Gå til innhold

Venninna mi ser barna sine ca 1 time per dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som er alene med 2 barn. De står opp 06.30 og fyker avgårde 07.00. Rett i barnehage/sfo og på jobb. 

De kommer hjem kl.17.40 og barnehagebarnet på 4 legger seg 18.15 og skolejenta på 7 legger seg 18.30. Uten unntak. 

Vi er veldig nærme, og hun viker ikke fra disse rutinene. Vet ikke hva som er verst at de har så lite tid sammen, eller at skolejenta ikke får være med på aktiviteter eller leke i gata med klassekamerater. 

Jeg spurte om jeg skulle hente barna hennes noen dager i uka siden jeg henter 15.30. Da ble hun sur. Mente det som en hyghelig gest. Var jeg virkelig dum som tenkte å hjelpe? 

Anonymkode: 275f1...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tar du det som et hint om å slutte å blande deg inn i deres rutiner. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 17323...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist lesing. Mitt barns venn har ei mor som jobber mye, jeg ser henne komme kl19 mange ganger. Barna er for det meste med faren som feks tenker ikke sunt så de ender opp me søppelmat. Jeg tar den vennen ganske ofte med hbor vi drar. Hun sier veldig ofte at gutten liker ikke å spise ditt og datt (kokt mat feks), bare hamburgere osv. Sist gang vi var i byen, tok jeg dem til restaurant med sunn mat og han spiste sååå fint. 

Denne moren ble ikke så sint men jeg følte det gikk litt på ego. 

Anonymkode: 9fe3c...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det for mange. 

Jeg er glad vi er to. Vi bytter på å begynne sent og tidlig slik at hun får en myk start, og så henter vi 15:45. 

Jeg skjønner at det blir slik når man er alene. 

Anonymkode: 1e7f4...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det noen ganger. Enkelte har mer tid til rådighet, andre ikke. Fokuser på deg selv :)

Anonymkode: ac628...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man skal slutte og blande seg inn i alle andre jeg. Fokuser på deg selv

Anonymkode: c3ea2...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Anonym bruker said:

Kontakt barnevernet?

Anonymkode: 35bc0...fbb

for hva???

Anonymkode: c3ea2...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ei venninne som er alene med 2 barn. De står opp 06.30 og fyker avgårde 07.00. Rett i barnehage/sfo og på jobb. 

De kommer hjem kl.17.40 og barnehagebarnet på 4 legger seg 18.15 og skolejenta på 7 legger seg 18.30. Uten unntak. 

Vi er veldig nærme, og hun viker ikke fra disse rutinene. Vet ikke hva som er verst at de har så lite tid sammen, eller at skolejenta ikke får være med på aktiviteter eller leke i gata med klassekamerater. 

Jeg spurte om jeg skulle hente barna hennes noen dager i uka siden jeg henter 15.30. Da ble hun sur. Mente det som en hyghelig gest. Var jeg virkelig dum som tenkte å hjelpe? 

Anonymkode: 275f1...314

Du regner nok feil, med mindre barna er i barnehage og sfo fra 07.00 til 17,40.  Her i kommunen har ingen hverken barnehager eller sfo åpent så lenge. De stenge senest 17.00.

At hun sørger for at barna får nok søvn er veldig bra. Det er uhorvelig mange barn som legges for sent for at foreldrene skal få mer tid med dem.

Anonymkode: b19e6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så skriver du faktisk så detaljert at du lett kan kjennes igjen. For det andre; mener du at de har 40 min kjøretur fra skole/bhg til hjemmet? Er vel ingen sfo/bhg som holder åpent lenger enn til kl 17. Om de drar på butikken på hjemveien så er jo det også å bruke tid sammen. For det tredje så har ikke du noen ting med hvor mye tid hun bruker med barna og deres rutiner. Hvis 7 åringen legger seg 18:30 så trenger hun tydeligvis mye søvn eller lang tid på å sovne.

Synes du skal ta et skritt tilbake og passe på dine egne saker.

Anonymkode: 59bd2...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det første så skriver du faktisk så detaljert at du lett kan kjennes igjen. For det andre; mener du at de har 40 min kjøretur fra skole/bhg til hjemmet? Er vel ingen sfo/bhg som holder åpent lenger enn til kl 17. Om de drar på butikken på hjemveien så er jo det også å bruke tid sammen. For det tredje så har ikke du noen ting med hvor mye tid hun bruker med barna og deres rutiner. Hvis 7 åringen legger seg 18:30 så trenger hun tydeligvis mye søvn eller lang tid på å sovne.

Synes du skal ta et skritt tilbake og passe på dine egne saker.

Anonymkode: 59bd2...78a

Det har da mange barnehager som er åpne lenger enn til 17.00.

Anonymkode: d83c8...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har da mange barnehager som er åpne lenger enn til 17.00.

Anonymkode: d83c8...003

Hvilke barnehager er det? 

Anonymkode: 20e98...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har da mange barnehager som er åpne lenger enn til 17.00.

Anonymkode: d83c8...003

Hvor du kan ha barna mer enn 10 timer om dagen  5 dager i uka? Hvor da?

Anonymkode: b19e6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor du kan ha barna mer enn 10 timer om dagen  5 dager i uka? Hvor da?

Anonymkode: b19e6...61a

Jeg sa ikke at man kan ha barna der mer enn 10 timer om dagen.

