Gå til innhold

Venninna mi ser barna sine ca 1 time per dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du virker dum, rett og slett! Og sånne som deg gjør meg oppgitt. Først skriver du at det er mange bhg som har åpent lenger enn til kl 17, når jeg har skrevet sfo/bhg og HI gir, ut i fra det hun skriver, inntrykk av at de blir hentet samtidig. Når folk spør om du kan komme med eksempler på bhg som har åpningstid lener enn til kl 17 så har du ingen eksempler å komme med. 

Så er det ei som spør deg hvor du kan ha barna mer enn 10 timer om dagen 5 dager i uka og du svarer «jeg sa ikke at man kan ha barna der mer enn 10 timer om dagen». Du gir altså uttrykk for at du mener at man kan levere senere da og hente senere? Når HI har skrevet «De står opp 06.30 og fyker avgårde 07.00. Rett i barnehage/sfo og på jobb». 

Og så lurer du på hvorfor du får et «aggressivt» svar?

Anonymkode: 59bd2...78a

Eeeeeh. I denne diskusjonen er det du som fremstår som idioten. 

Anonymkode: 1e7f4...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninnen din gjør det beste utav de kortene livet har gitt henne. Hun må nok ha barna så lenge i barnehagen for å rekke å jobbe fullt.

Synes likevel at du kan si at du er der for henne om hun skulle trenge hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er helt blåst. 

Ikke alle bor rett ved siden av barnehage / jobb. Jeg kjører hjemmefra klokken 07.00. Siden det bor flere enn meg her er jeg i barnehagen ca 07.20. Leverer på to avdelinger og er ute av barnehagen ca 07.30. Er fremme på jobben rett før 08. Jobber til 16....med rush og skit når jeg barnehagen ca 16.45. Vi er ute derfra før de stenger 17. Rush på vei hjem også..kanskje en tur innom butikken. Er hjemme rett før 18. Sånn er dagene. 

Anonymkode: 012e9...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig nå for dere kvinnfolk jammen meg gi dere!! Ingenting er bra nok!

-er mor hjemme er det FY!

-jobber mor deltid jasså er du en sånn en ja, kvinnefelle uff blir fælt om mannen din går fra deg...

-jobber mor fulltid å nei stakkars stakkars barna mor som setter karriere foran ungene sine...

Når er det bra nok???????

Anonymkode: ed20f...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere er helt blåst. 

Ikke alle bor rett ved siden av barnehage / jobb. Jeg kjører hjemmefra klokken 07.00. Siden det bor flere enn meg her er jeg i barnehagen ca 07.20. Leverer på to avdelinger og er ute av barnehagen ca 07.30. Er fremme på jobben rett før 08. Jobber til 16....med rush og skit når jeg barnehagen ca 16.45. Vi er ute derfra før de stenger 17. Rush på vei hjem også..kanskje en tur innom butikken. Er hjemme rett før 18. Sånn er dagene. 

Anonymkode: 012e9...ef0

Det er det ikke noe rart med, men da ser du jo ungene dine fra du henter dem og til du leverer dem, ikke bare mens dere er hjemme.

Anonymkode: b19e6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eeeeeh. I denne diskusjonen er det du som fremstår som idioten. 

Anonymkode: 1e7f4...d10

Fordi? Og hvorfor blander du deg i en diskusjon jeg har med en annen person? Idiot

Anonymkode: 59bd2...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig nå for dere kvinnfolk jammen meg gi dere!! Ingenting er bra nok!

-er mor hjemme er det FY!

-jobber mor deltid jasså er du en sånn en ja, kvinnefelle uff blir fælt om mannen din går fra deg...

-jobber mor fulltid å nei stakkars stakkars barna mor som setter karriere foran ungene sine...

Når er det bra nok???????

