Gå til innhold

Gravid, og mannen ønsker absolutt ikke ett barn til, hva gjør jeg?


Charlotte123

Anbefalte innlegg

Behold babyen❤️

Om din mann vil sterilisere seg, så får han det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Charlotte123 skrev:

hei. 

Trenger sårt tips og råd. 

Jeg og min samboer har vært ilag i 5 år og vi har en sønn på 3 år. Når har det seg slik at jeg har ønsket ett søsken til barnet mitt lenge, og har alltid sagt at jeg skulle ha 2. 

Men for en stund siden så bestemte samboern min seg for at han vil ikke ha flere alikevell, og er nå ganske bestemt. Men så har det seg sånn at jeg nå har blitt gravid, og jeg har veldig lyst på ett til barn, mens han mener han føler seg sviket, forrådt, og lite verdt. Og sier han skal sterilisere seg, og angrer på at vi hadde sex. 

 Jeg er veldig lei meg, og vet at jeg blir aldri å tilgi megselv om jeg tar abort når jeg ikke ønsker det selv. 

Hva skal jeg gjøre? Han ønsker ikke å gjøre det slutt, men sier at jeg gjør noe forferdelig med han, men jeg lnsker bare at sønnen vær skal ha søsken, ser at han hadde hadd stor glede av det! 

 

Tar imot tips og råd og allt. Hva skal jeg gjøre??

Du driter i mannen. Gir barnet ditt ett søsken. Hadde aldri tvilt på det. Jeg var singel da jeg tok abort for mange år siden. Men aldri i livet om jeg hadde klart å ta abort og fortsatt bo sammen med mannen. Du kan ikke frarøve ditt barn et søsken. Nå er du jo gravid alt. Synes mannen din burde tåle det faktisk. Han lot det jo skje. 

Anonymkode: b5e64...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det forholdet deres kommer nok ikke til å vare uansett.  Få barnet, så blir de helsøsken. Du vil sikkert finne ny mann 

Anonymkode: 079a9...af7

Enig med deg. Fint med helsøsken før eventuelt nye barn med ny mann.

Anonymkode: b5e64...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Charlotte123 skrev:

Han mener det er så lite ønsket, å siden det var den eneste tingen han ike ønsker, å da ska bli tvinget så mener han at hm føler seg voldtatt, og sier han ikke er noe donor, og at han ikke skulle hatt sex med meg. 

 Eneste grunnen han har å gi meg for at han ikke ønsker barn er at han ikke vil ha mere ansvar og at det er en risiko

Hæ? Tar du abort, kommer du til å angre. Du kommer alltid til å være bitter på han. Nå ER du gravid. Nå får dere beholde det. Barnet ER jo ønsket. Av deg og det andre barnet ditt.  

Anonymkode: b5e64...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det har det ikke. Det er bare tull. Men nå er jo barnet på vei uansett.

Anonymkode: c2003...c5c

Joda. 

Anonymkode: b5e64...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar abort kommer garantert forholdet til å ryke, du kommer aldri til å komme over bitterheten du ville fått mot han. Du vil alltid tenke på hvordand det ville vært for det eldste barnet med et søsken, hvordan du ville hatt det som mamma til to. Du ville alltid savnet det barnet som manglet.

Om du får barnet mot hans vilje vil kanskje det også være en stri tørn for forholdet, men da har det ihvertfall en sjanse. 

Anonymkode: cb649...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For all del, behold barnet, hvis ikke er det stor sjanse for at du vil angre. Søsken er gull.

Dessverre får jeg veldig dårlig inntrykk av mannen din ut fra hva jeg leser. Han fremstår veldig umoden ut fra det du skisserer og jeg synes han behandler deg dårlig. 

Du bør virkelig gå inn i deg selv og vurdere om dette er ett forhold du vil fortsette i

Anonymkode: 08360...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uker har han hatt på å venne seg til tanken? 

For dette høres veldig ut som katastrofetanker, og ord sagt av en panikkslagen, usikker mann. 

Og da kan det faktisk hende at det går over, og at han får dårlig samvittighet for det han sa, og følte, nå.

