Gå til innhold

Ny svigerinne. Jeg synes hun er for dominant.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis mora kanskje «blir noen dager på hytta» så tilsier vel det at hun har fri.

Jeg får et bilde i hodet av hi som en sånn manipulerende mafiabestemor som holder familiens medlemmer, og særlig barna, tett til seg så hun får påvirket mest mulig og brukt folk som brikker i et spill 😂 Er nok ikke så ille, men når hi er så opptatt av at søskenbarna skal ha god kontakt, så tar jeg meg i å lure på hvor ofte hennes egne barn er på besøk hos broren og den nye svigerinna...

 

Anonymkode: dc87b...503

Jøsses, er det slik du tenker om de som forsøker holde familien samlet? Forsøker det selv jeg fordi man plutselig kan bli veldig alene her i verden om man gir faen i alt og alle... Med slike tanker om andre som du har høres du ikke riktig god ut rett og slett 

Anonymkode: eafe0...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må innrømme at jeg tenkte litt i samme bane. Jeg tenker at denne tidligere svigerinnen blir brukt som en hvilken som helst annen brikke i et spill regissert ene og alene av HI. Kontrollfreak av en dame som skal ha viljen sin samme hva

Anonymkode: cc1d5...910

😂  På seg sjølv kjenner en andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøsses, er det slik du tenker om de som forsøker holde familien samlet? Forsøker det selv jeg fordi man plutselig kan bli veldig alene her i verden om man gir faen i alt og alle... Med slike tanker om andre som du har høres du ikke riktig god ut rett og slett 

Anonymkode: eafe0...a38

Ikke ALLE som prøver å holde familien samlet nei. Som på alle andre områder i livet er familier og familiekonstellasjoner ulike. Jeg skrev hvilket inntrykk jeg fikk av hi og hennes motiver for å handle som hun gjør, jeg skrev ingenting om at familier ikke bør holde samme .

Anonymkode: dc87b...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis mora kanskje «blir noen dager på hytta» så tilsier vel det at hun har fri.

Jeg får et bilde i hodet av hi som en sånn manipulerende mafiabestemor som holder familiens medlemmer, og særlig barna, tett til seg så hun får påvirket mest mulig og brukt folk som brikker i et spill 😂 Er nok ikke så ille, men når hi er så opptatt av at søskenbarna skal ha god kontakt, så tar jeg meg i å lure på hvor ofte hennes egne barn er på besøk hos broren og den nye svigerinna...

 

Anonymkode: dc87b...503

Noen dager fri er ikke det samme som hele påska fri.

Anonymkode: 02f32...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI! Du har min fulle støtte, her er det nydama som er fullstendig urimelig. Jeg hadde skjønt det hvis eksen hadde en avtale med din bror om å bli med ham og nydama på hytta, men det er bra frekt når nydama til broren ikke gir seg i forsøket på å bestemme hvem du kan invitere med deg på hytta. Du gjør helt rett i å sette ned foten, hun har ingenting med dette å gjøre. Du sier at din bror har tidligere gjort det slutt med en kjæreste fordi hun ikke satte barna først, men hvor egnet er egentlig nydama som stemor, når hun ikke bare forventer, men nærmest krever at samboers familie tar hensyn til henne foran barna? 

Anonymkode: 8b768...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet hva logikk er eller? Les tråden og bruk hodet.

Anonymkode: 8f544...89b

Jeg tror ikke du bør forsøke deg på hersketeknikker om logikk.

Anonymkode: 0e787...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kontrollfreak av en dame som skal ha viljen sin samme hva

Anonymkode: cc1d5...910

Den perfekte beskrivelsen på brorens nye dame.

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå synes jeg at du oppfører deg som en syk kverulant og det virker nesten som om du har gått litt for mye inn i denne tråden. Kanskje du bør stikke hodet ditt i fjelluft, det er tydeligvis ganske tett der du befinner deg. Jeg skal forsøke for siste gang å forklare dette til deg (selv om jeg har liten tro på at du vil få en AHA opplevelse). Det å få en ny svigerinne 8etter 4år) kan kanskje være litt vanskelig å forholde seg til. Forholde= tilpasse. Tilpasning er når 2 parter viser forståelse for hverandre. Jeg har ikke sett dette hos HI. 

