Gå til innhold

Ny svigerinne. Jeg synes hun er for dominant.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Cat.68 skrev:

Men hvordan kan integriteten hennes være truet når hon ikke engang skal måtte forholde seg til eksdama.? Og hytta er ikke ikke bare "vår" hytte. Den er likverdig fordelt med søsteren. Og hun bestemmer jo for seg selv, når broren ikke er der.?

Kan jo være at hun ønsker å ha privatliv på hytta og ikke dele den med hans eks. Det må vel være mulig å vise henne litt forståelse vel? Jeg har mine personlige ting på hytta mi. Annerledes om eksen går og roter i disse tinga. Å dele hytte er nok ikke noe for min del, når jeg leser om denne problematikken og en svigerinne som er helt blottet for forståelse og endringer. 

Anonymkode: cc1d5...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Cat.68 skrev:

Men hvordan kan integriteten hennes være truet når hon ikke engang skal måtte forholde seg til eksdama.? Og hytta er ikke ikke bare "vår" hytte. Den er likverdig fordelt med søsteren. Og hun bestemmer jo for seg selv, når broren ikke er der.?

Følelser er ofte ikke styrt av ren logikk. 

Anonymkode: f860f...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om hun føler seg truet men må innrømme at jeg ikke hadde likt om min manns eks skulle feriere på "vår" hytte. Det går på integritet. Jeg kan dermed forstå dette nye familiemedlemmet. 

Anonymkode: cc1d5...910

Bror og søster har nærmest avskilte deler av hytten og brorens eks skal ikke være i hans del av hytta. Hun skal bo i et anneks og ellers være i His del av hytten.

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun prøver å bestemme over sin bror. Dama hans er ikke noe å samle på er hennes beskjed til ham,da ligger det vel i kortene at han bør kvitte seg med henne, som med kjæresten han hadde før henne? Det er en smule voldsomt etter en enkelt uenighet. 

Hi sier ingenting om at hi pleier å oppføre seg sånn. Og ikke noe om hva nydama begrunner sine ønsker med. Ut fra de opplysningene vi har er nydama urimelig ja. Men oppførselen til hi er også det. Skulle tro hun hadde blitt truet med kniv eller noe.  

Anonymkode: eebb5...125

Hun har blitt spurt gjentatte ganger om å endre en avtale med mora til sine tantebarn. En person som maser om sånne ting er ikke noe å samle på, det har hun helt rett i. Søsteren prøver ikke å bestemme over livet hans, for hun har ikke vært innom hos ham, 3-4 ganger, ubedt, for å be ham gjøre det slutt med dama. Hun har sagt sin mening om en masete og invaderende person.

Anonymkode: cebd1...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bror og søster har nærmest avskilte deler av hytten og brorens eks skal ikke være i hans del av hytta. Hun skal bo i et anneks og ellers være i His del av hytten.

Anonymkode: f1e7a...148

Yeah, right. Overskriften om dominans sier mest om HI og hvem som er dominant. Hvorfor er det så viktig å ha henne med når det helt åpenbart er problematisk for andre? Virker som om HI har et STORT tilpasningsproblem, like stort som denne nye stakkaren som nok aldri kommer til å finne seg til rette hos denne firkantede familien. 

Anonymkode: cc1d5...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kom sammen, snakk rolig, og oppfør dere som voksne alle sammen.

Anonymkode: eebb5...125

Der er jo ikke noe å "snakke" om? Hva skulle det være? HIs grad av selvbestemmelse i egen hytte? Den nye svigerinnens hang til å mase på nytt og på nytt om ting når hun ikke får ja første gang? HI og broren har bestemt seg, skrulla lager drama, der er ikke noe de andre trenger å "snakke" om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Virker som om HI har et STORT tilpasningsproblem

Hva, helt konkret, er det HI må tilpasse seg? Andres meninger om hennes hyttegjester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Hva, helt konkret, er det HI må tilpasse seg? Andres meninger om hennes hyttegjester?

Nå har jo HI valgt å spre denne saken her inne. Jeg velger å svare med mitt synspunkt. Jeg har ikke sagt at HI MÅ tilpasse seg. Jeg har sagt at hun nok ikke klarer å tilpasse seg dette nye familiemedlemmet. Hun vil kjøre på, kjøre over og hun bryr seg ikke om andre enn seg selv. Det er min mening. 