Ville gitt ham litt tid, men samtidig vært bestemt på at du ER gravid, og dette ER hans barn. Så blir det opp til ham hva han vil gjøre; ta imot barnet, være en far og ta ansvar, eller gi seg over til galskapen og stikke av (eller være slem mot dere, det tilsvarer det samme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Drit i gubben og behold babyen. Han kunne beskyttet seg hvis han ikke ville ha flere barn. 

Anonymkode: 7e3ae...bf5

Jeg har lite sans for den holdningen der. 

Hva slags prevensjon har sviktet her? Håper ikke du går på pillen og har somla eller kastet opp. Hvorfor legge alt ansvaret på mannen egentlig? Jeg har sett andre tråder her hvor det ble et barn mot mannens vilje og han stilte ikke opp siden. Ja, sånn blir det når en kvinne velger å drite i hva mannen vil. Da driter han også i oppfølging av et barn som kun kom til verden fordi hun ville det. Skal en kvinne ta avgjørelsen alene, så får hun også ta ansvaret alene. Menn har ingen påvirkning på om det blir eller ikke blir barn etter unnfangelse. Jeg har ingen annen løsning enn jurdisk abort for slike tilfeller. Å ta avgjørelsen alene, men å kun ønske 50% av oppfølging og kostnadene de neste 20 årene, tror jeg er lett å ønske seg, men kan bli vanskelig i praksis. Det er klart, det kan snu og han kan forandre mening etter at barnet er født, men hvis han ikke gjør det så er du allerede varslet. Han har sagt hva han mener om dette. 

Kvinner som driter i hva mennene deres mener, bør bare flytte ut. De har ikke noe i forhold å gjøre. Et forhold dreier seg ikke om egotripper, egne meninger og behov. Det dreier seg om en familie som samlet tar avgjørelser. 

Anonymkode: 09e99...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lite sans for den holdningen der. 

Hva slags prevensjon har sviktet her? Håper ikke du går på pillen og har somla eller kastet opp. Hvorfor legge alt ansvaret på mannen egentlig? Jeg har sett andre tråder her hvor det ble et barn mot mannens vilje og han stilte ikke opp siden. Ja, sånn blir det når en kvinne velger å drite i hva mannen vil. Da driter han også i oppfølging av et barn som kun kom til verden fordi hun ville det. Skal en kvinne ta avgjørelsen alene, så får hun også ta ansvaret alene. Menn har ingen påvirkning på om det blir eller ikke blir barn etter unnfangelse. Jeg har ingen annen løsning enn jurdisk abort for slike tilfeller. Å ta avgjørelsen alene, men å kun ønske 50% av oppfølging og kostnadene de neste 20 årene, tror jeg er lett å ønske seg, men kan bli vanskelig i praksis. Det er klart, det kan snu og han kan forandre mening etter at barnet er født, men hvis han ikke gjør det så er du allerede varslet. Han har sagt hva han mener om dette. 

Kvinner som driter i hva mennene deres mener, bør bare flytte ut. De har ikke noe i forhold å gjøre. Et forhold dreier seg ikke om egotripper, egne meninger og behov. Det dreier seg om en familie som samlet tar avgjørelser. 

Anonymkode: 09e99...a03

Menn som ikke ønsker barn, kan sterilisere seg. Man jukker ikke løs, og skaper et helvete fordi naturen gjør det naturen skal, etterpå. Det handler ikke om «egotripper». Det handler om at man enten forebygger graviditet så godt man kan, ved prevensjon eller forhindrer graviditet fullstendig ved sterilisering. En abort er ikke en lettvint løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Gulltopp&Lillebjørn skrev:

Menn som ikke ønsker barn, kan sterilisere seg. Man jukker ikke løs, og skaper et helvete fordi naturen gjør det naturen skal, etterpå. Det handler ikke om «egotripper». Det handler om at man enten forebygger graviditet så godt man kan, ved prevensjon eller forhindrer graviditet fullstendig ved sterilisering. En abort er ikke en lettvint løsning. 

Helt enig med deg så lenge hun bevisst ikke har gått inn for å lure han. Uansett hva dama sier bør han beskytte seg hvis han ikke vil ha flere barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Musemora skrev:

Helt enig med deg så lenge hun bevisst ikke har gått inn for å lure han. Uansett hva dama sier bør han beskytte seg hvis han ikke vil ha flere barn. 

