Gå til innhold

Hva skal du stemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte ei som skrev: «virker som alle andre sektorer må fornye og forbedre seg men skolen skal være helt lik». Hvorpå jeg spør hva hun mener men at skolen liksom skal være lik (i betydningen «uendret» slik jeg tolker henne), og peker på at skolen har vært igjennom flere reformer (altså endret og fornyet seg). 

Så slenger du deg på og argumenterer for at skolen ikke skal skille mellom fattig og rik (altså noe annet enn hva jeg diskuterte/lurte på). Jeg oppfatter deg som at du mener at skolen gjør dette per i dag, noe jeg beklager så meget. Håper du kan tilgi?

Men det var altså ikke «lik» som i «skolen gjør ikke forskjell på elever med utgangspunkt i sosioøkonomisk bakgrunn» jeg snakka om, men lik som i «uendret/ikke fornyet».

Anonymkode: 74b83...7dd

Okei, nei du, da er det jeg som skal beklage. Jeg fikk ikke med meg hele debatten og, som du skriver, gikk inn litt midt i. Min feil. Jeg trodde du drev med hersketeknikker og ikke forsto motparten. Det var derfor jeg svarte som jeg gjorde.

Anonymkode: f850b...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei, nei du, da er det jeg som skal beklage. Jeg fikk ikke med meg hele debatten og, som du skriver, gikk inn litt midt i. Min feil. Jeg trodde du drev med hersketeknikker og ikke forsto motparten. Det var derfor jeg svarte som jeg gjorde.

Anonymkode: f850b...d5c

Helt i orden, det er fort gjort!

Vi skal ha for at vi kommuniserer på en sivilisert måte 😊

Anonymkode: 74b83...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

FRP

Anonymkode: f782f...b25

Hører gjerne de tre argumentene som forsvarer valget ditt...

Anonymkode: dea3b...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det AP i Sandefjord. Flott og sterk ordførerkandidat 🌹 og jeg føler hun og AP Sfj representerr _hele_kommunen etter kommunesammenslåingen. Høyre ser ut til å fortsatt tro at byen er viktigst. De glemmer oss på bygda. 

Anonymkode: a0378...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hører gjerne de tre argumentene som forsvarer valget ditt...

Anonymkode: dea3b...5c0

Jeg gjetter at de er: livets harde skole, støvsugere støyer for mye og de har lovet å fjerne alle bompengeringer.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/08/23/206462/tord-lien-frp-vurderer-a-forby-stovsugere

Anonymkode: f850b...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjetter at de er: livets harde skole, støvsugere støyer for mye og de har lovet å fjerne alle bompengeringer.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/08/23/206462/tord-lien-frp-vurderer-a-forby-stovsugere

Anonymkode: f850b...d5c

VG-overskrift: "Støvsugere, det nye stor samfunnsproblemet. Hold deg unna!" Dævver litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det av partiene som sikrer at jeg drikker vann som ikke inneholder bakterier som gjør meg syk... bor på Askøy.. 😫

Anonymkode: 13cc1...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP her også.

1. De går åpent ut mot rituell omskjæring av friske guttebarn, et forbud som allerede er innført for jenter. Våre skattepenger betaler i dag for ca. 2000-3000 slike overgrep i året.

2. Frisk samferdselssatsning som vil gi sikrere infrastruktur og redde liv.

3. Vil fjerne Fylkeskommunen for å redusere kostnader til unødvendig byråkrati.

4. Reell individuell likestilling ved å fjerne lovformuleringer som pålegger kvotering.

5. Likestilt foreldreskap og omsorgsrett.

Anonymkode: 87317...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang skal jeg stemne Senterpartiet 🍀

De er de eneste jeg føler tar distriktspolitikk på alvor og som ønsker å opprettholde bosetting også i "utkantnorge". 

De vil reversere Viken. En kunstig, helt latterlig fylkessammenslåing egentlig ingen vil ha. Pga størrelsen fylket får blir det flere administrative lederstillinger i Viken enn fylkeskommunene har til sammen pr i dag. 

De vil endre politirefomen og helsereformen 👍

Ikke minst synes jeg Senterpartiet faktisk er en av svært få partier som fronter politikken sin og faktisk står på den. Enkelte andre partier stemmer for en sak i stortinget og er liksom mot den i ettertid da det ikke ble godt mottatt hos folket. Ble ikke som forventet osv. Gjør undersøkelser i forkant og ta veloverveide beslutninger, da kommer vi ganske langt 😊

Godt valg alle sammen😊

Anonymkode: 51604...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frp. Hovedsaklig pga innvandring. 

Anonymkode: f33c1...5d2

Fordi du ønsker mer innvandring? For det er det partiet som ønsker mest innvandring. De partiene på venstresiden er de som ønsker strengest lover mot innvandring.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sv-vil-begrense-arbeidsinnvandringen-til-norge/64032486

Anonymkode: f850b...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok Arbeiderpartiet, er ikke veldig begeistret for ordføreren men alternativet verre. Forstår at Senterpartiet kan være populære i kommunevalg men de er jo fryktelig konservative og gammeldagse da. Stemte enstemmig ja til innskrenkninger i abortloven bla. 

Anonymkode: 8dacb...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du ønsker mer innvandring? For det er det partiet som ønsker mest innvandring. De partiene på venstresiden er de som ønsker strengest lover mot innvandring.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sv-vil-begrense-arbeidsinnvandringen-til-norge/64032486

Anonymkode: f850b...d5c

Artikkelen er 3 år gammel. 

Anonymkode: 1bf69...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2019 den 11.07, Anonym bruker skrev:

MDG

Jeg har mange grunner til å ikke stemme på dem; det vil bli langt vanskeligere og dyrere å få hverdagen til å gå opp for oss som må pendle og ikke kan stole på kollektivtilbudet. Men det haster virkelig å stanse den globale oppvarmingen. Ingen sak er viktigere. 

Anonymkode: 46ecb...8c9

Enig. De problemene vi ser i dag er ingenting mot hva vi ser om noen år om ikke vi sørger for at jordkloden forblir beboelig. Hjelper ikke med penger på bok, et stort hus og forventning om pensjonsutbetalinger når fisken dør, biene forsvinner, alt er fullt av mikroplast, brekkvann og dead zones 

Anonymkode: e2f8f...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Artikkelen er 3 år gammel. 

Anonymkode: 1bf69...287

Jeg aner virkelig ikke hva du prøver å si?

Anonymkode: f850b...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP pga innvandringspolitikken. Jeg bor på Grønland i Oslo og trenger vel ikke si mer😲

Anonymkode: f662b...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

FrP pga innvandringspolitikken. Jeg bor på Grønland i Oslo og trenger vel ikke si mer😲

Anonymkode: f662b...36d

Flytt, da. Utrolig dysfunksjonelt å bosette seg på Grønland hvis du har problemer med innvandring. 

Anonymkode: dea3b...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

FrP pga innvandringspolitikken. Jeg bor på Grønland i Oslo og trenger vel ikke si mer😲

Anonymkode: f662b...36d

Å hjelp... Baserer du valget ditt kun på innvandringspolitikk? 

Anonymkode: f774f...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal jeg flytte? Jeg har bodd her siden 80 tallet!

Anonymkode: f662b...36d

Jeg bodde på Tøyen på 80-tallet. Det er ikke mye som har forandret seg der siden da. Det var mangkulturellt der den gang da også.

Anonymkode: f850b...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sp.

H og Ap i kommunen her er politiske broilere som tenker taktikk i alt de sier og gjør. 

Gi meg litt bondevett!

Anonymkode: 449e4...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 13.02, Anonym bruker skrev:

Jeg gjetter at de er: livets harde skole, støvsugere støyer for mye og de har lovet å fjerne alle bompengeringer.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/08/23/206462/tord-lien-frp-vurderer-a-forby-stovsugere

Anonymkode: f850b...d5c

Flott med link til en 5 år gammel sak

Anonymkode: e7861...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2019 den 10.51, Anonym bruker skrev:

Rødt eller senterpartiet. De ønsker å bevare en av byskolene, i tillegg til at de ikke ønsker å bygge boliger på alle grøntarealene vi har igjen i vår lille by. I hvertfall ikke H eller ap, de har her funnet ut at om de samarbeider så får de får sitte i alle perioder, da trenger vi noen som kan være litt motpart til dem, for nå så fungerer det dårlig

Anonymkode: 13eb8...5c8

Bor du også her på Ringerike? 

Anonymkode: c4044...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...