Anonymkode: cc1d5...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Etter å ha levd halve mitt potensielle liv kan jeg med sikkerhet si at det som virker innlysende logisk det ene året brått kan snu det neste. Den eneste man kan stole fullt ut på og styre er seg selv, ingen andre! For å unngå lignende konflikter som hi beskriver og som skjer i veldig mange lignende tilfeller, der familie skal dele, kjøp ut eller frasi deg heller arven, så bevarer man i hvert fall relasjonen i familien (om den er viktig da). Moralen blir stående! 

Anonymkode: eafe0...a38

Vet ikke hvor gammel du regner med å bli, men jeg har levd i halvparten av 96 år, så jeg kjenner til at livet kan snu. Men det betyr ikke at folk flest bør la være å eie ting sammen. Det betyr vel helst at folk som eier ting sammen må bli vant til å være like tydelige som HI; sånn at de folka som IKKE eier tingene kan få skapet satt på riktig sted.

Anonymkode: cebd1...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jo HI valgt å spre denne saken her inne. Jeg velger å svare med mitt synspunkt. Jeg har ikke sagt at HI MÅ tilpasse seg. Jeg har sagt at hun nok ikke klarer å tilpasse seg dette nye familiemedlemmet. Hun vil kjøre på, kjøre over og hun bryr seg ikke om andre enn seg selv. Det er min mening. 

Anonymkode: cc1d5...910

Hva, helt konkret, er det HI skal tilpasse seg med dette familiemedlemmet, da. Kom gjerne med eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Hva, helt konkret, er det HI skal tilpasse seg med dette familiemedlemmet, da. Kom gjerne med eksempler.

IGJEN: Jeg har ikke sagt at hun SKAL tilpasse seg. Jeg har sagt at hun ikke klarer å tilpasse seg. Forklaringen min rundt dette er å finne over.  

Anonymkode: cc1d5...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å bli utestengt og hatet av brorens søster er vel ikke noe gøy? Spesielt når hun viser makt ved å pleie forholdet til mannens ex og vise at det er hun som er en del av familien og inne i varmen, ikke brorens nåværende dame. Syk maktkamp fra søsterens side, tydelig hvordan hun er når hun tom sier slikt om denne dama til sin bror, som jo er samboeren hennes. Ikke rart dama tappert prøver bite litt tilbake. Ellers vil hun enten bli dyttet ut av søsteren som også manipulerer broren, eller blir forevig dørmatta til søsteren. 

Anonymkode: 8f544...89b

Utestengt og hatet? 

Hun skal jo ikke på hytta, de skal et annet sted? På hvilken måte er det hat? Og hva mener du er maktkamp fra søsterens side? At hun ikke sier ja til all gnålingen, og deretter ringer brorens eks for å annonsere at alle tantebarna må ta bussen? Hva er logikken din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

IGJEN: Jeg har ikke sagt at hun SKAL tilpasse seg. Jeg har sagt at hun ikke klarer å tilpasse seg. Forklaringen min rundt dette er å finne over.  

Anonymkode: cc1d5...910

Og igjen, igjen, for 3. gang: HVA skal eller kan eller klarer hun ikke å tilpasse seg? Konkret HVA? Jeg leste innlegget ditt, det henger ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Pashla skrev:

Og igjen, igjen, for 3. gang: HVA skal eller kan eller klarer hun ikke å tilpasse seg? Konkret HVA? Jeg leste innlegget ditt, det henger ikke på greip.

Nå synes jeg at du oppfører deg som en syk kverulant og det virker nesten som om du har gått litt for mye inn i denne tråden. Kanskje du bør stikke hodet ditt i fjelluft, det er tydeligvis ganske tett der du befinner deg. Jeg skal forsøke for siste gang å forklare dette til deg (selv om jeg har liten tro på at du vil få en AHA opplevelse). Det å få en ny svigerinne 8etter 4år) kan kanskje være litt vanskelig å forholde seg til. Forholde= tilpasse. Tilpasning er når 2 parter viser forståelse for hverandre. Jeg har ikke sett dette hos HI. 