 

Nei, hun sier i tråden flere ganger at hun har slavisk tatt p-piller. Men klart, ingen prevensjon er 100% sikker. Så da bør han selv hive på et kondom, eller annet for å forsikre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lite sans for den holdningen der. 

Hva slags prevensjon har sviktet her? Håper ikke du går på pillen og har somla eller kastet opp. Hvorfor legge alt ansvaret på mannen egentlig? Jeg har sett andre tråder her hvor det ble et barn mot mannens vilje og han stilte ikke opp siden. Ja, sånn blir det når en kvinne velger å drite i hva mannen vil. Da driter han også i oppfølging av et barn som kun kom til verden fordi hun ville det. Skal en kvinne ta avgjørelsen alene, så får hun også ta ansvaret alene. Menn har ingen påvirkning på om det blir eller ikke blir barn etter unnfangelse. Jeg har ingen annen løsning enn jurdisk abort for slike tilfeller. Å ta avgjørelsen alene, men å kun ønske 50% av oppfølging og kostnadene de neste 20 årene, tror jeg er lett å ønske seg, men kan bli vanskelig i praksis. Det er klart, det kan snu og han kan forandre mening etter at barnet er født, men hvis han ikke gjør det så er du allerede varslet. Han har sagt hva han mener om dette. 

Kvinner som driter i hva mennene deres mener, bør bare flytte ut. De har ikke noe i forhold å gjøre. Et forhold dreier seg ikke om egotripper, egne meninger og behov. Det dreier seg om en familie som samlet tar avgjørelser. 

Anonymkode: 09e99...a03

Og nettopp derfor bør mannen gå i tenkeboksen og oppføre seg som folk! Det egotrippet hans er det ikke plass til i en familie. Han har vært med på å ville ha flere enn en - inntil graviditeten er et faktum. Hans barn har godt av søsken, og hans kone er gravid. Da må han faktisk trekke pusten dypt og stille opp for familien sin. Det han gjør nå er å ødelegge familien og forholdet fordi han ikke har lyst til å ta ansvar for den familie han selv har været med å starte. Abort er ikke en enkel løsning og voksne mennesker er faktisk nødt til å takle at livet ikke alltid blir akkurat som de hadde tenkt seg akkurat nå. 

Anonymkode: a9f0b...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lite sans for den holdningen der. 

Hva slags prevensjon har sviktet her? Håper ikke du går på pillen og har somla eller kastet opp. Hvorfor legge alt ansvaret på mannen egentlig? Jeg har sett andre tråder her hvor det ble et barn mot mannens vilje og han stilte ikke opp siden. Ja, sånn blir det når en kvinne velger å drite i hva mannen vil. Da driter han også i oppfølging av et barn som kun kom til verden fordi hun ville det. Skal en kvinne ta avgjørelsen alene, så får hun også ta ansvaret alene. Menn har ingen påvirkning på om det blir eller ikke blir barn etter unnfangelse. Jeg har ingen annen løsning enn jurdisk abort for slike tilfeller. Å ta avgjørelsen alene, men å kun ønske 50% av oppfølging og kostnadene de neste 20 årene, tror jeg er lett å ønske seg, men kan bli vanskelig i praksis. Det er klart, det kan snu og han kan forandre mening etter at barnet er født, men hvis han ikke gjør det så er du allerede varslet. Han har sagt hva han mener om dette. 

Kvinner som driter i hva mennene deres mener, bør bare flytte ut. De har ikke noe i forhold å gjøre. Et forhold dreier seg ikke om egotripper, egne meninger og behov. Det dreier seg om en familie som samlet tar avgjørelser. 

Anonymkode: 09e99...a03

Menn og kvinner har akkurat like mye å si når det kommer til graviditet.

Begge har nemlig akkurat like valg de må ta hvis de ønsker å ha sex. De må velge om de vil risikere å få sykdommer, de må velge om de vil risikere å bli forelder. Naturen er som den er, den kan ingen endre, og derfor må man også akseptere virkeligheten for det virkeligheten er.

