Gå til innhold

Går du fast på medisiner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altfor mange, men ellers hadde jeg ikke kunnet jobbet.

Metoprolol, Neurontin, Ibux 600, Paracetomol, Petidin, Imovane, Voltaren, Paralgin f. Allikevel har jeg noen ganger så vondt at jeg kaster opp på jobb, kan ikke ta sterke smertestillende på jobb. Dessverre finner ikke legene ut årsaken til leddsmerter, så da er det håpløst å finne behandling eller søke uføretrygd.

Anonymkode: 92909...a7b

«Sterke smerter» er fra 01.05.2019 en egen diagnose. Men som flere før meg har påpekt, det er arbeidsevnen, og ikke diagnosen som blir lagt til grunn når du søker uføretrygd.

Anonymkode: 90041...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har aldri gått fast på noen medisiner annet en p-piller. Nå er jeg i overgangsalderen og trenger ikke det lengre heller.

Anonymkode: c74aa...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Havfruene skrev:

Ikke bedre, bare uten medisiner og mer selvhjulpen. Tyner ikke til medisiner hver gang det bikker imot. 

Så man tar medisin mot astma, lavt stoffskifte, halsbrann, diabetes osv fordi man er en sart plante som ikke tåler motgang i livet? Og hva med alle de som tar mye medisin mot diverse smerter og netopp derfor fungerer i samfunnet og på jobb?

Jeg tror du leser det du vil lese! I denne tråden ser man hvor mye man kan være uheldig å måtte leve med. Og ut av antall brukere herinne er det ikke mange som har skrevet i tråden. 

Anonymkode: 38133...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Havfruene skrev:

Ikke bedre, bare uten medisiner og mer selvhjulpen. Tyner ikke til medisiner hver gang det bikker imot. 

Jeg bruker cellegift for leddgikt, ville du tenkt bedre om med dersom jeg satt i rullestol, var ufør og medisinfri?

Anonymkode: fa4b1...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Havfruene skrev:

Ikke bedre, bare uten medisiner og mer selvhjulpen. Tyner ikke til medisiner hver gang det bikker imot. 

Jeg tenker helt motsatt. Jammen bra det finnes medisiner slik at mange til tross for sine plager kan fungere og stå i arbeid.

Skulle forresten gjerne sett deg klare deg uten levaxin e.l om du hadde lavt stoffskifte evt fjernet skjoldbruskkjertelen. 

Lett å være elpekjekk når man er frisk.

Og sånn helt til sist, jeg tar ingen faste medisiner.

Anonymkode: 08ef0...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Havfruene skrev:

Ser svarene i denne tråden og tenker at jeg må logge meg ut. Det er nøyaktig slik jeg har trodd og at de fleste som svarer her inne har diagnose(r).

Yes!! 🎉🍾 Så fint det fantes en måte å få deg ut av dette forumet på🙌🏻

Jeg går forresten på Albyl-E 75 mg pga hjerneslag i 20-årene. 

Anonymkode: 6e37a...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Havfruene skrev:

Ser svarene i denne tråden og tenker at jeg må logge meg ut. Det er nøyaktig slik jeg har trodd og at de fleste som svarer her inne har diagnose(r).

De som svarer på hvilke medisiner de går på har jo som regel en diagnose da🤪

Jeg bruker ingen medisiner og svarer naturlig nok ikke på spørsmål om det. 

Dette skjønte du ikke av deg selv?

Anonymkode: 38092...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 8.27, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg går på 4xAerius (allergimedisin) daglig, tar jeg dem ikke så blir jeg forferdelig dårlig med nummenhet i hele kroppen, kløe, kvalme og influensafølelse.

Jeg ser frisk ut utad, men er ikke det i det hele tatt! 

Anonymkode: a4952...77b

Hvorfor gjør du det? Hva er diagnosen din? Lurer fordi jeg bruker aerius selv for noe lignende, men ingen leger tar meg seriøst 🙄

Anonymkode: d99bc...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Havfruene skrev:

Ikke bedre, bare uten medisiner og mer selvhjulpen. Tyner ikke til medisiner hver gang det bikker imot. 

Jeg går på Tamoxifen fordi jeg har hatt brystkreft,  for å hindre tilbakefall. Men jeg burde kanskje sagt til legen at jeg ikke vil ta de, for man kan jo ikke ty til medisiner hver gang det butter imot. Det er jo bedre å få tilbakefall og risikere å dø, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan synes du Lyrica fungerer og blir du ruset av de? Kan du fortelle meg litt om hvordan det er å gå på Lyrica?😊

Anonymkode: 28a6c...54f

Jeg merker ikke at jeg tar dem, bortsett fra at nervesmertene avtar. Bruker 2 x 225 mg pr dag. Prøvde 2 x 300 mg, men det ga ikke bedre effekt, så derfor ble dosen redusert litt. 

Kan være at jeg har litt forverring av magesymotomer (luft/smerte), men har IBS, så det skjer mye i området i utgangspunktet. Var litt trøttere til å begynne med, men det avtok. 

Anonymkode: b8084...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg litt nysgjerrig. hvorfor bruker du Acetylsalisylsyre  fordi du er gravid?

Anonymkode: a4e2a...2e2

Ikke meg det gjelder, men hvis du søker opp APC-resistens/Faktor V Leiden-mutasjon. Det gjør at blod lettere kan koagulere i graviditet (de er mer disponible i utgangspunktet) og fører oftere til komplikasjoner og er knyttet til økt fare for spontanabort. 

