Gå til innhold

Går du fast på medisiner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Veldig rart spørsmål. Kom likevel til å tenke på at vi passerer hverandre i butikk, er kolleger eller naboer osv. Vi tror «alle andre» er fungerende og at «ingen» feiler noe med mindre du ser det. 

Jeg går på Lamictal for Bipolar lidelse 2. Jeg har 4 barn og jobber 110% etter lang utdannelse. Ikke vært borte fra jobb pga sykdom og ingen vet om meg at jeg tar denne medisinen. For meg fungerer den veldig godt.

Flere som medisineres fast her? Fungerer det fint? 

Anonymkode: 6573e...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har hatt et hjerneslag så jeg går fast på blodfortynnende og skal gjøre det i uoverskuelig fremtid. For alltid går det ikke an å si sa legen på sykehuset, for det skjer medisinske fremskritt hele tiden og ingen vet hvordan ting ser ut om 10 år eller 20 år, men sånn som det ser ut i dag skal jeg gå på blodfortynnende resten av livet.

Jeg går også på en veldig lav dose kolesterolsenkende medisiner, jeg er innenfor normalområdet som ver er opp til 7, men litt høyere enn de ønsker at tidligere slagpasienter skal være. Jeg har et kolesterol på rett under 4 og de vil ha meg under 2. Så jeg skal ta blodprøver hvert halvår, og legge om kosten litt, når jeg kommer under 2 vil jeg slutte med disse medisinene.

Anonymkode: 4f01c...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg går på 4xAerius (allergimedisin) daglig, tar jeg dem ikke så blir jeg forferdelig dårlig med nummenhet i hele kroppen, kløe, kvalme og influensafølelse.

Jeg ser frisk ut utad, men er ikke det i det hele tatt! 

Anonymkode: a4952...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går fast på forebyggende astmamedisin. - Men det vet både kolleger, venner og naboer, for det skjer at jeg blir skikkelig dårlig likevel. 

Anonymkode: 38133...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gått fast på lavdose antidepressiva siden april. Skal nå begynne å trappe ned. 

Anonymkode: 28a6c...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker Levaxin og Liothyronin daglig for lavt stoffskifte. I tillegg begynte jeg på Seroquel for 2 år siden for å stabilisere humørsvingninger knyttet til Emosjonell ustabil pf samt bedre søvn. 

Anonymkode: e67a8...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, ikke annet enn paracet for smerter, somac for å forhindre magesår og b12 fordi det er kronisk lavt.

Anonymkode: 01e08...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har crohns og tar imurell som er lavdose cellegift hver kveld. I tillegg tar jeg humira sprøyter hver uke. Sterke medisiner og humira er biologisk medisin, gått på begge deler altfor lenge.

Anonymkode: 93107...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar prednisolon,folin,kalk,Metex,solumedrol og infliximab,de to siste intravanøst.

Anonymkode: 779f1...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levaxin for lavt stoffskifte. Omeprezol for magesyre. Paracet etter behov for kroniske smerter. 

Mulig jeg må på kortison snart

Anonymkode: 569f0...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min tar også lamictal og har god effekt av den. :) Selv tar jeg blodtrykksmedisin og paralgin forte daglig.

Anonymkode: 9a001...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar levaxin og Liothyronin hver dag for lavt stoffskifte, og cataflam mot hodepine/migrene og smerter i ledd. 😊  ser frisk ut og har det veldig bra. 

Anonymkode: 09089...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en hel haug! 

Fikk skjønner ikke hvorfor jeg er ufør, for jeg ser helt frisk ut - legene skjønner ikke hvorfor jeg ser helt frisk ut med den sykehistorien min.. 

Jeg SER frisk ut, jeg ER ikke frisk! 

Anonymkode: 14344...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har gått på blodfortynnende i begynnelsen av svangerskapet, men ikke nå mer. Har heller ikke gått på prevensjon på 3 år tror jeg, men må vel begynne på det etter fødsel, med mindre mannen klipper strengen.