Anonymkode: cc1d5...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pashla skrev:

Utestengt og hatet? 

Hun skal jo ikke på hytta, de skal et annet sted? På hvilken måte er det hat? Og hva mener du er maktkamp fra søsterens side? At hun ikke sier ja til all gnålingen, og deretter ringer brorens eks for å annonsere at alle tantebarna må ta bussen? Hva er logikken din?

Du vet hva logikk er eller? Les tråden og bruk hodet.

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om hun føler seg truet men må innrømme at jeg ikke hadde likt om min manns eks skulle feriere på "vår" hytte. Det går på integritet. Jeg kan dermed forstå dette nye familiemedlemmet. 

Anonymkode: cc1d5...910

Det er jo dette som er kjernen av problemet. At det at to voksne damer som møtes på en hytta og har det hyggelig sammen med barna sine, og så barna kan ha det hyggelig sammen, på noen som helst måte skulle ha noe med en tredje dames integritet å gjøre.

Vi kan alle kjenne på sånne følelser av å bli såret eller at vi skulle ønske at det var vi som var «favoritten» eller lignende ting, men voksne mennesker med hodet og følelsene på rett plass, reagerer ikke på denne måten.

Anonymkode: a45ac...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å bli utestengt og hatet av brorens søster er vel ikke noe gøy? Spesielt når hun viser makt ved å pleie forholdet til mannens ex og vise at det er hun som er en del av familien og inne i varmen, ikke brorens nåværende dame. Syk maktkamp fra søsterens side, tydelig hvordan hun er når hun tom sier slikt om denne dama til sin bror, som jo er samboeren hennes. Ikke rart dama tappert prøver bite litt tilbake. Ellers vil hun enten bli dyttet ut av søsteren som også manipulerer broren, eller blir forevig dørmatta til søsteren. 

Anonymkode: 8f544...89b

Jeg lurer fremdelse på hva som gjør at du velger å dikte opp din egen historie rundt denne historien? Nå snur du jo hele historien helt på hodet.

Søsteren driver en syk maktkamp?? Det er jo stikk motsatt. Den eneste som driver en maktkamp her, det er brorens nye dame. Hi forholder seg til den avtalen hun og broren har om bruk av hytten og Hi forholder seg til brorens ønsker for hans barn. Å fortelle hans samboer at hun vil forholde seg til avtalen og ikke gå bak ryggen på sin brors ønsker, det er ikke maktkamp, det er å være veldig saklig og ryddig overfor brorens nye dame.

Men den nye dama aksepterer ikke den ordningen kjæresten har med barna/eksen/hytta. Allerede der feiler hun. Om hun ikke takler en mann med en historie - herlighet, han er til og med en mann som greier å ha et godt samarbeid med eksen til barnas beste! - da burde hun ha funnet seg en mann uten barn. Når hun likevel valgte denne mannen, da må hun faktisk bare godta at man endrer ikke det som fungerer veldig bra når en endring vil gå utover barna hans. Der feiler hun igjen, for hun kan ikke se på seg selv som viktigere enn hans barn. Videre viser hun veldig tydelig at hun ikke respekterer kjæresten sin, men forsøker å manipulere ham og andre for at hun skal få viljen sin. At det går mot det kjæresten hennes ønsker og at det går mot det som er til hans barns beste, det bryr hun seg ikke om. For hun vil ha viljen sin. Hun har all rett til å formidle hva hun mener om hyttesituasjonen. Men det er like fullt kjæresten og søsteren som bestemmer over hytten og hvem som skal dit. Hadde hun vært smart hadde hun forstått dette og heller fokusert på at hun skal på en kjærestetur med mannen. Men neida, når han sier at eksen og barna skal til Hi på hytta, da gir hun seg ikke.

Da hun forstod at mannen ikke ville gi seg på dette, da gikk hun til Hi og spurte eller krevde at Hi skal gjøre som hun selv vil. Hi gjorde ikke det. En smart dame ville aldri gått til kjærestens søster for å få hjelp til å manipulere sin egen kjæreste, men siden hun nå en gang faktisk gjorde det, da burde hun ha gitt seg etter første besøk og funnet en måte å godta det på. Men neida, hun oppsøkte HI enda en gang, samme svar. Og når hun gjorde det en tredje gang, da viser hun at hun har bikket over. Det er ikke en gang usikkerhet, som den første gangen kanskje, under tvil kunne blitt avskrevet som. Når hun for tredje gang forsøker å overtale HI, da er hun langt forbi både usikkerhet og divaadferd og har bikket over noe som sjelden er forenelig med stabile og gode forhold til de rundt seg.

