Gå til innhold

Venninna mi ser barna sine ca 1 time per dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke det? Lag et pedagogisk opplegg med et tema som er gjennomgående for alt, over et semester. Forklar hvilken pedagogikk du benytter deg av og hvorfor. Alt du gjør skal være pedagogisk begrunnet, som i har du en navnelek så skal ikke målet bare være at barna skal lære seg hverandres navn, men også å tale høyt sammen med andre, lære seg å vente på sin tur til å prate, og lære seg å lytte til andre.

Kjør!

Anonymkode: 35bc0...fbb

Det er ikkd mitt fagfelt og om det hadde vært det ville jeg ikke brukt timesvis på å bevise at jeg kunne det. 

Jeg påstår ikke at alle som jobber i barnehage er helt blåst, bare at de skarpeste som regel velger noe annet. Du har jo forhåpentlig vis lært noe under utdanningen din. Selv de dummeste 20% av befolkningen kan lære, det går bare ikke så fort. Selv om de ikke forstår alt kan de lære ting.

Anonymkode: b19e6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis en 7 åring trenger 12 timer søvn bør barnet bli tatt med til lege for å sjekke at alt er i orden.

Anonymkode: 4a29e...ba8

En gjennomsnittlig syvåring trenger ca 10,5t søvn, men det er ganske store naturlige variasjoner. Det er ikke uvanlig at de trenger 12 timer. Ofte tar det litt tid fra de begynner å stelle seg for natten til de sovner også. 

Anonymkode: b19e6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikkd mitt fagfelt og om det hadde vært det ville jeg ikke brukt timesvis på å bevise at jeg kunne det. 

Jeg påstår ikke at alle som jobber i barnehage er helt blåst, bare at de skarpeste som regel velger noe annet. Du har jo forhåpentlig vis lært noe under utdanningen din. Selv de dummeste 20% av befolkningen kan lære, det går bare ikke så fort. Selv om de ikke forstår alt kan de lære ting.

Anonymkode: b19e6...61a

Nei, du påsto ikke at de skarpeste som regel velger noe annet. Du påsto at det ikke er intellektuell krevende å jobbe i barnehage. Jeg ba deg bevise det. Men det ble for... intellektuellt krevende for deg. Badabom tss.

Anonymkode: 35bc0...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er opp til barnevernet å finne ut av om barna trenger den hjelpen. Hvis du ser en person ligge blodig på fortauet så tenker du ikke, "bedre å la være å ringe etter hjelp, kan jo være personen bare sover og har lekt litt og det bare er lekeblod". Bedre å ringe en gang for mye og redde liv enn en gang for lite og la noen dø.

Anonymkode: 35bc0...fbb

Det er stor forskjell å tilkalle hjelp til en person som åpenbart har skadet seg, og å melde en familie til barnevernet fordi de lever et helt vanlig liv med jobb, SFO/barnehage og reisevei. Det er ingenting som tilsier at barna blir utsatt for omsorgsvik, og da melder man faktisk ikke til barnevernet bare for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 4a29e...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du at venninnen din vil se barna sine mer om du henter de i barnehagen/sfo et par ganger i uken? Hvorfor mener du at de har det bedre hos deg enn i barnehagen/sfo? 

Jeg, som alenemor, ville mulig tatt det som kritikk av mine valg og mine rutiner og regler om en venninne hadde spurt om noe sånt. 

Anonymkode: 84fe6...114

Ikke myyye mer tid, men mer enn 30 minutter med minste siden hun slipper å hente i barnehage og på sfo, noe som tar tid. Og barna hadde da spist hos oss så den tiden de har sammen er ikke ved komfyren, men ordentlig kvalitetstid. 

Det å ta med barna hjem betyr at de får leke med vennene sine, for nei, de andre er absolutt ikke så lenge verken i barnehagen eller på sfo. De blir alltid hentet sist, og de er gjerne 40-60 minutter alene før de blir hentet, noe spesielt eldste synes er kjedelig. Minste har nok bare godt av rolig avslutning på dagen.

