Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #51 Skrevet 2. juli 2019 Jeg forstår jo alle svar her, men d er så vanskelig å vite om jeg overreagerer. Tenk om så dette da bare er ei han kjente når han var barn og syns det er ålreit å gjenoppta kontakten. Samtidig så har jo hans handlinger og hvordan han oppfører seg mot meg tilsagt noe helt annet. Han setter henne foran meg og det at vi har en familie. Jeg setter pris på alle svar. Det får meg til å reflektere over alt. Normalt sett så burde jo ikke dette være så vanskelig, hadde jeg ikke hatt barn med han så hadde det vært over med en gang jeg opplevde det her. Anonymkode: ab1f6...1b9
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #52 Skrevet 2. juli 2019 Spiller ingen rolle om han kjenner henne fra barndommen eller hva som helst. Han behandler deg som en dritt, han psyker deg ned, han kontrollerer deg, han prioriterer alle andre venner, kompiser og venninner og mulige elskerinner/flørter foran deg. Og han tar ikke ansvar hverken for familien eller barnet. Han prioriterer seg selv og bare seg selv, deretter kommer kompiser, treningsvenner, elskerinner/flørter. Du og barnet kommer etter dette et sted. Nettopp fordi du har barn har du plikt til å ta vare på deg selv. Og det gjør du ikke om du blir i et forhold med en mann som ødelegger deg, får deg til å tvile på deg selv. Hvorfor tror du at du overreagerer når hele familien din har avslørt ham for lenge siden og så godt som alle som svarer deg her inne sier det samme, at han behandler deg som en dritt? Du overreagerer IKKE! Anonymkode: deed1...7d9
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #53 Skrevet 2. juli 2019 En ting til - du overreagerer ikke - men han kommer til å fortelle deg at du gjør det, at du er egoistisk, at det er du som gir opp familien. Det er noe han sier bare for å få deg til å tvile nok på deg selv til at du er villig til å fortsette å bli behandlet som en dritt. For bare når du tviler på deg selv har han kontroll til å manipulere og ødelegge deg - og bare da kan han leve det egolivet han holder på med. Hva ville du rådet din datter til om hun var i din situasjon? Anonymkode: deed1...7d9
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #54 Skrevet 2. juli 2019 Vær så snill a. Det er ikke noe vits å fortelle deg det vi gjør utifra vår egen erfaring med disse typene. Det kommer til å bli verre og verre til du mister deg selv helt og blir hans «søppelbøtte» som han kan behandle som han vil. Han vil aldri bry seg om deg eller ditt/deres barn. Og når det blir så ille at du prøver å dra så kommer han til å forhekse deg med alt du vil høre som du har blitt så sulten etter. Da tilgir du og tror han har innsett hva han gjør galt og alt vil bli bra. Det blir bra en liten stund før det blir enda verre igjen. Disse menneskene må man forlate og ikke ha noe med å gjøre for å kunne «overleve». De ødelegger deg og dine barn. Dette er ikke tull, det er fullt reelt og kjempe skummelt. Så lenge du lager unnskyldninger og ikke ser det for det det er så blir du mer og mer brutt ned. Les deg opp på narsissister og meld deg inn i Quora.com så vil du se hvor mange «overlevende» det er som strever hver dag. Anonymkode: eab65...e2d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #55 Skrevet 3. juli 2019 Jeg vet. Jeg begynner nok å forstå det her nå. Har vært hos legen pga at jeg har gått ned nesten 6 kg på litt over en mnd og mistet matlyst, kasta opp , hjertebank osv. Jeg har samtidig fått masse blåmerker så de ville ha meg inn fort for å få tatt blodprøver. Da kom så klart det med stress opp , og det ble litt samtale rundt det. Legen mener jo akkurat det samme som dere mener. At dette her