Anonymkode: d83c8...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar på jobb 0545 og er hjemme 1815 2 dager i uka. Sånn får det være en stund til det dukker opp ledig jobb til meg nærmere hjemme. Alternativet er å ikke jobbe. Det ville jo vært galt det også. Heldigvis har jeg en mann som (så vidt) rekker å hente innen 17.  De to yngste legges 19. Jeg holder de ikke lenger våken så jeg skal få mer tid med dem. Det ville vært ego. Søvn er viktig. 

Anonymkode: b9c7b...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har da mange barnehager som er åpne lenger enn til 17.00.

Anonymkode: d83c8...003

Hvilke da? Hvis du kan påstå at det er mange bhg som har åpent lenger enn til kl 17, så må du vel ha noen eksempler?

Som du ser av hva jeg har skrevet så har jeg skrevet sfo/bhg. Jeg regner vel med at hun henter begge to til samme tid, så hvor finner man da SFO som har åpningstid lenger enn til kl 17? Altså, det er lov å bruke hodet før du svarer.

Anonymkode: 59bd2...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvilke da? Hvis du kan påstå at det er mange bhg som har åpent lenger enn til kl 17, så må du vel ha noen eksempler?

Som du ser av hva jeg har skrevet så har jeg skrevet sfo/bhg. Jeg regner vel med at hun henter begge to til samme tid, så hvor finner man da SFO som har åpningstid lenger enn til kl 17? Altså, det er lov å bruke hodet før du svarer.

Anonymkode: 59bd2...78a

Bruke hodet før jeg svarer?  Hvorfor så aggressiv bare fordi jeg sier det er barnehager som er åpne etter 17.00?

Anonymkode: d83c8...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruke hodet før jeg svarer?  Hvorfor så aggressiv bare fordi jeg sier det er barnehager som er åpne etter 17.00?

Anonymkode: d83c8...003

Her er det snakk om å ha barna i barnehage, og sfo, hver dag, fra 07.00 til 17.40. Kan du nevne mange steder, eller noen i det heletatt, der det er mulig?

Anonymkode: b19e6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes hun er flink jeg. Hun står på og får til jobb og to barn alene, isteden for mange i den situasjonen som heller går på nav. 

Dårlig samvittighet har hun sikkert nok av, og senser din holdning. Derfor svararer hun deg sånn hun gjør. 

Anonymkode: 9bc44...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendige foreldre som ikke evner å se barnas behov over sine egne. Stakkars barn! 

Anonymkode: 22efb...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruke hodet før jeg svarer?  Hvorfor så aggressiv bare fordi jeg sier det er barnehager som er åpne etter 17.00?

Anonymkode: d83c8...003

Fordi du virker dum, rett og slett! Og sånne som deg gjør meg oppgitt. Først skriver du at det er mange bhg som har åpent lenger enn til kl 17, når jeg har skrevet sfo/bhg og HI gir, ut i fra det hun skriver, inntrykk av at de blir hentet samtidig. Når folk spør om du kan komme med eksempler på bhg som har åpningstid lener enn til kl 17 så har du ingen eksempler å komme med. 

Så er det ei som spør deg hvor du kan ha barna mer enn 10 timer om dagen 5 dager i uka og du svarer «jeg sa ikke at man kan ha barna der mer enn 10 timer om dagen». Du gir altså uttrykk for at du mener at man kan levere senere da og hente senere? Når HI har skrevet «De står opp 06.30 og fyker avgårde 07.00. Rett i barnehage/sfo og på jobb». 

Og så lurer du på hvorfor du får et «aggressivt» svar?

Anonymkode: 59bd2...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det snakk om å ha barna i barnehage, og sfo, hver dag, fra 07.00 til 17.40. Kan du nevne mange steder, eller noen i det heletatt, der det er mulig?

Anonymkode: b19e6...61a

Det står ingen steder at ungene er i bhg/sfo fra 07.00 til 17.40. Det står at de reiser hjemmefra og kommer hjem på de tidene

Anonymkode: d83c8...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du virker dum, rett og slett! Og sånne som deg gjør meg oppgitt. Først skriver du at det er mange bhg som har åpent lenger enn til kl 17, når jeg har skrevet sfo/bhg og HI gir, ut i fra det hun skriver, inntrykk av at de blir hentet samtidig. Når folk spør om du kan komme med eksempler på bhg som har åpningstid lener enn til kl 17 så har du ingen eksempler å komme med. 

Så er det ei som spør deg hvor du kan ha barna mer enn 10 timer om dagen 5 dager i uka og du svarer «jeg sa ikke at man kan ha barna der mer enn 10 timer om dagen». Du gir altså uttrykk for at du mener at man kan levere senere da og hente senere? Når HI har skrevet «De står opp 06.30 og fyker avgårde 07.00. Rett i barnehage/sfo og på jobb». 

Og så lurer du på hvorfor du får et «aggressivt» svar?

Anonymkode: 59bd2...78a

Herrejesus, det er jo du som er dum som ikke kan svare skikkelig. Ikke kan du lese skikkelig heller.

Anonymkode: d83c8...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står ingen steder at ungene er i bhg/sfo fra 07.00 til 17.40. Det står at de reiser hjemmefra og kommer hjem på de tidene

Anonymkode: d83c8...003

Men hvis moren skal se barna bare en time om dagen er det en nødvendighet.

Anonymkode: b19e6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at dere skulle greie å lage en krangle utav en sånt spørsmål 🙈

flere bhg rundt oss er åpne til 17.30-17.145.

Anonymkode: 252f9...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...