Gå til innhold

Far er alltid i mot legenes anbefalinger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du hadde lest godt nok så hadde du fått med meg at jeg har tatt et kurs, laget av kostholdsveileder, basert på ulike kilder og forskere. 

Du kan søke opp Morley Robbins også, grunnlegger av magnesiumprotokollen. 

Det er ikke bra å pøse på med syntetiske vitaminer. Vitamin D er et hormon og man bør ikke pøse på med det ukritisk . 

Jeg gjorde den feilen før, men nå vet jeg bedre. Dessverre tenker de fleste leger ikke på at mineraler og vitaminer i kroppen samarbeider.

Anonymkode: 4731d...215

Nei, jeg vil at du skal vise til konkrete studier. "Jeg har hørt" er dessverre ikke godt nok som argument. Det finnes flust av elendige kostholdsveiledere som gir råd i alle himmelretninger (Mari Krogshus er et godt eksempel). Ett kurs gjør deg IKKE kompetent til å gi råd som går mot legens anbefaling.

Anonymkode: e0306...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg vil at du skal vise til konkrete studier. "Jeg har hørt" er dessverre ikke godt nok som argument. Det finnes flust av elendige kostholdsveiledere som gir råd i alle himmelretninger (Mari Krogshus er et godt eksempel). Ett kurs gjør deg IKKE kompetent til å gi råd som går mot legens anbefaling.

Anonymkode: e0306...e60

I motsetning til hva mange tror så er ikke legen et fasitsvar. 

Leger har generelt lite kunnskap om kosthold. 

Mulig det finnes mange dårlige kostholdsveiledere, men hun jeg refererer til har studert kosthold og helhetlig helse i 5 år. 

Man kan ikke ta alt leger sier for god fisk, kritisk sans bør man ha uansett hvilken yrkesgruppe man får råd fra.

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I motsetning til hva mange tror så er ikke legen et fasitsvar. 

Leger har generelt lite kunnskap om kosthold. 

Mulig det finnes mange dårlige kostholdsveiledere, men hun jeg refererer til har studert kosthold og helhetlig helse i 5 år. 

Man kan ikke ta alt leger sier for god fisk, kritisk sans bør man ha uansett hvilken yrkesgruppe man får råd fra.

Anonymkode: 4731d...215

Å "studere kosthold og helhetlig helse i 5 år" gjør deg heller ikke kompetent til å gi råd som går mot legens anbefaling, altså.

Evidensbyrden ligger på den som kommer med en uttalelse som går mot samlet konsensus - i dette tilfellet deg. Samtidig må jeg si at det er litt komisk at du snakker om kritisk sans, når du som anonym på et babyforum påstår å ha mer kunnskap enn hele den samlede legevitenskapen.

For øvrig har du enda ikke svar på hvilken utdannelse du har, eller hvilket universitet du har tatt graden din ved.

Anonymkode: e0306...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215. Jeg har selv en doktorgrad i medisin (dog ikke på dette feltet), og måtte søke litt. Mannen du refererer til har ikke en eneste artikkel på PubMed. Han står oppgitt med en bachelorgrad i biologi. Stoler du virkelig mer på ham enn leger og evidensbasert forskning? Dette er på linje med religion, og rådene du gir er i verste fall farlige. 

Anonymkode: 862bf...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

215. Jeg har selv en doktorgrad i medisin (dog ikke på dette feltet), og måtte søke litt. Mannen du refererer til har ikke en eneste artikkel på PubMed. Han står oppgitt med en bachelorgrad i biologi. Stoler du virkelig mer på ham enn leger og evidensbasert forskning? Dette er på linje med religion, og rådene du gir er i verste fall farlige. 

Anonymkode: 862bf...31d

Takk, samme her. Jeg lurte til og med på om jeg hadde skrevet navnet hans feil. Jeg holder på med master i biomedisin. Er sjokkert over hva enkelte lirer av seg på internett.