ikke er bra i det hele tatt og gikk vel så langt som å si at dette er psykisk vold. Samt at når det går så ut over helse , selv uten at jeg sier noe mer om det til han, og han ikke evner bry seg om det og bare fortsetter, så bryr han seg kun om seg selv. Og ikke evner bry seg el har empati. Som hun så fint sa: « du er mor til barnet hans, du har et barn fra før, han kaller deg ubrukelig som mor når han er sint, fortsetter kontakt med ei han strengt talt ikke burde sette foran deg og spedbarnet deres og dine følelser rundt det, han er sint og slår i vegger og gjenstander, tar ikke ansvar og legger all skyld på deg. Kaller deg stygg pgs sminke som en årsak til hvorfor han avviser deg seksuelt, og fremhever alle de gode egenskapene med denne venninnen ..samtidig som han bruker deg som en grunn til hvorfor hun er så mye bedre siden du ikke har peiling. Han nedgraderer deg til fordel for ei Anna , avviser deg, skyver deg ut, kaller deg stygge ting for å få deg til å føle deg liten og å legge deg ned og «dekke» for han. Evner ikke be om unnskyldning, men sier heller «jeg er lei meg for at du føler som du gjør» og fortsetter såre deg med å fortsette kontakten samt juger og blir tatt i d gang på gang. Alt dette til tross for at han ser kjæresten sin sover dårlig, spiser minimalt, kaster opp, har fortalt hvor vondt d er osv. Og klager over morsegenskaper.» legen mente han også hadde et ansvar i at jeg skal ha d bra, for da har barnet det bra. Og det har ikke barnet når han til stadighet har sinneutbrudd hvor han slår i vegger, skriker og kaster melkekartonger i vegger osv. ( det kan han gjør hvis det er andre ting som plager han, og det er vel d han gjort nå siste uka) . Så hun ville ha meg tilbake om 14 dager. Nå er han plutselig veldig snill... tok han i løgn i stad, men orker ikke begynne noe krangel igjen. Men det er sånn : du betyr mest for meg i hele verden typ opplegg osv ..... jeg er så lei... Anonymkode: ab1f6...1b9
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #56 Skrevet 3. juli 2019 Godt du kom deg til legen! Du har et ansvar som en mor og dette kommer bare til å bli verre. Les deg opp om dem, de er helt like og bruker samme metoder alle sammen. Derfor det er lett å si hva som vil skje. En dag vil han fysisk gå løs på deg eller barna og de kan gå så langt å true med kniv. Et narsissistisk sinne er da du ser hvem han virkelig er, det er da maska faller av og du ser han for den djevelen han er. Det eneste de bryr seg om er seg selv og de er villige til å kaste deg/alle andre under bussen så lenge det tjener dem, men de lurer alle rundt dem til å tro er er de mest fantastiske menneskene som finnes. Dokumenter alt og er du smart så tar du opptak for han vil snu alt mot deg senere og de er mestere i manipulasjon så bevæpne deg med bevis nå som du kan. Det er ikke spørsmål om han vil. Han kommer til å «love bomb» deg når han ser du begynner å snu deg vekk fra han, men det er bare et spill for å fange deg. Kom deg vekk og vær forberedt på en av de vanskeligste kampene du kommer til å kjempe. De har ingen medlidenhet eller samvittighet. De vil bruke ALT de kan mot deg og vil ikke la deg gå før de har ødelagt deg helt. Derfor dokumenter alt sånn at han har ingenting han kan bruke mot deg og gå NO CONTACT når du har forlatt han ellers vil han «forhekse» deg med masse løfter og fine ord som han ikke mener. Anonymkode: eab65...e2d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #57 Skrevet 3. juli 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet. Jeg begynner nok å forstå det her nå. Har vært hos legen pga at jeg har gått ned nesten 6 kg på litt over en mnd og mistet matlyst, kasta opp , hjertebank osv. Jeg