Gå til innhold

Stadig flere barn har lesbiske mødre...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Postet litt fort, jeg er kjempeglad for at det er hjelp å få hvis man ikke blir gravid på naturlig vis.

Anonymkode: 1d26d...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du så sikker på det du sier på slutten der? Hva med kreftbehandling som koster millioner? Mange som ikke får optimal behandling.

Jeg er biased her, siden jeg har to «naturlige» barn og to «produserte».

I tillegg er jeg sykepleier, og har truffet mange eldre kvinner som fortsatt sørger over at de ikke fikk barn i en tid det ikke var hjelp å få. Det skulle heller ikke snakkes om fertilitetsproblemer.

Anonymkode: 1d26d...77e

Det er forskjell på et liv som eksisterer og et som ikke eksisterer. 

Jeg er ikke sykepleier og jeg kjenner folk som er barnløse av diverse årsaker. Det er ingen menneskerett å få barn. Kan man ikke, så kan man ikke.

Anonymkode: adebf...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Postet litt fort, jeg er kjempeglad for at det er hjelp å få hvis man ikke blir gravid på naturlig vis.

Anonymkode: 1d26d...77e

Og jeg er ikke begeistret for det. Men det er åpenbart ikke greit å ha en avvikende mening.

Anonymkode: adebf...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er forskjell på et liv som eksisterer og et som ikke eksisterer. 

Jeg er ikke sykepleier og jeg kjenner folk som er barnløse av diverse årsaker. Det er ingen menneskerett å få barn. Kan man ikke, så kan man ikke.

Anonymkode: adebf...393

Jo, å få mulighet til å formere seg er faktisk en nenneskerettighet, enten du liker det eller ei.

Etter min erfaring med eldre kvinner er ufrivillig barnløshet et stort traume i livet deres, noe de aldri komner over. Det fører til uhellet. Barnløse folk blir også en større belastning for omsorgstjenesten i sine eldre dager, av åpenbare grunner.

Anonymkode: 1d26d...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jo, å få mulighet til å formere seg er faktisk en nenneskerettighet, enten du liker det eller ei.

Etter min erfaring med eldre kvinner er ufrivillig barnløshet et stort traume i livet deres, noe de aldri komner over. Det fører til uhellet. Barnløse folk blir også en større belastning for omsorgstjenesten i sine eldre dager, av åpenbare grunner.

Anonymkode: 1d26d...77e

Jeg er for at lesbiske og homofile skal kunne bli foreldre. Og jeg tror at de alle fleste vil bli fantastiske foreldre. Som de aller fleste foreldre er.

Men. Det er ikke en menneskerettighet å få muligheten til å formere seg. Dette er ikke hintet til lesbiske/homofile/bi/hetrofile etc. 

Anonymkode: 3442d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du har tydeligvis ikke kunnskap om hvordan barn blir til om du mener det er helt naturlig med prøverør

Anonymkode: adebf...393

Det sa jeg ikke. Prøv å les det jeg skriver

Anonymkode: 61368...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe spesielt om det annet enn at jeg syns det er fint at folk kan være sammen med den man ønsker. 

Anonymkode: c04d6...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker ikke noe spesielt om det annet enn at jeg syns det er fint at folk kan være sammen med den man ønsker. 

Anonymkode: c04d6...3bc

👍

Anonymkode: e9689...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, å få mulighet til å formere seg er faktisk en nenneskerettighet, enten du liker det eller ei.

Etter min erfaring med eldre kvinner er ufrivillig barnløshet et stort traume i livet deres, noe de aldri komner over. Det fører til uhellet. Barnløse folk blir også en større belastning for omsorgstjenesten i sine eldre dager, av åpenbare grunner.

Anonymkode: 1d26d...77e

Det er ikke en menneskerett å få barn uansett hva du personlig mener.

ufrivillig barnløshet er hva man gjør det til. Tanten og onkelen til mamma var barnløse. De inviterte nevøer og nieser og etterhvert barnebarna til søsknene sine. Det var nesten alltid barn der og jeg besøkte de med mine barn. De ble begge veldig gamle, og som alle andre bodde den lengstlevende på sykehjem. Vil ikke kalle de en belastning. 

Anonymkode: adebf...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det en vesentlig forskjell på et liv som allerede eksisterer og et liv som produseres. Eksisterer man, så er det ikke lov å la noen dø om det er mulig å redde livet. 

Anonymkode: adebf...393

Hvor syk du enn måtte være i hodet så klarer jeg å følge tankegangen din. Om jeg er enig vet jeg ikke. 