Anonymkode: e0306...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:
Nærmere forklart ut fra kurset jeg har tatt. Det er viktig å skjønne at kroppen er kompleks og det er ikke bare å pøse på med det man mangler og tro at det er løsningen. Dessverre er det ikke så enkelt 
 
 
"Hårmineralanalyse er lurt å ta siden blodprøver ofte kun gir et øyeblikksbilde. Hårmineralanalyse gir bedre oversikt over tid , f.eks tungmetaller. Eksempelvis: har man passe mengde natrium i forhold til kalium? Hva med magnesium i forhold til natrium?
 
OBS: Mange stoffer i kroppen jobber sammen og skal være i riktig balanse. 
- mineraler
- vitamin A og vitamin D (disse to skal være i balanse)
 
Ifølge Morley Robbins er det katastrofalt å ta høye doser vitamin D. For mye vitamin D er med på å undertrykke vitamin A og vitamin A er helt avgjørende for CERULOPLASMIN i leveren. 
Vitamin D er et hormon og man skal IKKE pøse på med det ukritisk. 
Underliggende årsak til lav vitamin D er oftest at magnesium er lav. 
 
ALLE STOFFER JOBBER SAMMEN OG REGULERER HVERANDRE. DETTE GLEMMER OFTE LEGENE. 
SELV OM MAN MANGLER "X", "Y" OG "Z" BETYR DET IKKE AT MAN SKAL PØSE PÅ MED DET. 
 
SOL, TORSKELEVEROLJE OG NATURLIG VITAMIN D I MAT ER GODE KILDER TIL VITAMIN D.
 
Ved tilskudd av syntetisk vitamin D så tappes kroppen for kalium...
Magnesium er et mineral og elektrolytt som har/er medvirkende i over 3000 enzymfunksjoner i kroppen . 
Over 300 enzymer er avhengig av magnesium.
Ifølge Morley Robbins er stress et viktig stikkord. Ved stress tappes kroppen særlig for magnesium. 
 
Lav magnesium bidrar til høyt kortisol (stresshormon).
Inflammasjon skapes av jern og ubunden kobber.
I forhold til stoffskifte er binyrene organ som er oversett. Flere forskere hevder at det er aldri stoffskifteproblemer uten binyreproblemer. KALIUM, KALSIUM MAGNESIUM OG NATRIUM  -- KROPPEN STYRES AV DISSE RATIOENE.
Det blir opphopning av toksiske kobber og jern i lever og derfor blir mange ikke bedre av Levaxin (medikament mot lavt stoffskifte) ved stoffskifteprøver."
 
 

 

Anonymkode: 4731d...215

Endelig et fornuftig menneske her inne 🙌

Anonymkode: 2c35e...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til anonym 215 - jeg vet at det er mye i det du skriver, har erfart det på egen kropp.

Men det du driver med her er ikke bra. For det første så stjeler du fra de som har laget kursmaterialet du har fått ved at du kopierer fra det uten lov og uten å oppgi kilde. Du bruker sitat, men ikke hvor sitatene kommer fra. Har du tillatelse til å offentliggjøre alt du gjør på dette måten?

For det andre - du snakker som en som er nyfrelst i en menighet. Og på den måten glemmer du noe avgjørende - ydmykhet for andres kunnskap og meninger. Det er ingen tvil om at det innen tradisjonell medisin er store mangler når det kommer til kost- og ernæring og også mtp. hvilke testmetoder som brukes. Det er jo nesten tragikomisk at hårmineralanalyse er godkjent i norsk rettsvesen som bevis, men at vanlige leger knapt har hørt om det, og har de hørt om det så avfeier de det ofte uten å vite noe eller nok om det. Men det er også mye bra innen moderne medisin. Og det skal man ha respekt for. Måten du er så kategorisk på virker dessverre polariserende og øker distansen mellom tradisjonell medisin og nyere forskning innen kost og ernæring og testemetoder og samvirke mellom ulike stoffer i kroppen. Konklusjonen er dermed at du - fordi du dessverre fremstiller deg selv på en lite profesjonell måte - drukner ditt eget budskap (som ikke en gang er ditt eget budskap, men noe du har stjålet fra andre uten å gi kilder).

