Gå til innhold

Hvor mye skal vi ta ansvar (andres barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnet er krevende og dette er jo del av et større bilde. Jenta ble lei seg i går, men virket dessverre også litt likeglad, i form av at slike ting ikke var ukjent. Moren fremstår mer lat og bedagelig enn kunnskapsløs. 

Har sagt at hun er velkommen hit i dag, så får vi se hvordan det utvikler seg, 

HI. 

Anonymkode: 7a387...0bd

Hvorfor melder du henne ikke til barnevernet? Barnet er så vant til det at hun blir likeglad for å skjerme seg selv, og ingen gjør noe

Anonymkode: fefa3...1a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan hadde denne jenta kommet seg til denne cupen? Noen har vel hatt henne med ettersom ikke foreldrene var der , og avstanden var så stor at hun måtte kjøres hjem. Og hvor var i så fall disse i denne situasjonen?

Anonymkode: e9ae8...94e

Skrevet

Man melder da ikke til barnevernet dersom dette er en engangsepisode.  Alle kan glemme en matpakke. Kanskje hadde moren en avtale med noen om tilsyn, det vet vi ikke. Sist vi var på cup, var det en som ikke hadde mat med.....Vi delte selvsagt vår. Viste seg at broren hadde fått både sin og brorens matpakke med seg der han var. Man melder ikke sånt til bv.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man melder da ikke til barnevernet dersom dette er en engangsepisode.  Alle kan glemme en matpakke. Kanskje hadde moren en avtale med noen om tilsyn, det vet vi ikke. Sist vi var på cup, var det en som ikke hadde mat med.....Vi delte selvsagt vår. Viste seg at broren hadde fått både sin og brorens matpakke med seg der han var. Man melder ikke sånt til bv.

Å glemme en matpakke er jo ikke alene et problem. Men å sende en 7 åring alene avsted på cup, uten mat og bli sint og nekte når man blir bedt om å komme med mat og ta vare på ungen sin, og at barnet tydeligvis er vant til det. Det er grunn til bekymring. Hadde det vært en avtale om tilsyn, så hadde vel moren sagt det når treneren ringte.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å glemme en matpakke er jo ikke alene et problem. Men å sende en 7 åring alene avsted på cup, uten mat og bli sint og nekte når man blir bedt om å komme med mat og ta vare på ungen sin, og at barnet tydeligvis er vant til det. Det er grunn til bekymring. Hadde det vært en avtale om tilsyn, så hadde vel moren sagt det når treneren ringte.

Jeg har jo stilt spørsmål om hvordan dette barnet kom seg til cupen!!!! Har noen hatt henne med, har jo disse også et ansvar for henne mens hun er der. Det må jo være et stykke unna, ellers hadde hun ikke trengte å kjøres hjem. Da har hun vel neppe gått dit. Vi vet heller ikke om barnet er vant til slik oppførsel fra moren, noen og enhver kan vel ta på seg en slik mine som dette barnet i en sånn situasjon. Vi har bare his antakelser her, hi som altså ikke kunne bistå dette barnet med mat eller litt tilsyn i situasjonen.  Vi vet heller ikke hva mor til jenta sa til treneren og omvendt, eller hva slag avtale disse har seg imellom om at jenta er der uten foresatte, og hvilken grunn hun eller faren har for ikke å være med. Litt mer opplysninger hadde vært fint før man drar bvkortet.

Synes faktisk hi skal spørre dette barnets mor, hva som foregikk i nevnte situasjon. Når barnet skal på besøk til hi i dag, er det vel naturlig å stille et slikt spørsmål i og med at hi var til stede da dette hendte, og at de vel har en viss kontakt siden barna leker sammen.

Skrevet
1 time siden, jooooooda skrev:

Det er jo i utgangspunktet jentas foreldre som svikter her. Det går ikke ann å sende ungen avgårde i mange timer uten mat, og bare regne med at noen tar ansvar for henne. En bekymringsmelding til barnevernet er helt klart på sin plass, og etter min mening det viktigste tiltaket som bør gjøres her.

