Gå til innhold

Hva skal du stemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilket parti skal du stemme i september? Kom med tre konkrete punkt for hvorfor. Altså ikke bruk tråden på harselering og personangrep av dem du er uenig i, kun hva som gjør at du stemmer det du stemmer.

Anonymkode: dea3b...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer mest sannsynlig til å stemme Senterpartiet. Det er fordi

1 de har en meget kompetent ordførerkandidat

2 selv om jeg er enig i mye av ap sin politikk så er ordføreren, som faktisk har en viktig jobb, en skikkelig konfliktsky dott

3 lokalpolitikken til partiene i min kommune samsvarer ikke nødvendigvis med sentral politikk. De evt store tingene jeg er for eller mot generelt har lite å si ved et lokalvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å stemme høyre fordi;

1. De har konkrete tiltak de vil gjøre i skolen

2. De ønsker å bedre vilkårene for næringslivet (dagens bystyre er litt antinæringsliv)

3. Byen skal bli ledende miljøby i Norge. 

Anonymkode: 63855...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang muligens Senterpartiet; grunnen til det er pga kommunesammenslåingen som vi står opp i her jeg bor. SP er for reversering og mot sentralisering. Så det er derfor jeg vurderer det. Men jeg er usikker. H eller AP får ikke mine stemmer iallefall, det vet jeg.

Anonymkode: f2711...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sp

-dyktig person på de tre første plassene (får aldri inn føere her)

- kommuneog fylkessammenslåing

-vern av matjord

Anonymkode: 5d8ee...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt eller senterpartiet. De ønsker å bevare en av byskolene, i tillegg til at de ikke ønsker å bygge boliger på alle grøntarealene vi har igjen i vår lille by. I hvertfall ikke H eller ap, de har her funnet ut at om de samarbeider så får de får sitte i alle perioder, da trenger vi noen som kan være litt motpart til dem, for nå så fungerer det dårlig

Anonymkode: 13eb8...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Senterpartiet 

Mot kommunesammenslåing

For å endre dagens elendige  helseforetaksmodell

Mot oljeboring utenfor Lofoten og Vesterålen 

Ønsker endringer i den såkalte "nærpolitireformen"

Jobber for desentralisering og er opptatt av miljøvern og landbruk 

De er dessverre for videreføring av kontantstøtten

 

Anonymkode: 21cdb...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDG

Jeg har mange grunner til å ikke stemme på dem; det vil bli langt vanskeligere og dyrere å få hverdagen til å gå opp for oss som må pendle og ikke kan stole på kollektivtilbudet. Men det haster virkelig å stanse den globale oppvarmingen. Ingen sak er viktigere. 

Anonymkode: 46ecb...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

MDG

Jeg har mange grunner til å ikke stemme på dem; det vil bli langt vanskeligere og dyrere å få hverdagen til å gå opp for oss som må pendle og ikke kan stole på kollektivtilbudet. Men det haster virkelig å stanse den globale oppvarmingen. Ingen sak er viktigere. 

Anonymkode: 46ecb...8c9

Helt enig. Vi må ta tak nå uansett om det er menneskeskapt eller ikke. Jeg skal og stemme mdg. 

Anonymkode: 1bf69...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mdg

For det første kjører det to store viktige saker i kommunen akkurat nå, og i disse to sakene er jeg enig med mdg.

For det andre samarbeider de ikke her med høyresiden så jeg rissikerer ikke at de støtter høyres ordførerkandidat. 

For det tredje er lederen en fornuftig type som jeg har tro på kan gjøre en god jobb.

Anonymkode: 5fd42...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Anonym bruker said:

Hvilket parti skal du stemme i september? Kom med tre konkrete punkt for hvorfor. Altså ikke bruk tråden på harselering og personangrep av dem du er uenig i, kun hva som gjør at du stemmer det du stemmer.

Anonymkode: dea3b...5c0

Ingen, gidder ikke komune valg. tar heller vert 4 år

Anonymkode: cb550...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rette parti. 

Jeg vil ikke ha ny jernbane som nabo og dobbelspor midt i byen. Skolen, bukken og store deler av byen vil de utslette. 

