Gå til innhold

Venninna mi ser barna sine ca 1 time per dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

La oss alle bare slutte i jobbene våre og la barna sove på gaten med oss. Får masse kvalitetstid da. Da blir iallefall hi og du som jobber i barnehage her fornøyd.

Anonymkode: a75da...f95

Hehe. Noen leser tydeligvis det de vil ut av hva man skriver. Jeg skrev kun at det er NOEN som nedprioriterer barna, og det er synd. Jeg synes synd på NOEN av de minste som er VELDIG slitne. Jeg skrev at jeg FORSTÅR at noen barn får veldig lange dager i bhg pga foreldrenes jobb. Jeg har ALDRI nevnt at jeg ønsker barna ut av bhg. 

Helt ærlig, jeg tror ingen av dere som har kommentert her er foreldre på min avd. For faktisk så har jeg 99% fantastiske og reale foreldre der. 

Anonymkode: add77...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mange foreldre med skylapper og dårlig samvittighet i tråden her, ja. 

Anonymkode: 22efb...c97

Helt klart. 

Anonymkode: add77...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Durni skrev:

Er overhodet ikke irritert på dem. Og det er svært få barn i min bhg det er synd på o forhold til lang oppholdstid. Men jeg synes det er synd når foreldre nedprioriterer barna sine. At noen barn må ha lang dag pga foreldrenes arb tid er fullt forståelig. Det er imidlertid verst med de aller minste, som kan bli veldig slitne. Forøvrig er det nok dessverre noen barn (inkludert dine kanskje?) som har det bedre i bhg enn hjemme. 

Hvis du synes jeg skal være takknemlig overfor foreldrene for at de lar barna være i bhg så jeg har en jobb, ja da synes jeg du har bomma VELDIG her b 

Tank å rakke ned på en alenemor som jobber knallhardt for å forsørge sine barn og seg selv. Når man trodde man hadde lest alt... 

Anonymkode: 3b099...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Durni skrev:

Er overhodet ikke irritert på dem. Og det er svært få barn i min bhg det er synd på o forhold til lang oppholdstid. Men jeg synes det er synd når foreldre nedprioriterer barna sine. At noen barn må ha lang dag pga foreldrenes arb tid er fullt forståelig. Det er imidlertid verst med de aller minste, som kan bli veldig slitne. Forøvrig er det nok dessverre noen barn (inkludert dine kanskje?) som har det bedre i bhg enn hjemme. 

Hvis du synes jeg skal være takknemlig overfor foreldrene for at de lar barna være i bhg så jeg har en jobb, ja da synes jeg du har bomma VELDIG her b 

Med slike holdninger burde man fritas fra å jobbe med mennesker.

Anonymkode: 3b099...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fortsatt at det klokeste du kan gjøre, HI, er å kontakte barnevernet og melde fra til dem. Så får de se på saken. For dette høres ikke bra ut.

Anonymkode: 35bc0...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Elendige foreldre som ikke evner å se barnas behov over sine egne. Stakkars barn! 

Anonymkode: 22efb...c97

Ja, kva skal ho gjere då, ungane har vel behov for tak over hovudet, mat sko osb. Og då må ein ha ein jobb. 

Anonymkode: 5597c...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener fortsatt at det klokeste du kan gjøre, HI, er å kontakte barnevernet og melde fra til dem. Så får de se på saken. For dette høres ikke bra ut.

Anonymkode: 35bc0...fbb

Ikke rart barneverntjenesten er overarbeidet og overlesset av dustemeldinger som blir henlagt i hopetall...

«jeg er så bekymret for barna til venninnen min, hun er alenemor og er egoistisk nok til å jobbe 100%. Hun burde heller jobbet 50% og servert tomatsuppe tre ganger i uka.»

Så kommer neste melding: «jeg er så bekymret for barna til venninnen min, de får servert tomatsuppe TRE dager i uka!» 

jøje meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på denne tråden og endte opp med å sitte her og le for meg selv. Er det virkelig voksne mennesker som kommenterer her inne? 🙃

Anonymkode: 771c2...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Hannasbananas said:

Ikke rart barneverntjenesten er overarbeidet og overlesset av dustemeldinger som blir henlagt i hopetall...

«jeg er så bekymret for barna til venninnen min, hun er alenemor og er egoistisk nok til å jobbe 100%. Hun burde heller jobbet 50% og servert tomatsuppe tre ganger i uka.»