Samtidig synes jeg ikke verken treneren eller de andre foreldrene håndterte dette bra. Det naturlige å gjøre ville væe å inkludere barnet. Jeg har full forståelse for at treneren ikke har mulighet til å se etter denne jenta alene hele dagen. Han har tross alt ansvar for flere ting, og det finnes grenser for hvor mye en enkelt person kan håndtere alene. Men han var i stand til å delegere noen til å kjøre henne hjem. Da kunne han vel like gjerne delegert noen til å ta seg litt av henne og sørge for at hun fikk mat. De som ble bedt om å kjøre henne hjem, kunne sagt at det vile de ikke, men de kunne heller ta vare på henne mens cupen varte, eller andre foreldre kunne påtatt seg oppgaven.

Jeg har forståelse for at det var en stresset situasjon, og at treneren kanskje grep etter den første løsningen han kom på. Jeg skjønner også at treneren selvsagt ikke mente å være slem med jenta, men samtidig så er det han gjør ganske graverende, ved at han veldig tydelig ekskluderer et barn som allerede har det vanskelig. Treneren står også i en maktpossisjon her, hvis han bestemmer at jenta ikke får være med, kan det være vanskelig for de andre foreldrene å gjøre noe med det. Derfor mener jeg det er på sin plass at treneren får en form for reaksjon. Ikke for å "ta" treneren, men for å forebygge dårlige avgjørelser i fremtiden. Jeg mener derfor at det å melde dette til forbundet kan være en god ide, fordi det gir forbundet mulighet til å gå inn å støtte treneren i en vanskelig sak, og å gi generell veiledning for å forebygge dårlige avgjørelser i fremtiden.

Det hadde vært en mulighet å heller snakke med treneren selv. Det vil kanskje føles bedre for treneren enn en melding til forbundet, men som enkeltforeler har man ikke samme mulighet til å følge opp treneren som forbundet har. 

Siden du tror dette er superenkelt og har fasiten synes jeg du bør verve deg som trener selv. 

Tipper pipa ville fått en annen lyd da, hver gang du ble meldt til forbundet fordi noen synes du ikke gjorde en god nok jobb.

Anonymkode: 72bcc...482

Skrevet

Hi, du skriver at dette er et krevende barn å ta seg av. Ut fra det tolker jeg at dette ikke er første gang dere andre har blitt forventet å ta dere av jenta?

Slik jeg ser det har denne jenta gitt litt opp når hun blir så følelsesløs av å bli sendt hjem igjen. Hjem til en mor hun trolig vet er forbanna. Kan godt være at jenta er krevende av en grunn og at mor er utslitt og trenger avlastning. Mor kan likevel ikke nekte å komme for å ta ansvar for barnet når hun blir oppmerksom på at barnet ikke har matpakke eller penger og når mor blir bedt om å komme og ta ansvar for barnet sitt. Men, det kan også tenkes at årsaken til at denne jenta er "krevende" er at hun ikke har det bra hjemme. Ut fra morens reaksjon vil jeg tro det er veldig stor sjanse for akkurat det, dessverre. Ergo er det å melde dette til barnevernet det eneste ansvarlige av deg, Hi! Du kan ev. få andre foreldre til å stå sammen med deg om meldingen til bv, hvis dette er noe dere alle har sett over tid. Men det viktigste er at dere melder fra, enten dere gjør det med navn eller om dere gjør det anonymt. For du har vel tenkt å melde dette til barnevernet i morgen, Hi?

Når det kommer til resten av situasjonen mener jeg alle handlet feil når dere sendte jenta hjem i skam. For det var det det ble for henne.

Treneren handlet feil da denne bestemte dette. Men hadde dere andre foreldre tatt et felles ansvar og tatt vare på jenta, da hadde treneren sluppet å ta den beslutningen. At treneren ikke så seg i stand til å ta ansvar for denne noe krevende jenta i tillegg til selve trenerjobben, det har jeg forståelse for. Treneren er dere for alle barna. Og nettopp derfor, ikke bare for jentas skyld, men for egne barns skyld også, så skulle foreldrene ha tatt ansvar for jenta. Da kunne jenta sluppet det som nok var en traumatisk situasjon, hun kunne fått være en del av et fellesskap, og alle barna kunne hatt trenerens oppmerksomhet om det trenerens hovedoppgave var. Jeg synes det er ganske rystende at andre foreldre ikke tok ansvar, men godtok at jenta ble sendt hjem på den måten - selv om dette er jentas mors feil.