Har forstått det på jobb at det er mange som bruker faste medisiner, men de er gjerne litt eldre enn meg. Eks når jeg har spurt "har alle fått medisiner" (tenker på pasienter jeg da) hvorpå mine kollegaer svarer en etter en " jeg har tatt mine medisiner i dag, ja". 

Anonymkode: 51304...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på faste medisiner nesten hele mitt liv. Allergimedisiner siden jeg var 4, insulin siden jeg var 14, så kom astmamedisiner og medisiner mot grønn stær som voksen. Så lista over mine faste medisiner, 9 stk, er lang som et vondt år. Takk og lov for at jeg bor i Norge der jeg kan traske inn på apoteket og hente ut det jeg trenger uten å betale mer enn en symbolsk egenandel. 

Anonymkode: 5353a...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lista  er lang 😅😭🙈 

Før sto jeg fast på 15 stk. 

Nå er jeg nede i 8.

Anonymkode: 99b64...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Går på levaxin pga lavt stoffskifte og bruker Acetylsalisylsyre nå pga jeg er gravid 

Anonymkode: b4f02...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Veldig rart spørsmål. Kom likevel til å tenke på at vi passerer hverandre i butikk, er kolleger eller naboer osv. Vi tror «alle andre» er fungerende og at «ingen» feiler noe med mindre du ser det. 

Jeg går på Lamictal for Bipolar lidelse 2. Jeg har 4 barn og jobber 110% etter lang utdannelse. Ikke vært borte fra jobb pga sykdom og ingen vet om meg at jeg tar denne medisinen. For meg fungerer den veldig godt.

Flere som medisineres fast her? Fungerer det fint? 

Anonymkode: 6573e...a42

Går fast på to medisiner. Ene har jeg brukt og må bruke hele livet, den andre begynte jeg med for noen år siden og må sannsynligvis bruke den eller lignende resten av livet.

Er veldig få som vet om sykdommene mine.   Fungerer veldig bra, jobber fullt og følger opp tre barn på alle mulige måter.:-) 

Anonymkode: 54809...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gått på faste medisiner nesten hele mitt liv. Allergimedisiner siden jeg var 4, insulin siden jeg var 14, så kom astmamedisiner og medisiner mot grønn stær som voksen. Så lista over mine faste medisiner, 9 stk, er lang som et vondt år. Takk og lov for at jeg bor i Norge der jeg kan traske inn på apoteket og hente ut det jeg trenger uten å betale mer enn en symbolsk egenandel. 

Anonymkode: 5353a...a29

Enig!!

Medisinene mine hadde kommet på 15000 i mnd!!🙈 

Anonymkode: 54809...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye i grunn.

Lyrica for nervesmerter. Kronisk etter to store nakkeprolapser. Ene smerten kom som følge av operasjonen, da de måtte fjerne det som klemte på medulla, men de kom borti en nerve, 

Sarotex på grunn av muskelsmerter om natta. Knyttes til nerveskadene. 

Metoprolol mot hjerterytmeforstyrrelse og forebyggende mot migrene

Maxalt for migrene

Botox hver 3. mnd for migrene

Nexium for spiserørsbrokk

Aerius, og Avamys mot allergi

Kenacort injeksjon i perioden mars-september for allergi. 

Anonymkode: b8084...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tar en hel haug! 

Fikk skjønner ikke hvorfor jeg er ufør, for jeg ser helt frisk ut - legene skjønner ikke hvorfor jeg ser helt frisk ut med den sykehistorien min.. 

Jeg SER frisk ut, jeg ER ikke frisk! 

Anonymkode: 14344...bcc

Samme her, er ufør men ser frisk ut. Har hatt hjertestans, og har status gjenopplivet. Har også innoperert hjertestarter, som har slått ut 3 ganger. Så egentlig er jeg kjempeheldig som ikke bare lever, men ikke er grønsak.  Spesielt med saken nå, med han langrennsløperen. Da sa de i media at bare 1 av 10 overlever, da blir jeg fryktelig ydmyk.

Går på blodtrykksmed., blodfortynnende, vanndrivende, hjertemedesin samt kolaroid til å beskytte nyrene mot bivirkningene fra de andre medisinene.  

Anonymkode: 6a520...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...