Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #26 Skrevet 1. juni 2019 1 minutt siden, Toneelise skrev: Latt barnet være hjemme å fortalt foreldrene hvorfor. Når de ikke kan oppdra ungen sin slik at h*n ikke er slem og mobber vil jeg ikke tvinge barnet mitt til å omgås han eller henne. Slemme unger ønsker jeg faktisk ikke at barnet mitt leker med. Nå sier HI at barnet sliter en del uten å fortelle hvordan barnet sliter. Det står ingen plass at det er pga oppdragelse at barnet er en del slem og mobber. Velger man da å boikotte dette barnets bursdag så vil i alle fall ikke dette hjelpe på klassemiljøet... Anonymkode: 1ae0a...187
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #27 Skrevet 1. juni 2019 Kommer litt an på. Dersom barnet mitt ikke var veldig plaget hadde jeg sendt han. Men dersom mitt barn var mobbet over en lengre periode eller utsatt for fysisk angrep og var redd, hadde han sluppet. Vi har et liknende tilfelle her, også niåringer. Min sønn er ikke så veldig plaget og går i bursdag. Men jeg forstår de foreldrene som ikke sender barna sine, blant annet en gutt som opplevde å nesten bli kvalt av denne gutten, reddet av en lærer i siste liten. Anonymkode: c84e5...799
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #28 Skrevet 1. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer litt an på. Dersom barnet mitt ikke var veldig plaget hadde jeg sendt han. Men dersom mitt barn var mobbet over en lengre periode eller utsatt for fysisk angrep og var redd, hadde han sluppet. Vi har et liknende tilfelle her, også niåringer. Min sønn er ikke så veldig plaget og går i bursdag. Men jeg forstår de foreldrene som ikke sender barna sine, blant annet en gutt som opplevde å nesten bli kvalt av denne gutten, reddet av en lærer i siste liten. Anonymkode: c84e5...799 Jeg er forresten overrasket over hvor mange foreldre som svarer at de ville sendte sitt barn. Uten å reflektere over hvilke traumer disse barna kan ha vært utsatt for. Tviler på at de hadde gjort dette i virkeligheten dersom deres egne barn var sterkt traumatiserte av denne gutten. Men DIB er jo som kjent moralens høyborg. Anonymkode: c84e5...799
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #29 Skrevet 1. juni 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anonym df9 er ikke hi, men en som har kuppet tråden som sin egen Anonymkode: cd92d...066 Så jeg har ikke lov å svare? Anonymkode: a3fac...df9
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #30 Skrevet 1. juni 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er forresten overrasket over hvor mange foreldre som svarer at de ville sendte sitt barn. Uten å reflektere over hvilke traumer disse barna kan ha vært utsatt for. Tviler på at de hadde gjort dette i virkeligheten dersom deres egne barn var sterkt traumatiserte av denne gutten. Men DIB er jo som kjent moralens høyborg. Anonymkode: c84e5...799 Takk🌟 Anonymkode: a3fac...df9
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #31 Skrevet 1. juni 2019 Dumt å feire bursdag i pinsehelga. Mange som er bortreist da. Anonymkode: 7cd46...647
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #32 Skrevet 1. juni 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så jeg har ikke lov å svare? Anonymkode: a3fac...df9 Så klart har du lov å svare. problemet er at svarene dine oppfattes som om du er HI. Ergo tar folk infoen du tilfører som tilleggsinfo til det HI har skrevet. Inkludert meg selv. Anonymkode: 1ae0a...187
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #33 Skrevet 1. juni 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så klart har du lov å svare. problemet er at svarene dine oppfattes som om du er HI. Ergo tar folk infoen du tilfører som tilleggsinfo til det HI har skrevet. Inkludert meg selv. Anonymkode: 1ae0a...187 Det er jo bare å lese kodene. Anonymkode: a3fac...df9
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #34 Skrevet 1. juni 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo bare å lese kodene. Anonymkode: a3fac...df9 Eller du kan lage deg en egen tråd Anonymkode: cd92d...066
