Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #51 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, prekæs skrev: ikke vanskelig i det hele tatt. Selv om det muligens ble glissent helt foran og det er i hvert fall ikke ok for artisten. På festival blir det sjeldent glissent foran. Og skulke det bli det - på en av de tidligste artistene, for eksempel.. så er det garantert verre å stå ned halvglissent publikum som chatrer i vei og tydelig viser at de driter i artisten.. Også stiller jeg meg spørsmålet hva det er med konserter som gjør at man tror det er ok.. Man ville jo ikke drømme om å hvine fordi man ser en man gikk på skole med, og deretter oppdatere på de siste 25 årene dersom man var på kino.., eller teater... Hva er annerledes med en konsert? Det er fortsatt en kulturopplevelse som er ment å få med seg. Artistene formidler noe som man skal respektere nok til å holde kjeft.. Anonymkode: 5c224...366
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #52 Skrevet 9. august 2019 2 minutter siden, prekæs skrev: Men hvis artisten vet det blir slik, så er det jo bare å takke nei og finne andre måter å formidle budskapet sitt på. Og det er jo nettopp det som er poenget. Hvis artistene takker nei, så vil vi som faktisk bryr oss om musikk gå glipp av muligheten. Er det virkelig slik at du mener at artistene må finne seg i fyllerør fra folk som ikke skjønner konsertkultur? Det viser hvor lite du respekterer artistene. Som om de bare er noe som eksisterer for å behage deg. Jeg ser det slik at vi bør være fordømt takknemlige for artister som vier livet sitt til å lage musikk som beveger et publikum. Og da respekterer vi dem deretter, sånn at de orker å fortsette Anonymkode: 5c224...366
prekæs Skrevet 9. august 2019 #53 Skrevet 9. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Og det er jo nettopp det som er poenget. Hvis artistene takker nei, så vil vi som faktisk bryr oss om musikk gå glipp av muligheten. Er det virkelig slik at du mener at artistene må finne seg i fyllerør fra folk som ikke skjønner konsertkultur? Det viser hvor lite du respekterer artistene. Som om de bare er noe som eksisterer for å behage deg. Jeg ser det slik at vi bør være fordømt takknemlige for artister som vier livet sitt til å lage musikk som beveger et publikum. Og da respekterer vi dem deretter, sånn at de orker å fortsette Anonymkode: 5c224...366 Respekterer de fleste jeg altså. Men syns likevel det er en sutrekultur blant flere artister, litt høye på seg selv, men likevel ikke høye nok til å velge arenaer hvor de blir lyttet til på en annen måte, enn på store offentlige fyllefester. Hvorfor må de på død og liv stille på arenaer hvor det skjer, hvis de har så mye i mot det? Har ikke opplevd dette på samme måte på mindre scener. Da kommer som regel de med genuin interesse og man slipper røkla.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #54 Skrevet 9. august 2019 59 minutter siden, prekæs skrev: Respekterer de fleste jeg altså. Men syns likevel det er en sutrekultur blant flere artister, litt høye på seg selv, men likevel ikke høye nok til å velge arenaer hvor de blir lyttet til på en annen måte, enn på store offentlige fyllefester. Hvorfor må de på død og liv stille på arenaer hvor det skjer, hvis de har så mye i mot det? Har ikke opplevd dette på samme måte på mindre scener. Da kommer som regel de med genuin interesse og man slipper røkla. Røkla kommer også på Sentrum Scene, Rockefeller...de er på helt vanlige konserter på normale scener og ødelegger opplevelsen for alle andre samt for artisten. Anonymkode: 6708f...3e0
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #55 Skrevet 9. august 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Røkla kommer også på Sentrum Scene, Rockefeller...de er på helt vanlige konserter på normale scener og ødelegger opplevelsen for alle andre samt for artisten. Anonymkode: 6708f...3e0 Selvopplevd! 😱😡 For eksempel noen som valgte å stille seg fremst på Dum Dum Boys.. og skråle seg gjennom hele Tyven Tyven.. da gråt jeg nesten av fortvilelse på artisten og publikums vegne. Det er så tydelig at man da overhodet ikke har peiling på hva artisten formidler 😢 Anonymkode: 5c224...366
Gjest Antarctica Skrevet 9. august 2019 #56 Skrevet 9. august 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Denne tråden forklarer jo noe. Jeg ba med en bekjent på konsert og reagerte på at det viktige for henne var å drikke å skravle. Fikk knapt med meg musikken, og fikk følelsen av at jeg var litt kjedelig. Men for meg er konsert å høre og se ikke være sosial mens de spiller. Anonymkode: 23c40...89f Skravling passer på pub. Din venninne trenger ikke bli med flere ganger 😆
Gjest Antarctica Skrevet 9. august 2019 #57 Skrevet 9. august 2019 2 timer siden, prekæs skrev: Respekterer de fleste jeg altså. Men syns likevel det er en sutrekultur blant flere artister, litt høye på seg selv, men likevel ikke høye nok til å velge arenaer hvor de blir lyttet til på en annen måte, enn på store offentlige fyllefester. Hvorfor må de på død og liv stille på arenaer hvor det skjer, hvis de har så mye i mot det? Har ikke opplevd dette på samme måte på mindre scener. Da kommer som regel de med genuin interesse og man slipper røkla. «Velge arenaer». Jøss.