Vet om noen som derfor har gått på Albyl i svangerskapet, 

Anonymkode: b8084...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Havfruene skrev:

Ser svarene i denne tråden og tenker at jeg må logge meg ut. Det er nøyaktig slik jeg har trodd og at de fleste som svarer her inne har diagnose(r).

Du er heldig som har sluppet å være nummen fra T1 og ned, med skytende smerter i armene, beina og i nakken, ikke bare en men 2 ganger. Heldigvis mistet jeg ikke kontroll over urin og avføring. Nå kjennes det bare ut som om noen sitter med en lighter og brenner i ene låret og under en albue. I tillegg til hyperrefleksi i beina så det iler oppover mens følelsen forøvrig er nedsatt. 

Du er heldig som slipper å våkne mange ganger i timen fordi hele kroppen har pulserende smerte og verk. 

Du er heldig som slipper å bli lyd- og lysømfintlig flere ganger i uka, med sinnsyke hodesmerter og oppkast. 

Og dette er bare deler av bildet. 

Der er allikevel trist at du stigmatiserer og hoverer her inne. Alle hadde selvsagt ønsket å være friske og raske, og ingen har kunne velge kroppen de er født inn i. Ut i fra hvordan du svarer, tror jeg du forveksler syk med ressurssvak. Selv om du sikkert har rett i at dette ikke er nettstedet for deg. 

Anonymkode: b8084...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er heldig som har sluppet å være nummen fra T1 og ned, med skytende smerter i armene, beina og i nakken, ikke bare en men 2 ganger. Heldigvis mistet jeg ikke kontroll over urin og avføring. Nå kjennes det bare ut som om noen sitter med en lighter og brenner i ene låret og under en albue. I tillegg til hyperrefleksi i beina så det iler oppover mens følelsen forøvrig er nedsatt. 

Du er heldig som slipper å våkne mange ganger i timen fordi hele kroppen har pulserende smerte og verk. 

Du er heldig som slipper å bli lyd- og lysømfintlig flere ganger i uka, med sinnsyke hodesmerter og oppkast. 

Og dette er bare deler av bildet. 

Der er allikevel trist at du stigmatiserer og hoverer her inne. Alle hadde selvsagt ønsket å være friske og raske, og ingen har kunne velge kroppen de er født inn i. Ut i fra hvordan du svarer, tror jeg du forveksler syk med ressurssvak. Selv om du sikkert har rett i at dette ikke er nettstedet for deg. 

Anonymkode: b8084...2a4

Hun er ikke så heldig når det kommer til stykket. Det som feiler henne finnes det ikke medisin mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg se... 

Aerius

Somac

Wellbutrin 

Cipralex

Fentanyl 

Zopiklone

Medrol

Paracet 

Lyrica

Herceptin

Ritalin

Perjeta 

100% ufør, men glad jeg fortsatt lever og har et godt liv :)

 

Anonymkode: a2d51...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influximab infusjoner på sykehuset for bechterew og crohns. 

Metex sprøyte hver uke hjemme for det samme. Dette er lavdose cellegift. 

Folsyre for bivirkninger 

Tramadol for smertene. 

Betablokker for takykari

Operert inn pacemaker for AV blokk (små hjertestans) 

18 operasjoner så langt og får min 19.operasjon senere i år. 

jobber fult men sliter i hverdagen. 

Anonymkode: 0b558...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både betablokkere for migrene og epilepsimedisiner for migrene. ca 3-4 dager i uken tar jeg annen forebyggende og 2-3 ganger per uke tar jeg injeksjoner for migreneanfall. 

Så, ja, jeg tar en del medisiner

Anonymkode: ed33a...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 23.46, Havfruene skrev:

Ser svarene i denne tråden og tenker at jeg må logge meg ut. Det er nøyaktig slik jeg har trodd og at de fleste som svarer her inne har diagnose(r).

Du må bare sitte på din høye hest i ditt perfekte liv!

Hadde gladelig byttet sykdommen med deg.

I min situasjon har jeg ikke et valg om jeg ønsker å ta medisin.Har en betennelsestilstand i hjernen og ellers i kroppen.Kan du tenke deg hva jeg risikerer om jeg ikke tar medisin?

Anonymkode: 779f1...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Havfruene skrev:

Skjønner godt at dere går på medisiner. 

Hvorfor er du her enda?

Anonymkode: a4e2a...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du her enda?

Anonymkode: a4e2a...2e2

Tror at forumet trenger personer som ikke er medisinert. Eller tror du at forumet er forbeholdt medisinerte galninger? Isåfall anbefaler jeg dere heller å gå til et doktorforum for å unngå ødeleggelser av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Havfruene skrev:

Tror at forumet trenger personer som ikke er medisinert. Eller tror du at forumet er forbeholdt medisinerte galninger? Isåfall anbefaler jeg dere heller å gå til et doktorforum for å unngå ødeleggelser av dette. 

Det er du som føler deg for god til å være her inne og som rakker ned på syke folk, jeg skjønner ikke hva du får ut av det

Anonymkode: a4e2a...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er du som føler deg for god til å være her inne og som rakker ned på syke folk, jeg skjønner ikke hva du får ut av det

Anonymkode: a4e2a...2e2

Rakker ikke ned på mennesker som er syke. Jeg rakker ned på mennesker som føler seg syke uten å være det og som henger her inne og lager livet surt for andre mennesker som har reelle problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...