Gå til innhold

Far er alltid i mot legenes anbefalinger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du hadde fått senket blodtrykket ved å gjennomføre ulike tiltak som støttet opp om kroppens egne mekanismer?

Anonymkode: 4731d...215

Kanskje, kanskje ikke? De etterprøvbare resultatene er jo gjort med dobbeltblindtesting på pasienter. Der er ikke rom for "kanskje" der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legemiddelindustrien tjener rått på at leger anbefaler ulik medisin til sine pasienter.

Ja, det er jo det legemiddelindustrien har som jobb. Men det er ikke det legene har som jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pashla skrev:

Forskningen i seg selv kan være betalt - resultatene må imidlertid vise konkrete funn. "Er ingen fasitsvar" - altså, har du tatt forberedende overhodet..? Du kjenner ikke forskningens metode i det hele tatt?

Hvordan kan du mene at forskning er fasitsvar?

Har flere venninner med phd og de har sagt at ingen forskning er fasitsvar

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pashla skrev:

Ja, det er jo det legemiddelindustrien har som jobb. Men det er ikke det legene har som jobb.

Nei, men mange leger har så høy arbeidsbyrde at de har ikke tid til å sette seg ordentlig inn i helheten - dessverre 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du mene at forskning er fasitsvar?

Har flere venninner med phd og de har sagt at ingen forskning er fasitsvar

Anonymkode: 4731d...215

JEG har ikke sagt det. Jeg sier at forskningsmetode er noe man bør kjenne til før man begynner med "noen sier at gurkemeie er bedre enn cellegift"-bølgen.  Der eksisterer andre krav til bevis i den deduktive forskningsmetoden, som altså alle naturvitenskapene opererer etter. De kan ikke bare ta et utvalg mennesker som har spist gurkemeie og bruke deres sykehistorier til "bevis". Naturvitenskapelig forskning er å motbevise teorier. Les for eksempel denne: https://forskersonen.no/kronikk-meninger-vaksiner/bevisene-for-at-vaksiner-er-farlige-er-ikke-alltid-bevis/1331965

Dine venninner mener selvsagt at alle forskningsRESULTATER er komplekse og må fortolkes av noen som har peiling. Men resultatene i seg selv er uforanderlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men mange leger har så høy arbeidsbyrde at de har ikke tid til å sette seg ordentlig inn i helheten - dessverre 

Anonymkode: 4731d...215

Men det gjelder ikke HI og barnet hennes, hun er fornøyd med behandlingen barnet mottar, men ikke med at far saboterer den bare fordi han vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er dessverre mange i dag som av ulike grunner har ubalanser i kroppen, blant annet pga maten er ikke like næringsrik som før. 

Anonymkode: 4731d...215

Dette er jo direkte løgn.

Anonymkode: e0306...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo direkte løgn.

Anonymkode: e0306...e60

Ikke jeg som skrev det, men det hun skrev stemmer i mange tilfeller.

Laksen vi spiser har halvert mengde omega3 ift. hva den hadde for ti år siden. Frukt og grønt modnes ikke ferdig i solen, men modnes under eller etter transport, noe som fører til lavere vitamin- og mineralnivåer. Moderne dyrkemetoder utarmer jordsmonnet slik at det inneholder mindre næringsstoffer for grøden. I fremstilling av mat brukes stadig flere kjemikalier, og flere av disse hemmer opptak og omsetning av næringsstoffer. Flere som har undersøkt dette. Svenske Livsmedelverket har bl.a. funnet at frukt som ikke modnes på trærne inneholder mindre vitaminer og at kort i dag inneholder 50 % mindre jern enn tidligere. Dyr og fisk som drettes til matproduksjon gis mat de egentlig ikke er skapt til å spise, noe som gjør at næringssammensetningen i kjøtt og fisk endres i negativ retning - derfor oppdrettslaksen inneholder så lite omega3 sammenlignet med hva den gjorde tidligere. En laks spiser normalt ikke soya...

Anonymkode: 66d51...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo direkte løgn.

Anonymkode: e0306...e60

Jaha? Hvilket belegg har du for å si det?

Naiv tankegang...