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #35 Skrevet 1. juni 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo bare å lese kodene. Anonymkode: a3fac...df9 Det har du helt rett i. Men, problemet blir som sagt når du legger inn tilleggsinfo som om sist barnet var sammen med vedkommende endte det med brukket legg. Det var ingen ting i det innlegget som tilsa at du ikke var HI. Men, har du ett tilsvarende problem som HI, så anbefaler jeg deg i å starte en egen tråd. Da har både du og HI mulighet til å få riktige svar ut fra deres egne problemstillinger. Anonymkode: 1ae0a...187
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #36 Skrevet 1. juni 2019 I utgangspunktet prioriterer vi bursdag, men til ett barn har hun sluppet å gå. Barnet har slått mitt barn, knekt nesen hennes, stukket henne med skistav, blitt utskjelt av barnets mor, blitt tissa på osv. Vil ikke ha noe med dem og gjøre. Og det skal 8åringen min også få slippe (og ja, har meldt fra både til rektor og barnevern) Anonymkode: 3b1a7...91b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #37 Skrevet 1. juni 2019 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Slemme unger faktisk .. Ja. Barn som mobber og plager andre er slemme. La oss kalle en spade for en spade! Anonymkode: 2dca4...2c5
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #38 Skrevet 1. juni 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eller du kan lage deg en egen tråd Anonymkode: cd92d...066 Ser jeg ingen grunn til siden alt handler om man må sende ungene i bursdagen til barn som ikke kan oppføre seg/ikke er greie. Anonymkode: a3fac...df9
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #39 Skrevet 1. juni 2019 Si at du gjerne vil bli med i bursdagen HI. Anonymkode: 5c044...9aa
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. juni 2019 #40 Skrevet 1. juni 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Barn som mobber og plager andre er slemme. La oss kalle en spade for en spade! Anonymkode: 2dca4...2c5 Ikke enig med deg. Det er slemt å mobbe men det betyr ikke at ett barn ER slemt.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #41 Skrevet 1. juni 2019 7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ikke enig med deg. Det er slemt å mobbe men det betyr ikke at ett barn ER slemt. Noen barn er slemme. Jeg er så lei av at vi hele tiden skal bortforklare og bortforklare. Anonymkode: a3fac...df9
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #42 Skrevet 1. juni 2019 Ut fra den infoen vi har (som ikke inkluderer at barnet brekker neser eller håndledd på andre barn, eller at foreldrene er ubrukelige), så ville jeg sagt til mitt barn at den bursdagen skal vi i sammen. Så hadde jeg spurt foreldrene til bursdagsbarnet om det var greit at jeg ble med og forklart hvorfor. Jeg har selv et barn som er urolig og forstyrrer andre på skolen (han er under utredning). Han mobber ikke såvidt jeg vet. Har tett dialog med lærer og har ikke fått tilbakemelding om noe sånt. Men han blir lett sint hvis noe ikke går helt slik han har tenkt. Heldigvis kommer alle i bursdagen hans, og alle inviterer ham. Når han har bursdag henter vi inn ekstra hjelp slik at det alltid er noen til å passe på at alt går greit for seg mellom barna samtidig som noen ordner med kaker osv. Det har gått veldig fint hittil. Anonymkode: 76482...856
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #43 Skrevet 1. juni 2019 Jeg synes denne er vanskelig. Jeg skjønner jo poenget med å sende uansett, for å ikke gjøre vondt verre for bursdagsbarnet, men samtidig ønsker man ikke sette sitt eget barn i en vanskelig situasjon. For meg hadde det kommet mye ann på hvor alvorlig mobbesituasjonen var. Hvis barnet mitt regelmessig ble mobbet, så ville jeg ikke tvunget i bursdag. Jeg kunne kanskje prøvd å overtale, men hadde ikke insistert hvis barnet virkelig ikke ville. Hvis barnet valgte å gå hadde jeg enten spurt om selv å få være tilstede (dersom barnet mitt synes det var greit), eller jeg hadde sørget for å være i umiddelbar nærhet, så jeg kunne hente på kort varsel hvis ting gikk galt. Mulig jeg hadde tatt med en bok, og satt meg til i bilen utenfor. Mobbing må selvsagt tas tak i, men det å sende et mobbet barn i bursdag til mobberen er ikke nødvendigvis en god måte å gjøre det på. Det er allerede en sjev maktbalanse mellom barna, og ved å være i eget hjem vil mobberens overtak bli enda større. Hvis jeg ikke hadde sendt barnet mitt i bursdag hadde jeg prøvd å finne på noe annet i stede, f.eks. tatt