Gå til innhold

Irriterer meg at svigers har det så jævlig kaldt hjemme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener du virkelig at du hadde blitt sur og nektet hvis besøket ditt spurte om du kunne skru på varmen litt? Så til og med gode venner kan gjerne dra hjem igjen hvis de fryser?  

Anonymkode: 46c8c...500

Ja det mener jeg, men det er kun min svigerinne som har vært så frekk og vi har mye overnattingsbesøk som kommer igjen og igjen og igjen. 

Anonymkode: 6ab29...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det mener jeg, men det er kun min svigerinne som har vært så frekk og vi har mye overnattingsbesøk som kommer igjen og igjen og igjen. 

Anonymkode: 6ab29...a81

In your dreams. 

Anonymkode: 1a0fb...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad det ikke er motsatt. Altså at svigers har det for varmt. Det er fælt det, å måtte være i for varme rom. Frossenpinnene kan kle på seg, lag på lag på lag, om nødvendig. De som er varme av seg, kan ikke gå rundt nakne, når de har/er på besøk. Innrett deg etter hvor du er. Du vet vel etterhvert hvor kaldt du synes det er hos svigers, da tar du med nok klær. Uansett usunt å ha det veldig varmt inne.

Anonymkode: 678ac...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vondt å fryse. Skjønner ikke hvorfor du tier, jeg hadde sagt det med en gang jeg, noe ala dette : "nei her var det jammen kaldt, jeg kan tenne opp i ovnen?" Eller om de ikke har ovn, si at her må det skrus opp litt på varmen.

Eller.... Dra hjem! 

Anonymkode: a0c5e...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vondt å fryse. Skjønner ikke hvorfor du tier, jeg hadde sagt det med en gang jeg, noe ala dette : "nei her var det jammen kaldt, jeg kan tenne opp i ovnen?" Eller om de ikke har ovn, si at her må det skrus opp litt på varmen.

Eller.... Dra hjem! 

Anonymkode: a0c5e...22f

Hun har vel klær, hun kan kle på seg. Yttertøy om så er. Det er verre å kveles av varme. Ikke sikkert svigers synes badet er stas å sitte i undertøyet når de har besøk.

Anonymkode: 678ac...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen din må jo ta ansvar, si ifra at det er for kaldt for dere (og kanskje barna?) og skru opp varmen. 

Jeg er sikker på at svigerforeldrene dine ikke vil at du skal fryse!

Når du er på badet så skrur du bare på eller opp varmekablene selv. Ta deg til rette, du er hos familie. 

Vi har det varmt, mine foreldre har det kaldt. Eller, de har på både varme, og fyrer i ovner store deler av året, men de lufter hele tiden;) Men vi kan jo snakke sammen. Jeg sier «nå ble det kaldt, jeg lukker vinduene», mamma sier «du har det godt og varmt, kan jeg åpne et vindu?» når de er hos oss. Det er helt uproblematisk. Vi er normale, hyggelige mennesker som tar hensyn til hverandre. 

Anonymkode: 137a0...1b9

Jeg får meg ikke til å bare gå å skru opp varmekabler. De sparer helt tydelig på strømmen her, så det tror jeg de ville oppfattet som frekt. Det er ikke noe ved her, kun varmeovn. De vet at det er kaldt her når de ber oss ta med varme klær og tøfler, men de vil jo tydeligvis ikke gjøre noe med det. Er ikke mulig at det kun er jeg som synes den dassen er kald å sette seg i. Jeg piner meg og holder på urinen så lenge jeg klarer for å slippe å sette meg på den doen. I går skulle vi en tur til byen og da holdt jeg meg slik at jeg heller kunne gå på do der. Holdt på å sprekke!

Jeg tror nok mannen er vant til at bare er sånn det er her. Han sier ingenting til de, men kjenner at jeg er kald på hendene og stryker meg setter hendene mine mellom lårene hans.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har vel klær, hun kan kle på seg. Yttertøy om så er. Det er verre å kveles av varme. Ikke sikkert svigers synes badet er stas å sitte i undertøyet når de har besøk.

Anonymkode: 678ac...c83

Kanskje de kan komme til et kompromiss? Litt varmere hus, og så kan TS få lov å sitte på de varme sauefellene mens hun er på besøk, og svigers velge møbler uten pels?

Ja, til en viss grad er det bare å kle på seg, men det er vondt å sitte inne og hutre med rennende nese og stivfrosne fingre. Skal man være i ro, kommer mange av oss til er punkt hvor mer klær bare ikke hjelper, og man må opp og slå floke eller noe for å få opp varmen. Her er det også litt å gå på for svigers, siden de sitter i tykke tøfler og på varme feller nå.

Men dette forutsetter jo at partene kan snakke sammen, og at ingen av dem har absolutt nulltoleranse for forslag selv om de gjelder forhold i eget hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vær glad det ikke er motsatt. Altså at svigers har det for varmt. Det er fælt det, å måtte være i for varme rom. Frossenpinnene kan kle på seg, lag på lag på lag, om nødvendig. De som er varme av seg, kan ikke gå rundt nakne, når de har/er på besøk. Innrett deg etter hvor du er. Du vet vel etterhvert hvor kaldt du synes det er hos svigers, da tar du med nok klær. Uansett usunt å ha det veldig varmt inne.

Anonymkode: 678ac...c83

Da kan man ihvertfall kle av seg og åpne noen vinduer. Jeg har på meg tykk ullgenser, ullsokker og tøfler. Hvor mye mer kan man gjøre? Det eneste jeg mangler nå er jakke, lue og hansker. Jeg ser at mannen også fryser, men han sier ikke noe fordi det tydeligvis bare er sånn her. De sparer på strømmen.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Joda vi har overnattingsgjester ca hver tredje helg av familie og venner, samt mye overnattingsbesøk i ferier og høytider. Men forskjellen mellom mine venner og familie og hi er at de respekterer vertskapet, og det gjør ikke hi.

Anonymkode: 6ab29...a81

Hva mener du med at jeg ikke respekterer vertskapet? Respekterer jeg ikke vertskapet fordi jeg sitter her med vinterklær og fryser?

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan man ihvertfall kle av seg og åpne noen vinduer. Jeg har på meg tykk ullgenser, ullsokker og tøfler. Hvor mye mer kan man gjøre? Det eneste jeg mangler nå er jakke, lue og hansker. Jeg ser at mannen også fryser, men han sier ikke noe fordi det tydeligvis bare er sånn her. De sparer på strømmen.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Enkelt å kjøpe julegave til dem da, gode ullpledd. 

Jeg ser virkelig ikke problemet, det er da bare å ha en fint skjerf rundt halsen, pakke seg inn i et pledd og drikke varm te istedenfor kald brus. 

Men jeg er skikkelig varm av meg da, dør av varme rom, varmeapparat i bilen osv, får hodepine rett og slett. 

Mye bedre å være litt kald enn litt varm synes jeg 😉

Anonymkode: 00386...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enkelt å kjøpe julegave til dem da, gode ullpledd. 

Jeg ser virkelig ikke problemet, det er da bare å ha en fint skjerf rundt halsen, pakke seg inn i et pledd og drikke varm te istedenfor kald brus. 

Men jeg er skikkelig varm av meg da, dør av varme rom, varmeapparat i bilen osv, får hodepine rett og slett. 

Mye bedre å være litt kald enn litt varm synes jeg 😉

Anonymkode: 00386...374

Klarer du å akseptere at andre har det annerledes? Hodepine, verkende ledd og urinveisinfeksjon pga iskaldt hus og toalett, er ikke noe mer behagelig for den som fryser, enn hodepine av varme er for den varmblodige. 

Her synes tydeligvis svigers selv at det er litt kaldt, men velger det slik for å spare penger. Da er det ikke snakk om hodepine av dundrende varme, men at de kan kle av seg litt, og spandere noen kroner på å legge til rette for at også besøket kan ha det noenlunde komfortabelt hos dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får meg ikke til å bare gå å skru opp varmekabler. De sparer helt tydelig på strømmen her, så det tror jeg de ville oppfattet som frekt. Det er ikke noe ved her, kun varmeovn. De vet at det er kaldt her når de ber oss ta med varme klær og tøfler, men de vil jo tydeligvis ikke gjøre noe med det. Er ikke mulig at det kun er jeg som synes den dassen er kald å sette seg i. Jeg piner meg og holder på urinen så lenge jeg klarer for å slippe å sette meg på den doen. I går skulle vi en tur til byen og da holdt jeg meg slik at jeg heller kunne gå på do der. Holdt på å sprekke!

Jeg tror nok mannen er vant til at bare er sånn det er her. Han sier ingenting til de, men kjenner at jeg er kald på hendene og stryker meg setter hendene mine mellom lårene hans.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Angående toalettet, kan du ikke bare legge dopapir på ringen før du setter deg ned? Da blir det litt varmere for lårene. 

 

Anonymkode: 0d0d3...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt på ytterjakke og hatt pledd over beina. Og dratt hjem etter en natt. 

Anonymkode: 53768...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller bodd på hotell. Hadde selvfølgelig også gitt besked til dem grunnen til det slik at de ikke trodde det var noe annet. Men kunne ikke bodd hos noen så hadde det så kalt som du beskriver her, det hadde jeg ikke klart. 

De velger selvsagt tempraturen hjemme hos seg selv, men jeg velger om jeg vil bo der eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde tatt på ytterjakke og hatt pledd over beina. Og dratt hjem etter en natt. 

Anonymkode: 53768...a41

Vel, vi har tatt fly hit og må bli kjørt til flyplassen. Har også brukt en del penger på disse flybillettene. HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda vi har overnattingsgjester ca hver tredje helg av familie og venner, samt mye overnattingsbesøk i ferier og høytider. Men forskjellen mellom mine venner og familie og hi er at de respekterer vertskapet, og det gjør ikke hi.

Anonymkode: 6ab29...a81

Så om du er på besøk hos noen og er fryktelig varm så åpner du ikke vinduet eller ber om at de åpner det? Da bare går du hjem? 

Du har jo null respekt for dine gjester. 

Anonymkode: efaa5...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får meg ikke til å bare gå å skru opp varmekabler. De sparer helt tydelig på strømmen her, så det tror jeg de ville oppfattet som frekt. Det er ikke noe ved her, kun varmeovn. De vet at det er kaldt her når de ber oss ta med varme klær og tøfler, men de vil jo tydeligvis ikke gjøre noe med det. Er ikke mulig at det kun er jeg som synes den dassen er kald å sette seg i. Jeg piner meg og holder på urinen så lenge jeg klarer for å slippe å sette meg på den doen. I går skulle vi en tur til byen og da holdt jeg meg slik at jeg heller kunne gå på do der. Holdt på å sprekke!

Jeg tror nok mannen er vant til at bare er sånn det er her. Han sier ingenting til de, men kjenner at jeg er kald på hendene og stryker meg setter hendene mine mellom lårene hans.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Altså. Han er mannen din. Si til ham på tomannshånd at det er så kaldt at du mistrives. Be ham om å snakke med foreldrene og be om at de har det varmere akkurat mens dere er der. 

Har de ikke råd til å bruke strøm så tilby å vippse dem en hundrelapp. Det er nok i massevis til godt og varmt hus de dagene dere er på besøk. 

Anonymkode: 137a0...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt lenge til neste besøk om det er så ille. Dere MÅ ikke besøke de og bo hos de så lenge altså. 

Anonymkode: a0c5e...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde blitt lenge til neste besøk om det er så ille. Dere MÅ ikke besøke de og bo hos de så lenge altså. 