Anonymkode: ed20f...633

Åpenbart aldri og det er trist. Hun skal ha applaus for at hun får det til, ikke kritikk. Hi nevner ikke barnefar, synes det er rart. Ville det vært bedre om hun NAVet? Tviler på at hun jobber mye for å unngå å se barna sine. Og barna har jo nok av tid til å leke med andre hvis de er så lenge på barnehage/sfo 

Anonymkode: 7d6fe...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med HI her. Jobber i bhg og det er altfor mange barn som har lange dager. Altfor mange barn som tilbringer for lite tid med foreldrene sine. Jeg synes det var veldig flott av deg å tilby din hjelp. Synd hun ikke er mottagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt en 8-16 jobb, hadde jeg ikke hatt mer enn én til to timer med barnet mitt i hverdagen. Med ca 30-40 min reisevei og 8 timers arbeidsdag, blir det ikke mye tid på ettermiddagene. Jeg er heldig, jobber stort sett 7.45-15.15 og får dermed noen flere timer hjemme på efta. Dagene (6 hverdager i mnd) barnet er hos pappaen sin, kan jeg bidra mer på yttervakter.

Som enslig forelder er det ikke alltid like lett å få hverdagen til å gå opp. HI mener sikkert denne moren burde gå ned i stilling for å få mer tid med barna, uavhengig om det går utover økonomien.

Anonymkode: 696c1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Durni skrev:

Er helt enig med HI her. Jobber i bhg og det er altfor mange barn som har lange dager. Altfor mange barn som tilbringer for lite tid med foreldrene sine. Jeg synes det var veldig flott av deg å tilby din hjelp. Synd hun ikke er mottagelig. 

De samme foreldrene sørger for at du har jobb og får lønn.. 

Om HI hadde tatt med barnet hjem fra bhg, ville ikke det gjort at barnet fikk mer tid med mammaen sin. Barnet hadde fått tid med en annens mamma, ikke sin egen. Jeg er så glad jeg bruker energien min på barna som er i mine hender daglig, enn å synes synd på dem og være irritert på foreldres bruk av bhg. 

Anonymkode: 696c1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De samme foreldrene sørger for at du har jobb og får lønn.. 

Om HI hadde tatt med barnet hjem fra bhg, ville ikke det gjort at barnet fikk mer tid med mammaen sin. Barnet hadde fått tid med en annens mamma, ikke sin egen. Jeg er så glad jeg bruker energien min på barna som er i mine hender daglig, enn å synes synd på dem og være irritert på foreldres bruk av bhg. 

Anonymkode: 696c1...b71

Er overhodet ikke irritert på dem. Og det er svært få barn i min bhg det er synd på o forhold til lang oppholdstid. Men jeg synes det er synd når foreldre nedprioriterer barna sine. At noen barn må ha lang dag pga foreldrenes arb tid er fullt forståelig. Det er imidlertid verst med de aller minste, som kan bli veldig slitne. Forøvrig er det nok dessverre noen barn (inkludert dine kanskje?) som har det bedre i bhg enn hjemme. 

Hvis du synes jeg skal være takknemlig overfor foreldrene for at de lar barna være i bhg så jeg har en jobb, ja da synes jeg du har bomma VELDIG her b 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De samme foreldrene sørger for at du har jobb og får lønn.. 

Om HI hadde tatt med barnet hjem fra bhg, ville ikke det gjort at barnet fikk mer tid med mammaen sin. Barnet hadde fått tid med en annens mamma, ikke sin egen. Jeg er så glad jeg bruker energien min på barna som er i mine hender daglig, enn å synes synd på dem og være irritert på foreldres bruk av bhg. 

Anonymkode: 696c1...b71

Tullprat. 

Anonymkode: add77...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Durni skrev:

Er overhodet ikke irritert på dem. Og det er svært få barn i min bhg det er synd på o forhold til lang oppholdstid. Men jeg synes det er synd når foreldre nedprioriterer barna sine. At noen barn må ha lang dag pga foreldrenes arb tid er fullt forståelig. Det er imidlertid verst med de aller minste, som kan bli veldig slitne. Forøvrig er det nok dessverre noen barn (inkludert dine kanskje?) som har det bedre i bhg enn hjemme. 

Hvis du synes jeg skal være takknemlig overfor foreldrene for at de lar barna være i bhg så jeg har en jobb, ja da synes jeg du har bomma VELDIG her b 

Oj. Med en så uprofesjonell holdning til barnas foreldre håper jeg ikke at du jobber i min barnehage. Du antyder at barna til hun du svarer har det bedre i bhg enn hjemme (!!!) bare fordi hun mener noe annet enn deg... Hvor dypt er det mulig å synke??