Når det kommer til treneren var jeg først litt splittet. Etter å ha lest hovedinnlegget var første tanke at treneren handlet veldig feil og trolig i en slags affekt. Neste tanke var at jeg kunne ha en viss forståelse for at denne gjorde det, ikke minst for de andre barnas skyld, siden treneren nok ikke kunne vært god nok trener om den også skulle ha hovedansvar for et krevende barn som var helt alene. Når det kommer til forslaget om å melde treneren til forbundet tror jeg ikke det er den beste måten å gjøre det på. Igjen, ingen tvil om at treneren handlet feil i denne situasjonen. Og det bør absolutt tas tak i. Men dette er jo egentlig ikke bare trenerens problem eller ansvar, det er et større problem. Det er ikke første gang trenere står over lignende situasjoner, og det blir helt sikkert ikke siste gang denne eller andre trenere står i en slik situasjon. Det ER krevende. Om man som forelder går rett til forbundet tror jeg dessverre også at treneren kan komme til å slutte, noe som vil være veldig synd om dette ellers er en god trener som bryr seg om barna. Jeg tror løsningen på dette er å snakke med treneren, og at trener OG foreldre sammen kontakter forbundet og ber om råd om hvordan håndtere denne situasjonen og lignende situasjoner i fremtiden. Ikke kun ang. dette barnet, men løfte saken til det generelle problemet dette også er, ikke bare hos dere, Hi, for slike situasjoner finnes over hele landet hele tiden. Om dere foreldre tar initiativ til dette sammen med treneren, da tror jeg det kan komme mye godt ut av det. Det vil være lettere for treneren å forklare sin frustrasjon, vil kanskje føle forståelse for at oppgaven han/hun gjør ikke er enkel, og gi treneren en følelse av å ikke stå alene mot foreldre og forbund, men føle et samhold hvor dere alle - foreldre, trener, forbund - står sammen for barnas beste. Alle barns beste. Det kan skape positive endringer, en bevisstgjøring rundt slike vanskelige situasjoner og skape retningslinjer som gjør det lettere i fremtiden.

Til den som er så hissig mtp. å kontakte bv... det er mange årsaker til at det eneste riktige er å melde til bv. Det verste er at mor, når hun blir gjort oppmerksom på at barnet hverken har matpakke eller penger til mat, nekter å komme med mat/penger til barnet og at hun nekter å komme for å ta vare på barnet sitt under cupen når hun blir bedt om dette av treneren. I tillegg reagerte hun med sinne. Hvis hun hadde en avtale om at en av de andre foreldrene skulle ta seg av barnet vil jeg tro den forelderen ville sagt ifra, og at mor gjorde treneren oppmerksom på den avtalen. Når hun reagerte med sinne og nektet å komme, da må man anta at ingen slik avtale foreligger. Selv om mor da ev. har avtalt skyss for jenta, er det ikke nok, for hun har fremdeles overlatt jenta hele dagen til seg selv, uten mat, uten penger til å kjøpe seg mat, når jenta skulle være fysisk aktiv hele dagen OG mor nektet å komme når hun ble bedt om dette. DET er bekymringsfullt. Årsaken til at mor reagerte som hun gjorde kan selvfølgelig være mange, det kan være alt fra at mor ikke er en god mor og ikke tar ansvar nok for barnet, men det kan like gjerne være at mor er i en veldig vanskelig livssituasjon vi ikke vet noe om, noe som gjør at hun, selv om hun egentlig ønsker å være en god mor og kanskje ellers er det, nå ikke greier det alene (eller de som foreldre ikke greier det, om det er en far der også). Årsaken er egentlig ikke særlig viktig for den som melder. Det er barnevernets ansvar å vurdere situasjonen i hjemmet. Kanskje trenger mor veiledning, kanskje har barnet ekstra behov som ikke er avdekket, kanskje trenger mor bare avlastning i en periode. Videre er det bekymringsfullt at jenta reagerte med en slags apati på å bli sendt hjem. Det bør man anta er en beskyttelsesmekanisme hos jenta, og det viser også at hun dessverre har erfaring med å måtte skjule sine følelser. Ellers er hun iflg. HI og treneren et "krevende" barn. Mange barn som ikke har det godt hjemme kan bli slike "krevende" barn. Vi vet ikke om barnet er ekstra krevende, om hun kan ha en diagnose, om det er noe galt i hjemmet. Men Hi vet at mor ikke tok ansvar for barnet i går, og DET er bekymringsfullt, uansett årsak. Og DET gjør at man er pliktig til å melde fra til barnevernet!

