Gå til innhold

Folk som prater under konsert bør kastes ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et område som skiller de dannede fra de udannede. Kari Dunk og hennes venninner har ikke evner til å forstå hvorfor DE må ta hensyn og utvise respekt. DE vil jo bare kose seg.

Nordmenn ass. Vi er kanskje det folket i verden som har best forutsetninger, likevel oppfører vi oss så utrolig usiviliserte at det er pinlig. Åpenbart at god økonomi og høy utdanning har lite å si for folkedanninga.

Anonymkode: 3e6c0...f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, hi. Prating under konserter vitner om mangelfulle evner til å fungere i samfunnet. Ingen respekt for verken artisten eller de andre i publikum. Flaut at nordmenn har blitt kjent for å være då tankeløse og egoistiske. Rett og slett store brister i oppdragelse og folkeskikk. 

Anonymkode: 00d04...c85

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klassiske konserter da kan folk snakke men gjerne ikke så høylytt.Vi var en veninnegjeng på Kurt Nilsen da fikk vi kjeft av sidemannen fordi vi snakket litt og koste oss det synest jeg var smålig.

Anonymkode: bb418...bc4

Det som er smålig, er at dere snakker under en konsert. Man er der for å nyte musikken og artisten. 

Og, du må virkelig ha bodd under en stein hvis du ikke har fått med deg at mange artister har fått nok av småprat under sine konserter. Tror du de holder konsert for å være bakgrunnsstøy?

Anonymkode: b213f...74c

Skrevet

Noe delt. Er det virkelig noen som tror at helgepass til en festival, automatisk gjør at man liker at og derfor skal være stille fra start til mål? Hvis en artist mener å ha et såpass viktig budskap, burde de da virkelig søke andre arenaer enn fordekte fyllefester som festivaler i mange tilfeller er. Etter hva jeg oppfatter, er det stor status for mange artister å bli booket til enkelte festivaler og da må de sannelig ta hele pakka og ikke sutre fordi noen snakket sammen under "budskapet" deres.

Noe helt annet er det selvsagt i settinger hvor publikum kommer utelukkende for å se "sin" artist i konsertlokaler, klubber og kirker.

Skrevet

Det er jo flere artister som sier at dette er et særnorsk fenomen. 

Å stå og skravle høyt når folk opptrer er en uting! Selvsagt er det greit å juble /kommentere/prate IMELLOM låtene, men den der høylytte fylleskravlinga kan folk droppe. Hvis ikke de er interessert i musikken kan de gå på byen istedenfor. 

En konsert er ikke bakgrunnsmusikk. 

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, prekæs skrev:

Noe delt. Er det virkelig noen som tror at helgepass til en festival, automatisk gjør at man liker at og derfor skal være stille fra start til mål? Hvis en artist mener å ha et såpass viktig budskap, burde de da virkelig søke andre arenaer enn fordekte fyllefester som festivaler i mange tilfeller er. Etter hva jeg oppfatter, er det stor status for mange artister å bli booket til enkelte festivaler og da må de sannelig ta hele pakka og ikke sutre fordi noen snakket sammen under "budskapet" deres.

Noe helt annet er det selvsagt i settinger hvor publikum kommer utelukkende for å se "sin" artist i konsertlokaler, klubber og kirker.

Du har misforstått totalt... det er ikke musikerne som «søker en arena» på de forfyllede festivalene. De drar heller ikke dit fordi det er «status».

Ståa i dag er slik at den innspilte musikken deres ikke betaler seg lenger. Spotify, Tidal osv betaler så lite og folk kjøper så lite av de fysiske innspillingene, at i dag er hverdagen for musikerne totalt annerledes enn for 20 år siden. Det er scenen og ikke studio som er arbeidsplassen deres.

Og det er heller ikke musikerne selv som påstår at de «har et viktig budskap». Kanskje har de en fin gitarsolo? Poenget er jo at både norske og utenlandske størrelser har påpekt dette: lytterne lytter ikke. Så hvorfor er de der DA?

