Gå til innhold

Ny svigerinne. Jeg synes hun er for dominant.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke gjør deg dummere enn du er. Hvis du ikke har levd i en avsides hule de siste 20 årene så vet du godt at å skrive med store bokstaver for å få frem poenget sitt kalles å skrike. Digital/skriftlig skriking rett og slett. Har du ikke fått med deg det?

Hvorfor skrev du med store bokstaver egentlig, om ikke for å «skrike»?

Anonymkode: dc87b...503

Du fremstår jo ikke som en skraping selv med dine spørsmål og din leseforståelse. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.3.2019 den 10.47, Anonym bruker skrev:

Dama er åpenbart ikke noe å samle på når hun tror hun kan legge føringer på hvem JEG inviterer på hytta. Det er selvsagt pga ungene som jeg både er tante til og som er bestevenner med mine barn. Det er snakk om å sove over når bror og ny kjæreste ikke er der. 

Jeg mener at han burde finne seg noe bedre ja. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Enig i at hun ikke kan bestemme hvem du inviterer på hytta, men ellers kan hun vel være en grei dame? Sikkert litt sjalu bare. Typisk tidlig i forhold.

Anonymkode: bc00b...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enig i at hun ikke kan bestemme hvem du inviterer på hytta, men ellers kan hun vel være en grei dame? Sikkert litt sjalu bare. Typisk tidlig i forhold.

Anonymkode: bc00b...cf5

Selvsagt er et menneske mer enn én enkelt hendelse. 😊 Jeg må likevel si at jeg er veldig skeptisk etter dette. Måten hun var på meg flere ganger er virkelig idiotisk. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke å skrike.

I kjent dib-stil kommer det vesentlige opplysninger underveis... så hun kun kjører dem altså, hun oppholder seg ikke på hytta i dagsavis?

Og du svarte ikke på hvor ofte dine barn var hos din bror? Hvis hans barn er hos deg både under fars og mora samvær, OG dine barn er hos dem, så må da disse barna sees VELDIG ofte?

Anonymkode: dc87b...503

Akkurat denne opplysningen syntes jeg var enkel å tenke seg fram til selv jeg da. Har jo vært skrevet flere ganger at de trengte å følges. Og i hovedinnlegget står det vel at de skal være igjen på hytta når mor drar ned igjen for så å sitte på med tante og onkel hjem til far. 

Når man ser alt det andre folk tenker seg fram til/finner opp. Burde jo dette være det enkleste å resonnere seg frem til. 

Anonymkode: 9ef10...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De er snart tenåringer, og mor må være der sammen med dem?!? Hvorfor?

Og er det sånn at barns bare er hos deg, eller hender det at de er hos broren din også?

Anonymkode: dc87b...503

Herlighet da er jo saken helt klar! Mor trenger ikke følge tenåringer??? Hvor tafatte kan de være?

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig i at hun ikke kan bestemme hvem du inviterer på hytta, men ellers kan hun vel være en grei dame? Sikkert litt sjalu bare. Typisk tidlig i forhold.

Anonymkode: bc00b...cf5

Sjalusi er så. Men å annonsere til familien at nå er det henne som tar over bestemmelsesretten til hytta, er forbi litt uskyldig sjalusi i starten av forholdet. Det er galskap 

Anonymkode: ce534...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at visse etter 5 sider fremdeles holder med nye dama . Er dere selv damer enten uten barn ,eller også sammen med en mann med barn med en eks så dere holder på på samme viset som nydama?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Englenemine skrev:

Skjønner ikke at visse etter 5 sider fremdeles holder med nye dama . Er dere selv damer enten uten barn ,eller også sammen med en mann med barn med en eks så dere holder på på samme viset som nydama?

Fordi hi fremdeles framstår veldig usympatisk og hun kommer i kjent stil med tilleggsopplysninger der hun trenger vri på historien sin. Dessuten har vi bare hørt hennes side og hun utviser null empati. 

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi hi fremdeles framstår veldig usympatisk og hun kommer i kjent stil med tilleggsopplysninger der hun trenger vri på historien sin. Dessuten har vi bare hørt hennes side og hun utviser null empati. 

Anonymkode: 8f544...89b

Du fremstår helt opphengt i egne tolkninger og negative tankemønstre. Ikke er det du kommer med videre rasjonelt heller. 

Jeg blir nysgjerrig på hva som trigget deg sånn med denne tråden?

Anonymkode: 0e787...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi hi fremdeles framstår veldig usympatisk og hun kommer i kjent stil med tilleggsopplysninger der hun trenger vri på historien sin. Dessuten har vi bare hørt hennes side og hun utviser null empati. 

Anonymkode: 8f544...89b

Hvilke tilleggsopplysninger vrir på historien? Det eneste jeg har fått med meg er omformuleringer. Kanskje noen få, uviktige, tilleggsopplysninger. F.eks at broren og dama har bodd sammen i 6mnd. 

Anonymkode: 05af0...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fremstår helt opphengt i egne tolkninger og negative tankemønstre. Ikke er det du kommer med videre rasjonelt heller. 