At mor i dag har bedt om at jenta kan få komme og være hos HI kan være både et positivt tegn og det motsatte. Det kan være at mor ikke takler å ha jenta hjemme, at hun gjør det for å få jenta bort slik at hun selv skal få fred. Eller det kan være at moren forstår at det er viktig for jenta å komme raskt inn i en normal omgang med de andre barna/vennene igjen. Vi kan håpe på det siste, men siden det første også kan være en høyst reell årsak mtp. gårsdagen, så er det likevel ingen grunn til å melde til bv.

Jeg vil tro at for de som er involvert i denne situasjonen så er den lett gjenkjennelig. Hvis denne jentas mor leser dette så vil jeg oppmuntre henne til å søke hjelp hos barnevernet selv. Uansett årsak. Det er mye og bra hjelp man kan få fra bv, både veiledning, avlastning og økonomisk hjelp. Det å be om hjelp selv vil bli sett på som en styrke, at du har selvinnsikt til å se at dere nå trenger hjelp. Da vil du også komme en ev. bekymringsmelding i forkjøpet.

Anonymkode: 28d3e...77d

Skrevet

Du skal ta det ansvaret du selv føler du kan stå rakrygget i. Slike saker kan ikke behandles som prinsippsaker. Det som er viktig er at barnet ikke involveres mer enn nødvendig i morens manglende engasjement. Hun burde nok ikke blitt sendt hjem og den likegyldige måten å være på er nok en maske. Synes ikke treneren skal rapporteres for dette, husk at de er mennesker som har begrenset tid og ressurs, gjerne stiller opp frivillig. Men jeg ville snakket med treneren, tatt vare på jenta og tatt kontakt med barnevernet om dette fortsetter. Husk at de voksnes handlinger her kan være ganske betydningsfullt for hvordan denne jenta føler tillit til voksne i en senere, og kanskje mer alvorlig situasjon. 

Anonymkode: 3074e...e3c

Skrevet

Det er vel typisk at dette skjer i fotballen. I alle andre idretter jeg har vært borte i er det vanlig å reise som et lag der ikke alle har med foreldre. 

Anonymkode: 7a4d1...a36

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden du tror dette er superenkelt og har fasiten synes jeg du bør verve deg som trener selv. 

Tipper pipa ville fått en annen lyd da, hver gang du ble meldt til forbundet fordi noen synes du ikke gjorde en god nok jobb.

Så det du leser fra innlegget mitt er at jeg mener dette er superenkelt og at jeg har fasiten? Kan hende du bør ta på deg andre briller og lese en gang til? Jeg har faktisk sagt en del om at jeg forstår at situasjonen er vanskelig. Samtidig kan det hende du kunne prøve å få med deg grunnen til at jeg mener dette bør meldes til forbundet? Det er nemlig ikke for å være slem med treneren, men fordi forbundet er i en posisjon til å gi treneren veiledning. Ellers har det kommet et nytt forslag etter at jeg skrev mitt innlegg, der en anonym foreslår at foreldre og trener går sammen til forbundet og ber om råd. Den muligheten tenkte ikke jeg på selv, men det synes jeg var en veldig god ide.

Ellers har jeg fungert som trener i flere år. Jeg har i hovedsak fått positive tilbakemeldinger, men også negative. De fleste gitt direkte til meg, noen til de over meg i systemet.  Så lenge de negative tilbakemeldingene gis på en konstruktiv måte, så mener jeg det er noe man må tåle som trener. Selv setter jeg pris på dem, fordi de gir meg mulighet til å utvikle meg.