En mann må velge FØR han har sex! Han må velge om han vil gi fra seg sitt arvemateriale til kvinnens kropp, risikere å gjøre henne gravid. Har han ubeskyttet sex med henne, da er det et bevisst valg han tar. Og diskusjonen om hun bruker piller eller annen prevensjon er helt uvesentlig når alt kommer til alt, det er også diskusjonen om at alle typer prevensjon kan feile uansett om man bruker det 100 % riktig. HAN har et selvstendig ansvar for å sikre seg selv! Om han velger å ikke sikre seg selv, da aksepterer han også risikoen han tar, og vet at han kan bli far av å ikke beskytte seg selv når han har sex.

Det er kvinnen som tar risikoen på egen kropp, med egen helse og med eget liv ved å være gravid. Og nå har moderne medisin heldigvis gitt kvinner en selvstendig og helt uavhengig mulighet til å ha en ekstra sikkerhetsutgang. Når det kommer til kvinnens kropp og helse så skal ingen mann ha noen bestemmelsesrett!

Om en mann har sex uten å beskytte seg så aksepterer han risikoen. Og selv om han har sex med en kvinne som bruker prevensjon riktig OG han selv bruker kondom, så aksepterer han fremdeles risikoen ved å ha sex, nemlig at han kan måtte bli forelder til ett eller flere barn. For ingen prevensjon er 100 % sikker, så om man er helt imot å få barn eller få flere barn, da er faktisk eneste måten å være 100 % sikker på å ikke bli det, å unngå å ha samleie med en kvinne. Det er akkurat så enkelt og så vanskelig, uansett hvor mye man liker det eller ikke. Velger en mann å gi fra seg sitt arvemateriale der det kan skape et barn, da har han akspetert risikoen - og den risikoen innebærer OGSÅ at han må ta ansvar for det barnet han selv i så fall har akseptert å risikere å skape.

Snu det litt rundt - om du mener at menn skal kunne bestemme over kvinnens kropp... Da er det vel greit at en kvinne som ikke ønsker å bruke prevensjon bestemmer at mannen hun har sex med først steriliserer seg? Ikke? Det er jo en langt mindre risiko for mannen enn det en abort er for en kvinne...

Anonymkode: 3df2d...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lite sans for den holdningen der. 

Hva slags prevensjon har sviktet her? Håper ikke du går på pillen og har somla eller kastet opp. Hvorfor legge alt ansvaret på mannen egentlig? 

"Legge alt ansvar på mannen" - hvem gjør det?

Vær nå realist. Ingen kvinne kan bli gravid uten at en mann får utløsning. Og han her var med på det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Pashla skrev:

"Legge alt ansvar på mannen" - hvem gjør det?

Vær nå realist. Ingen kvinne kan bli gravid uten at en mann får utløsning. Og han her var med på det selv.

Også presterer han i tillegg å si at han føler seg voldtatt... Det er en ganske drøy beskyldning å komme med.

Anonymkode: b5296...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Charlotte123 skrev:

Ingen spesielle utfordringer. Vi har en famtastisk gutt, og de elsker hverandre. Så derfor er jeg helt forvirret av at han kaller det en god grunn, og den eneste.  Tok alle påillene slavisk, kunne aldri gjort noe slikt bak ryggen hans! Dette var ett rent uhell, men det er ikke å stikke under en stol at jeg vil ha en til, men han vil ikke. 

Altså, hvis man har tatt alle pillene slavisk (slik du sier) så skal man ikke kunne bli gravid. Jeg tror ikke du er helt ærlig her. Du må jo ha slurvet med pillene for å bli gravid. 

De som blir gravide på pilla har som regel slurvet. Glemt en pille her og der.

Anonymkode: a4cbb...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Altså, hvis man har tatt alle pillene slavisk (slik du sier) så skal man ikke kunne bli gravid. Jeg tror ikke du er helt ærlig her. Du må jo ha slurvet med pillene for å bli gravid. 

De som blir gravide på pilla har som regel slurvet. Glemt en pille her og der.

Anonymkode: a4cbb...c62

Ingen prevansjonsmiddel er 100% sikkert. P-pille er vel 98% sikkert om det blir tatt riktig, så noen blir faktisk gravide på p-pillen altså. Tror den reelle sikkerheten på p-piller er under 90%, men da er litt brukerfeil med i statistikken, man har litt diare, tar noen tabletter som setter ned virkningen, kaster opp eller glemmer rett og slett en pille eller to.