Jeg blir nysgjerrig på hva som trigget deg sånn med denne tråden?

Anonymkode: 0e787...f65

Hvorfor MÅ alle være enig med hi?

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2019 den 10.49, Anonym bruker skrev:

Jeg har sagt flere ganger at sånn blir det, dette er for ungenes skyld. Men hun har ikke gitt seg og bragt det på banen flere ganger. Hun aksepterer altså ikke at sånn blir det. Så det var min måte å sette et kraftig punktum for henne. Nå har hun ikke nevnt det for meg etter min siste beskjed. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Jeg tror faktisk at jeg hadde sendt henne en meld. Sagt beklager at jeg var så krass, men at dere har oppskriften for et godt forhold. Og det er jo nettopp det hun er vitne til. Hun er vel redd og usikker? Ikke lett å være ny i en familie. 

Sånn ellers.. Er du hyggelig mot henne ? Du kan være venner med begge to.

Anonymkode: 0443f...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror faktisk at jeg hadde sendt henne en meld. Sagt beklager at jeg var så krass, men at dere har oppskriften for et godt forhold. Og det er jo nettopp det hun er vitne til. Hun er vel redd og usikker? Ikke lett å være ny i en familie. 

Sånn ellers.. Er du hyggelig mot henne ? Du kan være venner med begge to.

Anonymkode: 0443f...7d0

DET var ein god ide!! 👍👍👍

Anonymkode: 05af0...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.3.2019 den 10.54, Anonym bruker skrev:

Ser den, og nå har jeg blitt trassig som en unge selv. Men fornuftige mennesker oppfører seg ikke slik synes jeg. Ja, selvsagt kan hun ta det opp med min bror, si hun føler seg usikker. Men å dra meg inn i dette, type,  - Ola og jeg synes ikke noe om at Kari overnatter i hytta vår.... 

Det blir en rød klut for meg, halve hytta er min, min bror har satt pris på at vi fortsatt behandler hans barn som fullverdige familiemedlemmer. Og skal vi fortsatt holde barna tett til oss så følger selvsagt moren med på lasset. Og hun er en super dame, selvsagt hadde jeg nok ikke pleiet forholdet med henne om det ikke var barn involvert men når det er det så er det en bonus at hun er som hun er. Hun er også glad i våre barn og de i henne. Selvsagt skjønner jeg at det oppleves som sårt for ny kjæreste. Men som voksen så forventer jeg at man aksepterer dette. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Enig med deg 😊 

Anonymkode: 0443f...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden kommer det jo frem at det er mange usikre nye kjærester som mener de bør komme foran barna mannen har fra før. 

Anonymkode: fba7a...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I denne tråden kommer det jo frem at det er mange usikre nye kjærester som mener de bør komme foran barna mannen har fra før. 

Anonymkode: fba7a...c52

Det er jo ikke det som er poenget i det hele tatt? Hvordan greier dere snu det til det? Det dreier seg om å bli godtatt som den nye partneren til mannen. Og ikke bli sett på som annenrangs etter exen hans av familien hans. Det må jo verdens minst varme og åpne familie som ikke tar imot en ny partner. Hadde hun blitt akseptert og ønsket velkommen så hadde hun kanskje hatt mindre problem med at familien fortsatt mener x en hans skal ha hennes plass. 

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Englenemine skrev:

Skjønner ikke at visse etter 5 sider fremdeles holder med nye dama . Er dere selv damer enten uten barn ,eller også sammen med en mann med barn med en eks så dere holder på på samme viset som nydama?

Hva har det med å ikke ha barn med saken å gjøre? Jeg har svart flere ganger i tråden, hele tiden skrevet at den nye dama er manipulerende osv.

Jeg er singel og barnløs. Det kunne ikke falt meg inn å se på dette som et problem. Virkelig ikke. Hvis jeg hadde vært sammen med His bror ville jeg sett på det som et stort pluss at han og eksen greier å samarbeide så godt om barna og at han hadde så stort fokus på barnas beste. Jeg hadde sett på det som et stort pluss at det ikke er noen sterke antipatier mot hans eks i familien. Hans eks er mor til hans barn, da er hun, om ikke 100 %, så i hvert fall en del av familien via barna. Jeg kunne til og med greid å være på hytta i brorens del når Hi hadde besøk av brorens eks. Men nå er ikke en gang det et tema her. Broren og dama skal på kjærestetur, hadde det vært meg hadde jeg valgt å fokusere på det positive i akkurat det og gledet meg til det. At kjæresten er trygg på at barna har det bra og koselig med familien ville jo vært et pluss for meg, for da hadde han slappet bedre av, ikke hatt noen bekymringer og bare nydt kjæresteturen fullt ut uten distraksjoner.

Men rart det der, når man er barnløs, da skal man visst miste all fornuft, man skal bli bitchy og ta seg til rette og manipulere sine omgivelser for å få sin egen vilje...

