Gå til innhold

Hvor vanlig er det med varmrett i bursdagsselskap?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok?

Hva slags jobber er det som slutter så sent? De fleste som jobber på kontor har arbeidstid mellom 7.30 og 15.30 her i byen. De som jobber skift (innen helse og industri) jobber 07-15 på dagskift. Lærere er ferdig senest kl 15. Barnehagelærere er vel de som har slutter senest når de har senvakt til kl 16.15. 

Hi

Anonymkode: 98368...5fd

Er vant med at vanlig kontortid er til fire. Mange jobber også overtid ofte. Er lærer selv og har kontortid til fire to ganger i uken. 

Anonymkode: 46cdb...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer hjem fra jobb stort sett mellom kl 1630-1800 (Lederstillinger i det offentlige). Har aldri middag før kl 18 på en hverdag. Ungene (ungdommer) tar en skive før trening/lekser, også spiser vi fellesmiddag senere.

Blir jeg invitert i selskap kl 17 på bare kake, ville jeg smilt, men kjent meg sulten. Jeg og mannen liker ikke kaker engang.

Anonymkode: 2b030...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi serverer alltid mat i familieselskaper ja, og særlig hvis vi inviterer til så tidlig som kl 17 på en hverdag. Her i bygda er det helt vanlig at dagjobber har arbeidstid til kl 16.00 (noen svært få har 15.30). 

Jeg personlig inviterer ofte til familieselskaper i helgene, nettopp for å få litt bedre tid til å lage maten jeg skal servere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært i eller blitt invitert i en bursdag uten å få servert varm mat, eller i det minste noe annet enn bare kaffe og kake. Det kan nok bli servert en god salat, pastasalat eller noe smørbrødlignende av og til, men alltid mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok?

Hva slags jobber er det som slutter så sent? De fleste som jobber på kontor har arbeidstid mellom 7.30 og 15.30 her i byen. De som jobber skift (innen helse og industri) jobber 07-15 på dagskift. Lærere er ferdig senest kl 15. Barnehagelærere er vel de som har slutter senest når de har senvakt til kl 16.15. 

Hi

Anonymkode: 98368...5fd

Jeg er lærer og har undervisning til 15.30 flere dager. 35 min pendling, hente i barnehagen, begynner på middagen 16.45 og ferdig tidligst 17.15. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så vanlig å kun kjenne folk som jobber på kontor eller i skolen? Ingen som jobber på butikk eller sykehus eller hva som helst annet? Jeg kjenner kun et par stykker som er ferdig på jobb til fire, alle andre jobber til alt fra 18 til 22. Med det sagt serverer vi som regel kun kaker.

Anonymkode: 5f1b0...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke så rart at alle er ferdige på jobb 15 når barnehagene stenger 15. Ser den. Hvilken kommune er dette? Utopia? 

Hilsen lærer som ikke slutter kl. 15.

Anonymkode: 67c4b...228

Lærer med problemer med leseforståelsen? Eller bare generelt vrang? 

Jeg skriver at barnehagene stenger kl 16.15. 

Hvorfor tror du jeg lyver? 

Hi

Anonymkode: 98368...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lærere ferdig senest kl 15? Du kjenner ikke mange lærere 😂

Min mor er hjemme stort sett 16:30 hver dag

Anonymkode: 0c4c8...650

Herrefred. 

Jeg jobber på en videregående skole (ikke lærer), og her er det ikke mange lærere igjen etter siste time som slutter kl 15.10. 

Hvorfor dette behovet for å ‘ta’ meg? Er det provoserende at vi har arbeidstid som stort sett slutter kl 15-15.30? 

Så rare folk er...

Hi

Anonymkode: 98368...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig så vanlig å kun kjenne folk som jobber på kontor eller i skolen? Ingen som jobber på butikk eller sykehus eller hva som helst annet? Jeg kjenner kun et par stykker som er ferdig på jobb til fire, alle andre jobber til alt fra 18 til 22. Med det sagt serverer vi som regel kun kaker.

Anonymkode: 5f1b0...a55

Jeg kjenner mange som jobber forskjellige plasser, men jobber de turnus så er de ferdig kl 15 når de har dagvakt. Jeg inviterer dem jo ikke i selskap om de har ettermiddagsvakt og slutter kl 23. 

Jeg kjenner ingen som jobber på butikk, faktisk, men ellers er vi innom mange forskjellige yrker. 

Hi

Anonymkode: 98368...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg ser i flere tråder at det er en selvfølge å servere varmrett i ‘voksenselskap’ til barna. 

Jeg har aldri hverken opplevd å få eller servere annet enn kaker og boller i et ettermiddagsselskap. 

Vi ber som regel til selskap rundt kl 17, og det blir for lenge å vente med middag på hverdagene. Så da spiser folk middag hjemme, og får kaffe og kaker i selskapet. 

Kanskje det er forskjell på by og land? Vi bor i en liten by hvor de fleste har kort vei mellom jobb og hjem og er ferdig med middag rundt kl 16. 

Anonymkode: 98368...5fd

her har vi alltid varm mat :) men har vert i noen bursdager uten, og synes det er greit,men jeg selv er vant til og ha et varmt måltid når jeg feirer meg eller barnet

Anonymkode: 04368...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått fastslått at vi er en sjelden gjeng her i byen som sjelden/aldri serverer varmmat i bursdagsfeiringer på dag/ettermiddagstid. 

Vi er også provoserende rare som har arbeidstid mellom kl 7 og 15.30. 

Vi er en kuriositet som er ferdig med middag og klar til selskap kl 17. 