Jeg forundres over holdningene dine, er dette det eneste i dagens samfunn du er mot?

Det er MYE som er «tukling med naturen» så hva mer er du mot? 

Du virker litt kort faktisk. 

Anonymkode: 3769c...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Postet litt fort, jeg er kjempeglad for at det er hjelp å få hvis man ikke blir gravid på naturlig vis.

Anonymkode: 1d26d...77e

Det er jeg også glad for, og jeg synes det er fint at homofile kan få barn på de måtene de kan.

Men jeg har likevel full forståelse for dama som ikke synes noe om prøverør. Jeg ville heller aldri "tuklet med naturen" på den måten. Jeg er såpass gammeldags og kanskje litt overtroisk at jeg mener at det som ikke er "ment to be" skal vi la være. Når naturen ikke på naturlig måte vil at egg og sædceller blander seg og blir et barn så er det ikke meningen det egget og den sædcellen skal blande seg. Jeg vet at de fleste ikke er enig, og jeg vet at de fleste prøverørsbarn som fødes er helt friske, så det er sikkert noe som ikke er reelt, men likevel sitter det i meg og jeg ville ikke gjort det. Det må være lov, selv om mange andre velger å gjøre det.

Anonymkode: e55c4...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg også glad for, og jeg synes det er fint at homofile kan få barn på de måtene de kan.

Men jeg har likevel full forståelse for dama som ikke synes noe om prøverør. Jeg ville heller aldri "tuklet med naturen" på den måten. Jeg er såpass gammeldags og kanskje litt overtroisk at jeg mener at det som ikke er "ment to be" skal vi la være. Når naturen ikke på naturlig måte vil at egg og sædceller blander seg og blir et barn så er det ikke meningen det egget og den sædcellen skal blande seg. Jeg vet at de fleste ikke er enig, og jeg vet at de fleste prøverørsbarn som fødes er helt friske, så det er sikkert noe som ikke er reelt, men likevel sitter det i meg og jeg ville ikke gjort det. Det må være lov, selv om mange andre velger å gjøre det.

Anonymkode: e55c4...41e

Du har barn, du vet ingenting om den sorgen det er å ikke kunne få barn. Så du aner ikke om du ikke ville ha gjort det eller ei. Men det er veldig lett å si når man har barn selv.

Anonymkode: 61368...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har barn, du vet ingenting om den sorgen det er å ikke kunne få barn. Så du aner ikke om du ikke ville ha gjort det eller ei. Men det er veldig lett å si når man har barn selv.

Anonymkode: 61368...2c6

Folk er forskjellig.

Vi pratet mye om dette før jeg ble gravid, for pga tidligere medisinske ting var det ingen selvfølge at jeg ville bli gravid. Jeg var innstilt på at det kanskje ikke gikk å få biologiske barn, så selv om det hadde vært en sorg er jeg ganske sikker på at jeg ville taklet det greit uten å lage prøverørsbarn.

Vi hadde tenkt å bli besøkshjem og kanskje fosterhjem. Alle takler barnløshet forskjellig. Derfor dømmer jeg ingen, og vet at vi velger forskjellig. Jeg personlig ville ikke valgt prøverør, men det er helt greit at andre velger det.

Anonymkode: e55c4...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg også glad for, og jeg synes det er fint at homofile kan få barn på de måtene de kan.

Men jeg har likevel full forståelse for dama som ikke synes noe om prøverør. Jeg ville heller aldri "tuklet med naturen" på den måten. Jeg er såpass gammeldags og kanskje litt overtroisk at jeg mener at det som ikke er "ment to be" skal vi la være. Når naturen ikke på naturlig måte vil at egg og sædceller blander seg og blir et barn så er det ikke meningen det egget og den sædcellen skal blande seg. Jeg vet at de fleste ikke er enig, og jeg vet at de fleste prøverørsbarn som fødes er helt friske, så det er sikkert noe som ikke er reelt, men likevel sitter det i meg og jeg ville ikke gjort det. Det må være lov, selv om mange andre velger å gjøre det.

Anonymkode: e55c4...41e

Enig. Jeg mener heller ikke man skal tukle med naturen. 

Anonymkode: e75c5...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har barn, du vet ingenting om den sorgen det er å ikke kunne få barn. Så du aner ikke om du ikke ville ha gjort det eller ei. Men det er veldig lett å si når man har barn selv.

