Gå til innhold

Gravid, og mannen ønsker absolutt ikke ett barn til, hva gjør jeg?


Charlotte123

Anbefalte innlegg

Det forholdet deres kommer nok ikke til å vare uansett.  Få barnet, så blir de helsøsken. Du vil sikkert finne ny mann 

Anonymkode: 079a9...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det forholdet deres kommer nok ikke til å vare uansett.  Få barnet, så blir de helsøsken. Du vil sikkert finne ny mann 

Anonymkode: 079a9...af7

Hvilken rolle spiller det at ungene blir "helsøsken"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, aanonym said:

Hvilken rolle spiller det at ungene blir "helsøsken"?

Lettere med samvær. Bedre for dem

Anonymkode: 079a9...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har veldig begrenset økonomi og ikke så god helse. Han ønsket å være sikker på at vi klarer å følge opp det barnet vi har og gi ham det han trenger.

Anonymkode: b5296...405

Vitner om god selvinnsikt. Kudos 👍 Syntes alt for få klarer å ta den runden med seg selv. 

Anonymkode: 7f2db...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta abort når du ønsker barnet!

Han må finne ut om han vil være en del av familien eller ikke. Hvis han vil være med videre er han nødt til å droppe offerrollen og gjøre sitt beste for å få familien til å fungere. Hvis ikke får dere gå på fvk og lage en god samværsavtale for barna.

Når man er voksen og har barn (og det har dere jo allerede) så har man ikke så mange valg. Man kan ikke velge å melde seg ut, løpe fra sitt ansvar og synes synd på seg selv. Om han ikke greier det på egen hand får han gå på fvk eller helsestasjonen og be om hjelp.

Anonymkode: a9f0b...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere diskuterer ikke om dere skal prøve å få et barn til; du er faktisk gravid. 

Han må komme seg ut av trassehjørnet sitt og ta ansvar, både for situasjonen og for ditt ve og vel følelsesmessig. 

Du får gå alene til familievernkontoret og diskutere saken. Lurt å lufte hodet litt og kanskje få et par gode råd. 

Om han ikke klarer å ta ansvar så fikser du dette uten ham - du er en løvemamma! 

Anonymkode: f0cbb...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Drit i gubben og behold babyen. Han kunne beskyttet seg hvis han ikke ville ha flere barn. 

Anonymkode: 7e3ae...bf5

Støtter denne!

Anonymkode: 32fb3...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du lurt han? Eller ble du gravid med prevensjon? Selvfølgelig ikke bare ditt ansvar å skaffe det, men om du ville ha barn og han ikke, synes du noe manipulerende. 

Anonymkode: 7c7cb...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men har du lurt han? Eller ble du gravid med prevensjon? Selvfølgelig ikke bare ditt ansvar å skaffe det, men om du ville ha barn og han ikke, synes du noe manipulerende. 

Anonymkode: 7c7cb...5e9

Det er en del menn som er med på å planlegge nr 2, men når testen er positiv så trekker de seg og vil ikke likevel. Men slik kan man ikke leke med kjæresten sin kropp og følelser. 

Anonymkode: a9f0b...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Parterapi asap. Ring familievernkontoret.

Anonymkode: 7f2db...a53

Det gjør du bare om alt annet håp er ute, da de vil skape større splid mellom dere.

For deg som mor vil de være behjelpelig, men han som far vil bare få et lynkurs i å svelge kameler. 

Anonymkode: 9bf30...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør du bare om alt annet håp er ute, da de vil skape større splid mellom dere.

For deg som mor vil de være behjelpelig, men han som far vil bare få et lynkurs i å svelge kameler. 

Anonymkode: 9bf30...2ad

For noe tull!!!

Vi fikk hjelp på fvk og jeg kjenner andre som også har fått det. Vi måtte nok begge svelge kameler, men slik er det i et parforhold. 

Anonymkode: a9f0b...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver at han ikke vil ha mer ansvar og at det er en risiko med en til. Lurer på om dere har noen spesielle utfordringer med det barnet dere allerede har som gjør at han ikke ønsker ett til? Og hva mener han med risiko med en til? Hva er en risiko for han? 