Og de som ønsker å lytte: hvorfor skal sidemannen ha rett til å ødelegge opplevelsen? Min billett koster like mye som din, jeg ødelegger ikke for deg når jeg er stille, hvorfor skal du få ødelegge for meg?

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klassiske konserter da kan folk snakke men gjerne ikke så høylytt.Vi var en veninnegjeng på Kurt Nilsen da fikk vi kjeft av sidemannen fordi vi snakket litt og koste oss det synest jeg var smålig.

Men du må forstå at vi andre som går på Kurt Nilsen konsert (julekonsert feks) er der for å høre på Kurt, ikke deg og dine venninner. Hvis dere ikke kan være stille på konsert får dere gå et annet sted for å prate.!

Anonymkode: eea0e...0fb

Skrevet

Men allsang er lov? 😉

Anonymkode: a5349...058

Skrevet
55 minutter siden, Pashla skrev:

Og de som ønsker å lytte: hvorfor skal sidemannen ha rett til å ødelegge opplevelsen? Min billett koster like mye som din, jeg ødelegger ikke for deg når jeg er stille, hvorfor skal du få ødelegge for meg?

Dette. 

Jeg betaler ikke dyrt for å høre halvfulle nordmenn skråle med venner/ naboen. Hvis det er så viktig å snakke, så hold dere hjemme og hør på Spotify. Da kan dere skravle alt dere vil.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bon jovi var det 25000 mennesker på og er en konsert hvor alle snakker.Det samme med Mods,ACDC,Robbie og kiss også ,ikke like mange publikum på de andre men ståplasser hvor alle snakker.

Har aldri være på en konsert hvor artisten har bedt publikum om å være stille.

Hadde fått åndenød hadde jeg måtte gå på Unni Eilhelmsen konsert eller den type konsert.

Det er uansett ikke kult å ha gledet seg til å se favorittartisten, og ende opp med å få fyllerør fra håpløse folk fra to sider isteden. Da får dere stå bakerst. 

Til og med jenta vår på åtte klarte å være stille i over to timer da hun så KISS - fordi hun faktisk var der for musikken. 

Anonymkode: 5c224...366

Skrevet
3 timer siden, prekæs skrev:

Det er jo virkelig ikke nødvendig å stå foran scena mår en artist du ikke liker skal spille. Da setter du deg et annet sted og skravler til kjeven blir utslitt.. også får du håpe at andre gjør det samme når den artisten du ønsker å se kommer på scena.. 

Skrevet
3 timer siden, prekæs skrev:

Det er faktisk ikke sånn at artistene klorer på døra til festivalene. Det å fylle et program på En festival er hardt arbeid fra arrangørens side. Og det er faktisk til stor hjelp om artisten har et godt forhold til stedet hvor festivalen/konserten skal være.

Når vi hører at Norge er kjent med minusfortegn i internasjonal bransje, da er det veldig synd.. 

Skrevet (endret)
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med de som synger med høyt og falskt, rett inn i øret på deg,  dunker borti deg ned armer og bein når de hopper opp og ned i takt med musikken og rister på hodet slik at det lange håret deres kommer oppi ølen din? Det er like irriterende som de som prater... Men sånn er det på konserter!

Anonymkode: 65b1d...8ba

Jeg synes ikke det er helt det samme, altså. Litt liv og stemning på en konsert er bare gøy for artisten og publikum. Men folk som tyter underveis ødelegger hele opplevelsen. Jeg har selv blitt tilsnakket én gang. Jeg var med en kompis som snakker ekstremt høyt, han tøt i vei, og til slutt fikk vi velfortjent tilsnakk. Skulle bare mangle!

Endret av Polly-Esther
Skrevet

Min mann er musiker i et popband i inn,- og utland, det er helt soleklare forskjeller rapporterer han: I utlandet er folk stille på konsertene, i Norge snakker vi. Tror de er helt forsont med det. Veldig ulik kultur, og de styrer lydbildet ulikt fra norske jobber og jobber med et stille publikum i resten av verden. I Brasil hyler de visst aller mest. 