Og dette er en svært god venninne, hun klager mye over situasjonen så jeg tenkte jeg kunne hjelpe. Hadde ikke spurt om det var en random mor fra klassen.

Anonymkode: 275f1...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du alltid like blåst? Og dømmende?

Hørte nettopp på en podcast med Hedvig Montgomery der hun anbefalte nettopp en biltur for å prate med barna sine.

Foreslår at du forsøker å bli en mer raus og reflektert person. 

Anonymkode: b0332...a3f

Foreslår at du går litt inn i deg selv også 🤦‍♀️

Anonymkode: 275f1...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke myyye mer tid, men mer enn 30 minutter med minste siden hun slipper å hente i barnehage og på sfo, noe som tar tid. Og barna hadde da spist hos oss så den tiden de har sammen er ikke ved komfyren, men ordentlig kvalitetstid. 

Det å ta med barna hjem betyr at de får leke med vennene sine, for nei, de andre er absolutt ikke så lenge verken i barnehagen eller på sfo. De blir alltid hentet sist, og de er gjerne 40-60 minutter alene før de blir hentet, noe spesielt eldste synes er kjedelig. Minste har nok bare godt av rolig avslutning på dagen.

Og dette er en svært god venninne, hun klager mye over situasjonen så jeg tenkte jeg kunne hjelpe. Hadde ikke spurt om det var en random mor fra klassen.

Anonymkode: 275f1...314

Det er jo snilt av deg å tilby det, men hun må få lov til å si nei takk uten å måtte forklare så mye. Kanskje har hun planer, kanskje synes hun det blir for styrete og slitsomt for barna med besøk etter barnehagen, kanskje har hun ikke lyst til å treffe deg den dagen osv. Det må være lov å takke nei uten at du blir fornærmet eller gjør e  stor sak ut av det.

Anonymkode: b19e6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du alltid like blåst? Og dømmende?

Hørte nettopp på en podcast med Hedvig Montgomery der hun anbefalte nettopp en biltur for å prate med barna sine.

Foreslår at du forsøker å bli en mer raus og reflektert person. 

Anonymkode: b0332...a3f

Da jeg leste den kommentaren tenkte jeg nettopp at noen av de fineste samtalene med barna mine har jeg hatt i bilen, og jeg vet flere psykologer anbefaler det. 

Anonymkode: 3b099...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er opp til barnevernet å finne ut av om barna trenger den hjelpen. Hvis du ser en person ligge blodig på fortauet så tenker du ikke, "bedre å la være å ringe etter hjelp, kan jo være personen bare sover og har lekt litt og det bare er lekeblod". Bedre å ringe en gang for mye og redde liv enn en gang for lite og la noen dø.

Anonymkode: 35bc0...fbb

Omg.

Anonymkode: 3b099...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2019 den 11.37, Anonym bruker skrev:

for hva???

Anonymkode: c3ea2...837

Omsorgssvikt?

Anonymkode: 3c635...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2019 den 13.54, Anonym bruker skrev:

Merkelig at dere skulle greie å lage en krangle utav en sånt spørsmål 🙈

flere bhg rundt oss er åpne til 17.30-17.145.

Anonymkode: 252f9...b60

Barnehagen srenger 16.00 her. Lurer på hvor dere finner barnehager som har åpen til 17.30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Toneelise skrev:

Barnehagen srenger 16.00 her. Lurer på hvor dere finner barnehager som har åpen til 17.30?

Her har alle barnehager åpent 06.45-17.15 og sfo 07-17. Det er helt vanlig i pendlerkommuner. I industrikommuner finnes det av og til døgnåpne barnehager fordi foreldre jobber skift

Anonymkode: 84fe6...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke denne alenemoren og barna hennes har det  nevneverdig annerledes enn i mange andre hjem. Baserer seg på tid sammen i helgene som så mange andre. Flott at barna får nok søvn, er det også. 12 timers søvn på en syvåring g er ikke unormalt mye. Hvis sånt som dette blir meldt til barnevernet, da er det jammen meg barnevernssaker i annethvert hjem bortover.