Bruker du ikke prevensjon? Og visste han at du ikke bruker prevensjon som f.eks. P-piller? Er det derfor han føler seg «voldtatt»?

Jeg synes du skal beholde. Vet ikke om du har tatt abort tidligere eller vært gjennom MA. Det har jeg og det har vært ekstremt traumatisk for meg. Sliter fortsatt psykisk.

Jeg forstår ham hvis du har lurt ham eller slurvet med f.eks. p-piller. Ei venninne av meg gikk bak ryggen på kjæresten sin og tok ikke p-pillene fordi hun ville «se» om hun kunne bli gravid. Det ble hun og det endte ikke bra. Abort og forholdet røk. 

Anonymkode: a4cbb...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har veldig begrenset økonomi og ikke så god helse. Han ønsket å være sikker på at vi klarer å følge opp det barnet vi har og gi ham det han trenger.

Anonymkode: b5296...405

Det er jo viktige ting å ta i betraktning da. Akkurat der synes jeg han høres fornuftig ut.

Anonymkode: 06e6d...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så mye du får gjort egentlig.

Selv hadde jeg sagt klart ifra at abort ikke er aktuelt, men at han skulle få litt tid til å venne seg til tanken på å bli pappa igjen uten at jeg skulle "mase" om hans engasjement. At han faktisk blir pappa igjen er avgjort for lenge siden, det ble avgjort når du ble gravid.

Dere begynte veldig tidlig å få barn, så jeg skjønner at han kanskje føler litt på det. Men barn som allerede er født blir man jo glad i. Kanskje vil ikke forholdet deres vare evig, at det er det han tenker på, i og med at dere er såpass unge, men da vil du ihvertfall ha to barn som er helsøsken.

Anonymkode: cb649...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal i hverfall ikke ta abort, så lenge du selv ønsker flere barn kommer du til å angre. Om du beholder "mannen" er jo opp til deg, men da bør han snarest bli voksen, han høres jo ut som en trassig og dramatisk tenåring!

Anonymkode: 7424b...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort, uansett. Han kan ikke tvinge deg til å ta abort. La tiden gå, tar han opp tema sier du at abort er uaktuelt. Gjenta det i det uendelige, han kan ikke tvinge deg. 

Anonymkode: e6608...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, aanonym skrev:

Hvilken rolle spiller det at ungene blir "helsøsken"?

«Helsøsken»?? Det har alt å si både for mor og barn at de er helsøsken

Anonymkode: 9c1a6...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har veldig begrenset økonomi og ikke så god helse. Han ønsket å være sikker på at vi klarer å følge opp det barnet vi har og gi ham det han trenger.

Anonymkode: b5296...405

Veit du... det er voksent og veloverveid. Økonomi og helse er grunn for å ikke ønske  seg flere barn men ikke HIs manns tanker. Han valgte å gjøre henne gravid da får han stå for valget. Din tok ansvar selv å forklarte hvorfor han ikke vil ha flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ser du skriver at han ikke vil ha mer ansvar og at det er en risiko med en til. Lurer på om dere har noen spesielle utfordringer med det barnet dere allerede har som gjør at han ikke ønsker ett til? Og hva mener han med risiko med en til? Hva er en risiko for han? 

Bruker du ikke prevensjon? Og visste han at du ikke bruker prevensjon som f.eks. P-piller? Er det derfor han føler seg «voldtatt»?

Jeg synes du skal beholde. Vet ikke om du har tatt abort tidligere eller vært gjennom MA. Det har jeg og det har vært ekstremt traumatisk for meg. Sliter fortsatt psykisk.

Jeg forstår ham hvis du har lurt ham eller slurvet med f.eks. p-piller. Ei venninne av meg gikk bak ryggen på kjæresten sin og tok ikke p-pillene fordi hun ville «se» om hun kunne bli gravid. Det ble hun og det endte ikke bra. Abort og forholdet røk. 

Anonymkode: a4cbb...c62

Ingen spesielle utfordringer. Vi har en famtastisk gutt, og de elsker hverandre. Så derfor er jeg helt forvirret av at han kaller det en god grunn, og den eneste.  Tok alle påillene slavisk, kunne aldri gjort noe slikt bak ryggen hans! Dette var ett rent uhell, men det er ikke å stikke under en stol at jeg vil ha en til, men han vil ikke. 