Anonymkode: f0681...67a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mann er musiker i et popband i inn,- og utland, det er helt soleklare forskjeller rapporterer han: I utlandet er folk stille på konsertene, i Norge snakker vi. Tror de er helt forsont med det. Veldig ulik kultur, og de styrer lydbildet ulikt fra norske jobber og jobber med et stille publikum i resten av verden. I Brasil hyler de visst aller mest. 

Anonymkode: f0681...67a

Håper at dette fokuset som har kommet på ukulturen gjør at mannen din vil kunne få best mulig forhold når han gjør jobben sin fremover 😊

Skrevet

Denne tråden forklarer jo noe. Jeg ba med en bekjent på konsert og reagerte på at det viktige for henne var å drikke å skravle. Fikk knapt med meg musikken, og fikk følelsen av at jeg var litt kjedelig. Men for meg er konsert å høre og se ikke være sosial mens de spiller. 

Anonymkode: 23c40...89f

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med de som synger med høyt og falskt, rett inn i øret på deg,  dunker borti deg ned armer og bein når de hopper opp og ned i takt med musikken og rister på hodet slik at det lange håret deres kommer oppi ølen din? Det er like irriterende som de som prater... Men sånn er det på konserter!

Og de som fiser! Når promillen går opp og folk blir slappe i fiseringen og ukritisk slipper øl-smygere idet de går forbi! Skravling er en ting, jeg bare flytter meg. Men fis fra alle kanter!? Aaarrgggg!!! 

Da var det faktisk bedre med røyklukt som kamuflerte stanken! 

Anonymkode: 072e1...f6e

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og de som fiser! Når promillen går opp og folk blir slappe i fiseringen og ukritisk slipper øl-smygere idet de går forbi! Skravling er en ting, jeg bare flytter meg. Men fis fra alle kanter!? Aaarrgggg!!! 

Da var det faktisk bedre med røyklukt som kamuflerte stanken! 

Anonymkode: 072e1...f6e

Haha, dette har jeg også merket! Makan til prompelukt på slike arrangement 😅

Skrevet

Og ja enig med HI. Har man ett sånt behov for å skravle kan man gjøre dette både før og etter konserten. Jeg går på konsert for å lytte til musikk og det er veldig provoserende med folk som maser og skravler.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det er musikkglede. Snakking er ikke det. 

Anonymkode: 64482...37f

Skrevet
5 timer siden, prekæs skrev:

Men hvis man ikke er «blodfan» av enkelte artister på festivalen, så stiller man seg ikke langt fremme ved scenen for å prate kjenning. Da viser man normal folkeskikk og trekker seg unna til se bakre deler av arenaen eller til et av de mange «fristedene» som finnes på festival og skravler der i stedet. Kan ikke skjønne at det er så fryktelig vanskelig. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men allsang er lov? 😉

Anonymkode: a5349...058

Ja. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis man ikke er «blodfan» av enkelte artister på festivalen, så stiller man seg ikke langt fremme ved scenen for å prate kjenning. Da viser man normal folkeskikk og trekker seg unna til se bakre deler av arenaen eller til et av de mange «fristedene» som finnes på festival og skravler der i stedet. Kan ikke skjønne at det er så fryktelig vanskelig. 

ikke vanskelig i det hele tatt. Selv om det muligens ble glissent helt foran og det er i hvert fall ikke ok for artisten.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ikke sånn at artistene klorer på døra til festivalene. Det å fylle et program på En festival er hardt arbeid fra arrangørens side. Og det er faktisk til stor hjelp om artisten har et godt forhold til stedet hvor festivalen/konserten skal være.

Når vi hører at Norge er kjent med minusfortegn i internasjonal bransje, da er det veldig synd.. 

Men hvis artisten vet det blir slik, så er det jo bare å takke nei og finne andre måter å formidle budskapet sitt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...