Gå til innhold

Hvor mye skal vi ta ansvar (andres barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

30 rundstykker med ost og skinke eller noen pakker med pølser og varmt vann på termos og en kjele. Saft og pappkrus. Henter det i bilen når det er tid for å spise. 

Anonymkode: 09f17...40b

You’re one in a thousand. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

30 rundstykker med ost og skinke eller noen pakker med pølser og varmt vann på termos og en kjele. Saft og pappkrus. Henter det i bilen når det er tid for å spise. 

Hvorfor har du det? Jeg hadde blitt ganske irritert om du hadde matet barnet mitt når jeg selv har smurt med god niste. 

Det høres jo bare rart ut. 

Anonymkode: a407f...462

Skrevet
45 minutes ago, Anonym bruker said:

Hehe, du må jo være gær'n.

Dessuten. Hvor de glutenfrie, de melkeproteinfrie, halal og vegetar?

Anonymkode: b4add...6cd

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har du det? Jeg hadde blitt ganske irritert om du hadde matet barnet mitt når jeg selv har smurt med god niste. 

Det høres jo bare rart ut. 

Anonymkode: a407f...462

Det er selvsagt avtalt på forhånd. Og det blir satt stor pris på

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, du må jo være gær'n.

Dessuten. Hvor de glutenfrie, de melkeproteinfrie, halal og vegetar?

Anonymkode: b4add...6cd

Ingen allergier og ingen muslimer. Og heller ingen vegetarianere. Hadde det vært det, så hadde jeg funnet på noe. Det er en del av jobben min som lagleder å skape en hyggelig lunsj. Har også med oppskåret frukt

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel typisk at dette skjer i fotballen. I alle andre idretter jeg har vært borte i er det vanlig å reise som et lag der ikke alle har med foreldre. 

Anonymkode: 7a4d1...a36

På fotballaget til sønnen min er det 36 6 åringer på laget, dette utgjør 6-7 smålag som skal organiseres og geleides til rett bane til rett tid. Her trengs det faktisk ganske mange voksne

Anonymkode: 2122d...c81

Skrevet

I mange klubber er det vanskelig å få trenere. De som tilslutt melder seg gjør det fordi det ikke finnes andre alternativer. Dette er vanlige foreldre og som ikke nødvendigvis har så stor "miljøterapeut"- erfaring. En trener yter allerede mer enn en forelder uten verv og bruker mye av sin fritid for å gi disse barna er tilbud. Det å finne en løsning for dette  barnet burde vært en oppgave for oppmann/lagleder. Har ikke laget dette bør dere snarest ha ett møte hvor en slik velges. Er ikke personen tilstede bør en av de av de foreldrene som er der ta denne oppgaven. En trener skal ta seg av det sportslige. 

Jeg tenker at denne treneren nok valgte den løsningen han gjorde fordi han ikke selv hadde kapasitet til å passe på denne jenta. Oppgaven med å ringe moren skulle lagledere gjort. Har man ikke en tilstede skulle en av foreldrene tredd inn i denne rollen. Da kunne treneren fokusert på kampene og man hadde hatt bedre tid til å finne en gjennomtenkt løsning. 

Klubbens ledelse bør også involveres. Frem til eventuelt barnevernet kommer på banen må klubben legge en plan for hvordan de best kan støtte jenta (og laget). Dette er ikke noe laget skal måtte håndtere alene. 

Det bør meldes til barnevernet fra klubbens side og klubben må få råd derfra for hvordan best håndterer disse situasjonene. Å melde trener til forbundet vil jo bare gjøre situasjonen enda vanskeligere for laget om de blir stående uten trener.

Anonymkode: 912a0...2a8

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På fotballaget til sønnen min er det 36 6 åringer på laget, dette utgjør 6-7 smålag som skal organiseres og geleides til rett bane til rett tid. Her trengs det faktisk ganske mange voksne

Anonymkode: 2122d...c81

Kanskje 2 voksne per lag, ja, ikke en voksen for hvert barn.

Anonymkode: 7a4d1...a36

Gjest Antarctica
Skrevet
15 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg er også enig i at andre foreldre burde tatt tak her. Mitt syn på treneren er likevel at han/hun gjorde en grov feilvurdering når barnet ble sendt hjem. Den foreldren som kjørte henne hjem kunne vel heller tatt seg av henne, og så burde det blitt tatt opp med mor i ettertid. 

Det var en gal løsning på en frustrerende hendelse. 

Det er jo garantert hendelse nr, 4560 fra akkurat denne moren, og at hun kjeftet tilbake da hun ble oppringt, hjalp nok ikke veldig på offerviljen hos han som ringte.

Gjest Antarctica
Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI igjen her. 

Har spurt litt mer og det har vært en betydelig irritasjon over mor i lang tid. Hun er ressurssterk på mange vis, men gikk visstnok på cafe i går. Penger er ikke et problem, men hun virker ikke veldig interessert i å være mye sammen med barnet sitt. Far er mye/stort sett borte. Barnet satt på med noen kjente i går og ble satt av på cupen. Treneren hadde sagt til mor at barnet ikke kunne være på cupen alene pga tidligere erfaringer. 

Han ringte jo ikke mor mens alle hørte på, men info om at barnet var kjørt hjem kom før første kamp startet. Så denne hausingen av iskalde foreldre var litt for rask. 

Mor vil ikke være med på kjøreliste til kamper og ikke på dugnader. 

Jenta har vært her nå og det gikk greit. 

Anonymkode: 7a387...0bd

Foreldrene bare dumper henne på turnering og gjør noe annet selv...? Huff.

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI igjen her. 

Har spurt litt mer og det har vært en betydelig irritasjon over mor i lang tid. Hun er ressurssterk på mange vis, men gikk visstnok på cafe i går. Penger er ikke et problem, men hun virker ikke veldig interessert i å være mye sammen med barnet sitt. Far er mye/stort sett borte. Barnet satt på med noen kjente i går og ble satt av på cupen. Treneren hadde sagt til mor at barnet ikke kunne være på cupen alene pga tidligere erfaringer. 

Han ringte jo ikke mor mens alle hørte på, men info om at barnet var kjørt hjem kom før første kamp startet. Så denne hausingen av iskalde foreldre var litt for rask. 

Mor vil ikke være med på kjøreliste til kamper og ikke på dugnader. 

Jenta har vært her nå og det gikk greit. 

Anonymkode: 7a387...0bd

Hvordan kan barnet bli kjørt hjem før første kamp når hun hadde vært der i 6 timer?

Anonymkode: 764d7...e29

Skrevet
21 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Stakkars liten. Jeg tror de fleste skjønner at hun slett ikke er likeglad, det er nok en maske hun har lært seg å ta på. Så fint at dere tar imot henne. 

Ja, tenk så grusomt å være barn og oppleve at ingen stiller opp for henne, ikke treneren, ikke noen av foreldrene til de andre og ikke moren . Kanskje har hun opplevd dette med disse menneskene før også. Ikke rart hun er oppgitt. I en lagsport er det viktig med lagånd, hjelpe hverandre. Det finnes ikke overfor denne jenta. Skremmende.

Anonymkode: e9ae8...94e

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan barnet bli kjørt hjem før første kamp når hun hadde vært der i 6 timer?

Anonymkode: 764d7...e29

Tror du misforsto første innlegget, det sto at cupen varte i 6 timer, og denne jenta fikk ikke være der fordi mammaen hennes ikke gadd å følge henne. Så treneren sørget for at hun ble kjørt hjem før de startet (og tydeligvis uten å spørre om noen av de andre foreldrene kunne ta seg av henne).

Anonymkode: 77e1f...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...