Gå til innhold

Irriterer meg at svigers har det så jævlig kaldt hjemme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Herlighet, her snakkes det om dryppende neser, iskalde fingre, angst for å gå på den kalde doen osv så en skulle tru det var snakk om 20 minus... 

Om det er 10 pluss ute skal det noe til å ikke klare kle seg så en er varm inne altså. Okei, så er du er frysepinn, men dere er inne. Dvs plussgrader, ingen kald vind osv. Så et par lag med klær og tøfler skulle holde i massevis for å holde deg varm. 

 

Anonymkode: 00386...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er frysepinn. Fryser alltid. Men jeg har ikke mer enn 20-21 grader inne de gangene jeg kan regulere et selv. 18 grader på soverommene. For å få varme må jeg bevege meg. Blir varm av det. Støvsuger og vasker og styrer på. Tar på pledd om jeg fryser. Det er ikke bra for miljøet å bruke masse strøm, så bra de er miljøvennlige. Strømmen er også dyr for tiden. Jeg har alltid litt varme på badet da. Hater å fryse etter en dusj. 

Men... i stedet for å bare dra hjem eller ta inn på hotell eller slikt, så er det jo lov å spørre om du kan sette på litt varme på soverommet. Si at det er vanskelig å sove når du er så kald. Eller snik deg til å sette på varmen der og så skrur du den av og lufter skikkelig før dere reiser så de ikke merker det.

Anonymkode: 92827...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrur alltid opp varmen på soverommet hossvigerforeldrene mine. Varmekablene står på 15 grader (kjeller)  og det er iskaldt og jeg får ikke sove. Må skru opp til 30 grader for å få 18-20 grader der. Har ikke slått meg at det er frekt en gang. Ville absolutt ha satt på mer varme på soverommet.

Anonymkode: e9f38...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså. Han er mannen din. Si til ham på tomannshånd at det er så kaldt at du mistrives. Be ham om å snakke med foreldrene og be om at de har det varmere akkurat mens dere er der. 

Har de ikke råd til å bruke strøm så tilby å vippse dem en hundrelapp. Det er nok i massevis til godt og varmt hus de dagene dere er på besøk. 

Anonymkode: 137a0...1b9

Enig!! 🙌🏼

Anonymkode: 6773a...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2019 den 0.38, Anonym bruker skrev:

Gjester hos meg må forholde seg til vår måte å leve på. Jeg er varm av meg og vi har det kaldt i huset. Det hadde vært helt uaktuelt å ha det varmere fordi gjester ønsker det. Hvis de ikke trives i vårt hjem må de gjerne dra hjem igjen. Min svigerinne prøvde seg på å skru opp varmen første gang hun var på besøk hos oss, men fikk klar beskjed om at det var totalt uaktuelt at hun skulle bestemme hvor varmt jeg har det i mitt eget hus.

Anonymkode: 6ab29...a81

Du høres ut som er rasshøl! 

Anonymkode: c017c...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppvokst med en mor som har vært og er sånn fortsatt. Har gjennom hele barndommen frøset inne. Prøvde å sette opp varmen men hun skrudde ned. 15 grader inne synes jeg er grusomt kaldt.. men nå som voksen sparer jeg ikke på strømmen. Aldri under 22 grader her. For hennes del tror jeg det gikk mye på økonomi

Anonymkode: a9d9d...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa var sånn, hadde 17 grader på stua. Enda så forsto han ikke hvorfor jeg ikke ville bo hos han. Nå kommer han på besøk og sier det er så godt å varmt hjem hos oss. Han er kronisk gnien så er ikke noe med at han likte å ha det kaldt hjemme.

Anonymkode: 9b037...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor slår alle lys når hun er på besøk her.. men hjemme har hun det veldig varmt. Hun har fått for seg at det er veldig strømbesparende å slukke lys, og vil gjerne belære oss om det. Jeg har prøvd å si at det trekker langt mer strøm å fyre opp så du kan gå i T-skjorte i januar, men det øret hører hun ikke på. 

Men når det gjelder temperatur, spør jeg alltid gjestene mine om de synes det er for varmt eller kaldt. Jeg vil jo at de skal trives og føle seg velkommen. Så justerer jeg meg etter dem, den lille tiden de er her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 23.20, Anonym bruker skrev:

Mammaen min er kjempe varm av seg og jeg er frysepinne. Jeg fryser hos henne og hun svetter hos meg. Heldigvis bor vi ikke sammen lenger 😂 

Anonymkode: 2650c...2b1

Haha, følte meg truffet. Er det deg C??? 😂

Anonymkode: 99841...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du høres ut som er rasshøl! 

Anonymkode: c017c...7b7

Etter min mening er det DU som er rasshølet her. Hvem svarer sånn???

Anonymkode: 99841...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor sparte strøm, mørkt og iskaldt, skikkelig utrivelig å være på besøk. Å kle på seg tykke ullklær er da både ubehagelig og utrivelig å sitte inne i. Gidda til slutt ikke dra på besøk dit. 