Beklager at jeg har misforstått ;)

 

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

,Barna er snart tenåringer ? Og kan ikke reise alene? Høres veldig rart ut. Kanskje de snart burde bli betrodd å klare slikt selv? Det kan være et stort løft for selvtilliten deres å ikke måtte ha mor med overalt. Hvis de får greie opplysninger og de som betjener transportmidlene opplyses om at de kan ha problemer de første gangene, så går det nok helt fint. Her hvor jeg bor må førsteklassinger, som kan være helt ned i fem år foreta bussbytte til skolen,på en stor rutebilstasjon . Ingen som hjelper dem.

Dersom din brors sambo (1,5 år sammen er litt tid), kommer fra forhold der man er mer vant med å klare seg selv , kan jeg forstå at hun synes dette er i meste laget styrete og klamrende dersom  det er slik dere holder på .

Men dersom du ønsker å ha barnas mor på besøk er jo det ok, men ikke med begrunnelsen forankret i barna. Og din brors sambo nekter jo heller ikke barna å være på hytta hos dere. Synes helt ærlig dere høres veldig styrete ut alle sammen. Pust dypt, beklag at du var så skarp i uttalelsene dine både til henne og din bror. Prøv og forklar , hvorfor  du reagerer slik,  på en rolig måte. Og spør hvorfor hun har så mye imot dette. La henne få forklare .

Anonymkode: eebb5...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke det som er poenget i det hele tatt? Hvordan greier dere snu det til det? Det dreier seg om å bli godtatt som den nye partneren til mannen. Og ikke bli sett på som annenrangs etter exen hans av familien hans. Det må jo verdens minst varme og åpne familie som ikke tar imot en ny partner. Hadde hun blitt akseptert og ønsket velkommen så hadde hun kanskje hatt mindre problem med at familien fortsatt mener x en hans skal ha hennes plass. 

Anonymkode: 8f544...89b

Er du annenrangs så er du annenrangs. Det er opp til deg å bevise noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

,Barna er snart tenåringer ? Og kan ikke reise alene? Høres veldig rart ut. Kanskje de snart burde bli betrodd å klare slikt selv? Det kan være et stort løft for selvtilliten deres å ikke måtte ha mor med overalt. Hvis de får greie opplysninger og de som betjener transportmidlene opplyses om at de kan ha problemer de første gangene, så går det nok helt fint. Her hvor jeg bor må førsteklassinger, som kan være helt ned i fem år foreta bussbytte til skolen,på en stor rutebilstasjon . Ingen som hjelper dem.

Dersom din brors sambo (1,5 år sammen er litt tid), kommer fra forhold der man er mer vant med å klare seg selv , kan jeg forstå at hun synes dette er i meste laget styrete og klamrende dersom  det er slik dere holder på .

Men dersom du ønsker å ha barnas mor på besøk er jo det ok, men ikke med begrunnelsen forankret i barna. Og din brors sambo nekter jo heller ikke barna å være på hytta hos dere. Synes helt ærlig dere høres veldig styrete ut alle sammen. Pust dypt, beklag at du var så skarp i uttalelsene dine både til henne og din bror. Prøv og forklar , hvorfor  du reagerer slik,  på en rolig måte. Og spør hvorfor hun har så mye imot dette. La henne få forklare .

Anonymkode: eebb5...125

Hva vet du om en eller flere av barna har utfordringer som f.eks hørseltap eller døvhet. Da er offentlig transport et mareritt, spesielt når det er første gang man reiser alene.

Anonymkode: 02f32...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om en eller flere av barna har utfordringer som f.eks hørseltap eller døvhet. Da er offentlig transport et mareritt, spesielt når det er første gang man reiser alene.

Anonymkode: 02f32...a93

Ja selvsagt, men da regner jeg med at hi hadde skrevet det. Hvis en slik opplysning skulle dukke opp nå etter alle disse innleggene, hadde jeg uansett ikke trodd på det, men sett på det som dikting og trolling.

Anonymkode: eebb5...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja selvsagt, men da regner jeg med at hi hadde skrevet det. Hvis en slik opplysning skulle dukke opp nå etter alle disse innleggene, hadde jeg uansett ikke trodd på det, men sett på det som dikting og trolling.

Anonymkode: eebb5...125

Hun skriver jo at de må kjøres da kollektivtrafikken blir for innviklet med to bytter. Og hvorfor kan ikke mor kjøre når hun har anledning. Er virkelig ikke opp til ny kjæreste å ta den avgjørelsen. 

Anonymkode: 9ef10...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor MÅ alle være enig med hi?

Anonymkode: 8f544...89b

Selvsagt må ikke alle være enige med HI, for et underlig spørsmål.

Det er ganske mange nyanser mellom uenig med HI og historiene du spinner.

Anonymkode: 0e787...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun skriver jo at de må kjøres da kollektivtrafikken blir for innviklet med to bytter. Og hvorfor kan ikke mor kjøre når hun har anledning. Er virkelig ikke opp til ny kjæreste å ta den avgjørelsen. 

Anonymkode: 9ef10...b21

Nei, det har jeg jo heller ikke skrevet.

Anonymkode: eebb5...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...