Før du har tillatelse fra kursholder til å kopiere uhemmet fra materialet, ikke legg ut noe mer. Og skulle du få tillatelse til å legge ut, da må du oppgi kildene dine!

Anonymkode: 66d51...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

215. Jeg har selv en doktorgrad i medisin (dog ikke på dette feltet), og måtte søke litt. Mannen du refererer til har ikke en eneste artikkel på PubMed. Han står oppgitt med en bachelorgrad i biologi. Stoler du virkelig mer på ham enn leger og evidensbasert forskning? Dette er på linje med religion, og rådene du gir er i verste fall farlige. 

Anonymkode: 862bf...31d

Ja, jeg stoler mer på han og evidensbasert forskning. 

Skolemedisinen inneholder mye bra, samtidig har de et stort forbedringspotensiale. 

Ifølge Morley Robbins er magnesiumprotokollen en protokoll som går ut på å tilnærme seg uhelse/sykdom med å finne rotårsak. For meg virker det også logisk og heller ta utgangspunkt i rotårsaken kontra å behandle symptomene. Ifølge kostholdsveileder Kristine Andersen og Morley Robbins er det mye større sjanse for langvarig/varig helbredelse ved at man finner rotårsaken i motsetning til å behandle symptomene. 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til anonym 215 - jeg vet at det er mye i det du skriver, har erfart det på egen kropp.

Men det du driver med her er ikke bra. For det første så stjeler du fra de som har laget kursmaterialet du har fått ved at du kopierer fra det uten lov og uten å oppgi kilde. Du bruker sitat, men ikke hvor sitatene kommer fra. Har du tillatelse til å offentliggjøre alt du gjør på dette måten?

For det andre - du snakker som en som er nyfrelst i en menighet. Og på den måten glemmer du noe avgjørende - ydmykhet for andres kunnskap og meninger. Det er ingen tvil om at det innen tradisjonell medisin er store mangler når det kommer til kost- og ernæring og også mtp. hvilke testmetoder som brukes. Det er jo nesten tragikomisk at hårmineralanalyse er godkjent i norsk rettsvesen som bevis, men at vanlige leger knapt har hørt om det, og har de hørt om det så avfeier de det ofte uten å vite noe eller nok om det. Men det er også mye bra innen moderne medisin. Og det skal man ha respekt for. Måten du er så kategorisk på virker dessverre polariserende og øker distansen mellom tradisjonell medisin og nyere forskning innen kost og ernæring og testemetoder og samvirke mellom ulike stoffer i kroppen. Konklusjonen er dermed at du - fordi du dessverre fremstiller deg selv på en lite profesjonell måte - drukner ditt eget budskap (som ikke en gang er ditt eget budskap, men noe du har stjålet fra andre uten å gi kilder).

Før du har tillatelse fra kursholder til å kopiere uhemmet fra materialet, ikke legg ut noe mer. Og skulle du få tillatelse til å legge ut, da må du oppgi kildene dine!

Anonymkode: 66d51...d4e

Siden kurset er et webinar så har jeg dessverre ikke kildene skriftlig,men kan spørre Kristine Andersen om hun kan legge ut kildene

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du hadde lest godt nok så hadde du fått med meg at jeg har tatt et kurs, laget av kostholdsveileder, basert på ulike kilder og forskere. 

Du kan søke opp Morley Robbins også, grunnlegger av magnesiumprotokollen. 

Det er ikke bra å pøse på med syntetiske vitaminer. Vitamin D er et hormon og man bør ikke pøse på med det ukritisk . 

Jeg gjorde den feilen før, men nå vet jeg bedre. Dessverre tenker de fleste leger ikke på at mineraler og vitaminer i kroppen samarbeider.