Så kommer neste melding: «jeg er så bekymret for barna til venninnen min, de får servert tomatsuppe TRE dager i uka!» 

jøje meg... 

Kan ikke være mer enig, Dette er IKKE noe bv sak.

Anonymkode: c3ea2...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår aldri feil. Når barnehageansatte svarer på dib så blir jeg sittende igjen med inntrykket av at mange av dem er dømmende og litt dumme. Uprofesjonelle i hvert fall.

Også håper jeg alltid de ikke jobber i mine barns barnehage,  selv om noen nok kunne svart tilsvarende der også...

Anonymkode: 2acd9...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hannasbananas skrev:

Ikke rart barneverntjenesten er overarbeidet og overlesset av dustemeldinger som blir henlagt i hopetall...

«jeg er så bekymret for barna til venninnen min, hun er alenemor og er egoistisk nok til å jobbe 100%. Hun burde heller jobbet 50% og servert tomatsuppe tre ganger i uka.»

Så kommer neste melding: «jeg er så bekymret for barna til venninnen min, de får servert tomatsuppe TRE dager i uka!» 

jøje meg... 

Heller at folk rapporterer litt for mye enn for lite. Ikke sant?

Anonymkode: 35bc0...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig nå for dere kvinnfolk jammen meg gi dere!! Ingenting er bra nok!

-er mor hjemme er det FY!

-jobber mor deltid jasså er du en sånn en ja, kvinnefelle uff blir fælt om mannen din går fra deg...

-jobber mor fulltid å nei stakkars stakkars barna mor som setter karriere foran ungene sine...

Når er det bra nok???????

Anonymkode: ed20f...633

Akkurat det jeg også tenkte. 

Enten får man beskjed om å passe egne saker og fokusere på seg selv. Eller så får man beskjed om at man er egoist som kun tenker på seg selv. 

Ja, når er det bra nok??

Anonymkode: 275f1...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det ikke noe rart med, men da ser du jo ungene dine fra du henter dem og til du leverer dem, ikke bare mens dere er hjemme.

Anonymkode: b19e6...61a

Å kjøre bil med barna fastspent i baksetet kvalifiserer ikke som kvalitetstid med barna for min del 🤣 foretrekker å prate med barna mine og ha øyekontakt, gjerne med de (minste) på fanget. 

Anonymkode: 275f1...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det slår aldri feil. Når barnehageansatte svarer på dib så blir jeg sittende igjen med inntrykket av at mange av dem er dømmende og litt dumme. Uprofesjonelle i hvert fall.

Også håper jeg alltid de ikke jobber i mine barns barnehage,  selv om noen nok kunne svart tilsvarende der også...

Anonymkode: 2acd9...3b1

Det e ikke så rart. Å passe barn er en viktig jobb, men den er ikke spessielt intelektuelt krevende. Det vises jo litt på hvem som tar de jobbene.

Anonymkode: b19e6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det e ikke så rart. Å passe barn er en viktig jobb, men den er ikke spessielt intelektuelt krevende. Det vises jo litt på hvem som tar de jobbene.

Anonymkode: b19e6...61a

Ikke det? Lag et pedagogisk opplegg med et tema som er gjennomgående for alt, over et semester. Forklar hvilken pedagogikk du benytter deg av og hvorfor. Alt du gjør skal være pedagogisk begrunnet, som i har du en navnelek så skal ikke målet bare være at barna skal lære seg hverandres navn, men også å tale høyt sammen med andre, lære seg å vente på sin tur til å prate, og lære seg å lytte til andre.

Kjør!

Anonymkode: 35bc0...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er det snakk om å ha barna i barnehage, og sfo, hver dag, fra 07.00 til 17.40. Kan du nevne mange steder, eller noen i det heletatt, der det er mulig?

Anonymkode: b19e6...61a

Nei, det er snakk om å dra hjemmefra 07 og ankomme hjemme 17.40. Stor forskjell. Du skjønner det? 

Anonymkode: 17323...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Voldsomt som du skulle vri og vrenge på det jeg skrev da. Sier ikke at det er synd på alle de små. Men NOEN av de minste, som har veldig lange dager og blir veldig slitne. Og ja, det er da virkelig synd at det er noen som nedprioriterer barna. Sier ikke at det er mange, men de finnes. Sa ikke at barna til den som skrev kommentaren sannsynligvis har det bedre i bhg enn hjemme, men åpnet for muligheten.....

Anonymkode: add77...b16

Det er vel ikke bare jeg som har reagert på det du har skrevet er det vel. 

«Åpnet for muligheten om at barna til den som skrev kommentaren ....» Hva i alle dager, hvor teit går det an å bli? Du insinuerer at denne anonyme er en dårlig mor og gjemmer deg bak «åpner for muligheten». For en kjip dame du er. Jeg håper også at du ikke er med mitt barn i barnehagen  (og bare for å komme deg i forkjøpet mitt barn har korte dager i barnehagen og har det fint BÅDE i barnehagen og hjemme).

Anonymkode: 20e98...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Ikke det? Lag et pedagogisk opplegg med et tema som er gjennomgående for alt, over et semester. Forklar hvilken pedagogikk du benytter deg av og hvorfor. Alt du gjør skal være pedagogisk begrunnet, som i har du en navnelek så skal ikke målet bare være at barna skal lære seg hverandres navn, men også å tale høyt sammen med andre, lære seg å vente på sin tur til å prate, og lære seg å lytte til andre.

Kjør!

Anonymkode: 35bc0...fbb

Hva dere lærer av pedagogikk og didaktikk vet jeg lite om.

Men det jeg er rimelig sikker på, er at dere burde lære mye mer om etikk og taushetsplikt.

Barnehageansatte x,y og z uttaler seg negativt om foreldre på internett. Hvordan tror du det påvirker synet på barnehageansatt Æ? Og standen generelt?

Anonymkode: 2acd9...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du at venninnen din vil se barna sine mer om du henter de i barnehagen/sfo et par ganger i uken? Hvorfor mener du at de har det bedre hos deg enn i barnehagen/sfo? 

Jeg, som alenemor, ville mulig tatt det som kritikk av mine valg og mine rutiner og regler om en venninne hadde spurt om noe sånt. 

Anonymkode: 84fe6...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2019 den 11.38, Anonym bruker skrev:

Du regner nok feil, med mindre barna er i barnehage og sfo fra 07.00 til 17,40.  Her i kommunen har ingen hverken barnehager eller sfo åpent så lenge. De stenge senest 17.00.

At hun sørger for at barna får nok søvn er veldig bra. Det er uhorvelig mange barn som legges for sent for at foreldrene skal få mer tid med dem.

Anonymkode: b19e6...61a

Hvis en 7 åring trenger 12 timer søvn bør barnet bli tatt med til lege for å sjekke at alt er i orden.

Anonymkode: 4a29e...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å kjøre bil med barna fastspent i baksetet kvalifiserer ikke som kvalitetstid med barna for min del 🤣 foretrekker å prate med barna mine og ha øyekontakt, gjerne med de (minste) på fanget. 

Anonymkode: 275f1...314

Er du alltid like blåst? Og dømmende?

Hørte nettopp på en podcast med Hedvig Montgomery der hun anbefalte nettopp en biltur for å prate med barna sine.

Foreslår at du forsøker å bli en mer raus og reflektert person. 

Anonymkode: b0332...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er snakk om å dra hjemmefra 07 og ankomme hjemme 17.40. Stor forskjell. Du skjønner det? 

Anonymkode: 17323...c71

Og derfor ser hun barna sine mer enn hi tror.

Anonymkode: b19e6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heller at folk rapporterer litt for mye enn for lite. Ikke sant?

Anonymkode: 35bc0...fbb

Nei, hvis folk sender melding til barnevernet basert på situasjonen til de to barna hi beskriver så er det ikke bra at man rapporterer til barnevernet litt for mye. Det her er ikke barnevernet mat, og at det sitter folk som deg og vurderer å melde til barnevernet basert på dette er helt tragisk. Bruk barnevernet til å hjelpe barn som trenger det!

Anonymkode: 4a29e...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hvis folk sender melding til barnevernet basert på situasjonen til de to barna hi beskriver så er det ikke bra at man rapporterer til barnevernet litt for mye. Det her er ikke barnevernet mat, og at det sitter folk som deg og vurderer å melde til barnevernet basert på dette er helt tragisk. Bruk barnevernet til å hjelpe barn som trenger det!

Anonymkode: 4a29e...ba8

Det er opp til barnevernet å finne ut av om barna trenger den hjelpen. Hvis du ser en person ligge blodig på fortauet så tenker du ikke, "bedre å la være å ringe etter hjelp, kan jo være personen bare sover og har lekt litt og det bare er lekeblod". Bedre å ringe en gang for mye og redde liv enn en gang for lite og la noen dø.

Anonymkode: 35bc0...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...