Gå til innhold

Gravid, og mannen ønsker absolutt ikke ett barn til, hva gjør jeg?


Charlotte123

Anbefalte innlegg

hei. 

Trenger sårt tips og råd. 

Jeg og min samboer har vært ilag i 5 år og vi har en sønn på 3 år. Når har det seg slik at jeg har ønsket ett søsken til barnet mitt lenge, og har alltid sagt at jeg skulle ha 2. 

Men for en stund siden så bestemte samboern min seg for at han vil ikke ha flere alikevell, og er nå ganske bestemt. Men så har det seg sånn at jeg nå har blitt gravid, og jeg har veldig lyst på ett til barn, mens han mener han føler seg sviket, forrådt, og lite verdt. Og sier han skal sterilisere seg, og angrer på at vi hadde sex. 

 Jeg er veldig lei meg, og vet at jeg blir aldri å tilgi megselv om jeg tar abort når jeg ikke ønsker det selv. 

Hva skal jeg gjøre? Han ønsker ikke å gjøre det slutt, men sier at jeg gjør noe forferdelig med han, men jeg lnsker bare at sønnen vær skal ha søsken, ser at han hadde hadd stor glede av det! 

 

Tar imot tips og råd og allt. Hva skal jeg gjøre??

Endret av Charlotte123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drit i gubben og behold babyen. Han kunne beskyttet seg hvis han ikke ville ha flere barn. 

Anonymkode: 7e3ae...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tid har dere på dere?

Dere må snakke sammen, masse. Få gjerne hjelp på familiekontoret. Kanskje en av dere vil innse at den andre har gode nok argumenter til at det føles greit å bli enige eller kanskje dere må gå fra hverandre. Snakk og ikke minst lytt.

Anonymkode: 2ddcb...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviktet og forrådt? 

Ble han voldtatt? Løy du om å bruke prevensjon? Hvis ikke, så har han INGEN grunn til å føle seg sviktet og forrådt. Vi har ikke noen mulighet til å gjøre oss gravid ved ønske. 

Anonymkode: 221e6...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får han valget mellom disse to:

1) Du flytter og tar 3-åringen med deg. Du blir da alenemor til to stykker, men begge barna vil være ønsket, elsket og ivaretatt.

2) Han skjerper seg, steriliserer seg og er like glad i begge barna. Kan han ikke garantere at han er glad i begge (+ deg da selvsagt) så er det overhodet ingen fremtid med han. 

Ønsker du ikke abort så skal du ikke måtte ta abort uansett hvor krakilsk han er eller sveket mannefølselsene hans virker. 

Gratulerer med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenker at dette må ha ta på egen kappe da han ikke brukte beskyttelse. Ikke ta Abort når du ikke ønsker det, da vil du angre resten av livet

Anonymkode: a9b4c...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Roselilly skrev:

Hvorfor mener han at han har grunn til å føle seg "sviket, forrådt og lite verdt"?

Han mener det er så lite ønsket, å siden det var den eneste tingen han ike ønsker, å da ska bli tvinget så mener han at hm føler seg voldtatt, og sier han ikke er noe donor, og at han ikke skulle hatt sex med meg. 

 Eneste grunnen han har å gi meg for at han ikke ønsker barn er at han ikke vil ha mere ansvar og at det er en risiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold barnet, ville ikke vurdert aborten gang. Mest sannsynlig venner mannen seg til det, ellers så er det bare å flytte ut. 

Anonymkode: 916d3...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Charlotte123 skrev:

Han mener det er så lite ønsket, å siden det var den eneste tingen han ike ønsker, å da ska bli tvinget så mener han at hm føler seg voldtatt, og sier han ikke er noe donor, og at han ikke skulle hatt sex med meg. 

 Eneste grunnen han har å gi meg for at han ikke ønsker barn er at han ikke vil ha mere ansvar og at det er en risiko

Brukte han prevensjon? Har han sterilisert seg? Hvis svaret på disse spørsmålene er nei, da har han altså ingen grunn til å klage. Voksne mennesker i 2019 vet hvordan barn blir til. De vet også at det å "ikke ønske seg flere barn" ikke holder som prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Charlotte123 skrev:

Han mener det er så lite ønsket, å siden det var den eneste tingen han ike ønsker, å da ska bli tvinget så mener han at hm føler seg voldtatt, og sier han ikke er noe donor, og at han ikke skulle hatt sex med meg. 

 Eneste grunnen han har å gi meg for at han ikke ønsker barn er at han ikke vil ha mere ansvar og at det er en risiko

Han hadde frivillig sex og påstår nå at han føler seg voldtatt... Han høres ut som en umoden mann og litt av en dramaqueen.

Om han var så bestemt på at han ikke ønsket seg flere barn, da måtte han selv ha sørget for å bruke kondom inntil han steriliserte seg. Det valgte han å ikke gjøre, da må han rett og slett bare ta følgene av det.