har samtidig fått masse blåmerker så de ville ha meg inn fort for å få tatt blodprøver. Da kom så klart det med stress opp , og det ble litt samtale rundt det. Legen mener jo akkurat det samme som dere mener. At dette her ikke er bra i det hele tatt og gikk vel så langt som å si at dette er psykisk vold. Samt at når det går så ut over helse , selv uten at jeg sier noe mer om det til han, og han ikke evner bry seg om det og bare fortsetter, så bryr han seg kun om seg selv. Og ikke evner bry seg el har empati. Som hun så fint sa: « du er mor til barnet hans, du har et barn fra før, han kaller deg ubrukelig som mor når han er sint, fortsetter kontakt med ei han strengt talt ikke burde sette foran deg og spedbarnet deres og dine følelser rundt det, han er sint og slår i vegger og gjenstander, tar ikke ansvar og legger all skyld på deg. Kaller deg stygg pgs sminke som en årsak til hvorfor han avviser deg seksuelt, og fremhever alle de gode egenskapene med denne venninnen ..samtidig som han bruker deg som en grunn til hvorfor hun er så mye bedre siden du ikke har peiling. Han nedgraderer deg til fordel for ei Anna , avviser deg, skyver deg ut, kaller deg stygge ting for å få deg til å føle deg liten og å legge deg ned og «dekke» for han. Evner ikke be om unnskyldning, men sier heller «jeg er lei meg for at du føler som du gjør» og fortsetter såre deg med å fortsette kontakten samt juger og blir tatt i d gang på gang. Alt dette til tross for at han ser kjæresten sin sover dårlig, spiser minimalt, kaster opp, har fortalt hvor vondt d er osv. Og klager over morsegenskaper.» legen mente han også hadde et ansvar i at jeg skal ha d bra, for da har barnet det bra. Og det har ikke barnet når han til stadighet har sinneutbrudd hvor han slår i vegger, skriker og kaster melkekartonger i vegger osv. ( det kan han gjør hvis det er andre ting som plager han, og det er vel d han gjort nå siste uka) . Så hun ville ha meg tilbake om 14 dager. Nå er han plutselig veldig snill... tok han i løgn i stad, men orker ikke begynne noe krangel igjen. Men det er sånn : du betyr mest for meg i hele verden typ opplegg osv ..... jeg er så lei... Anonymkode: ab1f6...1b9 Du har en klok lege! Ring fvk og få hjelp, eller ring krisesenter og få hjelp, eller ring helsestasjonen og få hjelp. Ingen kommer til å avvise deg!!! Jeg var med en som mannen din. Jeg gikk også ned i vekt og mistet håret av stress. Det beste jeg noen gang har gjort for meg selv og barna var å gå! Ikke tvil på deg selv. Du har en liten stemme inni deg som du skal høre på. Ikke vent. Det blir ikke bedre. Og han har ikke rett!!!!!!!! Anonymkode: 304c2...cca
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #58 Skrevet 3. juli 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet. Jeg begynner nok å forstå det her nå. Har vært hos legen pga at jeg har gått ned nesten 6 kg på litt over en mnd og mistet matlyst, kasta opp , hjertebank osv. Jeg har samtidig fått masse blåmerker så de ville ha meg inn fort for å få tatt blodprøver. Da kom så klart det med stress opp , og det ble litt samtale rundt det. Legen mener jo akkurat det samme som dere mener. At dette her ikke er bra i det hele tatt og gikk vel så langt som å si at dette er psykisk vold. Samt at når det går så ut over helse , selv uten at jeg sier noe mer om det til han, og han ikke evner bry seg om det og bare fortsetter, så bryr han seg kun om seg selv. Og ikke evner bry seg el har empati. Som hun så fint sa: « du er mor til barnet hans, du har et barn fra før, han kaller deg ubrukelig som mor når han er sint, fortsetter kontakt med ei han strengt talt ikke burde sette foran deg og spedbarnet deres og dine følelser rundt