Gå til innhold

Ferie og mens hos unge jenter, hva gjør dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg slutte? Jeg har ikke sagt noe om det tidligere. Ingen grunn til å bli helt hysterisk

Anonymkode: 60abf...7ae

Helt uinteressant om du har sagt noe tidligere eller ikke. Trenger ikke komme med sånt unødvenig piss som du kom med likevel. 

Anonymkode: 306d8...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når hi sier det ikke er aktuelt med tampong, i forhold til hvilke råd tenker du det da skal være nyttig å vite hvorfor det ikke er aktuelt?

Anonymkode: 60abf...7ae

Det har den aktuelle anonyme også kommet med FLERE konkrete eksempler på. Slutt å lat som om du er dummere enn du er, bare for å få lov å krangle. 

Anonymkode: 306d8...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt uinteressant om du har sagt noe tidligere eller ikke. Trenger ikke komme med sånt unødvenig piss som du kom med likevel. 

Anonymkode: 306d8...a59

Selvfølgelig er det interessant, når du beskylder meg for å komme med det flere ganger

Anonymkode: 60abf...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt uinteressant om du har sagt noe tidligere eller ikke. Trenger ikke komme med sånt unødvenig piss som du kom med likevel. 

Anonymkode: 306d8...a59

Det er ikke jeg som kommer med piss, det er dere som som forlanger forklaring av hi som gjør

Anonymkode: 60abf...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det interessant, når du beskylder meg for å komme med det flere ganger

Anonymkode: 60abf...7ae

Jeg har aldri «beskyldt» deg for å komme med det flere ganger. 

Anonymkode: 306d8...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Må er ikke jeg den eneste som spørr hvorfor.  Jeg kjenner forøvrig flere som ikke fikk lov å bruke tampong av foreldrene sine, så helt unikt er det ikke. Jeg aksepterer det hvis hi sin datter ikke vil bruke tampong, men ut fr det jeg har lest her så vet jeg fortsatt ikke om det er det som er tilfellet. 

Jeg har aldri på noe tidspunkt oppfordret til å prakke tamponger på noen. Det er veldig langt fra å prakke noe på noen, og å la muligheten være åpen! Hvis du ikke ser forskjellen så tror jeg kanskje du bør gå i deg selv. 

Anonymkode: 68cd3...806

Men vi har da ikke noe med hvorfor hun ikke bil bruke tamponger. 

Anonymkode: a277b...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponerende igjen her... hvorfor ender nesten alle tråder her med vill krangel?Også merkelig at voksne damer ikke har forståelse for at alle ikke kan/vil bruke tampong. Jeg fikk feks ikke til å bruke tampong før etter jeg hadde født.

Vet du sa det var uaktuelt med tabletter også hi, vet ikke hvorfor, men primolut «reddet» meg flere ganget da jeg var på din datters alder. Ingen bivirkninger hos meg. 

Anonymkode: b2242...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare trist når man må bla seg gjennom to sider med munnhuggeri på jakt etter seriøse svar.. 

Anonymkode: d5a09...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Imponerende igjen her... hvorfor ender nesten alle tråder her med vill krangel?Også merkelig at voksne damer ikke har forståelse for at alle ikke kan/vil bruke tampong. Jeg fikk feks ikke til å bruke tampong før etter jeg hadde født.

Vet du sa det var uaktuelt med tabletter også hi, vet ikke hvorfor, men primolut «reddet» meg flere ganget da jeg var på din datters alder. Ingen bivirkninger hos meg. 

Anonymkode: b2242...9e2

Det var en annen som sa det, som kunne se ut til å være HI. Jeg skal sjekke dette med legen :) 

Anonymkode: 28910...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Det er helt vanlig at jenter som ennå ikke er seksuelt aktive ikke ønsker/greier å bruke tamponger.

Og ja, jeg er fullstendig klar over at det går an å sette den inn selv på de som er jomfru, men jeg forstår godt at ungjenter ikke er komfortable med det.

Tenker at de er opplært til et merkelig kroppssyn om de ikke kan bruke tampong. Ser jo at de som ikke vil det har mødre som ikke liker det heller. 