Anonymkode: 4731d...215

At du skriver det beviser da absolutt ingenting som helst

Anonymkode: 04c99...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du skriver det beviser da absolutt ingenting som helst

Anonymkode: 04c99...264

Kurset er et webinar og jeg har betalt for det. Eneste måten jeg kan få kildene på et å spørre kursholder

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden kurset er et webinar så har jeg dessverre ikke kildene skriftlig,men kan spørre Kristine Andersen om hun kan legge ut kildene

Anonymkode: 4731d...215

Du misforstår - det er du som er ansvarlig for å legge ut kilder, her.

Som sagt, jeg har erfaring både fra egen og andres kropp og helse på at ortomolekylærmedisin fungerer, og dessverre at det er et enormt oversett område av medisinen, men også en del av medisinen som kunne både forebygget sykdom og reparert.

Men du må få et profesjonelt forhold til hvordan du omgås og bruker den informasjonen du har fått, for det har du ikke pr. i dag.

Anonymkode: 66d51...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 14.11, Anonym bruker skrev:

Har du noen mulighet til å få fratatt ham... arg.... der stoppet hodet mitt... foreldreansvaret? Tror du i så fall må til retten, men det tenker jeg det er verdt med tanke på mange år som ligger foran deg og gutten hvor det å få gitt ham riktig medisinsk behandling kan være avgjørende. Vet det er noe de ikke gjerne tar fra foreldre, men om du får hele ansvaret kan han ikke stoppe behandling.

Når det gjelder D-vitaminer så er jo ikke det medisiner, det er et næringsstoff som kroppen er helt avhengig av. Selv har jeg en kropp som av ukjent årsak vanskelig tar opp og lager D-vitamin. En sommer for få år siden var jeg ute flere timer hver eneste dag, brukte lite eller ingen solkrem, spiste makrell i tomat fem dager i uken og sild de to andre, tok 60-100 µg D3 som tilskudd hver eneste dag og tok tran daglig. Når sommeren var over var jeg helt på grensen til en mangel på D-vitaminer. Det "skal ikke være mulig", men det er det. Heldigvis er det ikke slik for alle, men jeg hører stadig om flere og flere som ikke har høye nok D-vit.nivåer, selv om de er nok ute og spiser sunt og riktig. Konsekvensen av lave verdier med D-vitamin kan være enorme - redusert immunforsvar, betennelser i kroppen, fatigue, langvarig kan det også gjøre at kroppen ikke greier å bekjempe kreft.... D-vit.mangel kan også gjøre at man utvikler både astma og allergier...

Forsøk å få rettens medhold!

Anonymkode: 66d51...d4e

Dette handler jo ikke kun om D-vitaminer. Mange vitaminer og mineraler i kroppen samarbeider. 

Vitamin D er et hormon.

Kanskje du burde tatt tilskudd av magnesium? Nesten umulig å få i seg nok i dag via maten. Vit D er avhengig av magnesium for å produseres 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette handler jo ikke kun om D-vitaminer. Mange vitaminer og mineraler i kroppen samarbeider. 

Vitamin D er et hormon.

Kanskje du burde tatt tilskudd av magnesium? Nesten umulig å få i seg nok i dag via maten. Vit D er avhengig av magnesium for å produseres 

Anonymkode: 4731d...215

Er fullstendig klar over akkurat det. Jeg har tatt magnesiumtilskudd også i årevis uten at det påvirket mine D-vit. nivåer. Men min kropp følger ikke helt normalen.

Poenget mitt til Hi, som hun kanskje kan roe far med, er at D-vit. ikke er medisin og at det heller ikke er sikkert bare kosthold er nok til å få høye nok verdier (slik far påstår).

Anonymkode: 66d51...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er fullstendig klar over akkurat det. Jeg har tatt magnesiumtilskudd også i årevis uten at det påvirket mine D-vit. nivåer. Men min kropp følger ikke helt normalen.

Poenget mitt til Hi, som hun kanskje kan roe far med, er at D-vit. ikke er medisin og at det heller ikke er sikkert bare kosthold er nok til å få høye nok verdier (slik far påstår).

Anonymkode: 66d51...d4e

Det kan være vanskelig å finne rotårsaken til mineral-eller vitaminubalanser. 