Anonymkode: a0c5e...22f

Det går ganske lang tid mellom hver gang vi er her. Nesten et helt svangerskap siden sist😊 HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Anonym bruker said:

Vi er på besøk. Det er sånn 10 grader ute og iskaldt inne hos dem. Hver gang jeg har vært her har jeg fryst, uansett årstid. Jeg har på meg varme klær og tøfler, likevel er jeg iskald på nesa og hendene. Selv sitter de her i godstolene sine med saueskinn og t-skjorte, og selvfølgelig tøfler for det er jo som å gå ute på gulvet her.

På gjesterommet er det iskaldt. Så kaldt at jeg gruer meg til å legge meg. Samme på toalettet. Dassen er så kald at jeg nesten ikke klarer å sette meg på den.

Altså, sparer de på strømmen eller hva er greia? Da jeg kom sa de bare «så bra at du tok med tøfler». Hadde dere sagt noe? Føler meg ikke særlig komfortabel med å si noe. 

Anonymkode: dbbdf...1bb

da må du si det til dem det gjelder. ikke sutre på nettet

Anonymkode: 130c6...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da kan man ihvertfall kle av seg og åpne noen vinduer. Jeg har på meg tykk ullgenser, ullsokker og tøfler. Hvor mye mer kan man gjøre? Det eneste jeg mangler nå er jakke, lue og hansker. Jeg ser at mannen også fryser, men han sier ikke noe fordi det tydeligvis bare er sånn her. De sparer på strømmen.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Nei, man kan ikke åpne noen vinduer, for da kommer frossenpinnene og lukker dem igjen øyeblikkelig. Og man kan ikke kle av seg og gå naken når man har besøk, er på jobb osv. Man kan heller ikke ta av flere klær enn man har på. Det er grusomt å bli kokt , man får hodepine og ku valne rett og slett. De som er frysne av seg kan alltid ta på mer. Ta på flere gensere, fleece, ytterjakke osv. Pledd å ha rundt og skaff dere skinn å sitte på dere og. Lag kos med masse tente stearinlys, det varmer og.

Anonymkode: 678ac...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da kan man ihvertfall kle av seg og åpne noen vinduer. Jeg har på meg tykk ullgenser, ullsokker og tøfler. Hvor mye mer kan man gjøre? Det eneste jeg mangler nå er jakke, lue og hansker. Jeg ser at mannen også fryser, men han sier ikke noe fordi det tydeligvis bare er sånn her. De sparer på strømmen.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Ullundertøy pleier å hjelpe mye, men ellers synes jeg godt du kan skru opp varmen på soverommet og be om et pledd. Jeg synes det er litt rart om de ikke vil skru opp varmen litt i et rom hvis gjestene fryser, men det forutsetter selvfølgelig at du spør på en pen måte og gjør det samme for dem når de er på besøk ved å sette ned varmen litt hos dere.

Anonymkode: 2e681...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor kaldt har de det inne da, om det er så kaldt at en ekstra genser / jakke hjelper? Har du snakket med dem eller med mannen din om det? 

Anonymkode: 8f3c8...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får meg ikke til å bare gå å skru opp varmekabler. De sparer helt tydelig på strømmen her, så det tror jeg de ville oppfattet som frekt. Det er ikke noe ved her, kun varmeovn. De vet at det er kaldt her når de ber oss ta med varme klær og tøfler, men de vil jo tydeligvis ikke gjøre noe med det. Er ikke mulig at det kun er jeg som synes den dassen er kald å sette seg i. Jeg piner meg og holder på urinen så lenge jeg klarer for å slippe å sette meg på den doen. I går skulle vi en tur til byen og da holdt jeg meg slik at jeg heller kunne gå på do der. Holdt på å sprekke!

Jeg tror nok mannen er vant til at bare er sånn det er her. Han sier ingenting til de, men kjenner at jeg er kald på hendene og stryker meg setter hendene mine mellom lårene hans.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Altså. Det er jo begrenset hvor kaldt det kan bli på do med 10 varmegrader ute?

Om du ikke kan si noe og ikke ser noen løsning må du da evne å kle deg slik at du ikke fryser ihjel? 

Ullundertøy, raggsokker og strikkagenser må være faste klesplagg i bagen din ved besøk hos dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...