Anonymkode: 6affa...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at de er opplært til et merkelig kroppssyn om de ikke kan bruke tampong. Ser jo at de som ikke vil det har mødre som ikke liker det heller. 

Anonymkode: 6affa...deb

Du tror det å ikke kunne bruke tampong når man er tenåring, har med kroppssyn å gjøre?

Anonymkode: 60abf...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er i akkurat samme situasjon. Vi skal på strandferie da.. 

Er det sånn at det er helt greit å bade i havet? Tenkte også at hun kunne ha badedrakt/shorts..

Og jeg syns ikke det er det minste rart at tampong er uaktuelt. Nå er datteren min 11 da, og hun har akkurat lært seg å styre dette med bind selv. Har hatt mensen i 2 mnd. Det å skulle begynne å veilede henne i å bruke tampong, når hun ønsker å være helt privat om dette.. det vil være å tråkke over alle grenser. Hun må få litt tid på seg til å bli vant til det først.. 

Anonymkode: d5a09...d86

Blander virkelig mødre seg så opp i mensen til døtrene sine? Lært seg å styre med bind selv..,? Veilede ved bruk av tampong? Dette var virkelig ikke moren min involvert i i det hele tatt. Hun viste jeg fikk mensen og handler inn det jeg ba om, thats it! Hadde hun skulle blandet seg slik det beskrives her hadde jeg rasende.

Anonymkode: 6affa...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det var ikke hi.

Jeg takker for råd om Prinolut, skal høre med legen om det kan være aktuelt. Ellers skal jeg sjekke ut badetøy. Takker for tips :) 

For dere som lurer så fælt, jenta er tidligere seksuelt misbrukt, og har dermed ingen psykisk mulighet til å få til å bruke tampong. (Det burde vel egentlig være nok å skrive at tampong er uaktuelt??)

Anonymkode: 28910...ecf

Men tampongen skal hun vel sette inn selv? Eller mener du at du skal gjøre det? 

Anonymkode: 6affa...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blander virkelig mødre seg så opp i mensen til døtrene sine? Lært seg å styre med bind selv..,? Veilede ved bruk av tampong? Dette var virkelig ikke moren min involvert i i det hele tatt. Hun viste jeg fikk mensen og handler inn det jeg ba om, thats it! Hadde hun skulle blandet seg slik det beskrives her hadde jeg rasende.

Anonymkode: 6affa...deb

Noen av oss har tydeligvis et nærere og mer åpent forhold til døtrene våre enn du hadde med din mor. Hos oss er det helt greit å prate om mensen og hvilke hjelpemidler som finnes. Heldigvis. 

Anonymkode: a277b...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men tampongen skal hun vel sette inn selv? Eller mener du at du skal gjøre det? 

Anonymkode: 6affa...deb

Har du litt vanskelig for det du? 

Anonymkode: 1967e...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blander virkelig mødre seg så opp i mensen til døtrene sine? Lært seg å styre med bind selv..,? Veilede ved bruk av tampong? Dette var virkelig ikke moren min involvert i i det hele tatt. Hun viste jeg fikk mensen og handler inn det jeg ba om, thats it! Hadde hun skulle blandet seg slik det beskrives her hadde jeg rasende.

Anonymkode: 6affa...deb

Noen av oss har tydeligvis et nærere og mer åpent forhold til døtrene våre enn du hadde med din mor. Hos oss er det helt greit å prate om mensen og hvilke hjelpemidler som finnes. Heldigvis. 

Anonymkode: a277b...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blander virkelig mødre seg så opp i mensen til døtrene sine? Lært seg å styre med bind selv..,? Veilede ved bruk av tampong? Dette var virkelig ikke moren min involvert i i det hele tatt. Hun viste jeg fikk mensen og handler inn det jeg ba om, thats it! Hadde hun skulle blandet seg slik det beskrives her hadde jeg rasende.

Anonymkode: 6affa...deb

Det har skjedd veldig mye på en generasjon altså.

Åpenheten i dag er da virkelig en lykke, det er fantastisk at dagens unge jenter har et så åpent syn på kropp og pubertet. Har selv to jenter på 10 og 12 år og de har ingen hemninger i hvordan de snakker med venninner eller meg.

Sånn som min 12-åring snakker med sine venninner snakket ikke jeg med mine før vi var sikkert 15-16 år gamle. Da vi gikk på barneskolen var mensen dødsflaut, og vi snakket ikke med hverken mamma eller venninner om det.

Min datter vet når venninnene har mensen, hvor lenge det varer, hvor mye som kommer osv, de snakker om alt. De snakker også med oss mammaer om det. Hva slags beskyttelse som benyttes er en klar del av samtalene.

Jeg har aldri snakket om mensen med min mamma sånn som mine jenter gjør med meg, de er så åpne om alt dette.

Så det går ikke an å sammenligne med da jeg selv var ung, for da var det veldig annerledes enn i dag.

Anonymkode: e433d...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men tampongen skal hun vel sette inn selv? Eller mener du at du skal gjøre det? 

Anonymkode: 6affa...deb

Hva i alle dager er galt med deg???

Anonymkode: 28910...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var tenåring overbeviste min venninne om at det var trygt å bade med bind så lenge jeg skiftet til tørt bind ganske kjapt etter bading. Endte med at badeduken fikk en stor rød flekk på rumpa på den lille turen fra strandkanten og til uthuset for å skifte. Ved bruk av tampong rant det bare nedover beina med engang jeg gikk opp av vannet. 

Anonymkode: f2eb0...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

14 åringen her i huset driver med en sport der det funker dårlig å bruke bind. Hun spiser p piller 3-4 mnd om gangen så har hun mens 4 ganger i året istedet for 10-12 ganger. Funker kjempebra. Hun har heller ikke lyst til å bruke tampong. Syns ikke det er så rart jeg. 

Anonymkode: a277b...959

14 åring som tar p piller? Litt vel tidlig...

Anonymkode: 3115d...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men tampongen skal hun vel sette inn selv? Eller mener du at du skal gjøre det? 

Anonymkode: 6affa...deb

Men hva faen?? 

Anonymkode: f2eb0...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen av oss har tydeligvis et nærere og mer åpent forhold til døtrene våre enn du hadde med din mor. Hos oss er det helt greit å prate om mensen og hvilke hjelpemidler som finnes. Heldigvis. 

Anonymkode: a277b...959

Men det skrives da her det motsatte? At døtrene synes dette er svært privat og at de derfor ikke vil begynne å veilede tampongbrukb»enda» fordi døtrene ikke er komfortable med at mor bryr seg. Naturlig nok. Tørker dere dere de store ungene i rompa også eller får de til det selv? 

Anonymkode: 6affa...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du litt vanskelig for det du? 

Anonymkode: 1967e...13f

Eh, nei? Men det har kanskje du?

Anonymkode: 6affa...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Blander virkelig mødre seg så opp i mensen til døtrene sine? Lært seg å styre med bind selv..,? Veilede ved bruk av tampong? Dette var virkelig ikke moren min involvert i i det hele tatt. Hun viste jeg fikk mensen og handler inn det jeg ba om, thats it! Hadde hun skulle blandet seg slik det beskrives her hadde jeg rasende.

Anonymkode: 6affa...deb

🤣🤣🤣🤣

Ja, det er helt forferdelig.

Jenta et knapt elleve. Hun får mensen, og Gud forby at mamma skal gi noe veiledning., 

Hun ville ha hjelp til å få inn en rutine på det. Etter første par dagene har hun holdt styr på dette selv. Og saken er jo nettopp at hun ikke vil ha noe mer snakk rundt det bortsett fra at hun forteller meg når hun får mensen.. 

Anonymkode: d5a09...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så mye sære folk her. Vi sliter å med denne badingen og mensen. Ødelgger ferien sier 13 åringen. Hun tørr ikke bruke tampong. Hun har prøvd. Men er jo ikke så lett for de å få til. Jeg kan jo ikke hjelpe henne akkurat . Så da blir det sure miner og ingen bading. 

Anonymkode: 297f1...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...