Anonymkode: cc1d5...910

Får ingen aha-opplevelse, nei, det har du rett i. Men så var det heller ingen forklaring du gav, dette var vel mest utskjelling av meg. Jeg er ikke tema for tråden, og det er ikke du heller, og jeg lurer ikke på hva tilpasse betyr. Så derfor fortsetter jeg med å spørre deg, på saklig vis, hva du mente med innlegget ditt: jeg lurer på hva det er du mener HI har vondt for å tilpasse seg? Andres meninger om hytta hennes? Den nye svigerinnens tendens til å gjenta seg? Været på hytta? Hvorfor mener du hun vil få tilpasningsproblemer? Hvilke konkrete situasjoner er det du ser for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og det forrige forholdet hans røk, kanskje også pga søsteren hans.

Helt fantastisk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

Får ingen aha-opplevelse, nei, det har du rett i. Men så var det heller ingen forklaring du gav, dette var vel mest utskjelling av meg. Jeg er ikke tema for tråden, og det er ikke du heller, og jeg lurer ikke på hva tilpasse betyr. Så derfor fortsetter jeg med å spørre deg, på saklig vis, hva du mente med innlegget ditt: jeg lurer på hva det er du mener HI har vondt for å tilpasse seg? Andres meninger om hytta hennes? Den nye svigerinnens tendens til å gjenta seg? Været på hytta? Hvorfor mener du hun vil få tilpasningsproblemer? Hvilke konkrete situasjoner er det du ser for deg?

Du har VIRKELIG tungt for det du...

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har VIRKELIG tungt for det du...

Anonymkode: 8f544...89b

Denne tråden har virkelig ikke noe med tilpasning å gjøre. Hva skal hi tilpasse seg? At noen andre skal bestemme over hvem hun får tilbringe tid med? 

Anonymkode: 9ef10...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har VIRKELIG tungt for det du...

Anonymkode: 8f544...89b

Du som har skjønt det, kan jo opplyse meg? For det står ikke i noen av innleggene fra henne jeg siterer.

(Og et lite tips: hvis du vil bli tatt alvorlig, ikke gå i gang med personkarakteristikker. Det er ansett som usaklig, og forsøpler enhver debatt. Kalles "ad hominem-argumentasjon" av dem som er opptatt av logikk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne vart plassert feil. Sorry. 

Anonymkode: 7c933...f6a

Syns den så helt riktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Pashla skrev:

Du som har skjønt det, kan jo opplyse meg? For det står ikke i noen av innleggene fra henne jeg siterer.

(Og et lite tips: hvis du vil bli tatt alvorlig, ikke gå i gang med personkarakteristikker. Det er ansett som usaklig, og forsøpler enhver debatt. Kalles "ad hominem-argumentasjon" av dem som er opptatt av logikk.)

Ja, forsøpling av tråder er jo du ekspert på.

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, forsøpling av tråder er jo du ekspert på.

Anonymkode: 8f544...89b

Kjenner det igjen når jeg ser det, ja. Har du noe nytt som angår saken i denne tråden, forresten? Du skulle jo opplyse meg som ikke skjønte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Kjenner det igjen når jeg ser det, ja. Har du noe nytt som angår saken i denne tråden, forresten? Du skulle jo opplyse meg som ikke skjønte?

Spørs om hun selv skjønner det

Anonymkode: e0f6a...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis mora kanskje «blir noen dager på hytta» så tilsier vel det at hun har fri.

Jeg får et bilde i hodet av hi som en sånn manipulerende mafiabestemor som holder familiens medlemmer, og særlig barna, tett til seg så hun får påvirket mest mulig og brukt folk som brikker i et spill 😂 Er nok ikke så ille, men når hi er så opptatt av at søskenbarna skal ha god kontakt, så tar jeg meg i å lure på hvor ofte hennes egne barn er på besøk hos broren og den nye svigerinna...

 

Anonymkode: dc87b...503

Dette tror jeg, med hånden på hjertet, er noe av det villeste jeg har lest i mitt liv. Hvis ikke du kjenner hi personlig utenom denne tråden, så er dette en så drøy personkarakteristikk basert på så lite, at du er ikke kan være riktig klok. For all del, det er viktig å ikke være naiv i denne verden, men dette er skikkelig psykopatsnak. 

Anonymkode: a45ac...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Pashla skrev:

Kjenner det igjen når jeg ser det, ja. Har du noe nytt som angår saken i denne tråden, forresten? Du skulle jo opplyse meg som ikke skjønte?

