Gå til innhold

Hva skal du stemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 hours ago, Anonym bruker said:

Fett. Da går verden rett vei, gitt!

Anonymkode: dea3b...5c0

vet du ,her har ap ødelagt nesten hele kommune så stemmer ikke, de vinner uansett

Anonymkode: cb550...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke enda, må sette meg inn i dette. Jeg ønsker å stemme på et parti som vil ha bort bompengene, bedre helsereformen. Og ikke minst til det partiet som gir til de fattige og ikke de rike. Uføre og pensjonister fortjener mer å rutte med.. De gamle på sykehjem fortjener god hjemmelaget mat, og ikke fabrikatmat som ser ut som spye. Hvem stemmer jeg på da?

Anonymkode: 37201...eca

Høres ut som Rødt er partiet for deg. Evt sv. 

Anonymkode: 46ecb...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går Sp i koalisjon med Høyre og dermed Frp? Jeg kan bare ikke backe Frp:/ Jeg bor i Søviknes sin kommune og håper han dyttes ut av rekker snart. Sliter imidlertid med Støre og særlig Lysbakken. Finner jommen ikke ut av det i år. 

Anonymkode: dea3b...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går Sp i koalisjon med Høyre og dermed Frp? Jeg kan bare ikke backe Frp:/ Jeg bor i Søviknes sin kommune og håper han dyttes ut av rekker snart. Sliter imidlertid med Støre og særlig Lysbakken. Finner jommen ikke ut av det i år. 

Anonymkode: dea3b...5c0

Det er kommune valg i år ikke stortingsvalg

Anonymkode: e0991...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDG eller Sp.

-opptatte av å ha et hyggelig nærmiljø snarere enn å bygge ut hver eneste ledige kvadratmeter - ikke i lomma på utbyggere ognæringsliv

-miljøpolitikk og vern av matjord

-de to eneste lokale partilederne som er synlige i bl a sosiale medier og som man faktisk vet hva står for i ulike lokale saker. De andre, inkludert ordføreren, er helt usynlige.

Anonymkode: 74b83...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forhånddstemt i dag. 

Sv på kommune og SV i fylket. Jeg vil ha et varmere samfunn, og partiprogrammet han mange punkter som betyr noe for meg.

Neste stortingsvalg bli det SV eller SP. Vi trenger et skifte! 

Anonymkode: 94000...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har forhånddstemt i dag. 

Sv på kommune og SV i fylket. Jeg vil ha et varmere samfunn, og partiprogrammet han mange punkter som betyr noe for meg.

Neste stortingsvalg bli det SV eller SP. Vi trenger et skifte! 

Anonymkode: 94000...8de

Det siste Norge trenger er et regjeringsskifte om to år!

Anonymkode: 1462b...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det siste Norge trenger er et regjeringsskifte om to år!

Anonymkode: 1462b...64b

Det er det vist veldig delte meninger om! 😄

Anonymkode: 5fd42...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Arendal og velger protestparti Hovelista. Hove er byens indrefilet for friluftsliv og byens politisk elite har i en grumsk prosess "utviklet" området. Jeg mener det er ren korrupsjon på gang her og de ansvarlige burde straffes men som så mange ganger koker det bort i kålen. Eneste de klarte var en unnskyldning men endrer ikke på det som skjer og skjedde.

En skam for Arendal. Hove for alle er historie.

Anonymkode: b8892...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeiderpartiet, her i Arendal har vi en ordfører som virkelig bryr seg om innbyggerene.

Anonymkode: 4d9e6...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi må for all del og absolutt ha et regjeringsskifte 😱

Anonymkode: dea3b...5c0

Ja, og det får vi nok   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har avlagt stemme i dag. AP.

Byen jeg bor i trenger et skifte. Ønsker mer fokus på skole, helse etc. og mindre fokus på privat næringsliv. Det er på tide! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Arbeiderpartiet, her i Arendal har vi en ordfører som virkelig bryr seg om innbyggerene.

Anonymkode: 4d9e6...45c

Dette MÅ være ironi. Eller du bor i et parallelunivers der Arendal har annen ordfører og bystyre for den saks skyld.

Anonymkode: b8892...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer SV. Nå får ikke de ordføreren uansett, det er partiet for lite til, men stemmer allikevel ikke på koalisjonspartiet. Er viktig å få inn flest mulig i kommunestyret. 

Jeg stemmer SV for et varmere samfunn, men også for deres fokus på skole, kollektiv, miljø generelt, samt barns oppvekstvilkår og psykisk helse. 