Endret av Charlotte123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men har du lurt han? Eller ble du gravid med prevensjon? Selvfølgelig ikke bare ditt ansvar å skaffe det, men om du ville ha barn og han ikke, synes du noe manipulerende. 

Anonymkode: 7c7cb...5e9

Ikke lurt han i d hele tatt. Kunne aldri gjort det.  Tok alle ppillene slavisk. Og det vet han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Toneelise skrev:

Veit du... det er voksent og veloverveid. Økonomi og helse er grunn for å ikke ønske  seg flere barn men ikke HIs manns tanker. Han valgte å gjøre henne gravid da får han stå for valget. Din tok ansvar selv å forklarte hvorfor han ikke vil ha flere.

Ja, det var det jeg skulle frem til også. :) Man må snakke ordentlig om det og ta ansvar selv, ikke bare si "Jeg vil ikke, må jeg ha en grunn?" og bli sur når dama blir gravid uten at man har gjort noe selv for å forhindre det.

Anonymkode: b5296...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Charlotte123 skrev:

hei. 

Trenger sårt tips og råd. 

Jeg og min samboer har vært ilag i 5 år og vi har en sønn på 3 år. Når har det seg slik at jeg har ønsket ett søsken til barnet mitt lenge, og har alltid sagt at jeg skulle ha 2. 

Men for en stund siden så bestemte samboern min seg for at han vil ikke ha flere alikevell, og er nå ganske bestemt. Men så har det seg sånn at jeg nå har blitt gravid, og jeg har veldig lyst på ett til barn, mens han mener han føler seg sviket, forrådt, og lite verdt. Og sier han skal sterilisere seg, og angrer på at vi hadde sex. 

 Jeg er veldig lei meg, og vet at jeg blir aldri å tilgi megselv om jeg tar abort når jeg ikke ønsker det selv. 

Hva skal jeg gjøre? Han ønsker ikke å gjøre det slutt, men sier at jeg gjør noe forferdelig med han, men jeg lnsker bare at sønnen vær skal ha søsken, ser at han hadde hadd stor glede av det! 

 

Tar imot tips og råd og allt. Hva skal jeg gjøre??

Han får skynde seg å bli sterilisert hvis det er viktig for ham å ikke få flere barn. Han kan ikke vente at det liksom er du som skal ta ansvar for at det ikke blir flere barn. Det er den som er mest redd for å bli gravid/gjøre noen gravid som får sterilisere seg, det kan man ikke forvente av en partner.

Og med det barnet som allerede er på vei: han må bare bli voksen og innse at han selv var med på leken, nå må han tåle steken. Ingen uønskede svangerskap hadde funnet sted hvis ikke menn var uansvarlige med sine utløsninger!

Anonymkode: c2003...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Helsøsken»?? Det har alt å si både for mor og barn at de er helsøsken

Anonymkode: 9c1a6...392

Nei, det har det ikke. Det er bare tull. Men nå er jo barnet på vei uansett.

Anonymkode: c2003...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vist han denne tråden......

Behold barnet.Du kommer til å angre hvis ikke.Jeg _kunna_forstått det om dere hadde 4-5 unger fra før(slik som oss), men et barn og gravid med nr.2...jeg hadde aldri tatt abort.

Han høres ganske umoden ut spør du meg.Han burde beskyttet seg om han ikke ville hatt fler.Hvorfor skal det alltid være vårt ansvar??

lykke til og gratulerer så masse med spiren i magen💞

Anonymkode: f443c...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal ta abort hvis du ønsker barnet og planen alltid har vært 2 barn. 

Er ikke enig med de som sier han skulle brukt kondom. I et parforhold vil nok de færreste bruke både p-piller og kondom, man går utifra at det er nok med p-piller. Hvis du har tatt dem hver dag slik du skal er dette selvfølgelig ikke din skyld, og det er heller ikke samboerens skyld. Uhell skjer stadig vekk.

Nå som du er gravid kan samboeren din manne seg opp og ta ansvar for sine to barn, eller du kan forlate han og ble alenemor for to barn. Hvis han blir hos dere må han sterilisere seg slik at det ikke blir flere barn, hvis det er så krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...