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke jeg som skrev det, men det hun skrev stemmer i mange tilfeller.

Laksen vi spiser har halvert mengde omega3 ift. hva den hadde for ti år siden. Frukt og grønt modnes ikke ferdig i solen, men modnes under eller etter transport, noe som fører til lavere vitamin- og mineralnivåer. Moderne dyrkemetoder utarmer jordsmonnet slik at det inneholder mindre næringsstoffer for grøden. I fremstilling av mat brukes stadig flere kjemikalier, og flere av disse hemmer opptak og omsetning av næringsstoffer. Flere som har undersøkt dette. Svenske Livsmedelverket har bl.a. funnet at frukt som ikke modnes på trærne inneholder mindre vitaminer og at kort i dag inneholder 50 % mindre jern enn tidligere. Dyr og fisk som drettes til matproduksjon gis mat de egentlig ikke er skapt til å spise, noe som gjør at næringssammensetningen i kjøtt og fisk endres i negativ retning - derfor oppdrettslaksen inneholder så lite omega3 sammenlignet med hva den gjorde tidligere. En laks spiser normalt ikke soya...

Anonymkode: 66d51...d4e

Et annet viktig moment er at før inneholdt jordsmonn og drikkevann magnesium, mens i dag er det blottet for magnesium. Dette resulterer i at det anslås at 88 % av befolkningen får i seg for lite magnesium. Magnesium er meget viktig for ca 3000 prosesser i kroppen og er essensiell for 300 enzymfunksjoner. 

Dette visste jeg ikke før, men nå som jeg vet det sprayer jeg leggene hver kveld med magnesium (siden det tas best opp gjennom huden) og drikker daglig appelsinjuice med epsomsalt. 

Noe av næringsverdien på eks frukt forringes siden den fraktes fra den andre siden av jordkloden 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke jeg som skrev det, men det hun skrev stemmer i mange tilfeller.

Laksen vi spiser har halvert mengde omega3 ift. hva den hadde for ti år siden. Frukt og grønt modnes ikke ferdig i solen, men modnes under eller etter transport, noe som fører til lavere vitamin- og mineralnivåer. Moderne dyrkemetoder utarmer jordsmonnet slik at det inneholder mindre næringsstoffer for grøden. I fremstilling av mat brukes stadig flere kjemikalier, og flere av disse hemmer opptak og omsetning av næringsstoffer. Flere som har undersøkt dette. Svenske Livsmedelverket har bl.a. funnet at frukt som ikke modnes på trærne inneholder mindre vitaminer og at kort i dag inneholder 50 % mindre jern enn tidligere. Dyr og fisk som drettes til matproduksjon gis mat de egentlig ikke er skapt til å spise, noe som gjør at næringssammensetningen i kjøtt og fisk endres i negativ retning - derfor oppdrettslaksen inneholder så lite omega3 sammenlignet med hva den gjorde tidligere. En laks spiser normalt ikke soya...

Anonymkode: 66d51...d4e

Nettopp. Godt poeng 😊

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo direkte løgn.

Anonymkode: e0306...e60

Det er selvfølgelig helt opp til deg om du vil lukke øynene for realiteten eller ikke

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Pashla skrev:

Men det gjelder ikke HI og barnet hennes, hun er fornøyd med behandlingen barnet mottar, men ikke med at far saboterer den bare fordi han vil det.

Så vet ikke HI enda om barnet blir friskt av å innta syntetiske d-vitaminer 

 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så vet ikke HI enda om barnet blir friskt av å innta syntetiske d-vitaminer 

 

Anonymkode: 4731d...215

Men du mener seriøst at en blogger og noen tilfeldige anonyme på nett skal være stedet hun lytter til råd, altså? Ikke barnets behandlende lege...!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så vet ikke HI enda om barnet blir friskt av å innta syntetiske d-vitaminer 

 

Anonymkode: 4731d...215

Men du mener hi skal høre på en beserwisser på et nettforum som tror hun har funnet sannheten, i stedet for å høre på legen som kjenner barnet?

Anonymkode: 04c99...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pashla skrev:

Men du mener seriøst at en blogger og noen tilfeldige anonyme på nett skal være stedet hun lytter til råd, altså? Ikke barnets behandlende lege...!?