Anonymkode: 77388...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved årets valg stemmer jeg venstre. Venstre har den desidert beste ordførerkandidaten her jeg bor (Stavanger). 

- De har den desidert beste miljøpolitikken, der de har konkrete tiltak for klima og miljø. 

- De ser behovet for fokus på psykisk helse. 

- De ser behovet for å løfte frem gründere. Dette er viktig, fordi vi trenger arbeidsplasser når olja svikter. Dette fikk flere oppleve under oljekrisen.

Anonymkode: f014b...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette MÅ være ironi. Eller du bor i et parallelunivers der Arendal har annen ordfører og bystyre for den saks skyld.

Anonymkode: b8892...786

Bor i Arendal og må si at ordføreren er topp men han er i feil parti. Han vet hva han prater om og er veldig omgjengelig og kunnskapsrik. Høyrealternativet mangler den samme folkeligheten som ordføreren har må jeg si. Han tror han vet hva han prater om men det er flaut hva han sier for det er ikke sant  

jeg har svart ut en del interpellasjonen fra opposisjonen  

Jobber i kommunen og vet at kommunen må prioritere enormt mye fremover og skolesektoren er en som burde sees på. Der syns jeg ap er altfor veike. Har barn som går på sentrumsskolene men hadde det vært bedre for han sin læring slik at lærerne hadde hatt bedre fagmiljø og kvaliteten hadde gått opp hadde jeg mer enn gjerne sagt legg ned skolen nærmest. 

Virker slm alle andre sektorer må fornye og forbedre seg men skolen skal være helt lik. Helt krise i en så presset kommune som Arendal hvor levekår og arbeidsledighet står høyt. 

Anonymkode: 63855...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Virker slm alle andre sektorer må fornye og forbedre seg men skolen skal være helt lik. 

Anonymkode: 63855...b9f

Hva mener du med at skolen skal være helt lik? «Reformtretthet» er vel er begrep som beskriver skolen ganske godt...

Anonymkode: 74b83...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med at skolen skal være helt lik? «Reformtretthet» er vel er begrep som beskriver skolen ganske godt...

Anonymkode: 74b83...7dd

Hvis skolene er for forskjellige så får du noen eliteskoler og noen "de skolene fattige unger som aldri vil bli til noe", går på. Slik skal vi ikke ha det altså. Alle skal ha samme mulighet. Skolen skal være til for å gi alle en sjanse, være seg en er født inn i en rik eller en fattig familie.

Anonymkode: f850b...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis skolene er for forskjellige så får du noen eliteskoler og noen "de skolene fattige unger som aldri vil bli til noe", går på. Slik skal vi ikke ha det altså. Alle skal ha samme mulighet. Skolen skal være til for å gi alle en sjanse, være seg en er født inn i en rik eller en fattig familie.

Anonymkode: f850b...d5c

På hvilken måte mener du skolene skiller mellom fattig og rik?

Anonymkode: 74b83...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte mener du skolene skiller mellom fattig og rik?

Anonymkode: 74b83...7dd

Jeg tror du har misforstått noe voldsomt her nå. Du spurte:

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med at skolen skal være helt lik?

Anonymkode: 74b83...7dd

Jeg svarte på ditt spørsmål. Det du spør om nå forutsetter at jeg mener at skolene skiller mellom fattig og rik.

For å svare deg tilbake: har du sluttet å slå ditt barn?

Anonymkode: f850b...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du har misforstått noe voldsomt her nå. Du spurte:

Jeg svarte på ditt spørsmål. Det du spør om nå forutsetter at jeg mener at skolene skiller mellom fattig og rik.

For å svare deg tilbake: har du sluttet å slå ditt barn?

Anonymkode: f850b...d5c

Jeg svarte ei som skrev: «virker som alle andre sektorer må fornye og forbedre seg men skolen skal være helt lik». Hvorpå jeg spør hva hun mener men at skolen liksom skal være lik (i betydningen «uendret» slik jeg tolker henne), og peker på at skolen har vært igjennom flere reformer (altså endret og fornyet seg). 

Så slenger du deg på og argumenterer for at skolen ikke skal skille mellom fattig og rik (altså noe annet enn hva jeg diskuterte/lurte på). Jeg oppfatter deg som at du mener at skolen gjør dette per i dag, noe jeg beklager så meget. Håper du kan tilgi?

Men det var altså ikke «lik» som i «skolen gjør ikke forskjell på elever med utgangspunkt i sosioøkonomisk bakgrunn» jeg snakka om, men lik som i «uendret/ikke fornyet».

Anonymkode: 74b83...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...