Min mamma ble gravid selv om hun var steriliser, i følge gynekologen skjer det 1 av 2.000 kvinner, så det er sjelden, men det skjer det også.

Anonymkode: cb649...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gulltopp&Lillebjørn skrev:

Menn som ikke ønsker barn, kan sterilisere seg. Man jukker ikke løs, og skaper et helvete fordi naturen gjør det naturen skal, etterpå. Det handler ikke om «egotripper». Det handler om at man enten forebygger graviditet så godt man kan, ved prevensjon eller forhindrer graviditet fullstendig ved sterilisering. En abort er ikke en lettvint løsning. 

Det kan jo godt hende han ønsker barn senere. Man kan ikke gå og sterelisere seg selv om det passer dårlig med barn akkurat nå.

Anonymkode: 2ddcb...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var 18 da dere ble sammen, og 20 da dere fikk første barnet. Nå er du 23 år, og fremdeles veldig ung.

Jeg synes det høres ut som han har fått hetta, rett og slett. De fleste lever herrens glade dager med studier, festing, reiser osv og er langt fra så "satt" som dere når de er på deres alder, og nå har han fått litt hetta. Han binder seg på hender og føtter om dere får et barn til nå, da er "familiefellen" slått igjen og han kommer aldri ut igjen.

La han være, fortell han at du er gravid, barnet er laget og det kommer til å bli født. Mest sannsynlig blir han glad i barnet og tilpasser seg situasjonen når det har gått litt tid, men den angsten han har nå får ikke du tatt bort. Du må bare la det gå sin gang.

Anonymkode: cb649...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jo godt hende han ønsker barn senere. Man kan ikke gå og sterelisere seg selv om det passer dårlig med barn akkurat nå.

Anonymkode: 2ddcb...b25

Nei, men man kan heller ikke føle seg sviktet og forrådt når prevensjonen ikke virker 100%. Har man sex, så kan man bli gravid. Hun går på p-piller, så hun gjør sitt for å forebygge. Så får han bruke kondom i tillegg, hvis han vil være ekstra sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Menn og kvinner har akkurat like mye å si når det kommer til graviditet.

Begge har nemlig akkurat like valg de må ta hvis de ønsker å ha sex. De må velge om de vil risikere å få sykdommer, de må velge om de vil risikere å bli forelder. Naturen er som den er, den kan ingen endre, og derfor må man også akseptere virkeligheten for det virkeligheten er.

En mann må velge FØR han har sex! Han må velge om han vil gi fra seg sitt arvemateriale til kvinnens kropp, risikere å gjøre henne gravid. Har han ubeskyttet sex med henne, da er det et bevisst valg han tar. Og diskusjonen om hun bruker piller eller annen prevensjon er helt uvesentlig når alt kommer til alt, det er også diskusjonen om at alle typer prevensjon kan feile uansett om man bruker det 100 % riktig. HAN har et selvstendig ansvar for å sikre seg selv! Om han velger å ikke sikre seg selv, da aksepterer han også risikoen han tar, og vet at han kan bli far av å ikke beskytte seg selv når han har sex.

Det er kvinnen som tar risikoen på egen kropp, med egen helse og med eget liv ved å være gravid. Og nå har moderne medisin heldigvis gitt kvinner en selvstendig og helt uavhengig mulighet til å ha en ekstra sikkerhetsutgang. Når det kommer til kvinnens kropp og helse så skal ingen mann ha noen bestemmelsesrett!

Om en mann har sex uten å beskytte seg så aksepterer han risikoen. Og selv om han har sex med en kvinne som bruker prevensjon riktig OG han selv bruker kondom, så aksepterer han fremdeles risikoen ved å ha sex, nemlig at han kan måtte bli forelder til ett eller flere barn. For ingen prevensjon er 100 % sikker, så om man er helt imot å få barn eller få flere barn, da er faktisk eneste måten å være 100 % sikker på å ikke bli det, å unngå å ha samleie med en kvinne. Det er akkurat så enkelt og så vanskelig, uansett hvor mye man liker det eller ikke. Velger en mann å gi fra seg sitt arvemateriale der det kan skape et barn, da har han akspetert risikoen - og den risikoen innebærer OGSÅ at han må ta ansvar for det barnet han selv i så fall har akseptert å risikere å skape.