Anonymkode: 61368...2c6

Jeg har pcos, og har alltid fått vite at det vil være vanskelig å bli gravid på egenhånd. Det må jeg akseptere som min «skjebne». Kroppen min er tydelig ikke laget for å få barn, fra naturens side. 

Anonymkode: e75c5...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg også glad for, og jeg synes det er fint at homofile kan få barn på de måtene de kan.

Men jeg har likevel full forståelse for dama som ikke synes noe om prøverør. Jeg ville heller aldri "tuklet med naturen" på den måten. Jeg er såpass gammeldags og kanskje litt overtroisk at jeg mener at det som ikke er "ment to be" skal vi la være. Når naturen ikke på naturlig måte vil at egg og sædceller blander seg og blir et barn så er det ikke meningen det egget og den sædcellen skal blande seg. Jeg vet at de fleste ikke er enig, og jeg vet at de fleste prøverørsbarn som fødes er helt friske, så det er sikkert noe som ikke er reelt, men likevel sitter det i meg og jeg ville ikke gjort det. Det må være lov, selv om mange andre velger å gjøre det.

Anonymkode: e55c4...41e

Så hvis du hadde fått en infeksjon slik at egglederne dine ble ødelagt så var det universets plan at du ikke skulle bli mor? 

 

Anonymkode: bb39e...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Jeg mener heller ikke man skal tukle med naturen. 

Anonymkode: e75c5...156

Tukle med naturen, er det bare i sammenheng med befruktning? 

Anonymkode: bb39e...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tukle med naturen, er det bare i sammenheng med befruktning? 

Anonymkode: bb39e...d27

I denne sammenheng, er det det ja. 

Anonymkode: e75c5...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Glad ikke jeg er oppvokst med 2 «mammaer»! 

Anonymkode: e99f0...274

Hvorfor? Spiller vel ingen rolle om hvilken legning foreldrene har? Viktigste er at de har det bra. 

Anonymkode: e9689...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om om et barn har bare mødre, bare fedre, en mor og en far, en mor og en far samt stemor og stefar osv osv så lenge barnet har det bra. 

Kan ikke forstå at prøverør skulle være tukling med naturen. Det meste av det vi mennesker bedriver og har bedrevet gjennom årtusener, er i så fall tukling med naturen. F.eks.: transplantasjoner, medisiner, foredling av planter og dyr slik at de produserer mer til vårt forbruk, produksjon av syntetiske materialer, oppdrett og utvikling av hunde- og katteraser slik at de blir mindre levedyktige men penere å se på for oss mennesker osv i det uendelige. Fjern alt som er tukling i naturen, så ligger menneskeheten tynt an.

Anonymkode: 7057f...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt ambivalent her. 

Jeg har ingen tvil om at homofile foreldre er minst like bra som heterofile. Men. Det biologiske prinsippet er stort og man hører stadig om folk som er på leting etter opphavet sitt, enten de er adoptert eller det er ‘far ukjent’

Å med forsett skape barn som aldri får kontakt med den ene halvdelen av sitt biologiske oppgav er i mine øyner litt kontroversielt. 

Jeg er redd det skaper en uro og lengsel etter å vite som kan påvirke et liv i ganske stor grad. 

Anonymkode: 24eee...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk litt ambivalent her. 

Jeg har ingen tvil om at homofile foreldre er minst like bra som heterofile. Men. Det biologiske prinsippet er stort og man hører stadig om folk som er på leting etter opphavet sitt, enten de er adoptert eller det er ‘far ukjent’

Å med forsett skape barn som aldri får kontakt med den ene halvdelen av sitt biologiske oppgav er i mine øyner litt kontroversielt. 

Jeg er redd det skaper en uro og lengsel etter å vite som kan påvirke et liv i ganske stor grad. 

Anonymkode: 24eee...2a4

Det er jo grunnen til at lukkede donorer ikke er lov i Norge, og blir mer uvanlig også i utlandet.

Det homofile paret jeg kjenner som har et barn født av surrogatmor i USA har åpen donor av egg også, så om barnet en gang i fremtiden vil vite hvor de biologisk kommer fra har de navnet på hun som har donert egget.

Jeg er også imot lukket donor, det kan være grunner til at det er greit å vite sitt opphav senere i livet. Tenkter da medisinske grunner, psykiske grunner og at det kan være greit å vite at man ikke f.eks gifter seg med halvsøsken fordi man ikke aner hvor genene kommer fra.

Anonymkode: e55c4...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva synes du om det? 

 

 

 

❤️

Anonymkode: e9689...656

Er vel bra det vel :) 

Anonymkode: 98c05...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...