Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #51 Skrevet 1. juni 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for alle svar Foreldrene er snille og sikkelige mennesker som gjør så godt de kan, men barnet er vert mobber og er til tider veldig slem, barnet biter forsatt de andre barna, barnet er på bup, så barnet trenger tydeligvis hjelp. Søskene til barnet går i klasse til yngste barnet vårt, og de er snille og greie og lager ikke uroe i klassen, så at dette barnet sliter en del er det ingen tvil om. Jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal gjøre, jeg har ingen mulighet og være med barnet i bursdagen når de 2 yngste har fotball cup den helga og jeg er alene med dem + en på 10 mnd Anonymkode: 3efe6...42b Siden dette er 9 åringer vil jeg anta att foreldrene er tilstede under hele bursdagen. Og ut fra beskrivelsen av de så er de bevist problemet og jobber aktivt med å begrense det. Jeg hadde nok tatt praten med mitt barn og snakket rundt det med å ha forskjellige utfordringer med adferd ol. Og heller anbefalt barnet å være i nærheten av der foreldrene var hvis han/hun var bekymret for hva bursdagsbarnet kunne finne på å gjøre. Anonymkode: 1ae0a...187
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #52 Skrevet 1. juni 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å gid. "Barnet"? Anonymkode: a159f...ed2 Hva vil du kalle det da? Dette barnet som er under BUPs oppfølging og med foreldre som jobber med å få endret dens adferd? Anonymkode: 1ae0a...187
soleia Skrevet 2. juni 2019 #53 Skrevet 2. juni 2019 Er ikkje dette barnet med i andre sine bursdagar? Vil tru at med oppegåande foreldre til stades, slik hi seier dei er, så er det mindre sjanse for ubehagelegheiter i denne enn i andre bursdagar han/ho deltek i (om ikkje foreldra fylgjer der og). Det vil då vere meir som ein boikott av barnet å rekne å melde avbod til akkurat denne bursdagen, og det har eg ikkje sansen for. - ville nok likevel gjerne gjort unntak i dramatiske tilfeller, med beinbrot og knuste naser, som er andre historier enn den hi kom med.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #54 Skrevet 2. juni 2019 For meg hadde det vært en forskjell om barnet ikke ville eller om det var redd. Vil ikke hadde jeg nok sagt at hun fikk gå, men jeg kunne være med. Om hun var redd hadde jeg ikke sendt henne heller ikke med meg til stede. Anonymkode: 0ef93...9a0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #55 Skrevet 2. juni 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Så det er helt greit at gjestene går i bursdag og er redde? Anonymkode: a3fac...df9 En voksen kan jo bli med. Anonymkode: 4814b...412
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #56 Skrevet 2. juni 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Ser jeg ingen grunn til siden alt handler om man må sende ungene i bursdagen til barn som ikke kan oppføre seg/ikke er greie. Anonymkode: a3fac...df9 Du laster på med egne detaljer og stiller egne spørsmål. Da kupper du tråden. Anonymkode: 4814b...412
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #57 Skrevet 2. juni 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo. Mennesker er det de gjør. Mennesker som gjør slemme ting er slemme. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: a159f...ed2 Så niåringer er moralsk fullutviklede og må ta helt og holdent ansvar for sine handlinger? Si meg, hvorfor har vi da en kriminell lavalder? Altså, vold er jo straffbart i Norge, men der går jo masse toåringer løse so både biter og slår. Hvorfor setter vi dem ikke i fengsel, de er jo slemme? Anonymkode: 4814b...412
ulenissen Skrevet 2. juni 2019 #58 Skrevet 2. juni 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo. Mennesker er det de gjør. Mennesker som gjør slemme ting er slemme. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: a159f...ed2 Du er av den enkle sorten ser jeg 🙈 Har du gått livets harde skole? (Nå kommer du med forklaring om at du er advokat eller lege 😂) Barn er ikke slemme, men kan gjøre slemme handlinger! Og ofte er de et rop om at noe ikke stemmer, i familien, på skolen eller med barnet.