Det er ikke snakk om at hun "tappert forsøker å bite litt tilbake". Det er snakk om at nydama selv skaper denne situasjonen hvor hun selv tvinger Hi til å bli veldig tydelig. Og når hun viser så ustabile tendenser og når hun så sterkt forsøker å overstyre kjæresten og manipulere de rundt seg, da er det eneste fornuftige å gjøre broren oppmerksom på dette.

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pashla skrev:

Og igjen, igjen, for 3. gang: HVA skal eller kan eller klarer hun ikke å tilpasse seg? Konkret HVA? Jeg leste innlegget ditt, det henger ikke på greip.

 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo dette som er kjernen av problemet. At det at to voksne damer som møtes på en hytta og har det hyggelig sammen med barna sine, og så barna kan ha det hyggelig sammen, på noen som helst måte skulle ha noe med en tredje dames integritet å gjøre.

Vi kan alle kjenne på sånne følelser av å bli såret eller at vi skulle ønske at det var vi som var «favoritten» eller lignende ting, men voksne mennesker med hodet og følelsene på rett plass, reagerer ikke på denne måten.

Anonymkode: a45ac...946

Hadde ikke hi skrevet det om at hun har sagt til broren at dama ikke er noe å samle på osv hadde det vært en helt annen sak. Det er tydelig at dette dreier seg om mye mer enn en hyttetur og to damer som koser seg. 

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer fremdelse på hva som gjør at du velger å dikte opp din egen historie rundt denne historien? Nå snur du jo hele historien helt på hodet.

Søsteren driver en syk maktkamp?? Det er jo stikk motsatt. Den eneste som driver en maktkamp her, det er brorens nye dame. Hi forholder seg til den avtalen hun og broren har om bruk av hytten og Hi forholder seg til brorens ønsker for hans barn. Å fortelle hans samboer at hun vil forholde seg til avtalen og ikke gå bak ryggen på sin brors ønsker, det er ikke maktkamp, det er å være veldig saklig og ryddig overfor brorens nye dame.

Men den nye dama aksepterer ikke den ordningen kjæresten har med barna/eksen/hytta. Allerede der feiler hun. Om hun ikke takler en mann med en historie - herlighet, han er til og med en mann som greier å ha et godt samarbeid med eksen til barnas beste! - da burde hun ha funnet seg en mann uten barn. Når hun likevel valgte denne mannen, da må hun faktisk bare godta at man endrer ikke det som fungerer veldig bra når en endring vil gå utover barna hans. Der feiler hun igjen, for hun kan ikke se på seg selv som viktigere enn hans barn. Videre viser hun veldig tydelig at hun ikke respekterer kjæresten sin, men forsøker å manipulere ham og andre for at hun skal få viljen sin. At det går mot det kjæresten hennes ønsker og at det går mot det som er til hans barns beste, det bryr hun seg ikke om. For hun vil ha viljen sin. Hun har all rett til å formidle hva hun mener om hyttesituasjonen. Men det er like fullt kjæresten og søsteren som bestemmer over hytten og hvem som skal dit. Hadde hun vært smart hadde hun forstått dette og heller fokusert på at hun skal på en kjærestetur med mannen. Men neida, når han sier at eksen og barna skal til Hi på hytta, da gir hun seg ikke.

Da hun forstod at mannen ikke ville gi seg på dette, da gikk hun til Hi og spurte eller krevde at Hi skal gjøre som hun selv vil. Hi gjorde ikke det. En smart dame ville aldri gått til kjærestens søster for å få hjelp til å manipulere sin egen kjæreste, men siden hun nå en gang faktisk gjorde det, da burde hun ha gitt seg etter første besøk og funnet en måte å godta det på. Men neida, hun oppsøkte HI enda en gang, samme svar. Og når hun gjorde det en tredje gang, da viser hun at hun har bikket over. Det er ikke en gang usikkerhet, som den første gangen kanskje, under tvil kunne blitt avskrevet som. Når hun for tredje gang forsøker å overtale HI, da er hun langt forbi både usikkerhet og divaadferd og har bikket over noe som sjelden er forenelig med stabile og gode forhold til de rundt seg.

Det er ikke snakk om at hun "tappert forsøker å bite litt tilbake". Det er snakk om at nydama selv skaper denne situasjonen hvor hun selv tvinger Hi til å bli veldig tydelig. Og når hun viser så ustabile tendenser og når hun så sterkt forsøker å overstyre kjæresten og manipulere de rundt seg, da er det eneste fornuftige å gjøre broren oppmerksom på dette.

Anonymkode: f1e7a...148

Hvem er det som dikter? Vi er ikke enige, du dikter jo opp «din sannhet» her. Utrolig at folk ikke greier se flere sider av saken. 

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 

Hadde ikke hi skrevet det om at hun har sagt til broren at dama ikke er noe å samle på osv hadde det vært en helt annen sak. Det er tydelig at dette dreier seg om mye mer enn en hyttetur og to damer som koser seg. 

Anonymkode: 8f544...89b

Det var jo ikke det før nydamen begynte å mase? Hvis jeg har forstått det riktig, så var nydamen først misfornøyd med ordningen, og så kommuniserte hun det flere ganger til de ulike partene, og så sa hi til broren sin at hun ikke er noe å samle på. Så koblingen mellom hyttetur og integritet - eller det at nydamen var misfornøyd med ordningen - kom før (og da uavhengig av) om Hi nå synes at nydamen ikke er hennes kopp te.

Anonymkode: a45ac...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er det som dikter? Vi er ikke enige, du dikter jo opp «din sannhet» her. Utrolig at folk ikke greier se flere sider av saken. 

Anonymkode: 8f544...89b

Ja, helt utrolig at folk er så enormt firkantede her inne. Jeg begynner å skjønne den nedadgående IQ en her til lands. 

Anonymkode: cc1d5...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Søskenbarn flokken kan jo fungere, selv om mammen deres ikke lengre blir med.

Anonymkode: cc1d5...910

Men for noen bedre forbilder de er for barna hvis de klarer å omgås etter skilsmisse også. Så mye lettere det er for barnas samvittighet når de vet at den andre foreldren er velkommen i den andre delen av familien. Det vil komme bursdager, konfirmasjoner, dåp osv. Når man finner en partner med barn må mann godta bagasjen også. Det er kun barna som blir skadelidende uansett hvor gamle de er. 

Anonymkode: 9ef10...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er det som dikter? Vi er ikke enige, du dikter jo opp «din sannhet» her. Utrolig at folk ikke greier se flere sider av saken. 

Anonymkode: 8f544...89b

Kan du ikke heller si konkret hva du mener ble feil i historien hennes? For for meg som har lest hele tråden nå, virket det som en ganske god oppsummering...

Anonymkode: a45ac...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Yeah, right. Overskriften om dominans sier mest om HI og hvem som er dominant. Hvorfor er det så viktig å ha henne med når det helt åpenbart er problematisk for andre? Virker som om HI har et STORT tilpasningsproblem, like stort som denne nye stakkaren som nok aldri kommer til å finne seg til rette hos denne firkantede familien. 

Anonymkode: cc1d5...910

Den ENESTE som viser at hun har tilpasningsproblemer, det er jo den nye dama til broren!

Det var ingen problemer med bruken av hytta før hun begynte å skape problemer.

Dette er ikke en "stakkar" som er kommet inn i familien. Det er en som er kommet sist inn og mener at alle andre skal tilpasse seg henne og hennes ønsker.

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jo HI valgt å spre denne saken her inne. Jeg velger å svare med mitt synspunkt. Jeg har ikke sagt at HI MÅ tilpasse seg. Jeg har sagt at hun nok ikke klarer å tilpasse seg dette nye familiemedlemmet. Hun vil kjøre på, kjøre over og hun bryr seg ikke om andre enn seg selv. Det er min mening. 

Anonymkode: cc1d5...910

Er det du som er nydamen?

Anonymkode: a45ac...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...