En blogger? Når man er kostholdsveileder er man mer enn en blogger 

 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du mener hi skal høre på en beserwisser på et nettforum som tror hun har funnet sannheten, i stedet for å høre på legen som kjenner barnet?

Anonymkode: 04c99...264

Jeg sier bare hva jeg har lært av kostholdsveileder og at mange leger tenker lite helhetlig 

Jeg tror oppriktig at kostholdsveilederen som ser helheten har mye mer kunnskap om kosthold enn en lege som knapt har hatt om kosthold under studietiden ja

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg sier bare hva jeg har lært av kostholdsveileder og at mange leger tenker lite helhetlig 

Jeg tror oppriktig at kostholdsveilederen som ser helheten har mye mer kunnskap om kosthold enn en lege som knapt har hatt om kosthold under studietiden ja

Anonymkode: 4731d...215

Jeg har og vært hos kostholdsveileder, og det må være noe av det mest ubrukelig jeg har vært med på.

Anonymkode: 04c99...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har og vært hos kostholdsveileder, og det må være noe av det mest ubrukelig jeg har vært med på.

Anonymkode: 04c99...264

De er av ulik kvalitet ja, men hvis du hadde gitt hun jeg refererer til en sjanse så ville du skjønt hvor godt hun var satt deg inn i helheten og hvor vanvittig kunnskapsrik hun er. Jeg trodde jeg kunne mye om kosthold, men skjønte fort hvor lite jeg egentlig kunne. Hun driver med dette på heltid 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De er av ulik kvalitet ja, men hvis du hadde gitt hun jeg refererer til en sjanse så ville du skjønt hvor godt hun var satt deg inn i helheten og hvor vanvittig kunnskapsrik hun er. Jeg trodde jeg kunne mye om kosthold, men skjønte fort hvor lite jeg egentlig kunne. Hun driver med dette på heltid 

Anonymkode: 4731d...215

Og hvor lang utdanning har hun? Og hva slags utdanning har hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dumi skrev:

Og hvor lang utdanning har hun? Og hva slags utdanning har hun?

Hun er "bare" kostholdsveileder så jeg skjønner at det kan høres tynt ut, men hun har lest seg opp på fulltid i 5 år så hun har vanvittig mye kunnskap. Andre kostholdsveiledere jeg har snakket med kan kun overfladisk om kostholdet, mens Kristine Andersen er opptatt av helheten og kompleksiteten. 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun er "bare" kostholdsveileder så jeg skjønner at det kan høres tynt ut, men hun har lest seg opp på fulltid i 5 år så hun har vanvittig mye kunnskap. Andre kostholdsveiledere jeg har snakket med kan kun overfladisk om kostholdet, mens Kristine Andersen er opptatt av helheten og kompleksiteten. 

Anonymkode: 4731d...215

Jeg beklager. Hun er sikkert en fantastisk person. Så litt på bloggen hennes nå. Men jeg ville ha hørt mye mer på en lege enn henne! Det tror, og håper jeg at hun også vil anbefale! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

En blogger? Når man er kostholdsveileder er man mer enn en blogger 

 

Anonymkode: 4731d...215

Bachelor i biologi, foresvevde det meg. Det er IKKE sammenlignbart med embedseksamen i medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er "bare" kostholdsveileder så jeg skjønner at det kan høres tynt ut, men hun har lest seg opp på fulltid i 5 år så hun har vanvittig mye kunnskap. Andre kostholdsveiledere jeg har snakket med kan kun overfladisk om kostholdet, mens Kristine Andersen er opptatt av helheten og kompleksiteten. 

Anonymkode: 4731d...215

Du, jeg har lest meg opp om 2.verdenskrig i det siste. Ble jeg plutselig historiker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Du, jeg har lest meg opp om 2.verdenskrig i det siste. Ble jeg plutselig historiker da?

Hvis du har lest deg opp i fem år, så vissnok....

Og hvis hun har lest seg opp på kosthold i fem år på fulltid, hvorfor har hun ikke en utdanning som tilsvarer det? Da skulle jo hun ha en master? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...