det, han er sint og slår i vegger og gjenstander, tar ikke ansvar og legger all skyld på deg. Kaller deg stygg pgs sminke som en årsak til hvorfor han avviser deg seksuelt, og fremhever alle de gode egenskapene med denne venninnen ..samtidig som han bruker deg som en grunn til hvorfor hun er så mye bedre siden du ikke har peiling. Han nedgraderer deg til fordel for ei Anna , avviser deg, skyver deg ut, kaller deg stygge ting for å få deg til å føle deg liten og å legge deg ned og «dekke» for han. Evner ikke be om unnskyldning, men sier heller «jeg er lei meg for at du føler som du gjør» og fortsetter såre deg med å fortsette kontakten samt juger og blir tatt i d gang på gang. Alt dette til tross for at han ser kjæresten sin sover dårlig, spiser minimalt, kaster opp, har fortalt hvor vondt d er osv. Og klager over morsegenskaper.» legen mente han også hadde et ansvar i at jeg skal ha d bra, for da har barnet det bra. Og det har ikke barnet når han til stadighet har sinneutbrudd hvor han slår i vegger, skriker og kaster melkekartonger i vegger osv. ( det kan han gjør hvis det er andre ting som plager han, og det er vel d han gjort nå siste uka) . Så hun ville ha meg tilbake om 14 dager. Nå er han plutselig veldig snill... tok han i løgn i stad, men orker ikke begynne noe krangel igjen. Men det er sånn : du betyr mest for meg i hele verden typ opplegg osv ..... jeg er så lei... Anonymkode: ab1f6...1b9 Dette er klassisk for psykopater, eller de med samme tendenser. Les deg opp på det. Alle eksperter er enige i en ting når det gjelder slike - det eneste man kan og må gjøre er å komme seg unna dem, hvis ikke ødelegger de deg. Han merker nok din stemning. I tillegg har du nå vært hos legen, og da kan han ikke være trygg på at du ikke har snakket om hvordan han er mot deg. Og så har du tatt ham i enda en løgn. Da følger han det klassiske mønsteret - han må sørge for å få kontroll over deg igjen, få deg til å håpe at han vil endre seg, tro at ting kan bli som da dere en gang hadde det bra, tvile på deg selv. Han vet at du lengter etter kjærlighet - nå gir han deg akkurat nok til at du skal tvile på deg selv og for å håpe at han mener det han sier. Men han mener det ikke. Han gjør dette helt bevisst for å få kontroll på deg, for han vil ikke endre noe, han vil fortsette sitt egoistiske liv, og han bryr seg ikke om du ikke har det bra så lenge han selv kan få i pose og sekk. Så det han sier nå, at han bryr seg - det er helt klassisk og forventet, for det er slik slike menn holder på. Snakk med familien din, HI, si at du må komme deg bort fra ham og at du trenger hjelp! Det er kjempebra at du snakket med legen din i dag! Og også at du har en lege som vil følge deg opp, det er bra. Snakk med familien din, de har sett hvordan samboeren din er, så de vil ikke bli overrasket over det du fortelller. Kommer du til å gjøre det du vet du må gjøre - å gå fra ham? Anonymkode: deed1...7d9
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #59 Skrevet 3. juli 2019 Jeg vurderer vel egentlig og pakke alle hans saker og be han om å flytte ut. Men nå er d snart pappaperm så hva gjør man da liksom.... han har allerede truet med at hvis det blir slutt nå så skal han drite i og ta pappapermisjonen sin, ha babyen Max en helg i måneden. Og da sette meg i en håpløs situasjon hvor jeg begynner jobbe igjen, han driter i og ta pappaperm og jeg blir sittende med et kjempeproblem om hvor ungen skal være så lenge jeg begynner jobbe igjen.... og han gidder ikke hjelpe meg. Dette er hans ord ... Anonymkode: ab1f6...1b9