Snu det litt rundt - om du mener at menn skal kunne bestemme over kvinnens kropp... Da er det vel greit at en kvinne som ikke ønsker å bruke prevensjon bestemmer at mannen hun har sex med først steriliserer seg? Ikke? Det er jo en langt mindre risiko for mannen enn det en abort er for en kvinne...

Anonymkode: 3df2d...a7f

Jeg er enig med deg helt til du skriver at han må ta ansvaret for barnet. Det gjelder bare det økonomiske ansvaret. Han har full rett til å si at dette vil han ikke være med på. Han kan ikke tvinge kvinnen til abort, men han kan overlate alt ansvaret (utenom bidrag) til mor hvis hun velger å bære frem barnet. Det er hans mulighet til å komme unna akkurat som abort er mors mulighet.

Anonymkode: 2ddcb...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lite sans for den holdningen der. 

Hva slags prevensjon har sviktet her? Håper ikke du går på pillen og har somla eller kastet opp. Hvorfor legge alt ansvaret på mannen egentlig? Jeg har sett andre tråder her hvor det ble et barn mot mannens vilje og han stilte ikke opp siden. Ja, sånn blir det når en kvinne velger å drite i hva mannen vil. Da driter han også i oppfølging av et barn som kun kom til verden fordi hun ville det. Skal en kvinne ta avgjørelsen alene, så får hun også ta ansvaret alene. Menn har ingen påvirkning på om det blir eller ikke blir barn etter unnfangelse. Jeg har ingen annen løsning enn jurdisk abort for slike tilfeller. Å ta avgjørelsen alene, men å kun ønske 50% av oppfølging og kostnadene de neste 20 årene, tror jeg er lett å ønske seg, men kan bli vanskelig i praksis. Det er klart, det kan snu og han kan forandre mening etter at barnet er født, men hvis han ikke gjør det så er du allerede varslet. Han har sagt hva han mener om dette. 

Kvinner som driter i hva mennene deres mener, bør bare flytte ut. De har ikke noe i forhold å gjøre. Et forhold dreier seg ikke om egotripper, egne meninger og behov. Det dreier seg om en familie som samlet tar avgjørelser. 

Anonymkode: 09e99...a03

Idiot!

Anonymkode: f6a7e...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE ta abort om du ikke vil det❤️ IKKE! Du kommer ikke bare til å angre - du kommer til å sørge, kanskje for resten av ditt liv. Å ta abort når man overhodet ikke kan og bør få barnet, er tøft nok. Jeg snakker av erfaring. Det er snart tjue år siden jeg tok abort, jeg måtte gjøre det den gang da og ville det (ingen presset meg til det), men det er fortsatt tøft når jeg tenker på det.

Forstår at du står i en forferdelig vanskelig situasjon uansett og at det må være grusomt når den man har blitt gravid med - som man til og med har barn med fra før - prøver å presse en til abort. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde løst akkurat dette, men om du vil beholde, behold! Klem til deg, ønsker deg alt godt❤️

Anonymkode: 476b3...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 17.14, Charlotte123 skrev:

Han mener det er så lite ønsket, å siden det var den eneste tingen han ike ønsker, å da ska bli tvinget så mener han at hm føler seg voldtatt, og sier han ikke er noe donor, og at han ikke skulle hatt sex med meg. 

 Eneste grunnen han har å gi meg for at han ikke ønsker barn er at han ikke vil ha mere ansvar og at det er en risiko

At han føler seg voldtatt fordi han hadde frivillig sex med moren til barn er hans, kjæresten sin som tilfeldigvis ble gravid av den sexen. Be han om å finne definisjonen på voldtekt a. Jiiiizes. Drama much eller?

 Så lenge du har vært ærlig om prevensjon, eller dette var et uhell med prevensjon så har ikke du sviktet og ble stille ultimatum til han. 

1. Han får flytte ut, og ha samvær med begge barna.

2. Han flyttet ut og har null kontakt med barna.

3. Han blir med på fvk, og prater om dette for å vende seg til tanken på barn nr 2, og behandler de likt. 

Anonymkode: 9e525...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...