Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #176 Skrevet 18. august 2019 PÄ 16.8.2019 den 16.25, Anonym bruker skrev: Og sÄ lurer man pÄ hvorfor barn vokser opp og klikker? HÄper du husker pÄ at hvis denne gutten blir norges fÞrste skoleskytter, og hevner seg pÄ guttene du lar vÊre i kjelleren sÄ har du og de andre voksne en stor del av skylden. Anonymkode: 79f50...e49 SÄÄÄ enig med deg ! Anonymkode: adc79...85b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2019 #177 Skrevet 19. august 2019 PÄ 16.8.2019 den 14.37, Anonym bruker skrev: Mitt (og flere barn) har i noen Är blitt mobbet av en klassekamerat. Skolen har vÊrt pÄ banen og vi som foreldre har forsÞkt Ä nÄ ut til foreldre til 11 Äringen. At det er noe som skurrer hjemme der er klart. Foreldrene er likegyldige til alt fra barnets oppfÞrsel, oppfÞlging av hygiene, oppfÞrsel og lekser. Barnevernet har igangsatt tiltak i forhold til veiledning av foreldrene, uten bedring i mine Þyne.  Jeg ble selv mobbet som barn, noe som preget meg i mange Är. Dette har gjort at nok er nok. Vi har nÄ invitert til guttebursdag/fest for min sÞnn, og mobberen er den eneste som ikke ble invitert i klassen. Jeg har sendt melding til foreldrene om Ärsaken til dette. Det er helt uaktuelt at denne gutten skal Þdelegge nok en bursdag for bÄde min sÞnn og andre gjester. Mobberen bor ogsÄ i nÊrheten av oss, rett som det er stikker han innom for Ä lage ugang. Han slÄr de andre pÄ trampolina eller dytter andre hardt ut i bassenget. I sommer jagde jeg han bort Ä sa han var uvelkommen her og hvis jeg han pÄ vÄr eiendom igjen vil jeg ringe politiet, det fungerte. Jeg har forsÞkt lenge nok. PÄ tide at folk slutter Ä beskytte mobberen Ä ikke egne barn fra traumer og vold. Stakkars mobber? Nei, stakkars andre barn som blir trakassert uten at det fÄr konsekvenser for drittungen!  Min sÞnn og hans venner er sjeleglade for at jeg setter ned foten. Anonymkode: 4c3d0...917 KjÊre TS. Kan ikke tro det jeg leser!!! Du har igangsatt en mobbeaksjon som er ment Ä forebygge mobbing. Men isteden mobber du og ekskluderer mobberen. Du sier selv at han ikke har det godt hjemme. Det sier seg selv at hans mobbeuttrykk er et signal om noe. PÄ hvilken mÄte hjelper dette? Dette er ikke en god mor verdig. Stakkars stakkars gutt!!!! Anonymkode: 03c6f...810
Anonym bruker Skrevet 19. august 2019 #178 Skrevet 19. august 2019 Du som voksen er jo enda verre! Du fryser ut, holder utenfor, truer.. ja, du mobber! Du burde omfavnet barnet som tydeligvis ikke har det bra. Det finnes ikke vanskelige barn, det finnes barn som HAR det vanskelig! Makan! Anonymkode: 8634b...af3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2019 #179 Skrevet 19. august 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Hos oss ja. Ikke nÞdvendigvis slik at hele verden gjÞr det samme.  hi Anonymkode: 4c3d0...917 Men sÄ lenge de fleste guttene holder til hos dere, sÄ er det jo en veldig effektiv mÄte Ä stenge barnet ute pÄ. Jeg skjÞnner veldig godt at du vil skjerme ditt barn, men at du er stolt av at barnet blir utestengt er bare trist. Det er en trist situasjon for alle, og ikke noe man burde vÊre stolt av. Anonymkode: ce08d...042
Anonym bruker Skrevet 19. august 2019 #180 Skrevet 19. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men sÄ lenge de fleste guttene holder til hos dere, sÄ er det jo en veldig effektiv mÄte Ä stenge barnet ute pÄ. Jeg skjÞnner veldig godt at du vil skjerme ditt barn, men at du er stolt av at barnet blir utestengt er bare trist. Det er en trist situasjon for alle, og ikke noe man burde vÊre stolt av. Anonymkode: ce08d...042 Dette! Anonymkode: 89c55...ea0
Anonym bruker Skrevet 19. august 2019 #181 Skrevet 19. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men sÄ lenge de fleste guttene holder til hos dere, sÄ er det jo en veldig effektiv mÄte Ä stenge barnet ute pÄ. Jeg skjÞnner veldig godt at du vil skjerme ditt barn, men at du er stolt av at barnet blir utestengt er bare trist. Det er en trist situasjon for alle, og ikke noe man burde vÊre stolt av. Anonymkode: ce08d...042 Da fÄr han tenke da! "Oi, det var dumt gjort av meg, for nÄ fÄr jeg ikke vÊre med de andre barna og leke, jeg burde slutte Ä mobbe og vÊre slem mot de andre barna". Anonymkode: ae76a...5eb
Hjertefru Skrevet 19. august 2019 #182 Skrevet 19. august 2019 PÄ 18.8.2019 den 9.16, Anonym bruker skrev: Jeg syns heller ikke dette hÞres ut som en mobbesak, for det er faktisk ikke mobbing nÄr én utÞver vold mot flere - som stÄr sammen. Vold og utagering kan likevel vÊre like belastende for dem som rammes, og jeg forstÄr at hi vil beskytte barnet sitt. Alle dere som «ville satt foten ned» eller «ikke akseptert den oppfÞrselen», dere har nok ikke mÞtt en utagerende 11-Äring. Jeg jobber i skolen, og jeg har ikke sjans til Ä hÄndtere enkelte nÄr de blir voldelige. Da mÄ vi vÊre flere, eller jeg mÄ ha hjelp av en mannlig kollega. Hvis denne gutten hadde vÊrt elev ved min skole, ville det vÊrt satt inn en-til-en ressurs pÄ ham. Han ville hatt store deler av skoledagen sin pÄ gÄrd eller i verksted. Til en hver tid ville han vÊrt fotfulgt av en fagarbeider med fysisk styrke til Ä beskytte gutten mot Ä utÞve vold, og andre mot Ä rammes. Vi ville ogsÄ brukt noe av ressursen pÄ at fagarbeideren fulgte i bursdager. Har gutten det er snakk om her noen slik ressurs pÄ skolen? Det er vanskelig nÄr foreldrene ikke fÞlger opp, men da er det ekstra viktig at andre ser dette barnet! Anonymkode: 93252...bc2 Enig. Har selv hatt tre skolebarn, pluss opplevd mobbing som barn. Det klassiske med mobbing er at en mindre gruppe barn, gjerne med en «anfÞrer» mobber ett eller flere andre. Og sÄ har du gjerne en passiv majoritet som lar mobbingen skje. Det ligger jo i ordet ogsÄ, mobb som i lynsjemobb. Det er en gruppe mot enkeltindivider. Dette hÞres derfor ut som noe annet enn en mobbesak. Gutten det snakkes om her har alvorlige atferdsproblemer, og trenger derfor en slik tilnÊrming som du skriver om her. Tviler ikke pÄ at atferden hans oppleves som mobbing, men det passer ikke inn i det som regnes som mobbing i ordets klassiske forstand. Ville heller tatt saken videre med tanke pÄ at gutten fÄr hjelp, ev oppfÞlging heller enn Ä demonstrere slik hi gjÞr. NÄr det er sagt har jeg forstÄelse for at hi kvier seg for Ä invitere gutten i bursdag hvis situasjonen er sÄpass ille!
Gjest Antarctica Skrevet 19. august 2019 #183 Skrevet 19. august 2019 (endret) 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da fÄr han tenke da! "Oi, det var dumt gjort av meg, for nÄ fÄr jeg ikke vÊre med de andre barna og leke, jeg burde slutte Ä mobbe og vÊre slem mot de andre barna". Anonymkode: ae76a...5eb Saken er vel at barn ikke kan abstrahere i samme grad som voksne. Atferd, ikke ord, er sprÄket barn rÄr over. Jo mer destruktiv atferd de utviser, desto mer ligger det under som mÄ rettes opp i. For Þvrig er ikke forbud fra en voksen samme type korreksjon som f eks tilbaketrekning fra andre barn. Dersom gutten skal «skjÞnne» at de andre barna ikke vil mer, sÄ nytter det jo ikke at de voksne kommer og truer med politi. Han skjÞnner at han er uÞnsket, men han lÊrer jo ingen alternative metoder Ä ta kontakt pÄ. Endret 19. august 2019 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 19. august 2019 #184 Skrevet 19. august 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da fÄr han tenke da! "Oi, det var dumt gjort av meg, for nÄ fÄr jeg ikke vÊre med de andre barna og leke, jeg burde slutte Ä mobbe og vÊre slem mot de andre barna". Anonymkode: ae76a...5eb Det mener du at 11 Äring skal klare Ä komme frem til selv, en 11 Äring som sannsynligvis hele livet sitt har hatt mangelfull oppfÞlging og omsorg hjemmefra, en 11 Äring som har foreldre som ikke bryr seg, som kanskje ikke har noen som brys seg om han. Anonymkode: ce08d...042
Anonym bruker Skrevet 19. august 2019 #185 Skrevet 19. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da fÄr han tenke da! "Oi, det var dumt gjort av meg, for nÄ fÄr jeg ikke vÊre med de andre barna og leke, jeg burde slutte Ä mobbe og vÊre slem mot de andre barna". Anonymkode: ae76a...5eb Earth to ab5eb!!! SÄnn funker ikke barn. De er ikke som voksne, som gÄr inn i seg selv. isteden tenker de: jeg er dum, jeg er ikke verdt Ä leke med. Ingen liker meg. det gÄr vel ikke an Ä vÊre foreldre og ha under minimum av kunnskap om barns selvfÞlelse vel? Ikke i Norge, som er sÄ opplyst. vet ikke om du er TS eller annen anonym, men dette var rett og slett kunnskapslÞst! Anonymkode: 03c6f...810
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