Han hadde en mulighet til å velge før han hadde sex. Han tok sitt valg når han ikke sikret seg fra å gjøre deg gravid. Nå når du er blitt gravid er det ditt valg.

Ring familievernkontoret og be om timer der så fort som mulig.

Ikke ta abort om du ikke ønsker det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Charlotte123 skrev:

Han mener det er så lite ønsket, å siden det var den eneste tingen han ike ønsker, å da ska bli tvinget så mener han at hm føler seg voldtatt, og sier han ikke er noe donor, og at han ikke skulle hatt sex med meg. 

 Eneste grunnen han har å gi meg for at han ikke ønsker barn er at han ikke vil ha mere ansvar og at det er en risiko

Er du sammen med en 15-åring? 

Han hadde frivillig sex med deg. Han VALGTE å komme inni deg. HAN var den som framskaffa produktet som gjorde deg gravid. Og så sutrer han fordi svømmerne traff blink? Fordi biologien gjorde akkurat det den er ment til å gjøre? Er mannen idiot? 

Send ham til meg, så skal jeg stramme ham opp på to minutter. Han skal faen meg ta seg sammen!

Anonymkode: 221e6...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selvfølgelig ikke ta abort mot din vilje! Ferdig snakka! Samboeren din får ta seg sammen og begynne å oppføre seg en voksen. Han har ingen grunn til å innta offerrollen. For en fjott!

Anonymkode: fab09...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Charlotte123 skrev:

hei. 

Trenger sårt tips og råd. 

Jeg og min samboer har vært ilag i 5 år og vi har en sønn på 3 år. Når har det seg slik at jeg har ønsket ett søsken til barnet mitt lenge, og har alltid sagt at jeg skulle ha 2. 

Men for en stund siden så bestemte samboern min seg for at han vil ikke ha flere alikevell, og er nå ganske bestemt. Men så har det seg sånn at jeg nå har blitt gravid, og jeg har veldig lyst på ett til barn, mens han mener han føler seg sviket, forrådt, og lite verdt. Og sier han skal sterilisere seg, og angrer på at vi hadde sex. 

 Jeg er veldig lei meg, og vet at jeg blir aldri å tilgi megselv om jeg tar abort når jeg ikke ønsker det selv. 

Hva skal jeg gjøre? Han ønsker ikke å gjøre det slutt, men sier at jeg gjør noe forferdelig med han, men jeg lnsker bare at sønnen vær skal ha søsken, ser at han hadde hadd stor glede av det! 

 

Tar imot tips og råd og allt. Hva skal jeg gjøre??

Hvorfor vil han ikke ha flere da? Kan det endre seg?

Anonymkode: f6a7e...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parterapi asap. Ring familievernkontoret. For 3åringen sin skyld. Går dere fra hverandre nå så er det dårlig mot barna, uavhengig av dere voksnes stolthet. 

Mannen din har en (barnslig) sjokkreaksjon. Men én ab dere må være den voksne, og ta ansvar. 

Anonymkode: 7f2db...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vil han ikke ha flere da? Kan det endre seg?

Anonymkode: f6a7e...168

Når jeg spørr han hvorfor han absolutt ikke vil ha en til, plutselig, så sier han med en gang «må jeg han noe grunn? Det er bare ikke noe jeg vil» å så mener han bare det er ansvar og risiko som han ikke vil ha. 

Vi har en nydelig sønn, som vi elsker. Og jeg ser hver dag, at en søster eller bror hadde vært fantastisk. Vi er 23 og 26(han) og har kjøpt hus og alt. 

Å når jeg spørr han om han vil være med meg så sier han at han aldri vil gjøre det slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Parterapi asap. Ring familievernkontoret. For 3åringen sin skyld. Går dere fra hverandre nå så er det dårlig mot barna, uavhengig av dere voksnes stolthet. 

Mannen din har en (barnslig) sjokkreaksjon. Men én ab dere må være den voksne, og ta ansvar. 

Anonymkode: 7f2db...a53

Kommer aldri til å få han med på noe sånnt. Så det blir nok ikke å skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Superdolly skrev:

Brukte han prevensjon? Har han sterilisert seg? Hvis svaret på disse spørsmålene er nei, da har han altså ingen grunn til å klage. Voksne mennesker i 2019 vet hvordan barn blir til. De vet også at det å "ikke ønske seg flere barn" ikke holder som prevensjon.

Her er jeg ikke nødvendig vis enig. Hvis de hadde avtalt at hun skule bruke prevansjon og hun "glemte" det mer eller mindre med viljeforstår jeg godt at han føler seg misbrukt. Om hun har sørget for å bli gravid mot hans vilje er det et enormt svik.

Anonymkode: 2ddcb...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her er jeg ikke nødvendig vis enig. Hvis de hadde avtalt at hun skule bruke prevansjon og hun "glemte" det mer eller mindre med viljeforstår jeg godt at han føler seg misbrukt. Om hun har sørget for å bli gravid mot hans vilje er det et enormt svik.

