med en avslappet og likefrem personlighet. At noen velger å ikke gjøre det er selvsagt greit og enda mer vanlig, men de som blir hysteriske og tillegger de flere negative egenskaper har jeg ingen ting til overs for.

Anonymkode: 63604...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Strengt tatt er renslighet et dårlig argument mot å tisse i dusjen her. Hvis du tisser på toalettet så blir jo urin hengende igjen i underlivet. Hvis du tisser i dusjen så vaskes du jo likevel. Altså er det renere å tisse i dusjen enn i toalettet.

Jeg tror heller ikke noen i denne tråden gjør det regelmessig. Jeg tror heller det er snakk om at det skjer innimellom.

Anonymkode: df560...c97

Det er da virkeligere ikke renere å tisse i dusjen enn å tisse på toalettet før man dusjer?

Synes dere det er like greit at folk tisser i offentlige dusjer også? Det er jo tross alt så veldig renslig må vite.

Anonymkode: 1fb65...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du trekker ned i do, så bruker du like mye vann på det ene skyllet, som en hel familie et annet sted i verden bruker på en hel dag. Du bruker 6 liter vann hver gang du skyller ned.

Hvis du ikke klarer å skjønne hvorfor det er miljøvennlig å spare et skyll, så trenger du grunnleggende kunnskap. 

Anonymkode: 5d9ab...7db

Og hvor mange liter vann bruker du ikke når du dusjer? Hvis du tar så hensyn til miljøet så burde du ikke dusje. Vasker du klær, bruker du oppvaskmaskin, vasker du bilen, spyler du ute, vanner du, fyller du basseng om sommeren osv? Akkurat som om du tisser i dusjen for å spare miljoet, ikke få meg til å le.

Anonymkode: 7264f...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke feil, utskiller urinen fett. Så for å fjerne fett og urinrester, må man vaske med noe som fjerner fett godt. Alle med dusjvegger, vet hvor vanskelig fett/såpe rester kan være. Mange steder dusjes rett på flisene og da vil særlig fugene være utsatt for fettet fra urinen. Lekkert. Dessuten er vel dette farget gult i tillegg. Ekstra lekkert på hvite fliser. Ved å tisse der man skal tisse, kan man utelate bruk av sterke rengjøringsmidler på dusjvegger, sluk og gulv langt oftere enn når man bruker dusjen som dass

Endret av prekæs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du trekker ned i do, så bruker du like mye vann på det ene skyllet, som en hel familie et annet sted i verden bruker på en hel dag. Du bruker 6 liter vann hver gang du skyller ned.

Hvis du ikke klarer å skjønne hvorfor det er miljøvennlig å spare et skyll, så trenger du grunnleggende kunnskap. 

Anonymkode: 5d9ab...7db

Og den dagen det blir vannmangel i Norge skal jeg vurdere å tisse i dusjen, men frem til det lar jeg hygienen gå foran ressursene det tar å la vannet jeg trekker ned gå gjennom renseanlegget. 

Om du er så opptatt av miljø burde du jo virkelig ikke dusje, bruke oppvaskmaskin, la ungene bade i spreder og basseng osv? 

Det går også an å legge ned lokket og ikke trekke ned for hver gang man bare tisser, selv om det også er ganske uhygienisk. 

Anonymkode: bc307...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Strengt tatt er renslighet et dårlig argument mot å tisse i dusjen her. Hvis du tisser på toalettet så blir jo urin hengende igjen i underlivet. Hvis du tisser i dusjen så vaskes du jo likevel. Altså er det renere å tisse i dusjen enn i toalettet.

Jeg tror heller ikke noen i denne tråden gjør det regelmessig. Jeg tror heller det er snakk om at det skjer innimellom.

Anonymkode: df560...c97

Men. Hvis man tisser før man dusjer, blir man vel like ren? 

Aegumentene for å fortsette med griseriet blir tynnere og tynnere. Det hele bunner ganske enkelt i latskap og urenslighet. Man blir ikke kvitt bakteriene i urin ved å la det renne litt lunket vann i sluken 

Anonymkode: bc307...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det av og til hvis jeg må tisse mens jeg dusjer. Jeg orker ikke å tørke meg for å gå på do, og vil absolutt ikke ha et vått gulv og do.

Junior tisser ofte i dusjen mens han dusjer, rett og slett fordi det kommer så plutselig og det hender ofte.

Begge tisser i do før dusj.

Anonymkode: bdb4a...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da virkeligere ikke renere å tisse i dusjen enn å tisse på toalettet før man dusjer?

Synes dere det er like greit at folk tisser i offentlige dusjer også? Det er jo tross alt så veldig renslig må vite.

Anonymkode: 1fb65...d26

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men. Hvis man tisser før man dusjer, blir man vel like ren? 

Aegumentene for å fortsette med griseriet blir tynnere og tynnere. Det hele bunner ganske enkelt i latskap og urenslighet. Man blir ikke kvitt bakteriene i urin ved å la det renne litt lunket vann i sluken 

Anonymkode: bc307...713

I begge disse kommentarene er, "før man dusjer", tilleggsinformasjon i tillegg til det jeg svarte på.

Men greit, la oss være vriompeis om dere så absolutt skal ha det slik.

Nei, det er ikke renere å tisse i toalettet etter å ha dusjet, faktisk er det renere å tisse i dusjen når du dusjer.

Bakterier dør rimelig fort når de kommer ut av kroppen. Skal vi ta en debatt om bakterier så kan vi vel så godt det, men det burde egentlig tas i en egen tråd, for det er et stort tema i seg. De aller fleste (98%) bakterier er harmløse. Av de som er skadelige for mennesker så er de aller fleste ikke skadelige i seg, men "avføringen" etter de er det. Av de få bakterier som er skadelige for mennesket er de fleste bakterier som er nyttige, men kommer på feil sted (som streptokokker, som er viktige i munnen, men ekstremt skadelige om de uheldigvis vokser til en koloni andre steder i kroppen). I de færreste tilfeller overlever bakterier særlig lenge (minutter) utenfor kroppen.

Åh, har du angst for bakterier går jeg ut fra at du aldri kysser noen. Du skulle bare visst hvor mange bakterier folk har i munnen, samme hvor god munnhygiene de har.

 

Anonymkode: df560...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...