Anonymkode: e61f6...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen, gidder ikke komune valg. tar heller vert 4 år

Anonymkode: cb550...013

Fett. Da går verden rett vei, gitt!

Anonymkode: dea3b...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP eller høyre

 

Skolepolitikk og innvandrerpolitikk står høyt hos meg.

For at verden skal bli bedre, må Asia og USA og være med å hjelpe, så en dyrere hverdag som MDG vil vi skal ha, kommer til å ta livet av folk til slutt...

Anonymkode: 10285...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senterpartiet. 

Vi har en dyktig ordfører fra SP og de andre på listen er også dyktige lokalpolitikere. 

AP som ellers hadde vært aktuelt har en dott til ordførerkandidat og resten er ikke helt til å ta bølgen av heller. 

De vil beholde grendeskolene og satse på lokal industriutvikling. 

Og så var jeg 87 % enig med ordføreren på VG’s valgomat. 

Anonymkode: 922d8...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blankt. Jeg er medlem av et parti, men lokalt har partiet fått en ny lokal leder som kysser enkelte i kommunen der bak. Enkelte i kommunen som ikke gjør noe godt. Kritikk når ikke frem. Dette er et department med over 20% sykefravær. Kjempebra...

Og nei, der er ingen alternativer. Ikke fordi jeg er slavisk, men fordi jeg ikke finner nok enighet i andre partiers programmer (lokalt) til å kunne stemme noe annet.

Så det blir blankt dette valget.

Anonymkode: f850b...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sp

- mot vindmølleindustri i kommunen her

- kjemper for lokaldemokrati og norske verdier 

- fornuftige kommunestyrerepresentanter

- sunt folkevett mot sentralisert elitestyre

Anonymkode: b45fc...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å stemme på et parti jeg egentlig ikke er enig med, men jeg stemmer taktisk for å styrke partiet slik at vi forhåpentligvis skyver MDG langt ut i kulda. Det eneste som betyr noe er å unngå å gi MDG makt!

Anonymkode: 1462b...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeiderpartiet.

Har en svært dyktig ordfører i vår kommune.

Fornuftig drift av kommunen.

Fører god utviklingspolitikk i en kombinert by- og landkommune. 

Dessuten de viktige kjerneverdiene solidaritet, samhold og fellesskap. 

 

Anonymkode: f774f...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

For første gang muligens Senterpartiet; grunnen til det er pga kommunesammenslåingen som vi står opp i her jeg bor. SP er for reversering og mot sentralisering. Så det er derfor jeg vurderer det. Men jeg er usikker. H eller AP får ikke mine stemmer iallefall, det vet jeg.

Anonymkode: f2711...84a

Samme her. Skal stemme Sp. 

Anonymkode: 38b89...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kommunevalg skal jeg stemme V.  Ene og alene fordi han er den desidert beste ordførerkanidaten.  Komm.valg er ofte personvalg.

                                           Mer usikker på fylke. Blir SP, bompeng, eller kystpartiet.  Vil ikke ha Støre, men på en annen side, SP ser ut til å gjøre et brakvalg og kanskje de kan bli store nok til å løsrive seg fra AP og "idiotene".  Så store at de kan stille krav, og forhandle med begge blokkene.  

Anonymkode: c04f0...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke enda, må sette meg inn i dette. Jeg ønsker å stemme på et parti som vil ha bort bompengene, bedre helsereformen. Og ikke minst til det partiet som gir til de fattige og ikke de rike. Uføre og pensjonister fortjener mer å rutte med.. De gamle på sykehjem fortjener god hjemmelaget mat, og ikke fabrikatmat som ser ut som spye. Hvem stemmer jeg på da?

Anonymkode: 37201...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

FRP eller høyre

 

Skolepolitikk og innvandrerpolitikk står høyt hos meg.

For at verden skal bli bedre, må Asia og USA og være med å hjelpe, så en dyrere hverdag som MDG vil vi skal ha, kommer til å ta livet av folk til slutt...

Anonymkode: 10285...060

Her er jeg også. Innvandring spesielt. 

Anonymkode: f33c1...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...