ulenissen Skrevet 2. juni 2019 #59 Skrevet 2. juni 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere som svarer at HI må sende barnet sitt. Hadde dere virkelig tvunget deres eget barn hjem til en han/hun var redd for og absolutt ikke vil til. For å være inkluderende og snill mot et annet barn?? Da er dere ikke spesielt snille mot deres eget barn. Jeg synes det er hjerteskjærende med barn som ikke får besøk av venner i bursdagen sin. Mange slike historier. Men dette er jo noe annet. Et voldelig barn som de andre er redd for. Anonymkode: ee680...b2c Jepp, det har jeg. Men trygget barnet med å være tilstede og avtale om å gripe inn/gå dersom bursdagsbarnet utrangerte. Med dette lærte barnet flere ting; Ungen som hadde bursdag gjorde slemme ting fordi han hadde det vanskelig, det er ikke ok likevel, men det er vi voksne som må ta ansvar for at noe ikke skjer. Han lærte også at han ikke kan unngå Alt som er ubehagelig i livet, han gledet et annet menneske, og bursdagen ble faktisk veldig kjekk. Dette var en 11års dag tror jeg, eller 10års dag.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #60 Skrevet 2. juni 2019 Jeg hadde reist med barnet i bursdag. Det har jeg gjort flere ganger, spesielt til barn som kan være utagerende. Så hjelper jeg til ved behov, og barnet mitt har den tryggheten at han kan si ifra til meg hvis det er noe som ikke er greit. Anonymkode: b2263...5fa
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #61 Skrevet 2. juni 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva vil du kalle det da? Dette barnet som er under BUPs oppfølging og med foreldre som jobber med å få endret dens adferd? Anonymkode: 1ae0a...187 "Jenta" eller "gutten", deretter "han" eller "hun". Å gjennomgående bruke "barnet" for å anonymisere er noe av det teiteste jeg ser. Anonymkode: a159f...ed2
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #62 Skrevet 2. juni 2019 2 timer siden, ulenissen skrev: Du er av den enkle sorten ser jeg 🙈 Har du gått livets harde skole? (Nå kommer du med forklaring om at du er advokat eller lege 😂) Barn er ikke slemme, men kan gjøre slemme handlinger! Og ofte er de et rop om at noe ikke stemmer, i familien, på skolen eller med barnet. Jeg skal gå med på at det er en forskjell på barn og voksne, ettersom barns hjerner ikke er ferdig utviklet. De har ikke fullt ut evne til empati og til å tenke konsekvens. Frustrasjon og tilkortkommenhet kan føre til mange spontane handlinger som ikke er snille. Men det er naivt å tro at barn aldri er slemme. Jeg er ikke advokat eller lege, jeg er lærer. Jeg har sett mye utspekulert mobbing på barnetrinnet. Det har ikke vært rop om hjelp, det har vært ren fryd over å kunne skade og ydmyke et annet barn. Jeg er enig med deg i at en slem handling ikke alltid betyr at personene som har gjort det er slem, på samme måte som en snill handling ikke alltid betyr at personen er snill. Men det er absolutt ikke sånn at handlinger kan være slemme, men mennesker er det ikke. Anonymkode: a159f...ed2
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #63 Skrevet 2. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Så niåringer er moralsk fullutviklede og må ta helt og holdent ansvar for sine handlinger? Si meg, hvorfor har vi da en kriminell lavalder? Altså, vold er jo straffbart i Norge, men der går jo masse toåringer løse so både biter og slår. Hvorfor setter vi dem ikke i fengsel, de er jo slemme? Anonymkode: 4814b...412 Nå sto det ikke "barn", men "mennesker". Anonymkode: a159f...ed2
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #64 Skrevet 2. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Så niåringer er moralsk fullutviklede og må ta helt og holdent ansvar for sine handlinger? Si meg, hvorfor har vi da en kriminell lavalder? Altså, vold er jo straffbart i Norge, men der går jo masse toåringer løse so både biter og slår. Hvorfor setter vi dem ikke i fengsel, de er jo slemme? Anonymkode: 4814b...412 Kjære vene. Om er barn er slemt eller gjør slemme ting er bare kverulering. Slemt er det uansett og det går utover en uskyldig jente eller gutt. Kanskje heller diskutere det? Anonymkode: c84e5...799