Anonymkode: 5d1f7...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolutt ikke en barnevernssak. Barnevernet ville nok ikke gått videre med dette nei. Kjempefint at barna får nok søvn. Men trist at det blir lite tid med mor. Bra du tilbydde din hjelp, men hun ble kanskje såret pga dårlig samvittighet. Håper hun prioriterer tid med barna når hun har fri. Forøvrig ikke stort man kan gjøre. 

Anonymkode: add77...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Skal si folk er dømmende når det kommer til barnehageansatte. Ser stadig i tråder at folk omtaler pedagoger som «barnehagetanter» for å fremheve seg selv. I denne tråden blir de fremstilt som «mindre skarpe». Hva slags syn er dette å ha på andre mennesker, som faktisk har utdanning og utfører et ærlig og viktig arbeid? Utrolig nedlatende holdning! (Og nei, jeg jobber ikke i barnehage)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hengebukksvinet skrev:

Skal si folk er dømmende når det kommer til barnehageansatte. Ser stadig i tråder at folk omtaler pedagoger som «barnehagetanter» for å fremheve seg selv. I denne tråden blir de fremstilt som «mindre skarpe». Hva slags syn er dette å ha på andre mennesker, som faktisk har utdanning og utfører et ærlig og viktig arbeid? Utrolig nedlatende holdning! (Og nei, jeg jobber ikke i barnehage)!

Jo, takk 😊 

Selv har jeg både bachelor bhglærer og mastergrad på annet felt, men velger å bli i bhg en stund til. Syns det er trist å se voksne mennesker rakke ned på de som tar vare på de svakeste i samfunnet, nemlig barna våre. De har ikke kraftig nok stemme til å bli hørt enda, men det har vi. Yrket mitt er utrolig krevende, både faglig og mentalt, men vi får så utrolig mye tilbake også, så da blir det verdt det. 

Det er heller ikke opp til oss å dømme foreldre som bruker bhg åpningstid til det fulle, det er deres rett. Så er det vår jobb å gjøre ettermiddagen så bra vi kan, selv for slitne barn. Ofte tar vi ut tepper og madrasser, så de kan hvile litt om de trenger det. 

 

Anonymkode: 696c1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utakknemlig hun er :o Hadde du kommet med ett sånt tilbud til meg som alene med ett barn,så hadde jeg blitt kjempe glad å takknemlig :) Hadde selv en som tilbydde å hente sønnen min på SFO de dagene jeg ikke rekket å hente før stengetid å det var gull verdt! :) Passet på å fortelle hvor takknemlig jeg var for hjelpen.

Anonymkode: fe3cf...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så utakknemlig hun er :o Hadde du kommet med ett sånt tilbud til meg som alene med ett barn,så hadde jeg blitt kjempe glad å takknemlig :) Hadde selv en som tilbydde å hente sønnen min på SFO de dagene jeg ikke rekket å hente før stengetid å det var gull verdt! :) Passet på å fortelle hvor takknemlig jeg var for hjelpen.

Anonymkode: fe3cf...1c0

Men du hadde behov for den og ville ta imot. Denne andre dama har andre behov. Det er ikke utakknemlig å si nei til det man ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink hun er! Det er sikkert kjempekrevende å være alene med to små, og logistikken rundt barnehage, hjem og jobb er jo et kunststykke selv for oss som er to om jobben. I tillegg klarer hun å jobbe fullt og forsørge seg selv og barna sine. Bra dame! 💪🏻

Anonymkode: daa2f...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 10.51, Hengebukksvinet skrev:

Skal si folk er dømmende når det kommer til barnehageansatte. Ser stadig i tråder at folk omtaler pedagoger som «barnehagetanter» for å fremheve seg selv. I denne tråden blir de fremstilt som «mindre skarpe». Hva slags syn er dette å ha på andre mennesker, som faktisk har utdanning og utfører et ærlig og viktig arbeid? Utrolig nedlatende holdning! (Og nei, jeg jobber ikke i barnehage)!

Ja, helt utrolig at folk tør å overlate barna sine til barnehagene om de mener dette. 

Anonymkode: add77...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...