Anonymkode: 69199...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2019 den 18.14, Anonym bruker skrev:

Jeg er frysepinn. Fryser alltid. Men jeg har ikke mer enn 20-21 grader inne de gangene jeg kan regulere et selv. 18 grader på soverommene. For å få varme må jeg bevege meg. Blir varm av det. Støvsuger og vasker og styrer på. Tar på pledd om jeg fryser. Det er ikke bra for miljøet å bruke masse strøm, så bra de er miljøvennlige. Strømmen er også dyr for tiden. Jeg har alltid litt varme på badet da. Hater å fryse etter en dusj. 

Men... i stedet for å bare dra hjem eller ta inn på hotell eller slikt, så er det jo lov å spørre om du kan sette på litt varme på soverommet. Si at det er vanskelig å sove når du er så kald. Eller snik deg til å sette på varmen der og så skrur du den av og lufter skikkelig før dere reiser så de ikke merker det.

Anonymkode: 92827...beb

Vel, i dag sitter de her i ullklær selv og har ullsokker oppi tøflene. Men varmen er ikke skrudd opp, så det sier jo litt synes jeg. Det var 17 grader her inne da jeg sjekket tidligere i dag. 

Det er ikke noe portabel ovn her. De har kun en ovn som er skrudd fast i veggen i stua så jeg kan ikke få det varmt på soverommet. I går kveld etter de la seg fant jeg 3 varmeflasker som jeg fylte opp og hadde i senga i natt. Var også på besøk hos et vennepar av mannen tidligere i dag og de fyrte. Var så utrolig godt å sitte på sofaen og være helt avslappet og kjenne på varmen. Selv om jeg har ullklær på meg og et ullskjerf over bena, er kinnene mine iskalde! Så kaldt er det faktisk her.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, i dag sitter de her i ullklær selv og har ullsokker oppi tøflene. Men varmen er ikke skrudd opp, så det sier jo litt synes jeg. Det var 17 grader her inne da jeg sjekket tidligere i dag. 

Det er ikke noe portabel ovn her. De har kun en ovn som er skrudd fast i veggen i stua så jeg kan ikke få det varmt på soverommet. I går kveld etter de la seg fant jeg 3 varmeflasker som jeg fylte opp og hadde i senga i natt. Var også på besøk hos et vennepar av mannen tidligere i dag og de fyrte. Var så utrolig godt å sitte på sofaen og være helt avslappet og kjenne på varmen. Selv om jeg har ullklær på meg og et ullskjerf over bena, er kinnene mine iskalde! Så kaldt er det faktisk her.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Har du fortsatt ikke bedt verken mannen eller svigerforeldrene om å skru opp varmen? Dette blir for dumt. Si ifra at du fryser og be dem skru opp varmen!

Anonymkode: 137a0...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2019 den 0.38, Anonym bruker skrev:

Gjester hos meg må forholde seg til vår måte å leve på. Jeg er varm av meg og vi har det kaldt i huset. Det hadde vært helt uaktuelt å ha det varmere fordi gjester ønsker det. Hvis de ikke trives i vårt hjem må de gjerne dra hjem igjen. Min svigerinne prøvde seg på å skru opp varmen første gang hun var på besøk hos oss, men fikk klar beskjed om at det var totalt uaktuelt at hun skulle bestemme hvor varmt jeg har det i mitt eget hus.

Anonymkode: 6ab29...a81

Wow, du høres ut som en drømmevertinne😂

Anonymkode: 7c3cc...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vel, i dag sitter de her i ullklær selv og har ullsokker oppi tøflene. Men varmen er ikke skrudd opp, så det sier jo litt synes jeg. Det var 17 grader her inne da jeg sjekket tidligere i dag. 

Det er ikke noe portabel ovn her. De har kun en ovn som er skrudd fast i veggen i stua så jeg kan ikke få det varmt på soverommet. I går kveld etter de la seg fant jeg 3 varmeflasker som jeg fylte opp og hadde i senga i natt. Var også på besøk hos et vennepar av mannen tidligere i dag og de fyrte. Var så utrolig godt å sitte på sofaen og være helt avslappet og kjenne på varmen. Selv om jeg har ullklær på meg og et ullskjerf over bena, er kinnene mine iskalde! Så kaldt er det faktisk her.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Au da! 17 grader er for lite! 

Det bør være rundt 21-22 grader der man skal oppholde seg i ro. 

Du kan hilse svigerforeldrene dine på at skolebarn blir sendt hjem hvis man ikke får temperaturen opp til minimum 18 grader i klasserommet, og at normal innetemperatur bør ligge på over 20. 

Anonymkode: aebd2...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst, det er jo begrensa hvor kaldt det kan bli inne nå..høres helt tullete ut! 

Anonymkode: dd0ed...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men seriøst, det er jo begrensa hvor kaldt det kan bli inne nå..høres helt tullete ut! 

Anonymkode: dd0ed...737

Kommer vel helt an på hvor du er. Her er det ikke varmere ute enn det var rundt juletider. 

Anonymkode: 7d12c...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kinnene dine er iskalde når det er 17 grader, da er det noe som må være galt hos deg. Hva gjør du om vinteren da? 17 grader inne er ingen drømmetemperatur, og de kunne godt ha hatt det varmere. Men dersom du fremdeles fryser når du kler på deg en ekstra jakke og / eller ulltøy og varme sokker, så er det noe som ikke stemmer. 

Anonymkode: 8f3c8...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom kinnene dine er iskalde når det er 17 grader, da er det noe som må være galt hos deg. Hva gjør du om vinteren da? 17 grader inne er ingen drømmetemperatur, og de kunne godt ha hatt det varmere. Men dersom du fremdeles fryser når du kler på deg en ekstra jakke og / eller ulltøy og varme sokker, så er det noe som ikke stemmer. 

Anonymkode: 8f3c8...6a4

Enig i dette. Helt seriøst, har du sjekket blodprosent og stoffskifte? For 17 grader kvalifiserer ikke til å fryse når man har ulltøy, sokker og skjerf på. Dette er ikke normalt.

Anonymkode: 678ac...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig i dette. Helt seriøst, har du sjekket blodprosent og stoffskifte? For 17 grader kvalifiserer ikke til å fryse når man har ulltøy, sokker og skjerf på. Dette er ikke normalt.

Anonymkode: 678ac...c83

Når det er 17 grader ute, går du i ulltøy, ullsokker og skjerf da? Inne er det jo ikke vind heller. Det er vel du som er problemet. Sier ikke at det mulig kunne vært varmere for deg hvis du er frøsen, men lag på lag med ull i norsk sommertemperatur er pussig.

Anonymkode: dd0ed...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det er 17 grader ute, går du i ulltøy, ullsokker og skjerf da? Inne er det jo ikke vind heller. Det er vel du som er problemet. Sier ikke at det mulig kunne vært varmere for deg hvis du er frøsen, men lag på lag med ull i norsk sommertemperatur er pussig.

Anonymkode: dd0ed...737

Og nettopp derfor , er det jeg spør om hi har sjekket blodprosent og stoffskifte feks.  Ull og skjerf osv passer ikke med pluss sytten grader. Det høres rett og slett ikke friskt ut.

Anonymkode: 678ac...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, i dag sitter de her i ullklær selv og har ullsokker oppi tøflene. Men varmen er ikke skrudd opp, så det sier jo litt synes jeg. Det var 17 grader her inne da jeg sjekket tidligere i dag. 

Det er ikke noe portabel ovn her. De har kun en ovn som er skrudd fast i veggen i stua så jeg kan ikke få det varmt på soverommet. I går kveld etter de la seg fant jeg 3 varmeflasker som jeg fylte opp og hadde i senga i natt. Var også på besøk hos et vennepar av mannen tidligere i dag og de fyrte. Var så utrolig godt å sitte på sofaen og være helt avslappet og kjenne på varmen. Selv om jeg har ullklær på meg og et ullskjerf over bena, er kinnene mine iskalde! Så kaldt er det faktisk her.

HI

Anonymkode: dbbdf...1bb

Det sies at 18 grader er perfekt innetemperatur. Da beveger man seg for å få varme og det er bedre enn å sitte stille. 

Anonymkode: 92827...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Au da! 17 grader er for lite! 

Det bør være rundt 21-22 grader der man skal oppholde seg i ro. 

Du kan hilse svigerforeldrene dine på at skolebarn blir sendt hjem hvis man ikke får temperaturen opp til minimum 18 grader i klasserommet, og at normal innetemperatur bør ligge på over 20. 

Anonymkode: aebd2...216

Anbefalt romtemperatur er vel vanligvis mellom 18 og 21, så 17 er litt kaldt, men ikke veldig. Jeg tror heller ikke dette med skoletemperaturen stemmer. En kjapp google viste at anbefales over 20 grader, men avisoppslag om hjemsendte barn gjaldt temperaturer på 8 til 10 grader. 

I Norge er det vanlig å ha det varmere inne enn i mange andre land. Svigerforeldrene dine har det litt kaldere, men ikke direkte unormalt kaldt, høres det ut som. Det er mye snakk om tilvenning. Det er greit å spørre om å få øke temperaturen litt på rommet der dere sover, mener jeg, men resten av huset får nesten være opp til dem. Prøv å gå ut og gå en rask spasertur, det får opp blodomløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har ullklær på deg og pledd over bena, og likevel fryser i 17 pluss så må det virkelig være noe galt med deg? Hvordan overlever du om vinteren når det er 20 minus ute, hva kler du deg i?

Anonymkode: 00386...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...