Skrevet

HI igjen her. 

Har spurt litt mer og det har vært en betydelig irritasjon over mor i lang tid. Hun er ressurssterk på mange vis, men gikk visstnok på cafe i går. Penger er ikke et problem, men hun virker ikke veldig interessert i å være mye sammen med barnet sitt. Far er mye/stort sett borte. Barnet satt på med noen kjente i går og ble satt av på cupen. Treneren hadde sagt til mor at barnet ikke kunne være på cupen alene pga tidligere erfaringer. 

Han ringte jo ikke mor mens alle hørte på, men info om at barnet var kjørt hjem kom før første kamp startet. Så denne hausingen av iskalde foreldre var litt for rask. 

Mor vil ikke være med på kjøreliste til kamper og ikke på dugnader. 

Jenta har vært her nå og det gikk greit. 

Skrevet

Stakkars liten...

Hadde meldt fra til bv. og hadde jeg vert en mor der, hadde jeg gitt henne mat, helt tragisk at foreldrene ikke stiller opp her, skjønner at treneren kjører henne hjem

Anonymkode: 9a175...0df

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI igjen her. 

Har spurt litt mer og det har vært en betydelig irritasjon over mor i lang tid. Hun er ressurssterk på mange vis, men gikk visstnok på cafe i går. Penger er ikke et problem, men hun virker ikke veldig interessert i å være mye sammen med barnet sitt. Far er mye/stort sett borte. Barnet satt på med noen kjente i går og ble satt av på cupen. Treneren hadde sagt til mor at barnet ikke kunne være på cupen alene pga tidligere erfaringer. 

Han ringte jo ikke mor mens alle hørte på, men info om at barnet var kjørt hjem kom før første kamp startet. Så denne hausingen av iskalde foreldre var litt for rask. 

Så hvordan vet du at denne moren kjeftet på treneren når all info du fikk var at barnet var kjørt hjem? Og hvordan vet du at hun var likegyldig om du ikke så at hun dro? Og hvorfor i alle dager ringer du rundt for mer informasjon? 

Anonymkode: 09f17...40b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI igjen her. 

Har du tenkt til å gjøre noe med det, eller strekker engasjementet kun til å ringe rundt for å få sladder?

Skrevet

Jeg synes det er altfor mye gjenkjennbar informasjon hvis dette er sant, så jeg håper hi troller.

Skrevet
7 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Det var helt på sin plass å ringe mor, men det var jo helt horribelt å kjøre den stakkars jenta hjem!! Tenk hva hun antagelig kom hjem til (en rasende mor) og tenk for en forferdelig følelse å bli fjernet fra noe hun antagelig har gledet seg til pga noe hun ikke kunne styre selv. 

Hvorfor delte ingen maten sin med henne? 

Om dette er en familie som trenger hjelp er det trener sitt ansvar å ta tak, men IKKE på denne måten. 

Jeg hadde klaget inn treneren til forbundet. 

Hva? Klaget treneren inn til forbundet? Han/hun som bruker all sin fritid uten å få betalt for å være snill med alle disse barna? Som skal ta seg av de andre slik at de også føler seg ivaretatt. 

Bra det ble tatt tak mener jeg, og ikke la det stoppe der. Fritidsaktiviteter er ikke all inclusive barnepass 😉

Anonymkode: fec05...445

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva? Klaget treneren inn til forbundet? Han/hun som bruker all sin fritid uten å få betalt for å være snill med alle disse barna? Som skal ta seg av de andre slik at de også føler seg ivaretatt. 

Bra det ble tatt tak mener jeg, og ikke la det stoppe der. Fritidsaktiviteter er ikke all inclusive barnepass 😉

Anonymkode: fec05...445

Nåja, trenere er like forskjellige som oss andre. En trener kan også være en drittsekk. Og er han det, så må det taes tak i , uavhengig av hvor viktig det er å ha en trener, og hvor flott det er at han gjør det frivillig uten betaling.

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er altfor mye gjenkjennbar informasjon hvis dette er sant, så jeg håper hi troller.

Enig. 

Synes historien har litt for mange "huller" etterhvert, så håper det er fordi den er omskrevet slik at ingen kjenner seg igjen, eller aller helst fordi det er troll.

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvordan vet du at denne moren kjeftet på treneren når all info du fikk var at barnet var kjørt hjem? Og hvordan vet du at hun var likegyldig om du ikke så at hun dro? Og hvorfor i alle dager ringer du rundt for mer informasjon? 

Disse sidene har en helt egen evne til å tolke i alle retninger. Du vet ikke om jeg har ringt rundt eller hvilken relasjon jeg har til trener. 

Jeg vet at dette har skjedd og hva vi alle har gjort, så kvasianalyser her inne burde jeg sikkert ikke satt i gang. 😊 Når det er sagt gjør vi som foreldre rundt en ny innsats for jenta, for det som skjedde har klarere vist behovet. 

HI

Skrevet

Det som er litt trist er at etter slike hendelser blir gjerne disse barna bare fjernet fra idretten. Foreldrene gidder ikke følge det opp, og det er ingen menneskerett å være med i idrett så barnevernet gjør ingenting om foreldrene sier at det har vi ikke kapasitet til.

Kanskje er idretten et av fristedene til disse barna, et sted de kan bli gode, få venner, blomstre litt, men foreldrene gidder ikke følge det opp så når ingen andre tar ansvar for dem så må de slutte.

Anonymkode: 77e1f...2af

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Disse sidene har en helt egen evne til å tolke i alle retninger. Du vet ikke om jeg har ringt rundt eller hvilken relasjon jeg har til trener. 

Jeg vet at dette har skjedd og hva vi alle har gjort, så kvasianalyser her inne burde jeg sikkert ikke satt i gang. 😊 Når det er sagt gjør vi som foreldre rundt en ny innsats for jenta, for det som skjedde har klarere vist behovet. 

HI

Uansett hvilken relasjon du har til treneren, så byrden denne holdt tett om samtalen. Og som du selv skrev så har du «spurt litt mer», altså er du nysgjerrig og klarer ikke la dette ligge.

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett hvilken relasjon du har til treneren, så byrden denne holdt tett om samtalen. Og som du selv skrev så har du «spurt litt mer», altså er du nysgjerrig og klarer ikke la dette ligge.

Å herregud, kutt ut!! Du trenger ikke fantasere og tillegge HI det ene og det andre av intensjoner. Tipper du ikke gjør så veldig mye for vanskeligstilte barn selv akkurat.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herregud, kutt ut!! Du trenger ikke fantasere og tillegge HI det ene og det andre av intensjoner. Tipper du ikke gjør så veldig mye for vanskeligstilte barn selv akkurat.

Jeg har med mat til alle barna på cuper og jeg kjører ikke noen hjem fordi de er vanskelige. 

Selvsagt har hun en intensjon med å spørre litt mer rundt

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har med mat til alle barna på cuper og jeg kjører ikke noen hjem fordi de er vanskelige. 

Selvsagt har hun en intensjon med å spørre litt mer rundt

Har du med mat til alle barna på cuper? Ti ryggsekker da eller, med ti matbokser og ti vannflasker. 😅

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skammelig at ingen av foreldrene tok ansvar for den stakkars jenta. Jeg hadde med GLEDE delt både mat og penger til kiosk og fordelt ansvar for å følge med på jente med de andre foreldrene. Mangler dere empati? Helt oppriktig, synes dere det var «til pass» at hun ble sendt hjem for å lære moren en lekse? Dette er omsorgssvikt og må meldes videre, men jeg hadde gjort alt i min makt for at jenta skulle ha en god dag på cup og at hun kunne følt seg ivaretatt og at hun fikk omsorg når alt rundt henne tydeligvis svikter. 

Anonymkode: 1e08c...2e7

Heilt enig.. Koster så lite å vise empati samt dele med barnet. 

Anonymkode: 57cee...d89

Skrevet
8 minutter siden, Firefine skrev:

Har du med mat til alle barna på cuper? Ti ryggsekker da eller, med ti matbokser og ti vannflasker. 😅

30 rundstykker med ost og skinke eller noen pakker med pølser og varmt vann på termos og en kjele. Saft og pappkrus. Henter det i bilen når det er tid for å spise. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...