Nå blander du. Hva har du bidratt med da? Hvorfor mener du at du er bedre enn de som ikke er enig med deg? Forferdelig nedlatende tone du har. Akkurat som hi. 

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet vi:

  • HI og broren eier en hytte, der de har delvis atskite deler
  • HI og broren er opptatt av at deres barn skal kunne opprettholde en nær relasjon
  • Broren er skilt, HI har opprettholdt en god relasjon til hans eks
  • Søskenbarna trives sammen, og foreldrene ønsker at de skal kunne være på hytta sammen
  • Hytta ligger litt avsidesliggende til, morens vurdering er at det er best for hennes barn at hun kjører dem dit
  • HI synes det er hyggelig hvis ekssvigerinnen overnatter etter at hun har kjørt dem
  • Broren har ingen motforestillinger mot at eksen hans er på hytta når han ikke er der
  • Broren har ny dame, som må tåle både at han har barn, at barnas mor er en aktiv del av hans liv, og at hans utvidete familie har kontakt med henne
  • Den nye dama ønsker ikke at brorens eks skal ha like stor plass i familien som tidligere
  • Dama prøvde å si til sin nye kjæreste at hun ikke liker at hans eks skal reise på hytta, han hørte på henne, men ga seg ikke.
  • Den nye dama oppsøkte HI flere ganger for å omgjøre påskeplanene, HI ga seg ikke

Jeg kan skjønne at det kan være utfordrende for en ny partner å finne sin plass i en tett familie, der også kjærestens eks er en naturlig og integrert del. Det er dog kun hennes følelse av å bli verdsatt eller prioritert som utfordres, og jeg må innrømme at jeg også tenker at hun er usikker på sin egen posisjon i den utvidete familie eller faktisk også på den nye kjærestens kjærlighet. Å løse dette dilemmaet ved å sette situasjonen så mye på spissen at både kjæresten og hans søster må velge mellom henne og barnas mor, er uklokt. Det er klart det er vanskelig å leve i denne situasjonen hvis den er krevende for henne, men det hadde jo vært mye lurere å gi det tid, og søke bekreftelse på kjærlighet og posisjon uten å rette den usikkerheten mot hans eks og mot hans søster. Ved å presse dem, bidrar hun jo til at de blir irriterte. Det er nokså selvsagt at HI ikke burde sagt til broren at dama ikke noe å spare på, men det blir veldig rart å henge bjella på henne når det er den nye dama som presset dette frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå blander du. Hva har du bidratt med da? Hvorfor mener du at du er bedre enn de som ikke er enig med deg? Forferdelig nedlatende tone du har. Akkurat som hi. 

Anonymkode: 8f544...89b

Jeg stilte et spørsmål. Fikk aldri svar. Men du ser ute til å mene at du kan slenge dritt i stedet. Jeg har ikke nedlatende tone. Jeg er saklig, og det har du vondt for å takle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pashla skrev:

Jeg stilte et spørsmål. Fikk aldri svar. Men du ser ute til å mene at du kan slenge dritt i stedet. Jeg har ikke nedlatende tone. Jeg er saklig, og det har du vondt for å takle.

Det er nå engang du som begynner med personangrep og sporer av fra tråden. Du har fått helt hang up i dette. Ikke meg du opprinnelig maste på, men nå går du også på meg. Hold deg til debatten eller finn noe annet å gjøre. 

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nå engang du som begynner med personangrep og sporer av fra tråden. Du har fått helt hang up i dette. Ikke meg du opprinnelig maste på, men nå går du også på meg. Hold deg til debatten eller finn noe annet å gjøre. 

Anonymkode: 8f544...89b

Lurer på hvem som har fått en hang up, sånn egentlig?🙄😂

Anonymkode: b868b...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på hvem som har fått en hang up, sånn egentlig?🙄😂

Anonymkode: b868b...8e6

Jeg diskuterer fortsatt saken da, ikke personer som er med i diskusjonen. Litt forskjell det...

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På ‎06‎.‎03‎.‎2019 den 9.26, Anonym bruker skrev:

Jeg diskuterer fortsatt saken da, ikke personer som er med i diskusjonen. Litt forskjell det...

Anonymkode: 8f544...89b

Ja, og? Det har aldri kommet noen personangrep fra meg. Hvis du finner noen, siter dem gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...