Gå til innhold

Til dere som er kristne. Dette har jeg lagt merke til.

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 hours ago, Tøystykke said:

De driver med mye som ikke er kristent. Det finnes kun én ekte kristendom, og det er katolisismen.

Hva er argumentene dine for denne påstanden? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å kunne gi noe, så må man gjerne komme til eller slippe til. Og ja, jeg forventer litt at kristne menigheter lever mer opp til Guds ord enn de som ikke er kristne. 

Hva jeg kunne gitt, får vi aldri vite. 

Anonymkode: 25396...05f

Sa du til noen at din mor fant trøst i menigheten da hun var ung og at du føler for et lignende fellesskap og derfor lurer på om deres kunne være noe for deg? Det er noe med å være åpen selv også.

Ja, de kunne nok ha gjort mer for å inkludere noen som kommer slik du kom. Men samtidig virker det absolutt som om du også kunne gjort ting anderledes.

Den siste setningen din kunne jo de også sagt - hadde hun vist at hun ønsket å komme tilbake, så ville vi inkludert henne mer, men vi fikk inntrykk av at hun bare var her for å se...?

Anonymkode: c71ba...a45

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sa du til noen at din mor fant trøst i menigheten da hun var ung og at du føler for et lignende fellesskap og derfor lurer på om deres kunne være noe for deg? Det er noe med å være åpen selv også.

Ja, de kunne nok ha gjort mer for å inkludere noen som kommer slik du kom. Men samtidig virker det absolutt som om du også kunne gjort ting anderledes.

Den siste setningen din kunne jo de også sagt - hadde hun vist at hun ønsket å komme tilbake, så ville vi inkludert henne mer, men vi fikk inntrykk av at hun bare var her for å se...?

Anonymkode: c71ba...a45

Jeg presenterte meg og sa jeg var der for første gang. Med noen kom jeg ikke lenger enn det. De svarte «så hyggelig» og snudde ryggen til og fortsatte med sitt. Jeg avbrøt de heller ikke. 

Andre steder kom jeg litt lenger, men for det meste ble det til at de bare svarte kort og avvisende og det virket som at de ikke kunne vente til jeg skulle gå. 

Skrevet

Finner det fascinerende at du føler du kan uttale deg om alle kristne på bakgrunn av 10 møter i Pinsemenigheter. Det er som om jeg skulle uttalt meg om alle politisk aktive etter 10 møter hos FRP. 

Anonymkode: 6f683...844

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at du kom dit for å dømme dem. For å finne ting du kunne si stygt om dem ut fra. Det er samme grunn til at jeg kunne tenke meg til å dukke opp på jobben din. Men det trenger jeg ikke. Bare det at jeg spurte viste hvor kjølig og kald du er. Du prater om hvordan andre skal være, men er ikke noe eksempel å følge selv, er det jeg nå har lært.

Anonymkode: 93336...735

Ikke meg du svarer, men ditt eksempel er ikke bare irrelevant, men pinlig. Det har ingen kontekst i forhold til temaet. 

Anonymkode: efe35...b18

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa da aldri noe om hvorfor jeg var der.

ja, jeg så faktisk at hele 4 av menighetene jaget vekk tiggere. Det bekrefter vel at de ikke vil ha noe med fattige å gjøre?

Jeg måtte ta initiativ til å snakke med de. Ingen tilbød meg mat. Det var en del av «kirkekaffen» etter møtene. Jeg forsynte meg selv. Forsøkte å snakke med folk, men de var ekstremt lite interessert.  

Hva mer enn å dukke opp og forsøke å bli kjent med noen og bli avvist tenker du jeg skal gjøre? Det er i hovedsak de som ønsker å leve etter Jesu ord, ikke jeg. 

Jeg er ikke kristen men har vært med på kirkekaffe da barna mine har opptrådt i kirken ect.. mange andre som er der som ikke nødvendigvis er kristne men er der for maten og evt sladder 😂😂 du kan jo ikke bekrefte at alle folka der er kristne..

Og bare fordi du drar på et par sånne møter trur det jo ikke at de kristne ikke er mennesker .. altså noen er sjenerte , asosiale osv. Fordi en er kristen skal de ikke av plikt prøve å omvende alle😂😂 Blir for lite og dumt grunnlag å gjøre seg opp en mening om.

Anonymkode: b0098...0b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...