Anonymkode: 2ddcb...b25

Jeg kunne aldri gjort det. Har tadd ppille slavisk hver dag på samme minutt for å beskytte oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er jeg ikke nødvendig vis enig. Hvis de hadde avtalt at hun skule bruke prevansjon og hun "glemte" det mer eller mindre med viljeforstår jeg godt at han føler seg misbrukt. Om hun har sørget for å bli gravid mot hans vilje er det et enormt svik.

Anonymkode: 2ddcb...b25

Og hvor i his innlegg leser du at hun har gjort dette med vilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Charlotte123 skrev:

Når jeg spørr han hvorfor han absolutt ikke vil ha en til, plutselig, så sier han med en gang «må jeg han noe grunn? Det er bare ikke noe jeg vil» å så mener han bare det er ansvar og risiko som han ikke vil ha. 

Vi har en nydelig sønn, som vi elsker. Og jeg ser hver dag, at en søster eller bror hadde vært fantastisk. Vi er 23 og 26(han) og har kjøpt hus og alt. 

Å når jeg spørr han om han vil være med meg så sier han at han aldri vil gjøre det slutt

Hvis dere var enige om to i utgangspunktet, så synes jeg absolutt han må gi deg en grunn. Vi var også enige om to, også ombestemte mannen seg etter at vi fikk ett barn. Vi snakket grundig gjennom det, fordeler og ulemper osv. Han hadde gode argumenter, så jeg godtok at vi stoppet på ett barn.

Men jeg ga klar beskjed om at jeg ikke ville klare å ta abort hvis jeg ble gravid, ettersom jeg fortsatt innerst inne ønsket meg et barn til selv om jeg så at det var mest fornuftig å la være. Så han steriliserte seg, da det var den eneste måten han kunne sikre seg på. Man kan aldri kreve at en annen tar abort.

Anonymkode: b5296...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Charlotte123 skrev:

Kommer aldri til å få han med på noe sånnt. Så det blir nok ikke å skje

Hvis han ikke vil være med i parterapi, da er han kanskje ikke så sikker på at han vil beholde familien sin heller, da? Eller mener han at han skal ha vetomulighet på alt, også det som dreier seg om din kropp og fremtid?

Jeg hadde fortalt ham at hvis han ønsker å beholde familien sin så blir han med til parterapi fordi dere - enten dere holder sammen eller ikke - tydeligvis trenger hjelp til å kommunisere på en mer konstruktiv måte.

 

Anonymkode: 3df2d...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Charlotte123 skrev:

Når jeg spørr han hvorfor han absolutt ikke vil ha en til, plutselig, så sier han med en gang «må jeg han noe grunn? Det er bare ikke noe jeg vil» å så mener han bare det er ansvar og risiko som han ikke vil ha. 

Vi har en nydelig sønn, som vi elsker. Og jeg ser hver dag, at en søster eller bror hadde vært fantastisk. Vi er 23 og 26(han) og har kjøpt hus og alt. 

Å når jeg spørr han om han vil være med meg så sier han at han aldri vil gjøre det slutt

Dere begynte nok bare litt for tidlig. Absolutt ikke klar for barn i den alderen jeg heller, man misser jo litt senungdomstid. Men nå har dere jo alt et barn, så livet blir ikke så annerledes med ett til. Om noe så enklere om noen år når barna kan leke sammen, travelt en stund før det, men verdt det. Savner han frihet? Kunne gjøre hva han vil? Eller er han bekymret type som tenker hva hvis?

Parterapi er nok tingen ja! Asap!

Anonymkode: f6a7e...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere var enige om to i utgangspunktet, så synes jeg absolutt han må gi deg en grunn. Vi var også enige om to, også ombestemte mannen seg etter at vi fikk ett barn. Vi snakket grundig gjennom det, fordeler og ulemper osv. Han hadde gode argumenter, så jeg godtok at vi stoppet på ett barn.

Men jeg ga klar beskjed om at jeg ikke ville klare å ta abort hvis jeg ble gravid, ettersom jeg fortsatt innerst inne ønsket meg et barn til selv om jeg så at det var mest fornuftig å la være. Så han steriliserte seg, da det var den eneste måten han kunne sikre seg på. Man kan aldri kreve at en annen tar abort.

Anonymkode: b5296...405

Nysgjerrig. Hva slags gode argumenter hadde han som greide snu deg på noe så stort og viktig? Mange angrer senere på de barna de ikke fikk.

Anonymkode: f6a7e...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nysgjerrig. Hva slags gode argumenter hadde han som greide snu deg på noe så stort og viktig? Mange angrer senere på de barna de ikke fikk.

Anonymkode: f6a7e...168

Vi har veldig begrenset økonomi og ikke så god helse. Han ønsket å være sikker på at vi klarer å følge opp det barnet vi har og gi ham det han trenger.

Anonymkode: b5296...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...