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #60 Skrevet 3. juli 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vurderer vel egentlig og pakke alle hans saker og be han om å flytte ut. Men nå er d snart pappaperm så hva gjør man da liksom.... han har allerede truet med at hvis det blir slutt nå så skal han drite i og ta pappapermisjonen sin, ha babyen Max en helg i måneden. Og da sette meg i en håpløs situasjon hvor jeg begynner jobbe igjen, han driter i og ta pappaperm og jeg blir sittende med et kjempeproblem om hvor ungen skal være så lenge jeg begynner jobbe igjen.... og han gidder ikke hjelpe meg. Dette er hans ord ... Anonymkode: ab1f6...1b9 Da synes jeg du bør flytte ut umiddelbart slik at han ikke får pappaperm. Du vil få forlenget permisjon. Ev. må kan han ha barnet mens du er på jobb, men det krever jo at han samarbeider. Han truer deg, og det gjør han helt bevisst, for at du ikke skal gjøre det eneste rette - å gå fra ham. Du vil greie deg alene. Du må ikke utsette pga. slike praktiske årsaker, for han kommer alltid til å finne "gode grunner" for at du ikke skal gå fra ham. Alt praktisk vil ordne seg! Kom deg unna NÅ!!! Ps... en slik mann kan lett bli voldelig, så du bør ha noen hos deg, eller i nærheten når du slår opp med ham. Snakk med familien din og ev. gode venner. Du må ha noen i nærheten når du gjør det slutt. Ev. kan du også bare pakke dine og babys ting og flytte enten til familien din eller til et krisesenter - og så få ordnet det praktiske etterhvert. Anonymkode: deed1...7d9
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #61 Skrevet 3. juli 2019 Jeg ville rådet deg å pakke sakene deres og komme dere vekk før han vet at du forlater han. Det som venter deg når han innser det kan bli veldig farlig for dere. Ta kontakt med NAV og si du har blitt aleneforsørger og be dem overføre permisjonen til deg. Anonymkode: eab65...e2d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #62 Skrevet 3. juli 2019 Jeg eier huset vi bor i alene. Så det vil ikke være mulig og flytte ut med babyen. Han må flytte ut. Han eier ingenting og vet vel sikkert ikke hvor han skal flytte. Men nav overfører vel ikke permisjon over på meg når dem allerede godkjent hans søknad? Og jeg har ferie og ulønnet perm nå frem til han skal ut. Han har da utsatt sin permisjon...... Anonymkode: ab1f6...1b9
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #63 Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg eier huset vi bor i alene. Så det vil ikke være mulig og flytte ut med babyen. Han må flytte ut. Han eier ingenting og vet vel sikkert ikke hvor han skal flytte. Men nav overfører vel ikke permisjon over på meg når dem allerede godkjent hans søknad? Og jeg har ferie og ulønnet perm nå frem til han skal ut. Han har da utsatt sin permisjon...... Anonymkode: ab1f6...1b9 Dette må du sjekke med nav. Du er så tøff, jeg er imponert og glad over at det nå ser ut som du tar tak. Det er det eneste rette for barna og for deg. Jeg heier på deg! Anonymkode: c16c5...d63
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #64 Skrevet 3. juli 2019 Jo, han har ikke rett på permisjon om du er aleneforsørger og har hovedomsorgen. Skaff deg meglingsattest og han må melde flytting om han er meldt inn hos deg. Da kan det hende du er nødt til å tilkalle politi om han nekter å dra. Han kommer ikke til å dra på en rolig måte og det er stor sjanse for at det kan bli farlig for dere. Ha noen til stede og ha nødnummeret klart. De tåler ikke avvisning i det hele tatt! Det er det verste som kan skje med dem. Anonymkode: eab65...e2d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #65 Skrevet 3. juli 2019 De tåler ikke bli forlatt** og spesielt ikke av en de har investert tid på å få under kontroll. Du er hans eiendel nå, i hans hode. Anonymkode: eab65...e2d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #66 Skrevet 3. juli 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg eier huset vi bor i alene. Så det vil ikke være mulig og flytte ut med babyen. Han må flytte ut. Han eier ingenting og vet vel sikkert ikke hvor han skal flytte. Men nav overfører vel ikke permisjon over på meg når dem allerede godkjent hans søknad? Og jeg har ferie og ulønnet perm nå frem til han skal ut. Han har da utsatt sin permisjon...... Anonymkode: ab1f6...1b9 Så bra du eier huset! Da er det ekstra viktig at du har noen til å være der når han får beskjed om å flytte ut. Allier deg med familien din, og også ev. politiet om han blir truende, det er veldig viktig. Den dagen han flytter ut må du også sørge for å få skiftet ut låsene i huset, slik at han ikke kan komme seg inn til deg! Og jo, hvis du blir alenemor får du hele permisjonen. https://www.familierettsadvokater.no/opphor-samboerskap/vilkar-for-pappapermisjon-og-fordeling-ved-et-samlivsbrudd/ Derfor er det også viktig at du får ham ut av huset så fort som overhodet mulig. Sørg også for å varsle Nav om at han flytter og søk om å få hele permisjonen overført til deg. Om han nekter å melde flytting, så tar du det også med Nav. Anonymkode: deed1...7d9
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #67 Skrevet 3. juli 2019 En kompis av meg Som han har visst at jeg har hatt siden vi ble sammen, jeg har kjent han og hatt kontakt med han hele tiden siden vi gått på barneskolen uten opphold . Samboeren min var sjalu på han tidligere pga at han var lege. Så jg har holdt det kun på meldingsnivå. Men han ville nå møte meg for jeg har fortalt han hvordan jeg har det. Når jeg fortalte samboeren min det nå , så var det helt greit at jeg reiste møtte han. Hvis han hadde vært psykopat så vil jeg kanskje ikke tro det var greit? Med mindre d da blir en grunn for hvorfor han kan fortsette som han gjør? Og at jeg da kan vente meg et helvete med andre damer. Anonymkode: ab1f6...1b9
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #68 Skrevet 3. juli 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: En kompis av meg Som han har visst at jeg har hatt siden vi ble sammen, jeg har kjent han og hatt kontakt med han hele tiden siden vi gått på barneskolen uten opphold . Samboeren min var sjalu på han tidligere pga at han var lege. Så jg har holdt det kun på meldingsnivå. Men han ville nå møte meg for jeg har fortalt han hvordan jeg har det. Når jeg fortalte samboeren min det nå , så var det helt greit at jeg reiste møtte han. Hvis han hadde vært psykopat så vil jeg kanskje ikke tro det var greit? Med mindre d da blir en grunn for hvorfor han kan fortsette som han gjør? Og at jeg da kan vente meg et helvete med andre damer. Anonymkode: ab1f6...1b9 Han stryker deg medhårs nå for å vise hvor snill han er. For å i neste steg bruke det mot deg. Som så mange tidligere i tråden skriver - kvitt deg med han! At han truer med at han ikke skal ha pappaperm osv er fordi han vet at det er et maktmiddel. Som de andre skriver, permisjonen kan overføres til deg. Få han ut av livet ditt, han tilfører hverken deg eller barna noe som helst positivt! Anonymkode: b2dba...542
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #69 Skrevet 3. juli 2019 Jeg regner nesten med at når jeg da er borte i morgen kommer han tii å planlegge noe med sin nye venninne. Det plager meg naturlig vis litt men samtidig så føler jeg.. jeg har ikke vært ute av huset omtrent etter babyen ble født bortsett fra med samboer nesten. Jeg gruer meg, for d her er ikke noe jeg naturlig hadde gjort når jeg er i forhold, selv om dette er en venn han har visst om siden vi ble sammen. For meg er ikke dette egentlig naturlig. Jeg vet at han kommer til å bruke d mot meg senere for å kunne gjøre hva han vil. Men d vil nesten bli en befrielse, for da ser jeg det. Jeg skal ringe nav ang det med permisjonen i morgen. Anonymkode: ab1f6...1b9
