Gå til innhold

Irriterer meg at svigers har det så jævlig kaldt hjemme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok sagt noe sånt: dere har det veldig kaldt her, greit om jeg får det litt varmere på soverommet? Og kanskje i resten av huset også?

Vi er en veldig åpen familie så her sies alt 😊

Anonymkode: 95f22...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du hente dyna din da. 

Det er greit at de har det kaldere enn du liker, men at du skal fryse som om det er minus 17 grader det er snakk om blir bare for dumt. 

Anonymkode: 4ee62...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig i dette. Helt seriøst, har du sjekket blodprosent og stoffskifte? For 17 grader kvalifiserer ikke til å fryse når man har ulltøy, sokker og skjerf på. Dette er ikke normalt.

Anonymkode: 678ac...c83

 

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dersom kinnene dine er iskalde når det er 17 grader, da er det noe som må være galt hos deg. Hva gjør du om vinteren da? 17 grader inne er ingen drømmetemperatur, og de kunne godt ha hatt det varmere. Men dersom du fremdeles fryser når du kler på deg en ekstra jakke og / eller ulltøy og varme sokker, så er det noe som ikke stemmer. 

Anonymkode: 8f3c8...6a4

 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når det er 17 grader ute, går du i ulltøy, ullsokker og skjerf da? Inne er det jo ikke vind heller. Det er vel du som er problemet. Sier ikke at det mulig kunne vært varmere for deg hvis du er frøsen, men lag på lag med ull i norsk sommertemperatur er pussig.

Anonymkode: dd0ed...737

Altså, ro dere ned! Det var på ETT tidspunkt det var 17 grader her inne, når jeg sjekket. Det kan umulig ha vært 17 grader her inne hele tiden. Jeg har heller ikke på meg lag på lag med ull. Fy som dere overdriver! Det jeg har med er en ullgenser og tøfler. Ullskjerfet jeg fant er ikke mitt og det hadde jeg over lårene. Er begrenset hvor mye man kan få surret seg inn i et skjerf! Det er ingen sol her og alt de har av varme er en varmeovn som er skrudd fast i veggen. Hva er det du, 737, kaller norsk sommertemp? Her var tempen høyere i jula. For 1 uke siden var det 6 grader her.

Jeg har hverken lav blodprosent eller stoffskifte. 

Om vinteren fyrer jeg hjemme, som alle andre. Hva med deg da, 6a4?

Når man først har fått frosten i seg, så skal det faktisk litt til å få varmen i seg også.

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det første gamg du besøker dem?

Har du spurt dem om det er greot å sette opp litt?

Ta noen skikkelige turer ut og beveg deg. Det hjelper ofte resten av dagen.

Anonymkode: 2e681...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Altså, ro dere ned! Det var på ETT tidspunkt det var 17 grader her inne, når jeg sjekket. Det kan umulig ha vært 17 grader her inne hele tiden. Jeg har heller ikke på meg lag på lag med ull. Fy som dere overdriver! Det jeg har med er en ullgenser og tøfler. Ullskjerfet jeg fant er ikke mitt og det hadde jeg over lårene. Er begrenset hvor mye man kan få surret seg inn i et skjerf! Det er ingen sol her og alt de har av varme er en varmeovn som er skrudd fast i veggen. Hva er det du, 737, kaller norsk sommertemp? Her var tempen høyere i jula. For 1 uke siden var det 6 grader her.

Jeg har hverken lav blodprosent eller stoffskifte. 

Om vinteren fyrer jeg hjemme, som alle andre. Hva med deg da, 6a4?

Når man først har fått frosten i seg, så skal det faktisk litt til å få varmen i seg også.

Anonymkode: dbbdf...1bb

Men om det er 10 grader ute, så er det ikke minusgrader inne? Finn frem dyna og pakk deg godt inn, drikk te og virkelig demonstrer at du fryser. 

Anonymkode: 4ee62...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men om det er 10 grader ute, så er det ikke minusgrader inne? Finn frem dyna og pakk deg godt inn, drikk te og virkelig demonstrer at du fryser. 

Anonymkode: 4ee62...3d1

Ja, for det er helt normalt? Å slenge seg på en 2-seter med en dobbeldyne i andre sitt hjem? Er ikke helt der jeg altså.

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for det er helt normalt? Å slenge seg på en 2-seter med en dobbeldyne i andre sitt hjem? Er ikke helt der jeg altså.

Anonymkode: dbbdf...1bb

Selvsagt er det ikke normalt. Men det er heller ikke normalt å ha det så jævlig kaldt inne at folk nærmest fryser ihjel midt på sommeren. 

Hvis du ikke klarer å si noe, får passiv/aggressiv handlinger gjøre nytten. 

Anonymkode: 4ee62...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare si det rett ut? At du fryser og synes de har det kaldt inne?

Hva har skjedd med å bare si ting rett ut?

Anonymkode: 95f22...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så greit med å bli eldre: tidligere hadde jeg ikke turt å tenke tanken engang, men årene har lært meg at hvis det er noe jeg ønsker å endre på, så må jeg rett og slett bare brette opp ermene og gjøre det sjøl 💪🏼

Så jeg hadde bare sagt "unnskyld, men jeg fryser, og synes det er veldig kaldt her, er det mulig å få gjort noe med det?" 

Anonymkode: e46f1...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Altså, ro dere ned! Det var på ETT tidspunkt det var 17 grader her inne, når jeg sjekket. Det kan umulig ha vært 17 grader her inne hele tiden. Jeg har heller ikke på meg lag på lag med ull. Fy som dere overdriver! Det jeg har med er en ullgenser og tøfler. Ullskjerfet jeg fant er ikke mitt og det hadde jeg over lårene. Er begrenset hvor mye man kan få surret seg inn i et skjerf! Det er ingen sol her og alt de har av varme er en varmeovn som er skrudd fast i veggen. Hva er det du, 737, kaller norsk sommertemp? Her var tempen høyere i jula. For 1 uke siden var det 6 grader her.

Jeg har hverken lav blodprosent eller stoffskifte. 

Om vinteren fyrer jeg hjemme, som alle andre. Hva med deg da, 6a4?

Når man først har fått frosten i seg, så skal det faktisk litt til å få varmen i seg også.

Anonymkode: dbbdf...1bb

Jeg kaller 17 grader for norsk sommertemperatur. Og lurer på hva du har på deg ute om sommeren i 17 grader? Eller 15 da, hvis det er mer riktig. 

 

Anonymkode: dd0ed...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for det er helt normalt? Å slenge seg på en 2-seter med en dobbeldyne i andre sitt hjem? Er ikke helt der jeg altså.

Anonymkode: dbbdf...1bb

Hvorfor i all verden sier du ikke bare at du fryser?! 

Anonymkode: 6773a...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikne si fra.

Vil ikke kle på seg.

Vil ikke bevege seg.

Vil ikke bruke pledd.

Da er det ikke synd på deg fordi du fryser men fordi du er vrang og tiltaksløs.

Anonymkode: 2e681...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kaller 17 grader for norsk sommertemperatur. Og lurer på hva du har på deg ute om sommeren i 17 grader? Eller 15 da, hvis det er mer riktig. 

 

Anonymkode: dd0ed...737

Hele forskjellen er om man er i ro eller beveger seg. Jeg sitter ikke stille lange stunden i 15 grader. Er jeg ute, er det null problem å holde seg i bevegelse, men inne er det gjerne lagt opp til at man skal være litt mer i ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kom vi hjem til varme både ute og inne i går😁 Heeeerlig😋 God sommer!

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...