med bursdagsbarnet og min på kino, eller noe. Anonymkode: 06beb...92e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #44 Skrevet 1. juni 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det prøvde vi virkelig på og det endte med brekt håndledd på grunn av vold fra bursdagsbarnet. Så her er det slutt på å være snill og grei. Ikke alle av disse ungene strever heller. De er dårlig oppdratt eller er rett og slett ikke snille, men finner det helt naturlig å være bøller. Jeg « ofrer» ikke mitt barn for at andre skal ha det bra. Anonymkode: a3fac...df9 Hvis barnet ditt har blitt skadet av bursdagsbarnet hadde ikke jeg heller sendt mitt barn i feiringen. Enig med deg. Et alt. er at jeg hadde blitt med i bursdagen. Etter voldsepisode er det ikke rart i dere hele tatt. Anonymkode: ee680...b2c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #45 Skrevet 1. juni 2019 Dere som svarer at HI må sende barnet sitt. Hadde dere virkelig tvunget deres eget barn hjem til en han/hun var redd for og absolutt ikke vil til. For å være inkluderende og snill mot et annet barn?? Da er dere ikke spesielt snille mot deres eget barn. Jeg synes det er hjerteskjærende med barn som ikke får besøk av venner i bursdagen sin. Mange slike historier. Men dette er jo noe annet. Et voldelig barn som de andre er redd for. Anonymkode: ee680...b2c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #46 Skrevet 1. juni 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som svarer at HI må sende barnet sitt. Hadde dere virkelig tvunget deres eget barn hjem til en han/hun var redd for og absolutt ikke vil til. For å være inkluderende og snill mot et annet barn?? Da er dere ikke spesielt snille mot deres eget barn. Jeg synes det er hjerteskjærende med barn som ikke får besøk av venner i bursdagen sin. Mange slike historier. Men dette er jo noe annet. Et voldelig barn som de andre er redd for. Anonymkode: ee680...b2c Det står ingen plass at barnet er redd eller at bursdagsbarnet er voldelig. Kun at det er tidvis slemt og mobber. Her er en person som svarer som HI uten å være det... Anonymkode: 1ae0a...187
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #47 Skrevet 1. juni 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis barnet ditt har blitt skadet av bursdagsbarnet hadde ikke jeg heller sendt mitt barn i feiringen. Enig med deg. Et alt. er at jeg hadde blitt med i bursdagen. Etter voldsepisode er det ikke rart i dere hele tatt. Anonymkode: ee680...b2c Det er en annen som forteller om at bursdagsbarnet har vært voldelig og forårsaket beinbrudd ol. Hi forteller kun at bursdagsbarnet har vært tidvis slemt og mobber. Anonymkode: 1ae0a...187
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #48 Skrevet 1. juni 2019 Tusen takk for alle svar Foreldrene er snille og sikkelige mennesker som gjør så godt de kan, men barnet er vert mobber og er til tider veldig slem, barnet biter forsatt de andre barna, barnet er på bup, så barnet trenger tydeligvis hjelp. Søskene til barnet går i klasse til yngste barnet vårt, og de er snille og greie og lager ikke uroe i klassen, så at dette barnet sliter en del er det ingen tvil om. Jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal gjøre, jeg har ingen mulighet og være med barnet i bursdagen når de 2 yngste har fotball cup den helga og jeg er alene med dem + en på 10 mnd Anonymkode: 3efe6...42b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #49 Skrevet 1. juni 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnet vil ikke i hele tatt, dette barnet sliter en del og er en del slem og mobber de andre i klassen. Men er det veldig slemt av oss og la barnet slippe? Barnet som fyller blir 9, er allerede flere som ikke skal, i alle fall 5 Dette barnet er litt utenfor da det er mye sint og forstyrrer en del i klassen. Hva hadde dere gjort ? Anonymkode: 3efe6...42b Å gid. "Barnet"? Anonymkode: a159f...ed2
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #50 Skrevet 1. juni 2019 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ikke enig med deg. Det er slemt å mobbe men det betyr ikke at ett barn ER slemt. Jo. Mennesker er det de gjør. Mennesker som gjør slemme ting er slemme. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: a159f...ed2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå