Gå til innhold

Ny svigerinne. Jeg synes hun er for dominant.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jo være at hun ønsker å ha privatliv på hytta og ikke dele den med hans eks. Det må vel være mulig å vise henne litt forståelse vel? Jeg har mine personlige ting på hytta mi. Annerledes om eksen går og roter i disse tinga. Å dele hytte er nok ikke noe for min del, når jeg leser om denne problematikken og en svigerinne som er helt blottet for forståelse og endringer. 

Anonymkode: cc1d5...910

De tingene kan hun vel ha på broren sin del, som ikke blir brukt når hi er der. De bruker jo kun fellesdel og hi's del. Eks sover jo i et gjeste anneks i tillegg. 

Anonymkode: 9ef10...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men for noen bedre forbilder de er for barna hvis de klarer å omgås etter skilsmisse også. Så mye lettere det er for barnas samvittighet når de vet at den andre foreldren er velkommen i den andre delen av familien. Det vil komme bursdager, konfirmasjoner, dåp osv. Når man finner en partner med barn må mann godta bagasjen også. Det er kun barna som blir skadelidende uansett hvor gamle de er. 

Anonymkode: 9ef10...b21

Ja, men det er vel viktig at ny dame og eks dame også kan omgås og at det ikke lages unødvendig støy før forholdet har startet. Her er det jo svigerinnen som lager krøllet og sperrer for godt samarbeid mellom partneren ved å trø over når denne personen faktisk har prøvd å si fra. Hva er grunnen til at hun må gå så langt i et stakkars forsøk i en så enkel sak? Det virker nesten som om det er mer prestisje i å ha "rett" enn å forsøke å løse det. Hi er jo helt urokkelig og har bare bestemt seg for å gjøre det surt for dette forholdet. Ingen aksept for at livet faktisk går videre. Å benytte ord som: Denne dama er ikke noe å samle på, bare fordi hun er uenig, er ikke bra. Jeg synes at dersom HI ikke har råd til egen hytte hvor hun fritt kan ture frem, så bør hun kanskje prøve å samarbeide. Eller kanskje dette er en måte å karre hytta for seg selv. Pining av broren ved å bevisst gjøre ting som hans nye kjæreste ikke liker, vil vel kunne føre til et ganske bra kjøp fremover. Mange sleiplinger der ute. Ugler i mosen. 

Anonymkode: cc1d5...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men det er vel viktig at ny dame og eks dame også kan omgås og at det ikke lages unødvendig støy før forholdet har startet. Her er det jo svigerinnen som lager krøllet og sperrer for godt samarbeid mellom partneren ved å trø over når denne personen faktisk har prøvd å si fra. Hva er grunnen til at hun må gå så langt i et stakkars forsøk i en så enkel sak? Det virker nesten som om det er mer prestisje i å ha "rett" enn å forsøke å løse det. Hi er jo helt urokkelig og har bare bestemt seg for å gjøre det surt for dette forholdet. Ingen aksept for at livet faktisk går videre. Å benytte ord som: Denne dama er ikke noe å samle på, bare fordi hun er uenig, er ikke bra. Jeg synes at dersom HI ikke har råd til egen hytte hvor hun fritt kan ture frem, så bør hun kanskje prøve å samarbeide. Eller kanskje dette er en måte å karre hytta for seg selv. Pining av broren ved å bevisst gjøre ting som hans nye kjæreste ikke liker, vil vel kunne føre til et ganske bra kjøp fremover. Mange sleiplinger der ute. Ugler i mosen. 

Anonymkode: cc1d5...910

Hvorfor er det så vanskelig å forstå at ordningen de har hatt, han, Hi, hans eks mtp. hytten har vært en ordning som de alle har vært fornøyd med og ikke har hatt noen problemer med?

Nå er det plutselig hans eks "som lager krøll og sperrer for godt samarbeid"? Det begynner jo å bli komisk.

Det var ingen problemer med dette samarbeidet. Den eneste som har skapt problemer er den nye dama som ikke takler at eksen til typen hennes besøker hans søster og søsters del av hytta på et tidspunkt hun selv ikke en gang skal være der.

Den eneste som turer frem her, det er jo den nye dama.

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men det er vel viktig at ny dame og eks dame også kan omgås og at det ikke lages unødvendig støy før forholdet har startet. Her er det jo svigerinnen som lager krøllet og sperrer for godt samarbeid mellom partneren ved å trø over når denne personen faktisk har prøvd å si fra. Hva er grunnen til at hun må gå så langt i et stakkars forsøk i en så enkel sak? Det virker nesten som om det er mer prestisje i å ha "rett" enn å forsøke å løse det. Hi er jo helt urokkelig og har bare bestemt seg for å gjøre det surt for dette forholdet. Ingen aksept for at livet faktisk går videre. Å benytte ord som: Denne dama er ikke noe å samle på, bare fordi hun er uenig, er ikke bra. Jeg synes at dersom HI ikke har råd til egen hytte hvor hun fritt kan ture frem, så bør hun kanskje prøve å samarbeide. Eller kanskje dette er en måte å karre hytta for seg selv. Pining av broren ved å bevisst gjøre ting som hans nye kjæreste ikke liker, vil vel kunne føre til et ganske bra kjøp fremover. Mange sleiplinger der ute. Ugler i mosen. 

Anonymkode: cc1d5...910

Nei. Ved å prøve å endre en avtale som allerede er gjort og det ved å dra inn søsteren altså hi i en uenighet mellom seg selv og samboer(bror), er det nydama som overhode ikke tar hensyn til sine stebarn. Hun setter sine egne følelser først. Her må broren og kjæresten komme frem til en løsni g de kan leve med uten å blande inn hi. Bror har selv ønsket at barna skal omgås som før uansett om det er pappatid eller Mammatid. Når man da kommer inn i en slik familie bør man kanskje gå litt rolig i dørene, pleie relasjoner for så å finne sin plass. Ikke prøve å overstyre det som allerede er bestemt. Kjæresten saboterer for seg selv. Man kan ikke ture inn i en familie og bestemme over deres relasjoner. Man må skape sine egne. 

Hvorfor skal eks gi opp sine vennerelasjoner med eksfamilie? Hun er bundet til dem så lenge barna lever. 

Anonymkode: 9ef10...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Søskenbarn flokken kan jo fungere, selv om mammen deres ikke lengre blir med.

Anonymkode: cc1d5...910

Misset poenget med at hi og ekskone også er venner? Og hva er problemet med at denne moren er på den hytten en dag eller to med sine barn og venninne? Nydamen og bror er jo ikke der? 

Anonymkode: b868b...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så vanskelig å forstå at ordningen de har hatt, han, Hi, hans eks mtp. hytten har vært en ordning som de alle har vært fornøyd med og ikke har hatt noen problemer med?

Nå er det plutselig hans eks "som lager krøll og sperrer for godt samarbeid"? Det begynner jo å bli komisk.

Det var ingen problemer med dette samarbeidet. Den eneste som har skapt problemer er den nye dama som ikke takler at eksen til typen hennes besøker hans søster og søsters del av hytta på et tidspunkt hun selv ikke en gang skal være der.

Den eneste som turer frem her, det er jo den nye dama.

Anonymkode: f1e7a...148

De har vært skilt i bare fire år da. Og det forrige forholdet hans røk, kanskje også pga søsteren hans. Det er jo ikke slik at dette har vært fint i alle år liksom. Det er jo relativt nytt. Og søsteren hans gjør ikke noe for å forsøke å tilrettelegge for at det skal bli plass til en ny partner for broren. Tvert imot. Hun vil ikke ha noe av det. Sikkert lettere for henne uten. Det har jo ALDRI vært problemfritt mens han har hatt dame da...

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe og vi er på side 9, og de som holder med nydama driver fremdeles å dikter opp historier og ting som ikke eksisterer. Hi har virkelig ikke vært uklar eller utelatt ting. Dere motstandere av hi har ivertfall god fantasi . Tror ikke det forholdet til broren blir langvarig om nye damen skal sette egne ønsker og behov over ungene hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har vært skilt i bare fire år da. Og det forrige forholdet hans røk, kanskje også pga søsteren hans. Det er jo ikke slik at dette har vært fint i alle år liksom. Det er jo relativt nytt. Og søsteren hans gjør ikke noe for å forsøke å tilrettelegge for at det skal bli plass til en ny partner for broren. Tvert imot. Hun vil ikke ha noe av det. Sikkert lettere for henne uten. Det har jo ALDRI vært problemfritt mens han har hatt dame da...

Anonymkode: 8f544...89b

Nei, nå er du ute og dikter igjen...

Hi forholder seg til hva broren ønsker. Hi hadde vært en elendig søster om hun lot hans nye dame få manipulere seg til å gå mot sin brors ønsker. Den nye dama er rett og slett en elendig partner, det er sannheten, når hun velger å gå bak kjærestens rygg tre (!) ganger for å snu søsteren mot broren for at hun selv skal få viljen sin.

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hvor gammel du regner med å bli, men jeg har levd i halvparten av 96 år, så jeg kjenner til at livet kan snu. Men det betyr ikke at folk flest bør la være å eie ting sammen. Det betyr vel helst at folk som eier ting sammen må bli vant til å være like tydelige som HI; sånn at de folka som IKKE eier tingene kan få skapet satt på riktig sted.

Anonymkode: cebd1...80c

Å eie noe sammen innebærer å være tolerant, tålmodig og villig til å inngå kompromisser.

Anonymkode: eebb5...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er urimelig. Men slike krav bunner vel oftest i sjalusi, og sjalusi bunner i utrygghet. 

Kanskje hun synes at tanken på at mannen har en eks bare er veldig vanskelig. 

Kanskje det er lettere å håndtere henne hvis du tenker på henne som en som er litt usikker på fortiden til den hun er forelsket i. Man får ofte et litt mildere syn på folk når man oppdager svakhetene deres. Du kan jo si noe om at du kan forstå henne men at dere trenger å gjøre dette for barnas skyld etc. Du vinner mest på å komme henne litt i møte her -det kan du faktisk få til uten å skrinlegge påskeplanene.

For øvrig er deg jo bare å fortsette å planlegge påskeferie. Disse barna er søskenbarn og det er en helt rimelig plan dere har for oppholdet!

 

Anonymkode: c3b80...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å eie noe sammen innebærer å være tolerant, tålmodig og villig til å inngå kompromisser.

Anonymkode: eebb5...125

Og kunne sette gode grenser, ikke snu opp-ned på et arrangement som fungerer godt, bare fordi nydama ikke liker det.

Folk blir bedre samarbeidspartnere (og stemødre/svigerinner) når de lærer seg å hamle opp med egne følelser uten å trenge å endre verden rundt for å ha det bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Englenemine skrev:

Hehe og vi er på side 9, og de som holder med nydama driver fremdeles å dikter opp historier og ting som ikke eksisterer. Hi har virkelig ikke vært uklar eller utelatt ting. Dere motstandere av hi har ivertfall god fantasi . Tror ikke det forholdet til broren blir langvarig om nye damen skal sette egne ønsker og behov over ungene hans. 

Vi dikter ikke opp ting, vi prøver å se fra andres side. Og slik hi skriver er hun ikke «helt god». Da er det stor sjans for at noe av det vi skriver som kan være tilfelle faktisk er det. Stor sjans! Skal ikke veldig mye livserfaring til for å se det. Det farlige er når man hører en person som syter og ikke evner se at dette er bare sakens ene sytete side. Syting pleier tyde på at noe er overdrevent eller modifisert for å få sympati. Det er jo det hi er ute etter. Hvorfor? Fordi hun kanskje innerst inne vet at hun ikke er mors beste barn i dette?

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi dikter ikke opp ting, vi prøver å se fra andres side. Og slik hi skriver er hun ikke «helt god». Da er det stor sjans for at noe av det vi skriver som kan være tilfelle faktisk er det. Stor sjans! Skal ikke veldig mye livserfaring til for å se det. Det farlige er når man hører en person som syter og ikke evner se at dette er bare sakens ene sytete side. Syting pleier tyde på at noe er overdrevent eller modifisert for å få sympati. Det er jo det hi er ute etter. Hvorfor? Fordi hun kanskje innerst inne vet at hun ikke er mors beste barn i dette?

Anonymkode: 8f544...89b

HI syter ikke. Dermed faller mesteparten av det du skriver bort.

Anonymkode: 6b7c4...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi dikter ikke opp ting, vi prøver å se fra andres side. Og slik hi skriver er hun ikke «helt god». Da er det stor sjans for at noe av det vi skriver som kan være tilfelle faktisk er det. Stor sjans! Skal ikke veldig mye livserfaring til for å se det. Det farlige er når man hører en person som syter og ikke evner se at dette er bare sakens ene sytete side. Syting pleier tyde på at noe er overdrevent eller modifisert for å få sympati. Det er jo det hi er ute etter. Hvorfor? Fordi hun kanskje innerst inne vet at hun ikke er mors beste barn i dette?

Anonymkode: 8f544...89b

Eller kanskje hun trengte å få blåst ut litt her og har ordlagt seg litt mildere til broren. Greit å få ut frustrasjon her istedet kanskje. Hvis man absolutt skal tolke. 

Anonymkode: 9ef10...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hvor gammel du regner med å bli, men jeg har levd i halvparten av 96 år, så jeg kjenner til at livet kan snu. Men det betyr ikke at folk flest bør la være å eie ting sammen. Det betyr vel helst at folk som eier ting sammen må bli vant til å være like tydelige som HI; sånn at de folka som IKKE eier tingene kan få skapet satt på riktig sted.

Anonymkode: cebd1...80c

Og order man opp på andre måter slipper man situasjoner lik hi beskriver. Hun er ikke den første og garantert heller ikke den siste. Denne er erfaringen styrker ikke nødvendigvis relasjonen mellom bror og søster. Ønsker man unngå potensielt ødeleggende situasjoner eier man alene eller låner/leier av andre. Det er ryddig og setter deg aldri i situasjoner som dette. Skal bli spennende å høre hvordan det går om 4 mnd, ett år og fem år hi. Du får holde oss oppdatert. Moralen står fremdeles ved lag!

Anonymkode: eafe0...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Nicebeaver skrev:

Og kunne sette gode grenser, ikke snu opp-ned på et arrangement som fungerer godt, bare fordi nydama ikke liker det.

Folk blir bedre samarbeidspartnere (og stemødre/svigerinner) når de lærer seg å hamle opp med egne følelser uten å trenge å endre verden rundt for å ha det bedre selv.

Joda, men det er også "farlig" å være rigid opptatt av vante handlingsmønstre. Det er en god egenskap å kunne se flere sider av en sak og kanskje komme til mer fleksible måter å gjøre ting på.

Jeg synes fortsatt at en viktig opplysning mangler, nemlig hvorfor nydama ( som ikke er så veldig ny likevel) plutselig reagerer som hun gjør......Siden hi ikke sier noe om det, må vi gå ut fra at dette ikke er vanlig. Har noe skjedd med brors eks, som gjør at hun reagerer slik feks? Man skal ikke nødvendigvis tolerere urett fordi om det rent praktisk er enklest, og passer sammen med det man alltid har gjort. Så så lenge vi ikke får vite noe mer, er begge i mine øyne usmakelige i sin fremferd, og hi bittelitt mer enn nydama.

Anonymkode: eebb5...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI syter ikke. Dermed faller mesteparten av det du skriver bort.

Anonymkode: 6b7c4...e5c

Hva er det hun gjør da? 😂

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Damer jeg tar til meg alt. Men nå må jeg melde meg ut av egen tråd. Jeg hater henne ikke. Har tatt henne godt i mot, men hun har gått over streken. Ja jeg  overregaerte med å si hun ikke er noe å samle på. Men helt ærlig så skimter jeg problemer med henne etter oppførselen å dømme rundt denne saken. 

Bror har nå satt punktum og sånn blir det. Min eks svigerinne vet ikke om dette, men hun er utrolig takknemlig over at hun er velkommen til å følge barna. Når det gjelder å følge de så kan det hende hun blir en ekstra dag om været er fint. En skitur og litt god mat sammen liksom. Er været dårlig drar hun bok hjem morgenen etter. Vi er alle avslappet rundt dette, fordi som jeg har sagt, dette handler om barna. 

Så takk for engasjementet og svar. 

Jeg er ikke en heks som hater henne, men jeg har klare grenser for hva som er OK. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men det er vel viktig at ny dame og eks dame også kan omgås og at det ikke lages unødvendig støy før forholdet har startet. Her er det jo svigerinnen som lager krøllet og sperrer for godt samarbeid mellom partneren ved å trø over når denne personen faktisk har prøvd å si fra. Hva er grunnen til at hun må gå så langt i et stakkars forsøk i en så enkel sak? Det virker nesten som om det er mer prestisje i å ha "rett" enn å forsøke å løse det. Hi er jo helt urokkelig og har bare bestemt seg for å gjøre det surt for dette forholdet. Ingen aksept for at livet faktisk går videre. Å benytte ord som: Denne dama er ikke noe å samle på, bare fordi hun er uenig, er ikke bra. Jeg synes at dersom HI ikke har råd til egen hytte hvor hun fritt kan ture frem, så bør hun kanskje prøve å samarbeide. Eller kanskje dette er en måte å karre hytta for seg selv. Pining av broren ved å bevisst gjøre ting som hans nye kjæreste ikke liker, vil vel kunne føre til et ganske bra kjøp fremover. Mange sleiplinger der ute. Ugler i mosen. 

Anonymkode: cc1d5...910

Er du i jobb eller går du heime pga psyken? Dersom du er utenfor arbeidslivet, så kan du kanskje tenke deg til sjølv at du og nydama tar feil. Alle andre har rett.

Du høres jo helt sprø ut.

Anonymkode: 7c933...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du i jobb eller går du heime pga psyken? Dersom du er utenfor arbeidslivet, så kan du kanskje tenke deg til sjølv at du og nydama tar feil. Alle andre har rett.

Du høres jo helt sprø ut.

Anonymkode: 7c933...f6a

Denne vart plassert feil. Sorry. 

Anonymkode: 7c933...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra din bror har bestemt at det blir slik. Han er heldig som har en så fornuftig søster! :)

Ps... skulle han bli singel får du skrike ut... ;)

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er veldig rart her er at verken barnas far eller mor vil være sammen med dem i påsken... broren din må da se lite til barna sine når han sender dem så mye til deg selv når han bare har 50% samvær?

Anonymkode: dc87b...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg synes er veldig rart her er at verken barnas far eller mor vil være sammen med dem i påsken... broren din må da se lite til barna sine når han sender dem så mye til deg selv når han bare har 50% samvær?

Anonymkode: dc87b...503

Hjelpes, det er jo ikke sikkert at hverken mor eller far har hele påska fri fra jobb. Det er da vel bedre at barna er mes søskenbarn og familie enn å sitte hjemme å trøkke mens den foreldren de er hos er på jobb par dager. Vi vet jo ikke hva slags jobber de har. 

Anonymkode: 02f32...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes, det er jo ikke sikkert at hverken mor eller far har hele påska fri fra jobb. Det er da vel bedre at barna er mes søskenbarn og familie enn å sitte hjemme å trøkke mens den foreldren de er hos er på jobb par dager. Vi vet jo ikke hva slags jobber de har. 

Anonymkode: 02f32...a93

Hvis mora kanskje «blir noen dager på hytta» så tilsier vel det at hun har fri.

Jeg får et bilde i hodet av hi som en sånn manipulerende mafiabestemor som holder familiens medlemmer, og særlig barna, tett til seg så hun får påvirket mest mulig og brukt folk som brikker i et spill 😂 Er nok ikke så ille, men når hi er så opptatt av at søskenbarna skal ha god kontakt, så tar jeg meg i å lure på hvor ofte hennes egne barn er på besøk hos broren og den nye svigerinna...

 

Anonymkode: dc87b...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis mora kanskje «blir noen dager på hytta» så tilsier vel det at hun har fri.

Jeg får et bilde i hodet av hi som en sånn manipulerende mafiabestemor som holder familiens medlemmer, og særlig barna, tett til seg så hun får påvirket mest mulig og brukt folk som brikker i et spill 😂 Er nok ikke så ille, men når hi er så opptatt av at søskenbarna skal ha god kontakt, så tar jeg meg i å lure på hvor ofte hennes egne barn er på besøk hos broren og den nye svigerinna...

 

Anonymkode: dc87b...503

Må innrømme at jeg tenkte litt i samme bane. Jeg tenker at denne tidligere svigerinnen blir brukt som en hvilken som helst annen brikke i et spill regissert ene og alene av HI. Kontrollfreak av en dame som skal ha viljen sin samme hva

Anonymkode: cc1d5...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...