Jeg er takknemlig og glad for at hverdagen min går såpass bra opp at jeg slipper å bruke hele ettermiddagen på å haste fra jobb til henting til middag til lekser til trening til selskap! For et kav! 

Hi

Anonymkode: 98368...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid varm mat før kake. Vi har aldri familieselskap på hverdager, det har verken vi eller gjestene våre tid til.

På en hverdag hadde jeg hatt problemer med å rekke et selskap kl. 17 selv om jeg og ungene møtte i vanlige klær og uten mat i magen. Jeg er ferdig på jobb kl. 16. Deretter må jeg kjøre 30 min for å hente i barnehagen og så hjem for å hente resten. Med mindre det var naboen som hadde selskap ville vi kommet for sent.

 

Anonymkode: abf36...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til spørsmålet ditt; ja, i vår familie er det vanlig. Varierer dog hvilken mat (og hvor mye). Ofte innbakte pølser, pizza etc. Andre ganger kylling i ovn med poteter og grønnsaker. Har selv servert lapskaus en gang. De andre familiene har 45-60 minutters reisetid, så litt stusselig å bare invitere på kake. 

 

Anonymkode: 7769c...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde elsket å ha så god tid på ettermiddagene som dere har, men her kan man bare drømme om det! 

Vi feirer alltid bursdager i helgen og serverer enten middag eller lunsj, ettersom når vi inviterer,  i tillegg til kaker.

Anonymkode: 7a6bc...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser i flere tråder at det er en selvfølge å servere varmrett i ‘voksenselskap’ til barna. 

Jeg har aldri hverken opplevd å få eller servere annet enn kaker og boller i et ettermiddagsselskap. 

Vi ber som regel til selskap rundt kl 17, og det blir for lenge å vente med middag på hverdagene. Så da spiser folk middag hjemme, og får kaffe og kaker i selskapet. 

Kanskje det er forskjell på by og land? Vi bor i en liten by hvor de fleste har kort vei mellom jobb og hjem og er ferdig med middag rundt kl 16. 

Anonymkode: 98368...5fd

Vi har aldri bursdagsselskap ukedager og jo alltid varm mat. Vi pleier starte 14-15.

Anonymkode: 7f269...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da har jeg fått fastslått at vi er en sjelden gjeng her i byen som sjelden/aldri serverer varmmat i bursdagsfeiringer på dag/ettermiddagstid. 

Vi er også provoserende rare som har arbeidstid mellom kl 7 og 15.30. 

Vi er en kuriositet som er ferdig med middag og klar til selskap kl 17. 

Jeg er takknemlig og glad for at hverdagen min går såpass bra opp at jeg slipper å bruke hele ettermiddagen på å haste fra jobb til henting til middag til lekser til trening til selskap! For et kav! 

Hi

Anonymkode: 98368...5fd

Slapp av, da. Det er ingen som er provosert, vi er bare overrasket. Skulle gjerne hatt det sånn, men elsker jobben min og stedet jeg bor på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt, tror du ikke vi kjenner vår egen familie og deres rutiner, eller 😂

Jeg skriver jo at de fleste er ferdige med middag til kl 16. Hvorfor tror du jeg lyver?

Og som sagt er det ingen i familien, på noen av sidene, som serverer varmrett i bursdagsselskap. 

Hi

Anonymkode: 98368...5fd

Fordi det er MEGET uvanlig for arbeidende folk å i det hele tatt være innenfor døra så tidlig som 16 på en hverdag, middagen skal lages og spises også.

Anonymkode: 7f269...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste av oss som har dagjobb er ferdige kl 15. Så er det flere som jobber offshore og skift. Besteforeldre er pensjonister og har fri hele dagen. 

Så i min familie har vi det sånn, skjønner dere. Det er altså vanskelig å skjønne for så mange??

Hi

Anonymkode: 98368...5fd

Ferdige 15, og rekker reise hjem, hente barn, lage og spise middag før 16? Imponerende...

Anonymkode: 7f269...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fordi det er MEGET uvanlig for arbeidende folk å i det hele tatt være innenfor døra så tidlig som 16 på en hverdag, middagen skal lages og spises også.

Anonymkode: 7f269...c6d

Så er vi vel sjeldne da. 

Men du tror ikke jeg snakker sant?

Anonymkode: 98368...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok?

Hva slags jobber er det som slutter så sent? De fleste som jobber på kontor har arbeidstid mellom 7.30 og 15.30 her i byen. De som jobber skift (innen helse og industri) jobber 07-15 på dagskift. Lærere er ferdig senest kl 15. Barnehagelærere er vel de som har slutter senest når de har senvakt til kl 16.15. 

Hi

Anonymkode: 98368...5fd

Så bhg stenger også 1615 hos dere? Hvor bor du? Eventyrland? 😂

Anonymkode: 7f269...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev i hi at vi har korte avstander her, og når jeg slutter jobb kl 14.45 og har hentet på SFO er middagen på bordet kl 15.30 de dagene mannen er på jobb. Når han er hjemme spiser vi kl 15. 

Lekser osv rekker vi også før selskap kl 17. Jeg kjenner at jeg blir mer og mer glad for å bo i distriktet. Tidsklemma kjenner vi sjelden på  

Hi

 

Anonymkode: 98368...5fd

Tre kvarter til å kjøre hjem, hente og lage mat. Kjenner jeg lurer veldig på hva slags mat dere spiser. Det er ikke noe avansert eller varmt skjønner jeg😂

Anonymkode: 7f269...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...