Gå til innhold

Gravid, og mannen ønsker absolutt ikke ett barn til, hva gjør jeg?


Charlotte123

Anbefalte innlegg

Sug så mye du penger du kan ut av far, fvk vil hjelpe deg med å klemme ut den svampen! De hater menn.

Det eneste som er dumt med at barnet distanseres fra far er at det vil tape på alle fronter, psykisk og fysisk.

Anonymkode: 9bf30...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sug så mye du penger du kan ut av far, fvk vil hjelpe deg med å klemme ut den svampen! De hater menn.

Det eneste som er dumt med at barnet distanseres fra far er at det vil tape på alle fronter, psykisk og fysisk.

Anonymkode: 9bf30...2ad

Sa han som mener at menn skal slippe å ta ansvar for sine handlinger...

Anonymkode: 3df2d...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sug så mye du penger du kan ut av far, fvk vil hjelpe deg med å klemme ut den svampen! De hater menn.

Det eneste som er dumt med at barnet distanseres fra far er at det vil tape på alle fronter, psykisk og fysisk.

Anonymkode: 9bf30...2ad

Tydeligvis er det ikke nødvendigvis et tap å være distansert fra far. Ikke alle fedre er noe å samle på. Noen velger å flagge sine begrensninger høyere enn andre...

Anonymkode: c2003...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen prevansjonsmiddel er 100% sikkert. P-pille er vel 98% sikkert om det blir tatt riktig, så noen blir faktisk gravide på p-pillen altså. Tror den reelle sikkerheten på p-piller er under 90%, men da er litt brukerfeil med i statistikken, man har litt diare, tar noen tabletter som setter ned virkningen, kaster opp eller glemmer rett og slett en pille eller to.

Min mamma ble gravid selv om hun var steriliser, i følge gynekologen skjer det 1 av 2.000 kvinner, så det er sjelden, men det skjer det også.

Anonymkode: cb649...b37

P-piller som blir tatt riktig er så godt som 100% sikre. Når man sier 98% er dette ved "typisk bruk", som innebærer at kvinner slurver, glemmer, kaster opp, har diare, el.l. Ved "anbefalt bruk" er det noe slikt som 0,001% som blir gravide på pillen. Kondom er mindre sikkert enn p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 22.5.2019 den 22.25, Anonym bruker skrev:

«Helsøsken»?? Det har alt å si både for mor og barn at de er helsøsken

Anonymkode: 9c1a6...392

Hvilket århundre lever du i? Jeg har to barn med forskjellig far. De to er søsken, hverken mer eller mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 12.41, Anonym bruker skrev:

Jeg har lite sans for den holdningen der. 

Hva slags prevensjon har sviktet her? Håper ikke du går på pillen og har somla eller kastet opp. Hvorfor legge alt ansvaret på mannen egentlig? Jeg har sett andre tråder her hvor det ble et barn mot mannens vilje og han stilte ikke opp siden. Ja, sånn blir det når en kvinne velger å drite i hva mannen vil. Da driter han også i oppfølging av et barn som kun kom til verden fordi hun ville det. Skal en kvinne ta avgjørelsen alene, så får hun også ta ansvaret alene. Menn har ingen påvirkning på om det blir eller ikke blir barn etter unnfangelse. Jeg har ingen annen løsning enn jurdisk abort for slike tilfeller. Å ta avgjørelsen alene, men å kun ønske 50% av oppfølging og kostnadene de neste 20 årene, tror jeg er lett å ønske seg, men kan bli vanskelig i praksis. Det er klart, det kan snu og han kan forandre mening etter at barnet er født, men hvis han ikke gjør det så er du allerede varslet. Han har sagt hva han mener om dette. 

Kvinner som driter i hva mennene deres mener, bør bare flytte ut. De har ikke noe i forhold å gjøre. Et forhold dreier seg ikke om egotripper, egne meninger og behov. Det dreier seg om en familie som samlet tar avgjørelser. 

Anonymkode: 09e99...a03

Alle menn veit korleis born blir til. Dei burde kanskje lese seg opp på kva det betyr at ein prevansjon er td 99 % sikker, sjølv om det for meg er logisk. Viss dei verkeleg ikkje vil ha barn får dei sterilisere seg. I hi sitt tilfelle har ho gått på p-pilla, og gjort alt rett. Menn må snart skjønne at sex kan føre til barn, sjølv om ein går på prevansjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.5.2019 den 16.05, Anonym bruker skrev:

Altså, hvis man har tatt alle pillene slavisk (slik du sier) så skal man ikke kunne bli gravid. Jeg tror ikke du er helt ærlig her. Du må jo ha slurvet med pillene for å bli gravid. 

De som blir gravide på pilla har som regel slurvet. Glemt en pille her og der.

Anonymkode: a4cbb...c62

Les her, https://sml.snl.no/p-piller ved riktig bruk vil 3 av 1000 k inner bli gravid i løpet av eit år. Dette burde faktisk menn sette seg litt betre inn i. Trur dei fleste trur dei er heilt sikre så lenge dama går på prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, aanonym skrev:

Hvilket århundre lever du i? Jeg har to barn med forskjellig far. De to er søsken, hverken mer eller mindre. 

De er jo per definisjon halvsøsken? Selv om de er like tett knyttet som helsøsken. 

Anonymkode: 221e6...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt litt på om du har kommet til en løsning HI? Og hvordan går det med dere?

Anonymkode: 3923b...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gitt opp et barn som jeg allerede hadde i magen. Dette er jo ikke noe å diskutere en gang. Barnet er allerede "laget". Du kan jo ikke kvitte deg med det, du kommer til å angre som en hund senere. For en egoistisk type!

Anonymkode: fff53...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, aanonym skrev:

Hvilket århundre lever du i? Jeg har to barn med forskjellig far. De to er søsken, hverken mer eller mindre. 

Det er vel spesielt i vårt århundre det er okei for barn å ha samme pappa å reise på evt samvær til istedenfor å måtte reise til forskjellige fedre.

Selvfølgelig er halvsøsken søsken, selvfølgelig er de glad i hverandre som søsken og alt det der, men de har forskjellige fedre og sånn vil det alltid være. Uansett om den ene reiser på samvær mens den andre blir igjen, eller de reiser til hver sin far, så vil de alltid ha hver sin far.

Om HI sin mann faktisk bryter ut vil de to søsknene alltid ha hverandre, de vil reise på samvær til samme far og det vil være positivt både for dem og mammaen at de faktisk har samme far.

 

Anonymkode: cb649...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal søke opp og skrive ut følgende skjema: Begjæring om sterilisering. Be han fylle det ut og bestille time hos fastlege med det samme. Det er greit å sjekke at han virkelig mener det, så blir det i alle fall ingen nummer 3.

Jeg ville ikke tatt abort om jeg var deg. 

Anonymkode: 5f9b5...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...