prekæs Skrevet 9. august 2019 #58 Skrevet 9. august 2019 (endret) 5 minutter siden, Pashla skrev: «Velge arenaer». Jøss. Ja, jøss så mye du vil Er ikke musikken som formidles, passende for store festivaler, kan de jo bare velge bort for å finne et publikum som passer det de vil formidle. Endret 9. august 2019 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #59 Skrevet 9. august 2019 synes mange sutrer over alt fortiden, synes det er helt greit at folk snakker Anonymkode: 2b1b1...38b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #60 Skrevet 9. august 2019 9 minutter siden, prekæs skrev: Ja, jøss så mye du vil Er ikke musikken som formidles, passende for store festivaler, kan de jo bare velge bort for å finne et publikum som passer det de vil formidle. Eller er det folka som ikje passer for musikkfestivaler? Finns både båtfestivaler og matfestivaler osv hvor dere kan slippe musikken.. Anonymkode: 5c224...366
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #61 Skrevet 9. august 2019 Da kan de som er sosiale og vil være med venner gå på konsert og de som bare vil høre musikk ha på Spotify:) Anonymkode: bb418...bc4
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #62 Skrevet 9. august 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: synes mange sutrer over alt fortiden, synes det er helt greit at folk snakker Anonymkode: 2b1b1...38b Også når det blir så mye snakking at det faktisk overdøver musikken _på konsert_?? Ja, det har jeg opplevd flere ganger, og nei, det er ikke bare på konserter med rolig/stillferdig musikk. Anonymkode: 64482...37f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #63 Skrevet 9. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da kan de som er sosiale og vil være med venner gå på konsert og de som bare vil høre musikk ha på Spotify:) Anonymkode: bb418...bc4 Nei, helt motsatt. De som vil skravle med venner til bakgrunnsmusikk kan holde seg hjemme med Spotify eller dra på pub. Anonymkode: 64482...37f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #64 Skrevet 9. august 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: synes mange sutrer over alt fortiden, synes det er helt greit at folk snakker Anonymkode: 2b1b1...38b Denne påståtte sutringen øker proporsjonalt med at folk blir mer og mer egoistiske, dumme, selvsentrerte og usiviliserte. Tipper det er en sammenheng der. Den udanna røkla har fått holde på med idiotoppførselen sin i lang tid nå, takket være overbærenhet og en naiv sympati fra den mer oppegående delen av befolkningen. Nå er strikken tøyd for langt. Folk protesterer og vil gjøre samfunnet mer sivilisert igjen (=«sutring»). Anonymkode: 3e6c0...f93
Optatium Skrevet 9. august 2019 #65 Skrevet 9. august 2019 Folk mangler generelt folkeskikk og respekt. Reise seg og gå før applausen på siste nummer er ferdig, mens man gjerne sitter på første rad. Prate høyt og voldsomt under konserten. JEG skal jo rekke trikken/toget/parkeringen/komme først i garderoben. JEG er jo ute med venner/kjæreste/kule folk og vil ha det hyggelig. Hensyn. Respekt. Folkeskikk. Omtanke. Beundring. Ro. Ettertanke. Finnes ikke lenger.
