Gå til innhold

Hva skal du stemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal stemme SV, rett og slett fordi jeg har veldig lyst til å sitte i kommunestyret! 

Jeg ønsker å jobbe for en kommune som setter klima og sosial rettferdig først. ❤️💚

Anonymkode: c4044...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bor du også her på Ringerike? 

Anonymkode: c4044...5da

ja :P 

Anonymkode: 13eb8...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2019 den 7.52, Anonym bruker skrev:

FRP her også.

1. De går åpent ut mot rituell omskjæring av friske guttebarn, et forbud som allerede er innført for jenter. Våre skattepenger betaler i dag for ca. 2000-3000 slike overgrep i året.

2. Frisk samferdselssatsning som vil gi sikrere infrastruktur og redde liv.

3. Vil fjerne Fylkeskommunen for å redusere kostnader til unødvendig byråkrati.

4. Reell individuell likestilling ved å fjerne lovformuleringer som pålegger kvotering.

5. Likestilt foreldreskap og omsorgsrett.

Anonymkode: 87317...db6

Jeg er helt enig med deg i dette! Men stemmer alikevel ikke frp, fordi de bygger ned velferdsstaten og gjør Norge til et land jeg ere redd for å bli syk eller gammel i. Dessuten så øker forskjellene mellom fattige og rike under et høyrestyrt land, noe som hverken er bra for meg, eller samfunnet generelt. Men alle argumentene du har her ovenfor kunne jeg ikke ha vært mer enig i. Spesielt det med omskjæring. Alikevel er ikke dette gode nok grunner for min del. Også med tanke på all privatisering (eks strøm) som i lengden gjør strømmen dyrere for oss. Eller at de selger ut fossene våre, jorda vår (eks nå til google, som kommer til å bruke halvparten av all norskprodusert strøm, noe  som gjør strømmen enda dyrere). Grunnideologien til frp er at fritt marked vil være det bste for et samfunn, der private skal eie alt og gi lønn som arbeidere er villige til å få, i ren desperasjon for å få jobb takker man kanskje da ja til en lavere lønn, mindre ferie, lengere arbeidager uten tillegg for arbeidsstid eller kveldstillegg... å den retningen er jeg ikke villig til å gå. Det skremmer meg hvis samfunnet skal gå i denne retningen, kun for at de har noen gode saker som selvfølgelig alene er gode grunner til å stemme på dem.

Anonymkode: 13eb8...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier dere vil stemme frp pga innvandring: jeg anbefaler heller å finne  et parti som er imot eu/eøs-avtalen, siden det er fra europa de kommer, de som får jobbene vi selv kunne hatt, men til en mye dårligere lønn, så vi som bor i Norge blir utkonkurert. Å det holder ikke å stemme på et parti som i seg selv er litt imot eu eller som er delt i spørsmålet om dette, for da er ikke saken viktig nok for dem til å kjempe imot når man skal forhandle., Ville heller stemt på et parti som helt klart er imot og som vleger å kjempe for det. Det er her det monner. Når det gjelder innvandring sånn ellers er det ikke store forskjeller mellom noen partier, siden det er mange vi må ta imot uansett pga avtaler med resten av verden og regler landet må følge... ja det utgjør kanskje noen få, men eunnvandringen og sosial dumping er en mye større trussel mot oss som nasjon

Anonymkode: 13eb8...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt

- selvbestemt abort til uke 18

- økt barnetrygd

- vil minske forskjellen mellom fattig og rik

- er imot bompenger

Anonymkode: 622c1...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg aner virkelig ikke hva du prøver å si?

Anonymkode: f850b...d5c

Ok. I say no more. 

Anonymkode: 1bf69...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeiderpartiet. Har vært borgerlig styre her i veldig mange år. Trengs virkelig et skifte. Håper også på et skifte ved stortingsvalget om to år😊

Endret av Hengebukksvinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...