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #70 Skrevet 3. juli 2019 Installer skjult kamera eller taleopptak før du reiser. Garantert han kommer til å invitere noen hjem til deg og kose seg. Få bevis for alt som skjer. Du vil trenge det! Anonymkode: eab65...e2d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #71 Skrevet 3. juli 2019 Møt kompisen din i morgen, og fortell akkurat hvordan du har det hjemme og at du planlegger å bryte ut av forholdet. Det er kjempeviktig at folk rundt deg vet hvordan du har det, Hi. Og den samboeren din - han "tillater" at du møter han andre nå, fordi han selv ligger tynt an. Men så vil han bruke mot deg at du faktisk møtte denne kompisen, si at det ikke er anderledes enn det at han har "venninner". Og så vil han kalle deg urimelig som krever andre regler av ham enn deg selv. Og det er bare en del av hva han sier. Men alt du gjør nå må du gjøre med tanke på å komme deg ut av forholdet. Og som sagt - fortell familie og venner, for du vil trenge noen som er der når du gjør det slutt! Anonymkode: deed1...7d9
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #72 Skrevet 4. juli 2019 På 24.6.2019 den 18.37, Anonym bruker skrev: Du er bare urimelig med deg selv, ingen andre, hvorfor utsletter du deg selv på denne måten og lar han tråkke deg ned?? Han høres ikke ut til å være noe å samle på, bidrar han med noe positivt i det hele tatt? Om det er slik du skriver det her, så må jo han ha psyket deg fullstendig ned, og du kan ikke la han drive på sånn lengre. Sitt ned foten og forlang endring omgående! Du fortjener respekt og å bli behandlet og snakket til som et voksent menneske, jeg blir aldri klok på sånne mennesker som din samboer, det er helt sjukt å oppføre seg sånn mot den de har valgt å dele livet med. Jeg vet det er vanskelig å se, og enda vanskeligere å gjøre noe med det, men for din egen del bør du ta noen grep ganske med en gang. Har du noen som kan hjelpe deg? Jeg hadde en samboer som mishandlet meg (mest psykisk) og jeg hadde ikke klart å dra uten hjelp og støtte. Anonymkode: 4eacb...dee Hvor lenge ble du før du gikk? Hadde dere barn sammen og hvordan ble evt fordelingen? Hilsen en annen en ts, men en som sliter med en nars. Anonymkode: d4c9e...7a9
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #73 Skrevet 4. juli 2019 På 1.7.2019 den 14.14, Anonym bruker skrev: Signerer denne. Og dokumentasjone er veldig viktig. Jeg kom meg vekk fra en sånn person, men det kostet meg mange av de jeg trodde var mine beste venner. Heldigvis hadde jeg fortalt noen om det dårlige forholdet, bl.a familien og noen få venner, så noen venner har jeg igjen. Kom deg på fmvk og ha gjerne en del timer der alene, slik at du får lagt frem din versjon, med tiden kan fmvk kalle inn samboeren din, eller du kan forlange at han blir med på timene. Er du like heldig som meg, så kommer noe av hans sanne jeg frem på de timene. De er ikke helt vekke de som jobber der, de ser det de ser. Anonymkode: 12d32...87e Ja, gjør de det?Kommer de sanne sidene frem også hos fvk? jeg er i ferd med å bryte ut av forhold med en narc, og er livredd at han skal skru på full sjarm på fvk og vinne de over. Sorry at jeg kupper litt her HI. Og til HI! Jeg holdt på og holder på forsatt som deg. Var så langt inn i tåka at jeg ikke klarte og til tider fortsatt ikke klarer å se hva som er greit/ikke greit i et forhold. Familien min sa det, psykologen min sa det, til slutt dama på krisesentere