Gå til innhold

Går du fast på medisiner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg SER frisk ut, jeg ER ikke frisk! 

Anonymkode: 14344...bcc

Samme her, og det har vært en stor ulempe i helsevesenet. Og ellers også, folk tror jo ikke at jeg er for syk til å jobbe så lenge jeg ser frisk ut når de ser meg. Hva andre måtte mene bryr jeg meg ikke om. Men det er skremmende at leger er villig til å overse patologiske prøver i årevis bare fordi jeg ikke ser syk nok ut...

Nå skal jeg snart begynne på medisinering, men de har fremdeles ikke kunnet si sikkert hvilken diagnose jeg har. Er jeg heldig kan jeg "bare" gå på megadose med spesifikt kosttilskudd daglig. Er jeg ikke fullt så heldig så må jeg trolig begynne på en annen medisin, og den frykter jeg, for den er det forholdsvis mange som får alvorlige bivirkninger av, og ikke alle av dem er reversible. Det er medisin som får de 15000 pr. måned, som en over nevnte, til å virke billig. Jeg håper jeg bare kan bruke tilskudd. Bivirkninger med det også i så høye doser, bl.a. sliter mange med mye kvalme da, men heller det enn alvorligere følger.

Hi - tror det er mange som går rundt og skjuler at de egentlig er syke og har utfordringer som ikke synes.

 

Anonymkode: 5cc52...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går på Levaxin siden jeg har fjernet skjoldkjertelen. Må derfor ta Levaxin resten av livet. 

Har gått på mange medisiner de siste årene pga. schizofreni, men nå holder jeg på å trappe ned siste medisinen. Hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle bli medisinfri, men her er jeg altså - Satser på at jeg klarer meg fint uten medisiner 😃 

Anonymkode: 3f5fa...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alt for mye i grunn.

Lyrica for nervesmerter. Kronisk etter to store nakkeprolapser. Ene smerten kom som følge av operasjonen, da de måtte fjerne det som klemte på medulla, men de kom borti en nerve, 

Sarotex på grunn av muskelsmerter om natta. Knyttes til nerveskadene. 

Metoprolol mot hjerterytmeforstyrrelse og forebyggende mot migrene

Maxalt for migrene

Botox hver 3. mnd for migrene

Nexium for spiserørsbrokk

Aerius, og Avamys mot allergi

Kenacort injeksjon i perioden mars-september for allergi. 

Anonymkode: b8084...2a4

Hvordan synes du Lyrica fungerer og blir du ruset av de? Kan du fortelle meg litt om hvordan det er å gå på Lyrica?😊

Anonymkode: 28a6c...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg går på plaquenil, prednisolon, sarotex, aerius og stort sett vimovo og Paracet også. Autoimmune sykdommer. Jobber 100%, og later som om jeg er frisk ute blant folk:)

Anonymkode: a226e...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Går på levaxin pga lavt stoffskifte og bruker Acetylsalisylsyre nå pga jeg er gravid 

Anonymkode: b4f02...2b1

Nå ble jeg litt nysgjerrig. hvorfor bruker du Acetylsalisylsyre  fordi du er gravid?

Anonymkode: a4e2a...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, bruker mye og hater det som pesten. Jeg fungerer ikke fint og er 100% uføretrygdet

levaxin og liothyronin pga lavt stoffskifte
botox, maxalt, imigran injeksjoner fast, men ikke daglig pga kronisk migrene
pranlol pga kronisk migrene
zyrtec pga allergi
flutiform pga astma
zomac og gaviscon pga syrerefluks
melatonin for søvn
ibux, paracet og orudis krem ved behov

Anonymkode: a4e2a...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange, men ellers hadde jeg ikke kunnet jobbet.

Metoprolol, Neurontin, Ibux 600, Paracetomol, Petidin, Imovane, Voltaren, Paralgin f. Allikevel har jeg noen ganger så vondt at jeg kaster opp på jobb, kan ikke ta sterke smertestillende på jobb. Dessverre finner ikke legene ut årsaken til leddsmerter, så da er det håpløst å finne behandling eller søke uføretrygd.

Anonymkode: 92909...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sliter med kroniske smerter, høyt blodtrykk og sensetiv mage, og bruker fast:

sarotex

nexium

tramadol

aerius

paracet supp

+blodtrykk medisin som jeg ikke husker navnet på.

Har prøvd flere ganger p kutte ut noe av det, men da klarer jeg ikke å komme meg på jobb. Jobber for tiden 50% og er 50% ufør

 

Anonymkode: 90041...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altfor mange, men ellers hadde jeg ikke kunnet jobbet.

Metoprolol, Neurontin, Ibux 600, Paracetomol, Petidin, Imovane, Voltaren, Paralgin f. Allikevel har jeg noen ganger så vondt at jeg kaster opp på jobb, kan ikke ta sterke smertestillende på jobb. Dessverre finner ikke legene ut årsaken til leddsmerter, så da er det håpløst å finne behandling eller søke uføretrygd.

Anonymkode: 92909...a7b

Men man får jo ikke uføretrygd på bakgrunn av diagnose, men på bakrunn av arbeidsevne

Anonymkode: a4e2a...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer min liste, still going strong!

- lavdose cellegift ukentlig og daglig folsyre for å dempe bivirkningene

- 2 tabletter Aerius for å dempe allergi 

- antidepressiva daglig

- forebyggende astmamedisin daglig

- smertestillende (leddgikt) i ny og ne.

-p-piller (forbudt med graviditet pga cellegift)

 

Anonymkode: fa4b1...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ingen. Er «bare» 35 år men innser etter hvert hvor heldig jeg er så langt i livet. Håper dere andre har god nytte av medisinen dere bruker. Tenker daglig på hvor heldig vi er i Norge. Til tross for alt finnes det medisiner som kan dempe mange av plagene som oppstår, særlig hos kronisk syke. Heia dere! (Ja jeg vet om diverse forsøk og studier som viser at andre medisiner kan fungere bedre).

Anonymkode: 6e5ed...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamictal, har epilepsi

Epilepsi har ikke hindret meg å jobbe, men er ufør nå pga annen nevrologisk sykdom.

Anonymkode: 75036...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun (tidlig) i allergisesongen. Da går jeg på aerius, øyedråper, nesespray og astmamedisin. Når bjørka har spydd fra seg er jeg stort sett fin igjen. Aldri vært sykere enn influensa, så jeg føler meg skikkelig heldig?

Anonymkode: f54e1...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg ganske dårlig og har også vært innlagt på dps i sommer. 

 

Bruker: 

stesolid

risperdal

lyrica

Paralgin forte

fluoxetin

Gikk akkurat på seroquel, men fader for en drittmedisin, den er trappet ned. 

 

Skal også trappe ned på de andre medisinene i løpet av tiden fremover, unntatt rispetdal, den må jeg ha eller tipser jeg så fælt. 

Skal også utredes for ADD. 

Anonymkode: 4d0da...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene

Ser svarene i denne tråden og tenker at jeg må logge meg ut. Det er nøyaktig slik jeg har trodd og at de fleste som svarer her inne har diagnose(r).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Havfruene skrev:

Ser svarene i denne tråden og tenker at jeg må logge meg ut. Det er nøyaktig slik jeg har trodd og at de fleste som svarer her inne har diagnose(r).

Og hva er poenget ditt? At du er bedre enn alle andre?

Anonymkode: a4e2a...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Havfruene skrev:

Ser svarene i denne tråden og tenker at jeg må logge meg ut. Det er nøyaktig slik jeg har trodd og at de fleste som svarer her inne har diagnose(r).

Hvis du ikke allerede har oppdaget at store deler av befolkningen har helsemessige utfordringer og må bruke medisiner, da er det jo deg det er noe galt med, for da følger du ikke med. Om du ikke takler å forholde deg til andres utfordringer så er det vel like greit å isolere seg litt fra andre inntil du har oppdatert deg litt mer.

Anonymkode: 5cc52...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva er poenget ditt? At du er bedre enn alle andre?

Anonymkode: a4e2a...2e2

Ikke bedre, bare uten medisiner og mer selvhjulpen. Tyner ikke til medisiner hver gang det bikker imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Havfruene skrev:

Ikke bedre, bare uten medisiner og mer selvhjulpen. Tyner ikke til medisiner hver gang det bikker imot. 

Da regner jeg med at du i morgen har slettet din bruker, sånn at du slipper å ha "omgås" brukere her inne som er syke. Noe tap for forumet er du absolutt ikke.

Anonymkode: a4e2a...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Havfruene skrev:

Ikke bedre, bare uten medisiner og mer selvhjulpen. Tyner ikke til medisiner hver gang det bikker imot. 

Vi kan bytte liv og helse i en måned, så skal love deg at virkeligheten vil treffe deg med et brak

Anonymkode: a4e2a...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kan bytte liv og helse i en måned, så skal love deg at virkeligheten vil treffe deg med et brak

Anonymkode: a4e2a...2e2

Det er jeg ikke så sikker på med mindre du har mistet dine barn i brannulykke eller liknende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...