Det er dessverre mange i dag som av ulike grunner har ubalanser i kroppen, blant annet pga maten er ikke like næringsrik som før. 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg stoler mer på han og evidensbasert forskning. 

Skolemedisinen inneholder mye bra, samtidig har de et stort forbedringspotensiale. 

Ifølge Morley Robbins er magnesiumprotokollen en protokoll som går ut på å tilnærme seg uhelse/sykdom med å finne rotårsak. For meg virker det også logisk og heller ta utgangspunkt i rotårsaken kontra å behandle symptomene. Ifølge kostholdsveileder Kristine Andersen og Morley Robbins er det mye større sjanse for langvarig/varig helbredelse ved at man finner rotårsaken i motsetning til å behandle symptomene. 

Anonymkode: 4731d...215

Du, skolemedisinen bygger på evidensbasert forskning og kurerer sykdommer, ikke symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket belegg har du for å si at legen gir råd basert på århundrer med forskning?

Verden er ikke så svart-hvit 

Anonymkode: 4731d...215

Øøøøh…. Den er ikke så svart/hvit at legevitenskapen bygger på århundrer med forskning? Jo, den gjør jo det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pashla skrev:

Du, skolemedisinen bygger på evidensbasert forskning og kurerer sykdommer, ikke symptomer.

Da jeg fikk påvist høyt blodtrykk, var det ingen som spurte hvorfor blodtrykket mitt var forhøyet. Jeg fikk blodtrykksenkende medisiner, og det var det. I etterkant har det vist seg svært vanskelig å slutte på disse medisinene, fordi legen ikke vet hva som skjer hvis jeg slutter på dem. 

Er dette å kurere en sykdom eller behandle et symptom? 

Anonymkode: 9f7b0...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg fikk påvist høyt blodtrykk, var det ingen som spurte hvorfor blodtrykket mitt var forhøyet. Jeg fikk blodtrykksenkende medisiner, og det var det. I etterkant har det vist seg svært vanskelig å slutte på disse medisinene, fordi legen ikke vet hva som skjer hvis jeg slutter på dem. 

Er dette å kurere en sykdom eller behandle et symptom? 

Anonymkode: 9f7b0...7b6

Høyt blodtrykk kan være en sykdom i seg selv, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Pashla skrev:

Du, skolemedisinen bygger på evidensbasert forskning og kurerer sykdommer, ikke symptomer.

Det du skriver her tror jeg du utmerket godt vet ikke er den hele sannheten.

Ta f.eks. høyt kolesterol. Man settes på kolesterolsenkende medisiner og slenger gjerne på noe blodfortynnende i samme slengen. For å behandle symptomer og "forebygge". Det gjør ingenting med årsaken til at man har høyt kolesterol - noe som (bortsett fra noen få som har en genetisk variant av høyt kolesterol) for de fleste har kun med dårlig kosthold og livsstil å gjøre. Statiner er bevist å ha store bivirkninger, likevel settes en stor del av befolkningen på denne medisinen uten at man gjør noe som helst med årsaken bak. Noe som ville vært helt uten bivirkninger, ofte ha bedre effekt en medikamentene og uten kostnader for staten... Slike eksempler er det altfor mange av!

Og evidensbasert forskning kan man også diskutere... det opplyses f.eks. sjelden at halvparten av den såkalte evidensbaserte forskningen aldri offentliggjøres - ofte fordi resultatene de fikk ikke var de resultatene de ønsket eller de resultatene som vil gi profitt i legemiddelindustrien. Legemiddelindustrien er dømt en rekke ganger for å hemmeligholde preparaters bivirkninger og for å markedsføre medikamentene til bruk de aldri er godkjent for (eller vist effekt for i forskning). Legemiddelfinansiert forskning har 20 % større sjanse for å presentere positive funn enn uavhengig forskning. Eller at legemidler nå ser ut til å være tredje vanligste årsak til dødsfall i vår del av verden.