sa det: DETTE ER PSYKISK VOLD! og allikevel, tenkte jeg, de overdriver, det er faktisk ikke SÅ ille. Så hadde jeg klare øyeblikk hvor jeg tenkte at dette er faen ikke normalt, så dro jeg hjem og han tåkela alt jeg akkuratt hadde sett. Jeg har vært sammen han i 7 (!) år og først nå har jeg begynt å få opp øya. Ikke vær så streng med deg selv for at du er forvirra (kogninitv dissonans) De er mestere i manipulasjon og spill. Den eneste grunnen til at jeg begynte å få opp øynene nå var fordi han har begynt mot barnet vårt også. Du kan få møte på krisesenteret for å ha en samtale med en som er spesialist innen feltet, det var det som hjalp meg. Hun ba meg krysse ut et skjema og det kom tydelig frem at dette er psykisk vold. I ettertid satt jeg til og med å tenkte at krysset jeg kanskje feil? jo lengre du blir, jo mer tåkelagt blir du. HVordan går det med den eldste jenta di oppi alt dette? Stor klem til deg ! Anonymkode: d4c9e...7a9
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #74 Skrevet 4. juli 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, gjør de det?Kommer de sanne sidene frem også hos fvk? jeg er i ferd med å bryte ut av forhold med en narc, og er livredd at han skal skru på full sjarm på fvk og vinne de over. Sorry at jeg kupper litt her HI. Og til HI! Jeg holdt på og holder på forsatt som deg. Var så langt inn i tåka at jeg ikke klarte og til tider fortsatt ikke klarer å se hva som er greit/ikke greit i et forhold. Familien min sa det, psykologen min sa det, til slutt dama på krisesentere sa det: DETTE ER PSYKISK VOLD! og allikevel, tenkte jeg, de overdriver, det er faktisk ikke SÅ ille. Så hadde jeg klare øyeblikk hvor jeg tenkte at dette er faen ikke normalt, så dro jeg hjem og han tåkela alt jeg akkuratt hadde sett. Jeg har vært sammen han i 7 (!) år og først nå har jeg begynt å få opp øya. Ikke vær så streng med deg selv for at du er forvirra (kogninitv dissonans) De er mestere i manipulasjon og spill. Den eneste grunnen til at jeg begynte å få opp øynene nå var fordi han har begynt mot barnet vårt også. Du kan få møte på krisesenteret for å ha en samtale med en som er spesialist innen feltet, det var det som hjalp meg. Hun ba meg krysse ut et skjema og det kom tydelig frem at dette er psykisk vold. I ettertid satt jeg til og med å tenkte at krysset jeg kanskje feil? jo lengre du blir, jo mer tåkelagt blir du. HVordan går det med den eldste jenta di oppi alt dette? Stor klem til deg ! Anonymkode: d4c9e...7a9 Ville rådet deg å ha samtaler med dem før han. Kom han i forkjøpet og fortell alt du og barnet har vært utsatt for. Ta med deg de du har snakket med fra krisesenter osv for å ha støtte og noen bak deg som kan hjelpe til. Skriv ned alt han har gjort og kun kommuniser gjennom e-post/SMS om du må. Om du kan så gå NO CONTACT, de lever av reaksjoner uansett om det er positiv eller negativ oppmerksomhet. La noen andre håndtere samvær. Vil tro familievern kontoret kan ordne samvær under tilsyn. Å gå NO CONTACT vil i mange tilfeller få av masken til narsissisten og du kan bli bombadert av e-post/SMS hvor han prøver å få en reaksjon. Det de har sett virker før ved å få en reaksjon vil de ofte prøve igjen. De gjør ALT for å ikke bli ignorert. Det er det verste som kan skje dem. Anonymkode: eab65...e2d
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #75 Skrevet 10. november 2019 Hvordan gikk det med deg HI? Sitter her å kjenner jeg er både bekymret og redd for deg selv om jeg ikke aner hvem du er. Håper livet har tatt den retningen som er til det beste for deg og dine barn så du kan være den gode og trygge de trenger 😀 Anonymkode: 24bb2...e40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå