Gå til innhold

Irriterer meg at svigers har det så jævlig kaldt hjemme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er på besøk. Det er sånn 10 grader ute og iskaldt inne hos dem. Hver gang jeg har vært her har jeg fryst, uansett årstid. Jeg har på meg varme klær og tøfler, likevel er jeg iskald på nesa og hendene. Selv sitter de her i godstolene sine med saueskinn og t-skjorte, og selvfølgelig tøfler for det er jo som å gå ute på gulvet her.

På gjesterommet er det iskaldt. Så kaldt at jeg gruer meg til å legge meg. Samme på toalettet. Dassen er så kald at jeg nesten ikke klarer å sette meg på den.

Altså, sparer de på strømmen eller hva er greia? Da jeg kom sa de bare «så bra at du tok med tøfler». Hadde dere sagt noe? Føler meg ikke særlig komfortabel med å si noe. 

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappa og stemor er helt lik. Fryser alltid hos dem. Hva greia er aner jeg ikke. De har penger. Blir alltid forkjølet der uansett om jeg kjører fleece og ullsokker.

Anonymkode: bb0f4...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Pappa og stemor er helt lik. Fryser alltid hos dem. Hva greia er aner jeg ikke. De har penger. Blir alltid forkjølet der uansett om jeg kjører fleece og ullsokker.

Anonymkode: bb0f4...92a

Huff, kan ikke fatte det. Jeg er iskald på føttene selv med tøfler på og det renner av nesa.. Da vi var her i vinter fikk jeg urinveisinfeksjon. Var som å sette seg på snøen når jeg satt meg på do.

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen min er kjempe varm av seg og jeg er frysepinne. Jeg fryser hos henne og hun svetter hos meg. Heldigvis bor vi ikke sammen lenger 😂 

Anonymkode: 2650c...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er på besøk. Det er sånn 10 grader ute og iskaldt inne hos dem. Hver gang jeg har vært her har jeg fryst, uansett årstid. Jeg har på meg varme klær og tøfler, likevel er jeg iskald på nesa og hendene. Selv sitter de her i godstolene sine med saueskinn og t-skjorte, og selvfølgelig tøfler for det er jo som å gå ute på gulvet her.

På gjesterommet er det iskaldt. Så kaldt at jeg gruer meg til å legge meg. Samme på toalettet. Dassen er så kald at jeg nesten ikke klarer å sette meg på den.

Altså, sparer de på strømmen eller hva er greia? Da jeg kom sa de bare «så bra at du tok med tøfler». Hadde dere sagt noe? Føler meg ikke særlig komfortabel med å si noe. 

Anonymkode: dbbdf...1bb

Hvor mange grader er det inne da? Det må jo være veldig kaldt hvis du nesten ikke klarer å sitte på doen. Kan det bare at de har et veldig kaldt hus? Men hvis de går med t-skjorte så fryser tydeligvis ikke de.

Anonymkode: 617d6...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange grader er det inne da? Det må jo være veldig kaldt hvis du nesten ikke klarer å sitte på doen. Kan det bare at de har et veldig kaldt hus? Men hvis de går med t-skjorte så fryser tydeligvis ikke de.

Anonymkode: 617d6...342

Er ikke sikker på hvor mange grader det er inne her. De sitter på gode fluffy saueskinn og har tøfler på, men ja, t-skjorte. Kan ikke fatte og begripe det.

Anonymkode: dbbdf...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke sikker på hvor mange grader det er inne her. De sitter på gode fluffy saueskinn og har tøfler på, men ja, t-skjorte. Kan ikke fatte og begripe det.

Anonymkode: dbbdf...1bb

De er vel varmblodige da 😄 Hva sier den du er sammen med, om dette da? Fryser ikke han/hun?

Anonymkode: 617d6...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt hos oss. Helt badstue innendørs hos svigers. Når vi skal dit er det bare å finne frem sommerklær - selvom det er januar. Jeg smug-lufter også. Setter opp et vindu her og et vindu der på gløtt.

Har du vurdert å skaffe deg et elektrisk varmeteppe som du kan ha i sengen din?Ta med ullgenser og pledd, superundertøy, håndleddvarmere og tykke sokker.

Ta med ingredienser og inviter til te-punsj med rom og rødvinsgløgg, lag koselig stemning med levende lys og tilby deg å lage en skikkelig varmende og god suppe til middag 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din må jo ta ansvar, si ifra at det er for kaldt for dere (og kanskje barna?) og skru opp varmen. 

Jeg er sikker på at svigerforeldrene dine ikke vil at du skal fryse!

Når du er på badet så skrur du bare på eller opp varmekablene selv. Ta deg til rette, du er hos familie. 

Vi har det varmt, mine foreldre har det kaldt. Eller, de har på både varme, og fyrer i ovner store deler av året, men de lufter hele tiden;) Men vi kan jo snakke sammen. Jeg sier «nå ble det kaldt, jeg lukker vinduene», mamma sier «du har det godt og varmt, kan jeg åpne et vindu?» når de er hos oss. Det er helt uproblematisk. Vi er normale, hyggelige mennesker som tar hensyn til hverandre. 

Anonymkode: 137a0...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen din må jo ta ansvar, si ifra at det er for kaldt for dere (og kanskje barna?) og skru opp varmen. 

Jeg er sikker på at svigerforeldrene dine ikke vil at du skal fryse!

Når du er på badet så skrur du bare på eller opp varmekablene selv. Ta deg til rette, du er hos familie. 

Vi har det varmt, mine foreldre har det kaldt. Eller, de har på både varme, og fyrer i ovner store deler av året, men de lufter hele tiden;) Men vi kan jo snakke sammen. Jeg sier «nå ble det kaldt, jeg lukker vinduene», mamma sier «du har det godt og varmt, kan jeg åpne et vindu?» når de er hos oss. Det er helt uproblematisk. Vi er normale, hyggelige mennesker som tar hensyn til hverandre. 

Anonymkode: 137a0...1b9

Det er forskjell på å spør om du kan åpne et vindu, og ta seg til rette med å skru på eller opp varmekabler. Å ta seg sånn til rette er frekt, uansett om det er familie eller ei.
 

Anonymkode: 617d6...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt av samme greia bortsett fra at svigers har det alltid så mørkt! Jeg får klaustrofobi og angst av mørket så jeg er ikke så glad i å være der. Når de er her skrur de av lyset hele tida og jeg går etter og skrur de på igjen 😂 Og hver eneste gang jeg går inn i et rom har de faen meg skrudd av lysene igjen. Og sånn holder vi på hele tiden de er her 😂 Litt lei av det, for dette er mitt hus! Jeg går aldri rundt å skrur på lyset i deres hus!

Anonymkode: 19e7c...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er forskjell på å spør om du kan åpne et vindu, og ta seg til rette med å skru på eller opp varmekabler. Å ta seg sånn til rette er frekt, uansett om det er familie eller ei.
 

Anonymkode: 617d6...342

Nei, det synes jeg ikke er frekt. Når vi har overnattingsgjester må de gjerne regulere varme, åpne og lukke vinduer, tenne opp i ovnen, eller hva som helst de ellers ønsker for å være komfortable. Jeg ville blitt ordentlig lei meg om jeg fikk vite at gjestene mine gikk rundt og frøs, men ikke sa eller gjorde noe for å endre på det. Jeg ville selvsagt skrudd opp varmen og tent i ovnen om jeg fikk vite at gjestene frøs! Hvis de er mer komfortable med å fikse det selv enn å «klage» til meg ville jeg bare vært glad for at de tok seg til rette!!!

Anonymkode: 137a0...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjester hos meg må forholde seg til vår måte å leve på. Jeg er varm av meg og vi har det kaldt i huset. Det hadde vært helt uaktuelt å ha det varmere fordi gjester ønsker det. Hvis de ikke trives i vårt hjem må de gjerne dra hjem igjen. Min svigerinne prøvde seg på å skru opp varmen første gang hun var på besøk hos oss, men fikk klar beskjed om at det var totalt uaktuelt at hun skulle bestemme hvor varmt jeg har det i mitt eget hus.

Anonymkode: 6ab29...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt ifra, og selv satt pris på om gjester sa noe om de bodde her. 

Evt ta det via mannen din. Her er det litt sånn at min mann backer meg med sin familie og jeg han mot min hvis det er noe såpass "enkelt". 

Anonymkode: 5f5e2...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at mennesker dør på flukt fra totalitære regimer. 

Anonymkode: eb03d...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg irriterer meg over at mennesker dør på flukt fra totalitære regimer. 

Anonymkode: eb03d...d04

Hva gjør du med det da, sånn bortsett fra å henge her inne?

Anonymkode: 617d6...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryser du mye til vanlig? Eller pleier du å ha det veldig varmt hjemme? I så fall er det jo ikke sikkert det er så kaldt inne hos dem som du tror. 

Men du skal jo ikke fryse, så hvis ikke mannen vil si noe, får du ha på deg ytterjakka inne i huset da. Hvis de spør om du fryser sier du at huset er i kaldeste laget utifra det du er vant til.

Og du får kjøpe deg en flannellpysj med bukser og lange ermer til nettene, evt et tjukt teppe til å ha over dyna. 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er på besøk. Det er sånn 10 grader ute og iskaldt inne hos dem. Hver gang jeg har vært her har jeg fryst, uansett årstid. Jeg har på meg varme klær og tøfler, likevel er jeg iskald på nesa og hendene. Selv sitter de her i godstolene sine med saueskinn og t-skjorte, og selvfølgelig tøfler for det er jo som å gå ute på gulvet her.

På gjesterommet er det iskaldt. Så kaldt at jeg gruer meg til å legge meg. Samme på toalettet. Dassen er så kald at jeg nesten ikke klarer å sette meg på den.

Altså, sparer de på strømmen eller hva er greia? Da jeg kom sa de bare «så bra at du tok med tøfler». Hadde dere sagt noe? Føler meg ikke særlig komfortabel med å si noe. 

Anonymkode: dbbdf...1bb

Selvfølgelig sier du fra eller viser det. Ha på deg ytterjakke og hvis de spør hvorfor si i fra. Det er så kaldt her at jeg fryser. Hvis de ikke forstår at de må slå på varme når gjestene er blpfråsne burde de bli fortalt direkte at det går ikke ann å være her hvis det skal være så kaldt. Vi blir syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gjester hos meg må forholde seg til vår måte å leve på. Jeg er varm av meg og vi har det kaldt i huset. Det hadde vært helt uaktuelt å ha det varmere fordi gjester ønsker det. Hvis de ikke trives i vårt hjem må de gjerne dra hjem igjen. Min svigerinne prøvde seg på å skru opp varmen første gang hun var på besøk hos oss, men fikk klar beskjed om at det var totalt uaktuelt at hun skulle bestemme hvor varmt jeg har det i mitt eget hus.

Anonymkode: 6ab29...a81

Så utrolig lite hyggelig du er. En ting er om folk gjør det i smug, men om gjester spurte meg fint om vi kunne øke temperaturen fordi de var iskalde (og ikke gikk i T-skjorte og shorts, men i tykke gensere og tøfler) hadde vi selvsagt gjort det. De er vel ikke på besøk i månedsvis. 

Med din holdning overfor gjester har du vel ikke så mange at dette er et stort problem.

 

Anonymkode: efaa5...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig varm av meg og har det kaldere inne enn mange familiemedlemmer. De vet å kle på seg før de kommer hit 😊 Søsteren min har gjerne 25 grader inne og jeg kan ikke være der, jeg svetter i hjel. Hos meg er det 20-21 grader inne, da går jeg i kortermet.

Jeg hadde sluttet å invitere folk dersom de regulerte varmen hos meg. 

Anonymkode: 647c8...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigers har det for varmt, og jeg blir skikkelig slapp og Gretten av varme. Men siden det er deres hus lever jeg med det. 

Mine foreldre har det kaldere enn oss, men da kan vi i hvert fall bare kle på oss. 

Anonymkode: 17439...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gjester hos meg må forholde seg til vår måte å leve på. Jeg er varm av meg og vi har det kaldt i huset. Det hadde vært helt uaktuelt å ha det varmere fordi gjester ønsker det. Hvis de ikke trives i vårt hjem må de gjerne dra hjem igjen. Min svigerinne prøvde seg på å skru opp varmen første gang hun var på besøk hos oss, men fikk klar beskjed om at det var totalt uaktuelt at hun skulle bestemme hvor varmt jeg har det i mitt eget hus.

Anonymkode: 6ab29...a81

Mener du virkelig at du hadde blitt sur og nektet hvis besøket ditt spurte om du kunne skru på varmen litt? Så til og med gode venner kan gjerne dra hjem igjen hvis de fryser?  

Anonymkode: 46c8c...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt er relativt. Her er det ca 22 grader og får kommentarer om at det er kaldt. Av noen. Jeg syns det er passe. For noen år siden, da strømmen var langt rimeligere enn nå, lærte jeg at 1 grad, i hus på 100 kvm, utgjorde 1000 årlig på strømregningen. 26 grader med dagens strømpris blir fort 8000 ekstra i året. Da hadde jeg heller tatt på meg en lett jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig lite hyggelig du er. En ting er om folk gjør det i smug, men om gjester spurte meg fint om vi kunne øke temperaturen fordi de var iskalde (og ikke gikk i T-skjorte og shorts, men i tykke gensere og tøfler) hadde vi selvsagt gjort det. De er vel ikke på besøk i månedsvis. 

Med din holdning overfor gjester har du vel ikke så mange at dette er et stort problem.

 

Anonymkode: efaa5...ca8

Joda vi har overnattingsgjester ca hver tredje helg av familie og venner, samt mye overnattingsbesøk i ferier og høytider. Men forskjellen mellom mine venner og familie og hi er at de respekterer vertskapet, og det gjør ikke hi.

Anonymkode: 6ab29...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...