Anonymkode: b0332...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj. Med en så uprofesjonell holdning til barnas foreldre håper jeg ikke at du jobber i min barnehage. Du antyder at barna til hun du svarer har det bedre i bhg enn hjemme (!!!) bare fordi hun mener noe annet enn deg... Hvor dypt er det mulig å synke??

Anonymkode: b0332...a3f

Det er ikke så nøye om barnehageansatte er litt dumme eller om de er frekke mot foreldre. Så lenge de klarer å ta seg av ungene er det ok. 

Anonymkode: b19e6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Durni skrev:

Er overhodet ikke irritert på dem. Og det er svært få barn i min bhg det er synd på o forhold til lang oppholdstid. Men jeg synes det er synd når foreldre nedprioriterer barna sine. At noen barn må ha lang dag pga foreldrenes arb tid er fullt forståelig. Det er imidlertid verst med de aller minste, som kan bli veldig slitne. Forøvrig er det nok dessverre noen barn (inkludert dine kanskje?) som har det bedre i bhg enn hjemme. 

Hvis du synes jeg skal være takknemlig overfor foreldrene for at de lar barna være i bhg så jeg har en jobb, ja da synes jeg du har bomma VELDIG her b 

I alle dager hva er det for en kommentar.

Hva skal aleneforeldre gjør? Hadde jeg blitt alene hadde barnet hadde det alltid vært nødt til å være 9 timer i barnehagen. Jeg har 30 min reisevei til jobb og 10 min fra bhg til hjemmet. Jeg kan ikke bytte jobb, det jeg gjør kan jeg bare gjøre ett sted i denne byen. Ikke ville jeg hatt råd til å flytte mer sentralt og likevel ha plass til tre barn. Jeg hadde ikke hatt anledning til å jobbe redusert, da ville ikke økonomien gått i hop. 

Hva tenker du denne alenemoren HI beskriver skal gjøre? Hvis ungen har det fint i barnehagen (og det er det vel din jobb å sørge for) kan den vel like gjerne være der som hos HIs venninne? Det blir jo ikke mer tid med mor av HIs løsning?

 

Anonymkode: 20e98...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ei venninne som er alene med 2 barn. De står opp 06.30 og fyker avgårde 07.00. Rett i barnehage/sfo og på jobb. 

De kommer hjem kl.17.40 og barnehagebarnet på 4 legger seg 18.15 og skolejenta på 7 legger seg 18.30. Uten unntak. 

Vi er veldig nærme, og hun viker ikke fra disse rutinene. Vet ikke hva som er verst at de har så lite tid sammen, eller at skolejenta ikke får være med på aktiviteter eller leke i gata med klassekamerater. 

Jeg spurte om jeg skulle hente barna hennes noen dager i uka siden jeg henter 15.30. Da ble hun sur. Mente det som en hyghelig gest. Var jeg virkelig dum som tenkte å hjelpe? 

Anonymkode: 275f1...314

Er hun klin alene med barna så er det jo sånn her det må bli? Det er jo derfor vi har barnehage. 

Det er forresten ikke sikkert at det gjør det noe lettere om du skal ha med deg den ene ungen hennes hjem. Barnet er vandt med de som jobber i bhg. Å være med deg hjem er ikke nødvendigvis en avlastning, hverken for barnet eller henne. Rutiner som gjentas hver eneste dag er alfa omega for de minste. 

Min det eldste barnet må legge seg tidlig så er det bra hun passer på det. Husk at barn i dag går på SFO, det er der de har vennene sine, så det er ikke gitt at hun går glipp av tid med lekekamerater. Hun får leke i gaten i helgene regner jeg med, og så leker hun med venner på SFO i hverdagen. Det høres ut som en helt normal hverdag for barn i 2019 spør du meg... 

Anonymkode: 9a922...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I alle dager hva er det for en kommentar.

Hva skal aleneforeldre gjør? Hadde jeg blitt alene hadde barnet hadde det alltid vært nødt til å være 9 timer i barnehagen. Jeg har 30 min reisevei til jobb og 10 min fra bhg til hjemmet. Jeg kan ikke bytte jobb, det jeg gjør kan jeg bare gjøre ett sted i denne byen. Ikke ville jeg hatt råd til å flytte mer sentralt og likevel ha plass til tre barn. Jeg hadde ikke hatt anledning til å jobbe redusert, da ville ikke økonomien gått i hop. 

Hva tenker du denne alenemoren HI beskriver skal gjøre? Hvis ungen har det fint i barnehagen (og det er det vel din jobb å sørge for) kan den vel like gjerne være der som hos HIs venninne? Det blir jo ikke mer tid med mor av HIs løsning?

 

Anonymkode: 20e98...76b

Hva mener du? Sier jo at det er forståelig når foreldre må pga arbeidstid.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj. Med en så uprofesjonell holdning til barnas foreldre håper jeg ikke at du jobber i min barnehage. Du antyder at barna til hun du svarer har det bedre i bhg enn hjemme (!!!) bare fordi hun mener noe annet enn deg... Hvor dypt er det mulig å synke??

Anonymkode: b0332...a3f

Ha ha, du skulle bare visst. 

Anonymkode: add77...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Durni skrev:

Hva mener du? Sier jo at det er forståelig når foreldre må pga arbeidstid.  

Du sier også at det er synd med de som nedprioriterer barna og stakkars de små, så så veeeeldig forståelsesfull fremstår du ikke.

Og kommentaren om at anonym ..b71 barn sannsynligvis har det bedre i barnehagen enn hjemme er jo bare stygg.

Anonymkode: 20e98...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Durni skrev:

Er overhodet ikke irritert på dem. Og det er svært få barn i min bhg det er synd på o forhold til lang oppholdstid. Men jeg synes det er synd når foreldre nedprioriterer barna sine. At noen barn må ha lang dag pga foreldrenes arb tid er fullt forståelig. Det er imidlertid verst med de aller minste, som kan bli veldig slitne. Forøvrig er det nok dessverre noen barn (inkludert dine kanskje?) som har det bedre i bhg enn hjemme. 

Hvis du synes jeg skal være takknemlig overfor foreldrene for at de lar barna være i bhg så jeg har en jobb, ja da synes jeg du har bomma VELDIG her b 

Skivebom! Mitt barn har det bare bra hjemme, men er nok litt kulere å leke noen timer med venner enn med bare mamma. For alt du vet, er jeg ped.leder i en bhg nær deg. Og jeg gjør en knakende god jobb, både hjemme og i bhg. Så den kommentaren din traff ikke så veldig her, men på seg selv kjenner man andre (er det visst noe som heter). 

Jeg er supertakknemlig for at foreldre stoler på meg (oss) med det kjæreste de har. Gjennom ganske mange år i bhg, har jeg sjeldent møtt på de som nedprioriterer barna sine. De er i fåtall. Det store flertallet har barna (lenge) i bhg fordi de MÅ. 

Anonymkode: 696c1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foreldre med skylapper og dårlig samvittighet i tråden her, ja. 

Anonymkode: 22efb...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig. Bare... nydelig. 

«Jobber du ikke? -Snylter! For et dårlig forbilde du er for ungene dine!»

»Jobber du? Hva med barna?! Stakkars barn!» 

 

🙄

Anonymkode: a75da...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss alle bare slutte i jobbene våre og la barna sove på gaten med oss. Får masse kvalitetstid da. Da blir iallefall hi og du som jobber i barnehage her fornøyd.

Anonymkode: a75da...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du sier også at det er synd med de som nedprioriterer barna og stakkars de små, så så veeeeldig forståelsesfull fremstår du ikke.

Og kommentaren om at anonym ..b71 barn sannsynligvis har det bedre i barnehagen enn hjemme er jo bare stygg.

Anonymkode: 20e98...76b

Voldsomt som du skulle vri og vrenge på det jeg skrev da. Sier ikke at det er synd på alle de små. Men NOEN av de minste, som har veldig lange dager og blir veldig slitne. Og ja, det er da virkelig synd at det er noen som nedprioriterer barna. Sier ikke at det er mange, men de finnes. Sa ikke at barna til den som skrev kommentaren sannsynligvis har det bedre i bhg enn hjemme, men åpnet for muligheten.....

Anonymkode: add77...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...