Ja, mye bra i skolemedisinen og også mye bra forskning. Vi trenger skolemedisinen uten tvil. Men siden det også er storprofitt i denne bransjen så er det dessverre også enormt mye snusk og bedrag. Direktøren i Merck uttalte en gang at målet deres var å få alle friske til å bruke medisiner, for det er der det største markedet og profitten ligger.

 

Anonymkode: 66d51...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Pashla skrev:

Du, skolemedisinen bygger på evidensbasert forskning og kurerer sykdommer, ikke symptomer.

Javisst kureres sykdommer, men ikke alle. 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det du skriver her tror jeg du utmerket godt vet ikke er den hele sannheten.

Ta f.eks. høyt kolesterol. Man settes på kolesterolsenkende medisiner og slenger gjerne på noe blodfortynnende i samme slengen. For å behandle symptomer og "forebygge". Det gjør ingenting med årsaken til at man har høyt kolesterol - noe som (bortsett fra noen få som har en genetisk variant av høyt kolesterol) for de fleste har kun med dårlig kosthold og livsstil å gjøre. Statiner er bevist å ha store bivirkninger, likevel settes en stor del av befolkningen på denne medisinen uten at man gjør noe som helst med årsaken bak. Noe som ville vært helt uten bivirkninger, ofte ha bedre effekt en medikamentene og uten kostnader for staten... Slike eksempler er det altfor mange av!

Og evidensbasert forskning kan man også diskutere... det opplyses f.eks. sjelden at halvparten av den såkalte evidensbaserte forskningen aldri offentliggjøres - ofte fordi resultatene de fikk ikke var de resultatene de ønsket eller de resultatene som vil gi profitt i legemiddelindustrien. Legemiddelindustrien er dømt en rekke ganger for å hemmeligholde preparaters bivirkninger og for å markedsføre medikamentene til bruk de aldri er godkjent for (eller vist effekt for i forskning). Legemiddelfinansiert forskning har 20 % større sjanse for å presentere positive funn enn uavhengig forskning. Eller at legemidler nå ser ut til å være tredje vanligste årsak til dødsfall i vår del av verden.

Ja, mye bra i skolemedisinen og også mye bra forskning. Vi trenger skolemedisinen uten tvil. Men siden det også er storprofitt i denne bransjen så er det dessverre også enormt mye snusk og bedrag. Direktøren i Merck uttalte en gang at målet deres var å få alle friske til å bruke medisiner, for det er der det største markedet og profitten ligger.

 

Anonymkode: 66d51...d4e

Det Kristine Andersen også uttaler i kurset, altså det handler jo om hvordan man kan støtte opp om kroppens egne mekanismer. Noen ganger er medisin helt nødvendig, men ikke alltid. Legemiddelindustrien tjener rått på at leger anbefaler ulik medisin til sine pasienter. En annen faktor er at legene har dessverre ofte dårlig tid og i stedet for å se grundig gjennom helheten å finne rotårsaken så er det enklere å skrive ut en resept på medisin. Altså behandles symptomet og ikke årsaken 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pashla skrev:

Høyt blodtrykk kan være en sykdom i seg selv, det.

Kanskje du hadde fått senket blodtrykket ved å gjennomføre ulike tiltak som støttet opp om kroppens egne mekanismer?

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Pashla skrev:

Øøøøh…. Den er ikke så svart/hvit at legevitenskapen bygger på århundrer med forskning? Jo, den gjør jo det!

Forskning er ingen fasitsvar og det å forske på mennesker har alltid vært og kommer alltid til å være vanskelig . Verdt å vite at mye av forskning er kjøpt og betalt 

Anonymkode: 4731d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forskning er ingen fasitsvar og det å forske på mennesker har alltid vært og kommer alltid til å være vanskelig . Verdt å vite at mye av forskning er kjøpt og betalt 

Anonymkode: 4731d...215

Forskningen i seg selv kan være betalt - resultatene må imidlertid vise konkrete funn. "Er ingen fasitsvar" - altså, har du tatt forberedende overhodet..? Du kjenner ikke forskningens metode i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...