Gå til innhold

Det var visst ikke noe til deg her :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slett ikke. Men å tro at noen er interessert i å holde rede på andres matoppheng, hvorav helst bare ti prosent er faktiske allergier, er vanvittig sjølsentrert. 

Anonymkode: 7b137...d9b

Igjen. Man snakker her om folk man har en relasjon til. En så god relasjon, faktisk, at man inviterer dem inn i sitt hjem. Da er det virkelig ikke så uoverkommelig å ha en dialog som gjør at man er sikker på å lage mat alle kan spise og stemning så alle kan kose seg. 

Hvorfor inviterer du folk hjem, egentlig?

Anonymkode: 42ecd...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har så lite penger at du sliter med disse tingene, da bør du ikke prioritere å invitere på middag.

Anonymkode: ec333...75b

 

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men å invitere voksne folk på middag kommer da ikke under samme kategori som barneselskap og klassekasse?

Har man dårlig råd spanderer man da ikke mat på andre? 

Anonymkode: 42ecd...531

Neida. Det gjelder ikke meg, men det «de kronene klarer du vel» er så tåpelig argument.

Anonymkode: f8bc0...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden fikk jeg besøk av en venninne med en datter på 6 år, og hun hadde mange alvorlige allergier og intoleranser. Og da mener jeg virkelig mange. Det var ikke så enkelt som at hun hadde cøliaki og laktoseintolleranser, nei, hun var allergisk mot hvetemel og melk i tillegg til masse annet. Vi bestemte oss for å kun lage mat som jentungen kunne spise. Blikket hennes når hun spurte mora si om hva hun kunne spise her, og fikk til svar at hun kunne spise alt - kan ikke byttes bort i penger. Det var ikke det minste vanskelig å lage det heller, krevde bare litt planlegging og tankevirksomhet.  I barnebursdager her serveres det kun mat som alle kan spise. Så hensynsfull er jeg ikke når det gjelder voksne, men det er alltid noe de kan spise, uansett allergi.

Men jeg gidder ikke å ta ekstra hensyn til alle merkelige typer dietter (så sant det ikke ligger sykdom bak), krav om kun økologisk mat fra Levarandør Gull og Grønne skoger , motepåvirkede periodevise vegetarianere / veganere  og andre motediett-følgere. De får spise ris og salat eller bare salat for den saks skyld. Eller nøye seg med et glass vann i verste fall.

 

Anonymkode: b061d...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, gale damen skrev:

Nei, man "bytter" ikke allergier selv om du er for sløv til å gidde å bry deg om å huske det.

Beklager - det var selvsagt til a110d...df0

Jo noen gjør det!

som min kollega presterte da vi skulle på julebord og hotellet spurte om allergier: «du har ikke tilfeldigvis den listen jeg sendte deg i fjor over alle allergien mine? Det er så vanskelig å huske alt......» 

Anonymkode: 34f79...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Neida. Det gjelder ikke meg, men det «de kronene klarer du vel» er så tåpelig argument.

Anonymkode: f8bc0...11d

I denne settingen var de jo helt på sin plass. 

Man inviterer ikke voksne folk på middag hvis man ikke har råd til å servere skikkelig mat. 

Det er faktisk ikke vanskeligere enn det. For de fleste av oss da. 

Anonymkode: 42ecd...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I denne settingen var de jo helt på sin plass. 

Man inviterer ikke voksne folk på middag hvis man ikke har råd til å servere skikkelig mat. 

Det er faktisk ikke vanskeligere enn det. For de fleste av oss da. 

Anonymkode: 42ecd...531

Nå er mat med gluten og laktose også skikkelig mat. 

Anonymkode: f8bc0...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...