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #65 Skrevet 2. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: "Jenta" eller "gutten", deretter "han" eller "hun". Å gjennomgående bruke "barnet" for å anonymisere er noe av det teiteste jeg ser. Anonymkode: a159f...ed2 Hva du mener betyr heldigvis ikke det spøtt. Anonymkode: 62648...853
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #66 Skrevet 2. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: "Jenta" eller "gutten", deretter "han" eller "hun". Å gjennomgående bruke "barnet" for å anonymisere er noe av det teiteste jeg ser. Anonymkode: a159f...ed2 Hvis det er noe av det teiteste du ser så må jeg si jeg misunner deg (kanskje mest synest synd på deg), for da må du leve ett veldig skjermet og isolert liv... Anonymkode: 1ae0a...187
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #67 Skrevet 2. juni 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er noe av det teiteste du ser så må jeg si jeg misunner deg (kanskje mest synest synd på deg), for da må du leve ett veldig skjermet og isolert liv... Anonymkode: 1ae0a...187 Oi, den sved, gitt! Anonymkode: a159f...ed2
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #68 Skrevet 2. juni 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva du mener betyr heldigvis ikke det spøtt. Anonymkode: 62648...853 Men du bryr deg litt, syden du kommenterer det 😉 Anonymkode: a159f...ed2
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #69 Skrevet 2. juni 2019 Barnet slipper og gå og blir heller med på søskens fotball cup. Prøvde og snakke med barnet,men det bare gråt, og sa at da ville det heller dø, det var vondt og høre, min er livredd for det andre barnet, da det flere ganger har skjedd at det andre barnet bet mitt barn så hardt at det har gått igjennom. Så kommer til og si fra at vi ikke kan, da søskene skal spille cup Anonymkode: 3efe6...42b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #70 Skrevet 2. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnet slipper og gå og blir heller med på søskens fotball cup. Prøvde og snakke med barnet,men det bare gråt, og sa at da ville det heller dø, det var vondt og høre, min er livredd for det andre barnet, da det flere ganger har skjedd at det andre barnet bet mitt barn så hardt at det har gått igjennom. Så kommer til og si fra at vi ikke kan, da søskene skal spille cup Anonymkode: 3efe6...42b Da forstår jeg avgjørelsen, det kom ikke frem i hovedinnlegget at det var så ille. Jeg hadde nok gjort det samme. Anonymkode: 76482...856
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #71 Skrevet 2. juni 2019 Jeg ville sikkert forsøkt å finne løsninger for ungene, som kunne imøtekomme både bursdagsbarnet og mitt barn. Men helt ærlig, så er det jo ikke gitt at det er den beste måten å gjøre det på. Om vi tvinger barna våre i bursdager de ikke vil gå i, så lærer vi dem kanskje å ta vare på andre, men vi lærer dem kanskje ikke å ta vare på seg selv... Det er ikke gitt at det å tvinge barn til å gå i bursdager de ikke vil gå i, er det beste for bursdagsbarnet. Hva er egentlig verst: å ikke ha noen i bursdagen sin? Eller at alle inviterte kommer i bursdagen din, bare fordi de må? De er ikke vennene dine, alle vet det, men vi later som. Dermed kan heller ikke bursdagsbarnet være åpenlyst lei seg for at ting er som de er. Er det egentlig bedre? Når vi tvinger barna våre til å vise omtanke, som egentlig ikke er genuin, lærer vi de hva virkelig, ektefølt omtanke er da? Eller forvirrer vi dem bare? Jeg ville sikkert gjort det som er samfunnsmessig korrekt. Men det er ikke gitt at det er den beste løsningen, og jeg forstår folk som prioriterer annerledes. Det er ikke så enkelt det her... Anonymkode: 9239d...065
Sommerkroppen 2029 Skrevet 2. juni 2019 #72 Skrevet 2. juni 2019 På 1.6.2019 den 15.05, Anonym bruker skrev: Barnet vil ikke i hele tatt, dette barnet sliter en del og er en del slem og mobber de andre i klassen. Men er det veldig slemt av oss og la barnet slippe? Barnet som fyller blir 9, er allerede flere som ikke skal, i alle fall 5 Dette barnet er litt utenfor da det er mye sint og forstyrrer en del i klassen. Hva hadde dere gjort ? Anonymkode: 3efe6...42b Dersom barnet ditt ikke vil, så hadde jeg virkelig ikke tvunget! En uting at man skal tvinge barna til noe sånt, når man selv ikke hadde gått i et selskap til noen man ikke likte.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #73 Skrevet 2. juni 2019 2 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev: Dersom barnet ditt ikke vil, så hadde jeg virkelig ikke tvunget! En uting at man skal tvinge barna til noe sånt, når man selv ikke hadde gått i et selskap til noen man ikke likte. Gjelder dette også barnet med Downssyndrom, Asberger eller en annen del av autismespekteret? Hva med det nye barnet ingen kjenner, eller mobbeofferet i klassen som mobberen har klart å isolere/utestenge? Er det greit at disse også sitter aleine på bursdagen sin bare fordi vi ikke skal tvinge barnet vårt? Anonymkode: 1ae0a...187
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #74 Skrevet 2. juni 2019 Åhh, jeg blir så uendelig uendelig lei meg når jeg leser sånne tråder. mitt barn først!! Ikke bry oss om de som har større vansker enn oss selv. Ts, ærlig talt: denne situasjonen kunne fint vært løst ved at du ble med. Isteden dekker du deg bak logistikk, selv om du vet meget godt at du hadde fått det til hvis det var en barnet likte. på vegne av alle barn med følelsesmessige problemer, ad/HD, Asberger etc: hvem skal støtte disse da? Pga dere foreldre forsterkes barnas problemer fordi dere gjør dem venneløse, flaue og redusert til ikke verdig. Det er BARN! Leser med gru foreldre her som til en hver pris vil skjerme sine barn mot de «farlige skumle» barna. Dere glemmer totalt at de også er barn med følelser. I tillegg til de vanskene de har, må de leve med stygge blikk og baksnakking fra voksne folk, må sitte alene på bursdagen sin og får klistret opp i ansiktet at de ikke er verdt noe. Selvfølgelig skal man skjerme barn mot negative handlinger. Men dere har misforstått; man trenger ikke skjerme dem mot det som er annerledes i den grad at de lærer å avvise, mislike og se ned på den som er annerledes. Det går fint an å bli med som foreldre, og støtte opp om barnet før det skjer noe. hvor i all verden ble det av medmenneskeligheten?? Anonymkode: fca09...269
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2019 #75 Skrevet 2. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville sikkert forsøkt å finne løsninger for ungene, som kunne imøtekomme både bursdagsbarnet og mitt barn. Men helt ærlig, så er det jo ikke gitt at det er den beste måten å gjøre det på. Om vi tvinger barna våre i bursdager de ikke vil gå i, så lærer vi dem kanskje å ta vare på andre, men vi lærer dem kanskje ikke å ta vare på seg selv... Det er ikke gitt at det å tvinge barn til å gå i bursdager de ikke vil gå i, er det beste for bursdagsbarnet. Hva er egentlig verst: å ikke ha noen i bursdagen sin? Eller at alle inviterte kommer i bursdagen din, bare fordi de må? De er ikke vennene dine, alle vet det, men vi later som. Dermed kan heller ikke bursdagsbarnet være åpenlyst lei seg for at ting er som de er. Er det egentlig bedre? Når vi tvinger barna våre til å vise omtanke, som egentlig ikke er genuin, lærer vi de hva virkelig, ektefølt omtanke er da? Eller forvirrer vi dem bare? Jeg ville sikkert gjort det som er samfunnsmessig korrekt. Men det er ikke gitt at det er den beste løsningen, og jeg forstår folk som prioriterer annerledes. Det er ikke så enkelt det her... Anonymkode: 9239d...065 Jeg er uenig. Å «tvinge» barn til å gå i bursdagen til en upopulær unge, mot barnets vilje, er ikke å lære barn å ikke ta vare på seg selv... det er å lære barn at av og til må man faktisk gjøre noe for andre, fordi følelsene deres blir mye mer skadet enn en selv blir, hvis man velger bort. Sorry, om det er å lære barn å ikke ivareta seg selv, får det være sånn med mine barn. Det erstattes i såfall med læring om at en tar vare på de rundt seg, særlig de svakeste. Ingen blir stoltere enn meg dersom mitt barn kommer hjem og har stilt opp for den svake ovenfor de sterke. DET er en kvalitet å ha med seg i voksenlivet det!! Anonymkode: fca09...269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå