Gå til innhold

Press om SFO...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi velger sfo, da vi hører mange faller utenom sosialt

Anonymkode: 0511c...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er litt gøy å lese hvordan det er feil å ikke ha barn i SFO, men supert med korte dager og fridager i bhg. Ingen som sier at barnet faller utenfor selv om det har fri fra bhgnoen dager i uka, men hvis barnet ikke går i SFO så vil det virkelig gå galt!😂

Anonymkode: 8c561...040

Hvem påstår dette da?

Barn som går siste året i barnehagen bør vel helst være i barnehagen hver dag, minimum i kjernetida. At små barn har deltidsplass er vel mindre problematisk? Det er vel heller ikke noe galt med korte dager.

Det er vanskelig å ta deg seriøst med den smiley-bruken.

Anonymkode: 3daac...e38

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem påstår dette da?

Barn som går siste året i barnehagen bør vel helst være i barnehagen hver dag, minimum i kjernetida. At små barn har deltidsplass er vel mindre problematisk? Det er vel heller ikke noe galt med korte dager.

Det er vanskelig å ta deg seriøst med den smiley-bruken.

Anonymkode: 3daac...e38

Det har vært flere tråder her inne tidligere der foreldre har fått mye negative tilbakemld på å ha barnet i bhg og å selv ha fri.

Mine barn har korte dager i bhg og kommer ikke til å gå på SFO, fordi det er det som passer best for mine barn. De er trygge sosialt, og jeg har ingen tro på at de vil falle utenfor. Da jeg var liten husker jeg at SFO barna var misunnelige på de som slapp. Mannen min hatet også SFO da han var liten. 

Brukte en smiley som lo fordi jeg syntes hele greia ble for dum.

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

30-60 minutt med lekser i SFO alder??? De leker jo på SFO? 

Anonymkode: 7b191...2c8

Nei. De leker ikke her de gjør lekser ellers skjer ingenting på sfo. Så skjønner godt at foreldre velger bort sfo.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er litt gøy å lese hvordan det er feil å ikke ha barn i SFO, men supert med korte dager og fridager i bhg. Ingen som sier at barnet faller utenfor selv om det har fri fra bhgnoen dager i uka, men hvis barnet ikke går i SFO så vil det virkelig gå galt!😂

Skjønner du virkelig ikke at det er forskjell på et barns sosiale behov når det er fra ett til tre-fire år, kontra et skolebarn?

Anonymkode: 456fd...5cc

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har vært flere tråder her inne tidligere der foreldre har fått mye negative tilbakemld på å ha barnet i bhg og å selv ha fri.

Mine barn har korte dager i bhg og kommer ikke til å gå på SFO, fordi det er det som passer best for mine barn. De er trygge sosialt, og jeg har ingen tro på at de vil falle utenfor. Da jeg var liten husker jeg at SFO barna var misunnelige på de som slapp. Mannen min hatet også SFO da han var liten. 

Brukte en smiley som lo fordi jeg syntes hele greia ble for dum.

Det er da ingen som har argumentert for fulle dager på sfo, og heller ikke full plass. For å få de sosiale fordelene av sfo holder deg lenge å være der 2-3 timer 2-3 ganger i uka. 

På samme måte som at det er bred enighet om at hvis man har muligheten så leverer man ikke først og henter sist i barnehagen. Korte dager i barnehagen og en fridag innimellom er supert for barna.

På samme måte som noe SFO er supert for barna. Full plass kan bli mye, men er greit om det er det eneste foreldrene får til. Ingenting sfo derimot, kan være negativt for barnets sosialisering. På skolen er det læring i fokus og korte friminutt, mens på sfo har barna rikelig med tid til sosialisering og relasjonsbygging gjennom lek. Som igjen gir et godt klassemiljø, for dem som er til stede for å bli en del av miljøet. 

Anonymkode: 5a9a7...cb6

Skrevet
På 6.3.2019 den 18.11, Anonym bruker skrev:

Rektor, SFO-ansatt og bhg-ansatt prøver å presse oss til å ha barnet på SFO ved skolestart til høsten.

1) Vi har dårlig råd. Å betale for SFO for morroskyld er ikke aktuelt. 

2) Unger kan være med hverandre hjem. 

3) Det er alltid noen (begge)hjemme fra skolen er slutt.. så vi har faktisk ikke behov for SFO..

4) Man kan sosialiseres ekstra på fritidsaktiviteter dersom det er aktuelt. 

Skjønner ikke hva baktanken er? Skal barn ha så lite tid med foreldrene som overhodet mulig? 

Anonymkode: 7edcd...dcf

Skjønner godt at dere velger å droppe sfo hvis sfo er slik som her. Etter å ha sittet stille i 6 timer på skolen skal de gjøre lekser på sfo med en gang de har spist etter at skolen er ferdig. Det er ingen rom for at barna faktisk kan leke sammen. Det er ingen aktiviteter bare lekser som skal gjøres. Da velger jeg heller at barnet kommer hjem får lekt og slappet av etter skolen før leksene skal gjøres. Her hadde 2 av 30 barn sfo dette skoleåret grunnet dette.

Skrevet

Du kan ikke sammenligne barnehagen med skolen.

I barnehagen treffer de ikke nødvendigvis de som blir "venner for livet".  Det er først på skolen når de blir oppdelt i klasser de vil finne bestevennen sin i sin egen klasse. (med noen unntak)

Anonymkode: 48c84...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...