Himmel og hav Skrevet 9. august 2019 #66 Skrevet 9. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Røkla kommer også på Sentrum Scene, Rockefeller...de er på helt vanlige konserter på normale scener og ødelegger opplevelsen for alle andre samt for artisten. Anonymkode: 6708f...3e0 Røkla kommer faktisk også på kirkekonserter. Jeg måtte snu meg til en syforening med godt voksne damer og be dem ti stille eller gå ut. De ble skikkelig snurt. Jeg har også hysja på folk i operaen som satt og knitra med godtepapir under en sart og stille arie. Dere som skravler eller forstyrrer på annet vis, hvorfor mener dere at dere har rett til å ødelegge opplevelsen for andre? Hvorfor tenker dere at dere er i deres fulle rett til å bestemme at jeg skal høre på hva du og venninna di gjorde på torsdag og ikke musikken som spilles? Om dere mener at dere har så mye høreverdig å komme med, kan dere ikke booke deres eget konsertlokale og selge billetter til "Mona og Karoline preker om forrige uke" og se hvor mange som heller vil høre på dere?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #67 Skrevet 9. august 2019 5 minutter siden, Himmel og hav skrev: Røkla kommer faktisk også på kirkekonserter. Jeg måtte snu meg til en syforening med godt voksne damer og be dem ti stille eller gå ut. De ble skikkelig snurt. Jeg har også hysja på folk i operaen som satt og knitra med godtepapir under en sart og stille arie. Dere som skravler eller forstyrrer på annet vis, hvorfor mener dere at dere har rett til å ødelegge opplevelsen for andre? Hvorfor tenker dere at dere er i deres fulle rett til å bestemme at jeg skal høre på hva du og venninna di gjorde på torsdag og ikke musikken som spilles? Om dere mener at dere har så mye høreverdig å komme med, kan dere ikke booke deres eget konsertlokale og selge billetter til "Mona og Karoline preker om forrige uke" og se hvor mange som heller vil høre på dere? 😂😂😂🙌🙌🙌👏👏👏 Anonymkode: 5c224...366
the amazing spidermamma Skrevet 9. august 2019 #68 Skrevet 9. august 2019 1 time siden, Himmel og hav skrev: Røkla kommer faktisk også på kirkekonserter. Jeg måtte snu meg til en syforening med godt voksne damer og be dem ti stille eller gå ut. De ble skikkelig snurt. Jeg har også hysja på folk i operaen som satt og knitra med godtepapir under en sart og stille arie. Dere som skravler eller forstyrrer på annet vis, hvorfor mener dere at dere har rett til å ødelegge opplevelsen for andre? Hvorfor tenker dere at dere er i deres fulle rett til å bestemme at jeg skal høre på hva du og venninna di gjorde på torsdag og ikke musikken som spilles? Om dere mener at dere har så mye høreverdig å komme med, kan dere ikke booke deres eget konsertlokale og selge billetter til "Mona og Karoline preker om forrige uke" og se hvor mange som heller vil høre på dere? Genialt konsept! Tenk så mange som ser på reality, det kommer sikkert til å bli en suksess. Men da får de jaggu smøre tjukt på og ta med alle de juicy detaljene, altså!
frk Nilsen Skrevet 9. august 2019 #69 Skrevet 9. august 2019 2 timer siden, Optatium skrev: Folk mangler generelt folkeskikk og respekt. Reise seg og gå før applausen på siste nummer er ferdig, mens man gjerne sitter på første rad. Prate høyt og voldsomt under konserten. JEG skal jo rekke trikken/toget/parkeringen/komme først i garderoben. JEG er jo ute med venner/kjæreste/kule folk og vil ha det hyggelig. Hensyn. Respekt. Folkeskikk. Omtanke. Beundring. Ro. Ettertanke. Finnes ikke lenger. Litt avsporing, men litt av samme ulla. Det er de samme som reiser seg å går 5-10 min FØR fotballkampen er ferdig... Hvorfor i pokker gidder du å gå på kamp når du ikke en gang gidder å se den ferdig? Alle som har sett mer enn en kamp i sitt liv vet at det kan skje mye de siste minuttene av en kamp.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #70 Skrevet 9. august 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Klassiske konserter da kan folk snakke men gjerne ikke så høylytt.Vi var en veninnegjeng på Kurt Nilsen da fikk vi kjeft av sidemannen fordi vi snakket litt og koste oss det synest jeg var smålig. Anonymkode: bb418...bc4 Det var på sin plass synes jeg. Dere som er frekke og ødelegger opplevelsen for andre. Anonymkode: 65a97...d1c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #71 Skrevet 9. august 2019 22 minutter siden, frk Nilsen skrev: Litt avsporing, men litt av samme ulla. Det er de samme som reiser seg å går 5-10 min FØR fotballkampen er ferdig... Hvorfor i pokker gidder du å gå på kamp når du ikke en gang gidder å se den ferdig? Alle som har sett mer enn en kamp i sitt liv vet at det kan skje mye de siste minuttene av en kamp. Sååå enig med deg! Jeg blir flau når folk går. Samme hva grunnen er så viser man respekt. Samme med å skravle på konsert. Utveksle noen ord ja, men flaut når skravlinga summer i lokalet. Flaut. Anonymkode: 65a97...d1c
prekæs Skrevet 9. august 2019 #72 Skrevet 9. august 2019 Hehe. Tror nok fort festivalene måtte rekruttere helt andre steder, hvis alle regler for konsertoppførsel som nevnes her skulle følges slavisk. Er nok sikker mulig å få tak i en eller annen versjon av Smokie eller en Elvisimitator for en billig penge. Mange kjøper billetter til festivaler for happeningen og sosialt samvær med venner. Må jo være en vinn,vinn situasjon da. Man slipper snakk og andre forstyrrelser og billettinntektene dekker akkurat en runde med ett eller annet avdanket band fra 70 tallet. Så kan spesielt interesserte gå i klubbene sine og høre de andre. Ser for øvrig i VG at flere artister, med Eidsvåg i spissen, ikke ser på dette som noe problem.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #73 Skrevet 9. august 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Da kan de som er sosiale og vil være med venner gå på konsert og de som bare vil høre musikk ha på Spotify:) Anonymkode: bb418...bc4 Mere naturlig omvent. Spotify er likeglad med om folk hører etter. Dessuten er liveopplevelsen noe annet enn spotify - men det går man jo glipp av om man skravler... Anonymkode: fac96...a2b
Gjest Antarctica Skrevet 9. august 2019 #74 Skrevet 9. august 2019 4 timer siden, prekæs skrev: Ja, jøss så mye du vil Er ikke musikken som formidles, passende for store festivaler, kan de jo bare velge bort for å finne et publikum som passer det de vil formidle. Kan du ikke lese på nytt de svarene du har fått. Folka prøver å gjøre en jobb; de inntar ikke festivalscenene for å frelse verden med et budskap. De jobber for dem som betaler billett, og disse har fortjent å høre det de betaler for. At du syns festivalpasset gir deg inngang på for mange artister som du ikke er blodfan av, betyr jo ikke at du MÅ gå på alle. Gå i ølteltet heller. La nå de som faktisk ER blodfans få høre på, de ønsker ikke å høre prating.
Gjest Antarctica Skrevet 9. august 2019 #75 Skrevet 9. august 2019 19 minutter siden, prekæs skrev: Hehe. Tror nok fort festivalene måtte rekruttere helt andre steder, hvis alle regler for konsertoppførsel som nevnes her skulle følges slavisk. Er nok sikker mulig å få tak i en eller annen versjon av Smokie eller en Elvisimitator for en billig penge. Mange kjøper billetter til festivaler for happeningen og sosialt samvær med venner. Må jo være en vinn,vinn situasjon da. Man slipper snakk og andre forstyrrelser og billettinntektene dekker akkurat en runde med ett eller annet avdanket band fra 70 tallet. Så kan spesielt interesserte gå i klubbene sine og høre de andre. Ser for øvrig i VG at flere artister, med Eidsvåg i spissen, ikke ser på dette som noe problem. «Spesielt interesserte» drar på festival. Noen ligger til og med i telt for å høre akkurat den de liker. Men hvis du syns det er viktigst å drikke og snakke, så er det vel DU som bør dra og høre Elvisimitasjoner eller Smokie-covers, da spiller det mindre rolle hva som skjer på scenen. Og Eidsvåg snakker kun for seg selv, han aner da ikke hvordan publikum føler det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå